مراقب سالمند در تهران

مراقب سالمند در تهران - طلوع طب

هنگام مراقبت از سالمندان، یک سری نکات مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. علاوه بر امکان مراقبت در منزل و مراقبت طولانی مدت، تعداد سالمندانی که نیازهای پیچیده ای دارند نیز افزایش یافته است. به همین تناسب، میزان کمک های خانگی به افراد مسن و سالمند نیز افزایش یافته است. فرض بر این است که هر چه ناتوانی یک فرد بیشتر باشد، نیازهای او نیز به تناسب بیشتر است. با این حال، برخی از افراد مسن می گویند که نیازهای آنها توسط کسانی که از آنها مراقبت می کنند برآورده نمی شود. بیشتر سالمندان، مراقب سالمند مورد نظر یا کارآمد را ندارند و در اینجا شکاف بزرگی وجود دارد که مراقب سالمند باید آن را پر کند.

برای پر کردن این شکاف‌ها، مراقبان هنگامی که از سالمندان مراقبت می‌کنند، باید نکات مهمی را به خاطر بسپارند.هرگونه مراقبت بهداشتی و مراقبت شخصی، مسائل ساده ای هستند که ما روزانه از آنها غفلت می کنیم. آن ها نیازهای اساسی درونی هر انسانی هستند و طبعا مورد نیاز افراد مسن تر نیز هستند. بنابراین هنگام ارائه مراقبت از سالمندان در خانه به جای مراقبت های اقامتی در یک مرکز مراقبت طولانی مدت، چه مواردی را باید به خاطر بسپارید؟

مراقبت ارائه شده برای سالمندان باید شخص محور باشد. هر شهروند سالخورده در هر جامعه ای یک انسان است و دقیقاً باید با این دسته از افراد طوری رفتار کرد که شان و کرامت انسانی آن ها حفظ شود. سالمندان مانند هر یک از ما حق و حقوقی دارند. علاوه بر مراقبت های بهداشتی خوب، آن ها نیز از همان آزادی برخوردارند که به همه اعطا شده است. این دیدگاهی است که باید هنگام مراقبت از سالمندان در نظر گرفته شود.

تامین نیازهای منحصر به فرد افراد مسن می تواند برای کسانی که مراقبت شخصی را انجام می دهند، کار دشواری باشد، به خصوص اگر که شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. برای مثال اگر شما بچه هایی دارید که باید از آنها مراقبت کنید یا شما مسئولیت خانه خود را دارید که باید مرتب باشید و سایر موارد. نباید اجازه دهید لیست عظیم کارهایتان شما را به عدم مراقبت کافی از شخص سالخورده مورد نظرتان سوق دهد. همچنین، باید توجه داشته باشید که برخی از افراد مسن می توانند اشتباهات کوچک شما را به مسائل بسیار بزرگ تبدیل کنند. بروز این شرایط، فقط برای شما اتلاف وقت خواهد بود. در حین مراقبت از سالمند، کارهای کوچکی که انجام می دهیم یا انجام نمی دهیم می تواند بزرگترین تفاوت را در نتیجه ایجاد کند. شما به عنوان مراقب یک شخص سالمند، تا جایی که می توانید سعی کنید از افراد مسن اطراف خود مراقبت کنید. اگر در شهر تهران زندگی می کنید می توانید برای مراقبت از عزیزتان، از مراقب سالمند در تهران استفاده کنید. فرستادن مراقب سالمند در تهران از جمله خدمات مجموعه طلوع طب است. در مقاله زیر مواردی که باید در هنگام مراقبت از سالمند مد نظر داشته باشید را بیان می کنیم.

مراقب سالمند در منزل

حفظ کرامت اشخاص سالمند مهم است

با بالا رفتن سن افراد، زندگی کمی کسل کننده می شود. پیری صرف نظر از موقعیت و ثروت برای همه انسان ها اتفاق می افتد. بسیاری از سالمندانی که از آنها مراقبت می کنید، احساس غم، درد، بی حوصلگی، بیماری و تنهایی می کنند. اکنون، آنها باید به حرف شما گوش دهند و دستورات شما را حتی زمانی که به نظرشان درست نیست، بپذیرند. ناتوانی در تهیه غذا، حمام کردن و انجام فعالیت های اساسی که قبلاً به آنها عادت کرده بودند، می تواند آن ها را به هم بریزد. بسیاری حتی قدرت تحرک خود را از دست می دهند در حالی که این شرایط چند سال پیش برایشان غیرقابل تصور بود. وظیفه شما این است که به آنها کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورند. شما آنجا هستید تا با احترام به آنها کمک کنید تا کرامت خود را حفظ کنند. احترام کافی و مراقبت مناسب شما می تواند در شرایط یک فرد مسن تفاوت ایجاد کند. هنگام مراقبت از سالمندان در خانه های خود، می توانید از آنها حمایت کنید تا برخی از وظایف را به تنهایی انجام دهند. حتی می توانید چند دقیقه با آنها بنشینید و در مورد هر چیزی که می خواهند صحبت کنید.

سعی کنید سالمندان را درک کنید

درک افراد مسن، نه تنها برای سالمندی که از او مراقبت می کنید خوب است، بلکه در دراز مدت برای شما نیز مفید است. حتی بهترین مراقب ها هم می دانند که افراد مسن گاهی اوقات ممکن است کمی بدخلق شوند یا به راحتی مسائل را فراموش کنند. دانستن این موارد وظیفه شماست. ممکن است به نظر برسد که افراد مسن نیز مانند نوزادان رفتار می کنند، اما این نوع رفتار هرگز عمدی نیست. این رفتارها صرفاً جلوه ای از کاهش توانایی های شناختی سالمندان هستند. آنها ممکن است چیزهایی بگویند که شما با آنها موافق نیستید یا چیزهایی که شما را عصبانی می کند اما شما باید آرام بمانید و آن را درک کنید. صبور باشید. افراد مسن را درک کنید و ببینید که هر دو در کنار هم چقدر خوشحال خواهید شد.

رازدار باشید، اما حفظ حریم خصوصی کلیدی است

محرم بودن به این معنی است که شما و فرد مسن تر می توانید در مورد مسائل مختلف صحبت کنید و بخندید. با این حال، از خط قرمز ها عبور نکنید. بسیار مهم است که مانند یک دوست با فردی که از او مراقبت می کنید رفتار کنید. این کار به شما کمک می کند تا یکدیگر را بهتر درک کنید و یک رابطه خوب دو طرفه را تضمین می کند.

با این حال، به اشتراک نگذاشتن مسائلی که باید خصوصی نگه داشته شوند حائز اهمیت است. به عنوان مثال، بستگان سالمند ممکن است در مورد سلامتی خود اختلاف داشته باشند. از اختلافات خانوادگی دوری کنید و زندگی خصوصی خود را که نمی خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید، به اشتراک نگذارید.

قابل اعتماد باشید

افراد مسن در صورت دیر رسیدن یا عدم رعایت موعد مقرر به راحتی می توانند اعتماد خود را به مراقب از دست بدهند. برخلاف مردان و زنان جوان، بسیاری از افراد مسن حوصله اعتماد به کسی را ندارند که مدام به وعده هایش عمل نمی کند. شما باید خود را به عنوان کسی معرفی کنید که می توانند به او تکیه کنند. اکثر افراد مسن سال ها زندگی مستقلی داشته اند. این باعث می‌شود که تقریباً غیرممکن باشد که به کسی اعتماد کنند که ظاهراً خود را غیرقابل اعتماد کرده است. مواردی وجود دارد که یک فرد مسن از فرصت ایجاد شده برای انجام کارهای خود استفاده می کند یعنی زمانی که مراقب به موقع حضور ندارد. این اقدام خودسرانه می تواند منجر به عواقب خطرناکی شود. سقوط از پله یکی از اتفاق های محتمل است وقتی سالمند تلاش می کند بدون کمک به کارهای خود بپردازد.

راه هایی برای درک ناتوانی های ارتباطی را بررسی کنید

برخی از افراد مسن که برخی از اشکال ناتوانی های ارتباطی را تجربه می کنند، برقراری ارتباط با دیگران را آسان نمی دانند. به عنوان مثال، سکته مغزی ممکن است بر گفتار فردی تأثیر بگذارد. بسیاری از افراد مسن نیز برای شنیدن آنچه مردم می گویند دچار مشکل می شوند. گاهی اوقات، شما باید کمی بلند صحبت کنید و دهان خود را به طور کامل باز کنید تا لب های خود را در هنگام تلفظ کلمات نشان دهید تا سالمندان بتوانند علاوه بر شنیدن صدای شما، لبخوانی کنند. شما باید روش های مختلفی را کشف کنید که می توانید برای برقراری ارتباط با آنها استفاده کنید. داشتن اراده کافی برای برقراری ارتباط، درک آنها را برای شما آسان تر می کند.

طلوع طب- مراقب سالمند

به یاد داشته باشید که افراد مسن خواهان کیفیت خوب زندگی هستند

ممکن است مراقبت در منزل را راهی برای کسب درآمد بدانید، اما شهروندان سالخورده آن را به گونه ای متفاوت می بینند. برای آنها، این روش و مسیر، راهی برای بهبود کیفیت زندگی آنهاست. زمان آن است که فضای زندگی خود را برای رفع نیازهای اجتماعی و عاطفی خود سازماندهی کنند. آنها شما را به عنوان کسی می بینند که به آنها کمک می کند تا به همه این نیازها برسند.

سالمندان تمام اعتماد و توانایی خود را به شما واگذار می کنند. آنها می خواهند حرکت کنند حتی اگر مشکلات حرکتی داشته باشند. آنها می خواهند از دنیای بیرون از خانه خود دیدن کنند. اکنون وظیفه شما این است که به آنها کمک کنید تا به همه اینها برسند. ممکن است فکر کنید آنها پیر هستند، اما می خواهند دوستان جدیدی پیدا کنند. آنها می خواهند سریال جذاب تلویزیونی را که شما دنبال می کنید دنبال کنند. آنها می خواهند تا حد امکان از زندگی خود لذت ببرند. شما می توانید همان دوست شماره یکی باشید که آنها به دنبال آن هستند. تنهایی یک مشکل همیشگی برای سالمندان است. می توانید به آنها کمک کنید تا از افسردگی دوری کنند. شما در بهبود کیفیت زندگی یک نفر نقش مهمی دارید. این احتمالاً مهمترین موردی است که باید هنگام مراقبت از یک سالمند در خانه به یاد داشته باشید.

سخن آخر و جمع بندی

مراقبت از سالمندان در خانه می تواند برای مراقبین کاملاً چالش برانگیز باشد. با این حال، می توانید آن را برای خودتان کمی ساده تر کنید. بیشتر افراد مسن چیز زیادی نمی خواهند. بیشتر اوقات آن ها تنها می خواهند شنیده شوند. آنها می خواهند احساس کنند که واقعاً همان انسان های 20 سال پیش هستند و از شما می خواهند که به شیوه ای که شایسته آن هاست از ایشان مراقبت کنید.

برای مراقبت بهینه از سالمندان زمان کافی برای گوش دادن به نیازهای آن‌ها و برقراری ارتباط با آن‌ها صرف کنید و در عین حال قابل اعتماد باشید، خواهید دید که مراقبت از سالمندان واقعاً می‌تواند ساده و آسان باشد و در عین حال تجربه‌ای کاملاً ارزشمند برای شما و شخصی که از او مراقبت می‌کنید به شمار آید. مجموعه طلوع طب با ارسال مراقب سالمند در تهران و به منزل شما، به شما در نگهداری و مراقبت از عزیزتان کمک می کند. برای اطلاع از شرایط و چگونگی استفاده از مراقب سالمند در تهران و سایر خدمات مجموعه طلوع طب، لطفا با این مجموعه تماس بگیرید.

برای درخواست خدمات مراقبتی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    برخی از انواع خدمات مراقبتی طلوع طب

    مراقبت از بچه | مراقب کودک در منزل | مراقب کودک | مراقب سالمند در منزل تهران | قیمت مراقب سالمند |مراقبت از نوزاد | نگهداری کودک در منزل | همراه بیمار در تهران

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880