دستشویی بردن سالمندان

دستشویی بردن سالمندان

دستشویی بردن سالمندان


دستشویی بردن سالمندان

نیاز به کمک توالت در میان بسیاری از سالمندان رایج است، اما سالمندان ممکن است هنگام درخواست کمک احساس خجالت کنند. با این وجود، حمایت در بردن به توالت برای اطمینان از اینکه فرد سالخورده دچار لغزش، سقوط یا آسیبی در سطوح نرم و سخت حمام نشود، بسیار مهم است.

توالت و بی اختیاری

مشکلات کنترل مثانه و روده می تواند برای شما و عزیزتان شرم آور باشد.ممکن است شخصی که از او مراقبت می کنید برای استفاده از توالت نیاز به کمک داشته باشد، یا ممکن است کنترل مثانه یا روده خود را از دست داده باشد (بی اختیاری). این مطلب پیشنهاداتی را ارائه می دهد که به او کمک می کند تا حد ممکن استقلال خود را حفظ کند و کار شما را آسان تر کند.

قدم اول دستشویی بردن سالمندان

اولین چیزی که باید بدانید این است که شما طوری رفتار کنید که آنها پیش شما راحت باشند و بدانند که شما با اشتیاق و رضایت کامل دارید این کار را انجام می دهید نه اینکه از روی اجبار و یا هر دلیل دیگر، چرا که در صورتی که با شما راحت تر باشند دستشویی بردن سالمندان برای شما هم راحت تر می شود از این رو بیشتر با شما همکاری می کنند.در هنگام دستشویی بردن سالمندان طوری رفتار کنین که احساس سر بار بودن و مزاحمت نکنند.

آماده کردن سرویس بهداشتی و توالت فرنگی

بهتر است که برای دستشویی بردن سالمندان از توالت فرنگی استفاده کنید. اما نگران نباشید اگر در منزلتان توالت فرنگی ندارید و یا هزینه آن زیاد است می توانید از توالت فرنگی تاشو استفاده کنید. این توالت ها هم هزینه کمتری دارند و هم اینکه جای کمتری را اشغال می کند و بر روی همان توالت ایرانی یا توالت تخت منزلتان قرار می گیرد.
در هنگام انتخاب توالت فرنگی حتما مدلی را انتخاب کنید که با قد و اندازه و وزن سالمند شما تناسب داشته باشد تا در هنگام دستشویی بردن سالمندان و هنگام نشستن و برخاست از روی آن اذیت نشوند.

طریقه دستشویی بردن سالمندان ضعیف و بی توان با لگن :

بسیاری از مراقبین و یا پرستار خصوصی سالمند در گاهی مواقع به علت سنگین بودن سالمند خود، توانایی جابجا کردن او را برای رفتن به دستشویی ندارید در همچین مواقعی توصیه می‌ شود از لگن های مخصوص ادرار برای آن ها استفاده نمایید و یا از ویلچر هایی که در زیر آن ها مخزنی برای ادرار وجود دارد استفاده کنید لازم به ذکر است برای دستشویی بردن سالمندان باید به نظافت آن ها بسیار اهمیت بهید و به خوبی آن ها را پاک و تمیز نگه دارید تا بیماری های عفونی روی آن ها ایجاد نشود .

استفاده از دستگیره های محکم در دستشویی :

برای دستشویی کردن سالمندانی که دچار ضعف در زانو و کمر هستند و می خواهند روی توالت فرنگی بشینند توصیه می‌ شود از دستگیره های محکمی در دستشویی استفاده کنید تا سالمند با کمک آن ها بتوانند راحت‌ تر خود را کنترل کنند و روی توالت فرنگی بنشینند این دستگیره ها را روی دیوار مقابل دستشویی قرار بدهید و تا سالمند تعادل خود را موقع نشستن و برخاستن حفظ کند .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880