پرستار سالمند در غرب تهران - طلوع طب

چنانچه فردی سالخورده در خانواده خود دارید، ممکن است برای رفع نیازها و احتیاجات عزیزتان به تنهایی به مشکل بر بخورید. در این شرایط اگر ساکن غرب تهران هستید می توانید از کمک های یک پرستار سالمند در غرب تهران بهره ببرید. در این مقاله به اهمیت مراقبت پرستاری از سالمندان، مسئولیت های پرستار و نحوه پیدا کردن پرستار سالمند در غرب تهران می پردازیم.

مراقبت پرستاری چیست؟

به زبان ساده، مراقبت پرستاری، مراقبتی است که توسط پرستاران ارائه و نظارت می شود. برخی از پرستاران در محیط خانه به عنوان پرستار سالمندان کار می کنند. مراقبت های پرستاری در منزل برای سالمندان فراتر از آن چیزی است که اکثر مراقبین ارائه می کنند. خدمات پرستاری در منزل شامل مراقبت های بالینی است که می تواند به افراد با شرایط پیچیده و نیازهای مراقبتی اجازه دهد که به طور ایمن حمایت شوند. مراقبت‌های پرستاری به طور معمول در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها ارائه می‌شود، اما مراقبت‌های پرستاری می‌تواند در منزل سالمندان نیز ارائه شود.

پرستاران واجد شرایط، آموزش، تجربه و تخصص لازم برای مدیریت مسائل چالش برانگیز را دارند تا فردی که از او مراقبت می کنند، بتواند راحت و با عزت به زندگی خود ادامه دهد. اگر فرد مورد علاقه شما هیچ شرایط پزشکی پیچیده ای ندارد و برای زندگی مستقل در خانه خود به حمایت نیاز دارد، ممکن است یک مراقب خانگی به جای پرستاری در منزل، راه حل مورد نیاز شما باشد. پرستاران ممکن است مراقبت های خصوصی در منزل مانند همراهی بیشتر و مراقبت شخصی و کمک های خانگی سبک و همچنین مدیریت شرایط خفیف را ارائه دهند.

خانه سالمندان کجاست؟

خانه سالمندان

خانه سالمندان تسهیلاتی است که برای افراد مسن یا ناتوان با نیاز پرستاری، مراقبت‌های اقامتی فراهم می‌کند.  گاهی اوقات از آن، تحت عنوان تسهیلات پرستاری ماهر، تسهیلات مراقبت طولانی مدت، خانه های مراقبت، خانه های سالمندان یا خانه های مراقبت در دوران نقاهت یاد می شود. خانه های سالمندان عموماً توسط سالمندانی استفاده می شود که نیازی به مراقبت های بیمارستانی ندارند اما نمی توانند در خانه خود به تنهایی بمانند و کسی از نزدیکانشان قادر به مراقبت از آن ها نیست. خانه‌های سالمندان خدمات پرستاری را معمولاً توسط تیمی از پرستاران ماهر ارائه می‌کنند که مسئولیت آن‌ها مراقبت از نیازهای جسمی و روانی بیمارانشان، از جمله هر گونه نیاز پزشکی و عاطفی است. اکثریت قریب به اتفاق خانه های سالمندان کارکنانی را در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته در اختیار دارند تا اطمینان حاصل کنند که تمام نیازهای سالمندان برآورده می شود.

تفاوت خانه سالمندان با پرستاری سالمندان در منزل چیست؟

تفاوت هایی بین این دو در سطح مراقبت ارائه شده وجود دارد. دستیاران مراقبت و سایر کارکنان کمکی و پرستاران به صورت 24 ساعته در خانه سالمندان حضور دارند. این بدان معنی است که پرستاران طی 24 ساعت شبانه روز می تواند با خیال راحت از افراد مبتلا به بیماری های پیچیده و پیشرفته که نیاز به کمک پرستاری منظم دارند مراقبت کنند. مراقبت های پرستاری خصوصی در منزل به این معنی است که شخص سالمند می تواند در یک مکان آشنا و امن در کنار خانواده خود بماند و در عین حال از خدمات پرستاری بهره مند شود.

چه کسانی به مراقبت پرستاری در منزل نیاز دارند؟

مراقبان سالمند در منزل می توانند در همه چیز از کارهای خانه گرفته تا تغذیه، توالت و مراقبت از خود کمک کنند. این اشخاص می توانند پشتیبانی شبانه روزی ارائه دهند که می تواند در مراحل بعدی زوال عقل سالمند بسیار ارزشمند باشد. با این حال، برای شرایط پیچیده تر یا بیماری های پیشرفته، پشتیبانی تخصصی تری لازم است. مراقبت های پرستاری می تواند برای افراد مبتلا به بیماری های عصبی پیشرونده حیاتی باشد. این موارد شامل MND یا مولتیپل اسکلروزیس و همچنین افراد مبتلا به سکته های مغزی شدید، آسیب های مغزی و نخاعی، زوال عقل پیشرفته یا سرطان پایانی است. برای مراقبت از سالمندان، جایی که نیازها صرفا مربوط به ضعف جسمانی سالمند است، هیچ مداخله خاصی مورد نیاز نیست، اما ممکن است وجود پرستار برای سالمندان توصیه شود، یا حداقل حضور یک مراقب آموزش دیده برای سالمندان توصیه می شود.

اگر عزیز شما نیاز به مراقب سالمند دارد، اما به مراقبت پرستاری نیاز ندارد، از چه خدماتی می توانید استفاده کنید؟

از آنجایی که مراقبت های پرستاری تخصصی است، ممکن است عزیز شما به سادگی به آن نیاز نداشته باشد. مگر اینکه سالمندان شرایط پزشکی خاصی داشته باشند که به تخصص پزشکی یا پرستاری خاصی برای اطمینان از ایمنی بیشتر نیاز داشته باشد، یک مراقب خانگی با تجربه به این نیازها پاسخ خواهد داد. مراقبین خانگی اغلب در مواجهه با انواع شرایط جاری و معمول باتجربه هستند و می توانند از عزیزان شما در خانه خود حمایت و مراقبت کنند. اگر سالمندان به همراهی، کمک در اطراف خانه، کمک در استفاده از حمام و لباس پوشیدن نیاز داشته باشند، یا در حفظ رژیم دارویی خود به کمک احتیاج داشته باشند، یک مراقب خانگی می تواند به نیازهای آن ها پاسخ دهد.

شرایط مراقبت پرستاری از سالمند در منزل چگونه است؟

اغلب افراد مسن از پرستاری در خانه خود خوشحالتر از یک مرکز پزشکی هستند زیرا در محیطی که با آن آشنا هستند احساس امنیت و راحتی بیشتری می کنند. آن ها همچنین ممکن است بخواهند با دوستان و خانواده نزدیک باشند یا به سرگرمی ها یا سایر فعالیت هایی که قبلا از انجام آن ها لذت می بردند بپردازند. مراقبت‌های پرستاری در خانه راهی عالی برای آن‌ها است تا احساس استقلال کنند و در عین حال به علت وجود پرستار در منزل از اطمینان خاطر شبانه‌ روزی برخوردار باشند.

پرستار سالمند در منزل- طلوع طب

پرستاران در حقیقت مراقبانی هستند که با یک فرد مسن اختصاص داده شده می مانند تا از نیازهای مختلف آنها مراقبت کنند. به طور کلی، پرستار بر اساس نیازهای سالمند و مجموعه مهارت های فردی خود انتخاب می شود تا یک رابطه خوب بین او و سالمند ایجاد شود و نیازهای شخص سالخورده برآورده شود.

چه زمانی استخدام پرستار سالمند ساکن در منزل توصیه می شود؟

اگر شخص سالخورده دارای یک مشکل جدی سلامتی، ناتوانی یا تشخیص نهایی باشد، یک پرستار ساکن در منزل ممکن است بتواند مراقبت هایی را که در شبانه روز نیاز دارند به آنها ارائه دهد. این دسته از پرستاران برای بیماران مسن برای مقابله با انواع شرایط خاص سلامتی آموزش دیده اند و می توانند نظارت و مراقبت مستمر را برای مراجع خود اعمال کنند که به نوبه خود می تواند اطمینان و امنیت را هم برای مراجع و هم برای خانواده آنها فراهم کند.

یک پرستار سالمند چه مسئولیت هایی می تواند بر عهده بگیرد؟

یک پرستار سالمند، در حیطه کار خود آموزش دیده است و قادر به انجام اکثریت قریب به اتفاق مسئولیت هایی است که یک پرستار بیمارستان قادر به انجام آن است، از جمله:

  • کمک به مصرف دارو
  • تعویض هر گونه پانسمان یا نظارت بر نحوه بهبود زخم ها
  • تعویض کیسه های سوند
  • کمک در تغذیه PEG
  • برقراری ارتباط با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی در صورت نیاز برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای سالمند

حمایت عاطفی از شخص سالمند توسط پرستار به چه صورت انجام می پذیرد؟

پرستار سالمند، آموزش دیده است تا در صورت نیاز به افراد مسن همراهی و حمایت عاطفی داشته باشد. تنهايي و افسردگي در ميان افراد مسن و آسيب پذير شايع است به خصوص اگر این افراد تنها زندگي كنند. پرستاری که در خانه سالمند زندگی می‌کند، شرایط را برای صحبت کردن با سالمند فراهم می‌کند و می‌تواند کارهای ساده اجتماعی و رفاهی، مانند کمک به خواندن کتاب، کمک به گذاشتن قرار ملاقات با اطرافیان، کمک به پختن غذا، کمک در انجام کارهای خانه، و همچنین هر گونه حمایت عاطفی مورد نیاز را انجام دهد.

یک پرستار سالمند در منزل به طور میانگین، روزانه چند ساعت کار می کند؟

پرستاران در منزل، معمولاً حدود دوازده ساعت در روز با دو ساعت استراحت کار می کنند. در حالی که آنها فقط نیمی از روز را فعالانه کار می کنند، اطمینان خاطر را از حضور فیزیکی در تمام طول روز، از جمله در صورت لزوم در طول شب، به واسطه حضورشان فراهم می شود.

طرح مراقبت پرستاری از سالمند چیست؟

پرستار سالمند در منزل- طلوع طب

همانطور که از نام آن پیداست، یک برنامه مراقبت پرستاری سندی است که استراتژی ارائه خدمات مراقبتی مناسب به سالمند را ترسیم می کند. چند نوع مختلف از برنامه مراقبت وجود دارد که توسط تیم بیمارستان، تیم خدمات اجتماعی  و یا ارائه دهنده مراقبت تهیه شده است. مواردی از ترجیحات سالمند، توانایی های او، تجهیزاتی است که ممکن است در مراقبت، نیازهای تغذیه ای و پزشکی نیاز داشته باشد، اقوام نزدیک، شماره تماس در صورت داشتن سوال، اطلاعاتی در مورد مراقبت و بودجه مورد نظر برای برخورداری از خدمات پرستاری ثبت می شود. این طرح، برای منعکس کردن هرگونه تغییر و بهبود احتمالی با گذشت زمان، بررسی و به ‌روزرسانی می‌شود. طرح مراقبت پرستاری راهی است تا نیازهای سالمندان را شناسایی شده و خطراتی را که ممکن است با آن مواجه شوند را تشخیص دهند. همچنین راهی برای پرستاران، بیماران، اعضای خانواده و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای ارتباط با یکدیگر و پیگیری نیازها و نتایج مراقبت های بهداشتی است.

برنامه های مراقبتی به صورت غیررسمی یا رسمی در نظر گرفته می شوند:

یک برنامه مراقبت پرستاری غیررسمی معمولاً در ذهن یک مراقب یا پرستار است و به هیچ وجه مستند نیست.

برنامه مراقبت پرستاری رسمی عموماً به صورت مکتوب یا در رایانه مستند می شود تا هم جزئیات مراقبت و پرستاری سازماندهی شده باشد و هم به راحتی در دسترس همه مراقبین و پرستاران باشد.

یک برنامه مراقبت استاندارد، جزئیات مراقبت های پرستاری مورد نیاز سالمندان را مشخص می کند و به احتیاجات آن ها پاسخ می دهد و بر اساس نیازهای منحصر به فرد سالمند تنظیم می شود.

مزایای داشتن یک برنامه مراقبت پرستاری

هدف از نوشتن برنامه مراقبت پرستاری به شرح زیر است:

برای تعریف نقش پرستار و کمک به شناسایی آنچه از نظر سلامت و رفاه کلی سالمند مورد نیاز است نوشته می شود و می تواند به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک کند تا بدون نیاز به مداخله دائمی پزشک، بفهمند که چه کاری باید انجام دهند. این کار امکان تداوم مراقبت و پرستاری را فراهم می کند. مددجوی سالمند ممکن است در طول هفته چندین ویزیت از پرستاران داشته باشد و بدون برنامه مراقبت پرستاری، ممکن است پرستاران ندانند که چه مراقبت های قبل از حضور آن ها انجام شده است.

از کجا به پرستار سالمند در غرب تهران دسترسی داشته باشیم؟

یکی از نکات مهمی که هنگام استخدام پرستار باید مد نظر داشته باشید این است که رابطه بین پرسنل پرستار و سالمند باید دو طرفه باشد و خواسته‌ها و نیازهای مددجو برای درمان، باید همیشه مورد توجه و محور برنامه‌ها باشد. برای استفاده از خدمات پرستار سالمند در غرب تهران می توانید از طریق آژانس یا از طریق تبلیغات خصوصی پرستاران سالمندان را پیدا کنید. استخدام خصوصی می تواند مقرون به صرفه باشد. با این حال، الزامات مراقبتی پیچیده و بررسی مدارک و صلاحیت پرستارها را بیش از پیش ضروری می کند. به همین دلیل معمولاً توصیه می شود از یک آژانس معتبر برای مراقبت های پرستاری استفاده کنید. آژانس های معتبر تمام پرستاران را به طور کامل بررسی کرده و بر همه جنبه‌های مراقبت نظارت می‌کنند و دردسر این اقدامات را برای شما از بین می‌برند. در مجموعه طلوع طب، ما در تامین منابع مراقبین و پرستارهای با تجربه، از جمله پرستار سالمند در منزل، تخصص داریم. اگر مراقبت های پرستار سالمند در غرب تهران مورد نیاز شما یا عزیزانتان است، لطفا با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم.

برای درخواست اعزام پرستار سالمند فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880