تمرینات مغز برای سالمندان

تمرینات مغز برای سالمندان

تمرینات مغز برای سالمندان


تمرینات مغز برای سالمندان

 

تمرینات مغز برای سالمندان ,نمی توان انکار کرد که حافظه ما با افزایش سن کمرنگ می شود. به خاطر سپردن نام کسی ممکن است سخت تر از گذشته باشد ، یا ممکن است برای یافتن کلمه ای که می دانید هر روز از آن استفاده می کنید در تلاش باشید. در حالی که این بخشی طبیعی از پیری است ، اما بسیار ناامید کننده است. خوشبختانه تمرینات مغزی زیادی برای حافظه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا مدت زمان بیشتری وضوح خود را حفظ کرده و حتی از آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کنید.

تمرینات مغزی برای سالمندان

درست مانند هر ماهیچه دیگر در بدن ، مانند بازو و شانه ها شما در هنگام انجام حرکت های زیاد ، مغز قوی تر می ماند و در صورت استفاده منظم عملکرد بهتری دارد. متخصص ارتوپدی آمریکا یادآور می شود: “افرادی که به طور منظم و هدفمند تمرینات مغزی را انجام می دهند ، مغز خود را تیز و سالم نگه می دارند ، که این امر باعث کاهش افت شناختی و اختلال حافظه می شود.” تمرینات مغزی همچنین می تواند توانایی خلاقیت را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا روی پای خود فکر کنید.

چگونه مغز خود را تمرین دهیم

یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید و برنامه ها و وب سایت های زیادی پیدا خواهید کرد که قول می دهند با انجام چند بازی ساده بر روی گوشی خود حافظه شما را تقویت کنند. در حالی که این بازی های آنلاین ارزش خاصی دارند ، بهترین تمرینات مغزی برای افراد مسن شامل فعالیت های دنیای واقعی است. برخی از این فعالیتها عبارتند از:

  • با استفاده از مسیرهای مختلف به محل کار بروید یا به خانه برگردید. این باعث تحریک مغز می شود و شما را از خسته شدن باز می دارد.
  • جدول کلمات متقاطع را انجام دهید. هر نوع پازل کلمه ، از جمله بازی مانند Scrabble ، می تواند به تحریک مغز کمک کند.
  • شطرنج بازی کن. بازی های استراتژیک برای فعال نگه داشتن مغز بسیار عالی هستند.
  • چیز جدیدی را امتحان کن. این فوق‌العاده کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما یادگیری یک زبان، یادگیری یک ساز جدید، یا حتی امتحان یک دستور پخت جدید، مغز را درگیر می‌کند و آن را فعال نگه می‌دارد.
  • کارهای خانه و سایر کارهای معمول را با چشمان بسته انجام دهید. این شما را مجبور می‌کند که مسیرهای عصبی مختلفی را درگیر کنید – اگرچه شاید در حین شستن ظرف‌ها این یکی را امتحان نکنید. این از همان اصل پیروی می کند که وظیفه را با دست غیر مسلط خود انجام می دهد. به عنوان مثال، اگر راست دست هستید، امشب با دست چپ خود مسواک بزنید. ممکن است اینطور به نظر برسد که هرگز دندان های خود را مسواک نکرده اید ، اما بخش های مختلف مغز شما را اشغال کرده و شما را مجبور به تمرکز می کند.

در کنار تمرینات ذکر شده در بالا ، تمرینات زیادی برای مغز و حافظه وجود دارد ، از جمله برنامه هایی که قبلاً ذکر کردم. برخی از این برنامه ها شامل بازی های پازل مانند جدول کلمات متقاطع ، شطرنج و سودوکو هستند که به شما کمک می کند ذهن خود را تیز و فعال نگه دارید.

آلزایمر و دمانس 

در حالی که به طور کلی توسط متخصصان پزشکی پذیرفته شده است که تمرینات مغزی ممکن است به کاهش حافظه کمک کند ، هیئت داوران هنوز در مورد اینکه آیا تمرینات مغزی می تواند از بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل جلوگیری کند یا خیر ، مطلع نیست.  “یک مطالعه نشان داد که تمرین ذهن باعث کاهش مهارت های تفکر می شود. با این حال، پس از شروع علائم آلزایمر در افراد، زوال ذهنی در افرادی که ذهن خود را درگیر نگه داشتند، سرعت گرفت. این امکان وجود دارد که فعالیت ذهنی در ابتدا مغز را تقویت کند. ” بنابراین، در حالی که هیچ مقدار تمرین مغزی نمی تواند لزوما از زوال عقل جلوگیری کند، می تواند مدت زمان صرف شده در حالت افول را کاهش دهد.

هیچ دلیلی وجود ندارد که تمرینات مغزی را برای بهبود حافظه انجام ندهید ، حتی اگر هنوز شهروند نیستید. در نهایت ، شما فقط باید نحوه استفاده از آن را به خاطر بسپارید یا قانون آن را از دست بدهید. هرچه بیشتر از مغز خود استفاده کرده و حافظه خود را کار کنید ، می تواند دوام بیشتری داشته باشد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880