مزایای فناوری برای سالمندان

مزایای فناوری برای سالمندان

مزایای فناوری برای سالمندان


مزایای فناوری برای سالمندان

«سالمندان» و «تکنولوژی» ممکن است دو اصطلاح به نظر برسند که نمی توانند در کنار هم وجود داشته باشند، اما این اغلب به دلیل کلیشه های مضر استهمچنین افزایش قابل توجهی در استفاده سالمندان از فناوری در نتیجه همه‌گیری وجود داشته استدر واقع، استفاده از اینترنت در بین افراد 65 تا 74 ساله از 52 درصد در سال 2011 به 83 درصد در سال 2019 افزایش یافته است . در این پست نحوه توضیح فناوری را به پدربزرگ و مادربزرگ و والدین خود مرور خواهیم کرد.

مزایای فناوری برای سالمندان

فناوری برای سالمندان راه درازی به سوی بهبود زندگی آنها خواهد بود، اما چندین مزیت دیگر نیز برای افراد مسن که در حال حاضر از فناوری استفاده می کنند وجود دارددر زیر چند کاربرد مفید آورده شده است.

  • این شما را متصل نگه می دارددر دوران همه‌گیری، مردم بیش از هر زمان دیگری به اتصالات آنلاین اعتماد کرده‌اندسالمندان می توانند در حالی که در خانه هستند با خانواده و دوستان خود چت ویدیویی داشته باشند تا از احساس انزوای اجتماعی جلوگیری کنند.
  • سالمندان می توانند سلامت خود را کنترل کننداز لباس های تناسب اندام پوشیدنی گرفته تا برنامه های نظارت بر سلامت، کنترل سلامت هرگز آسان تر نبوده استدر مورد مواردی که باید نظارت کنید با پزشک مشورت کنید و در مورد بهترین برنامه ها و نرم افزارها تحقیق کنید.
  • مراقبان می توانند هشدارهای پزشکی را دریافت کننداگر یک سالمند مستعد سقوط و سایر شرایط خطرناک باشد، می تواند با فشار دادن یک دکمه کمک دریافت کندعلاوه بر این، اگر آنها آلزایمر یا زوال عقل دارند، در صورت گم شدن می‌توانند از دستگاه‌هایی برای ردیابی مکان خود استفاده کنند.
  • سالمندان می توانند داروهای خود را پیگیری کنندبرنامه‌های هشدار دارویی می‌توانند به شما کمک کنند تا مطمئن شوید که فرد مورد علاقه‌تان یک دوز را از دست نمی‌دهد.
  • سالمندان می توانند سرگرم شونداز سرویس‌های پخش موزیک و کتاب‌خوان‌های الکترونیکی گرفته تا بازی‌ها و برنامه‌های سرگرمی، سالمندان می‌توانند به راحتی سرگرمی پیدا کنند.

اکنون که کمی در مورد رابطه بین سالمندان و فناوری می دانیم، بیایید قدم هایی را در جهت کمک به سالمندان در زمینه فناوری برداریم.

فناوری برای سالمندان

6 نکته فنی برای سالمندان

سالمندان همیشه باید اقداماتی را انجام دهند تا مطمئن شوند که ایمنی آنلاین خوبی دارند و از تنظیمات دسترسی برای استفاده آسان تر استفاده می کنندبا نکات زیر، عزیز شما به سمت دنیایی از فناوری برای سالمندان سوق داده می شود که آسان شده است.

  1. از رمزهای عبور قوی استفاده کنیدسعی کنید از رمز عبور متفاوتی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص برای هر سایت استفاده کنیدآنها هرگز نباید اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خود را از طریق رسانه های اجتماعی ارسال کنند و فقط در صورتی باید سعی کنند که یک رمز عبور را وارد کنند که سایتی را که بازدید می کنند شناسایی کنند.
  2. از نرم افزارهای امنیتی معتبر استفاده کنیدشما می توانید به صورت آنلاین به گزینه های امنیت سایبری به صورت رایگان دسترسی داشته باشید یا آنها را از منابع معتبر خریداری کنید تا از ایمنی بیشتر اطمینان حاصل کنیداین ابزارها در پس‌زمینه اجرا می‌شوند تا مطمئن شوند رایانه شما در برابر ویروس‌ها ایمن استکمی تحقیق کنید تا بهترین گزینه را پیدا کنید و پس از نصب، حتما آن را به روز نگه دارید.
  3. از کلاهبرداری های آنلاین خودداری کنیدافراد مسن اغلب آسیب پذیرترین هدف در برابر کلاهبرداری های آنلاین هستندمطمئن شوید که آنها نمی دانند پیوست ها را از افراد و سازمان هایی که نمی شناسند باز کنند یا به ایمیل های آنها پاسخ ندهند.
  4. اطلاعات شخصی خود را خصوصی نگه داریدبدیهی است که باید اطلاعاتی مانند شماره های تامین اجتماعی را خصوصی نگه داشت، اما این امر به استفاده از رسانه های اجتماعی نیز گسترش می یابداطلاعات شخصی را بیش از حد به اشتراک نگذارید و اگر می خواهید نکاتی را درباره شخص دیگری پست کنید یا به اشتراک بگذارید، حتما از او اجازه بگیرید.
  5. نظارت بر حساب های بانکی آنلاین آنها باید به طور دوره ای صورتحساب های بانکی را بررسی کنند تا مطمئن شوند که برای چیزهایی که نباید هزینه ای دریافت نمی کنند.
  6. از تنظیمات دسترسی استفاده کنید اگر در دیدن پیام های متنی یا شنیدن زنگ تلفن خود مشکل دارند، می توانند متن را بزرگتر کنند یا هشدارهای صوتی را بلندتر کنندهر دستگاه دارای تنظیمات دسترسی خاص خود است تا فناوری را برای افراد مسن آسان‌تر کندحتما به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید تا بهترین گزینه ها را بیابید.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880