ویزیت پزشک عفونی در منزل

ویزیت پزشک عفونی در منزل

بیماری های عفونی یکی از حساس ترین بیماری هایی هستند که میبایست بیمار به طور مرتب تحت نظر پزشک باشد و پزشک وضعیت بیمار را مورد سنجش قرار دهد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده به بیماری عفونی مبتلا شده اید و شرایط مراجعه حضوری به پزشک را ندارید، یکی از بهترین گزینه ها برای شما، ویزیت پزشک عفونی در منزل است.

تعویض پانسمان، تزریق داروهایی برای جلوگیری از انتشار بیماری به سایر اعضای بدن و در نهایت پیمودن روند بیماری برای درمان هرچه سریعتر بیمار، از جمله مواردی هستند که یک بیمار عفونی میبایست برای درمان خود انجام دهد. در این شرایط بهترین کار درخواست ویزیت پزشک عمومی در منزل است که توسط مرکز درمانی و مراقبتی طلوع طب ارائه میشود. برای دریافت خدمات ویزیت پزشک عفونی در منزل میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

بیماری عفونی چیست؟

بیماری های عفونی را میتوان سومین دلیل از دلایل شایع مرگ و میر در جهان به ویژه در افراد بالای 65 سال دانست. این بیماری ها ریشه در اختالالات ناشی از ارگانیسم ها دارد. شاید برایتان سوال باشد که اورگانیسم چیست؟ اورگانیسم در واقع موجودات ریزی مانند باکتریف میکروب، انگل یا قارچ ها هستند که روی بدن و محیط اطراف ما زندگی میکنند.

بعضی از این میکروب ها برای بدن ما مفید میباشند و حتی وجود آنها برای بدن ما لازم و ضروری است. اما در مقابل برخی از این ویروس های عفونی میتوانند شیوع پیدا کنند و از فردی به فرد دیگر و یا حتی از حشرات یا حیوانات به انسان منتقل شوند.

از دیگر عواملی که میتواند باعث ایجاد عفونت در بدن انسان شود، میتوان به مصرف آب و غذای آلوده و یا قرار گرفتن در محیط هایی که ویروس های عفونی وجود دارد، اشاره کرد. در هنگام ابتلا به بیماری های عفونی توصیه میشود هرچه سریع تر و پیش از گسترش بیماری در تمامی ارگان های بدن، نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

 اما از آنجایی که در بسیاری از مراکز مراقبتی ویروس های عفونی خطرناکی وجود دارد، بهتر است فرآیند درمان را در منزل خود پیگیری نمایید. به عبارت دیگر درخواست ویزیت پزشک عفونی در منزل، یکی از بهترین گزینه ها برای درمان بیماری های عفونی است. به ویژه اگر فرد بیمار سن بالایی دارد، توصیه میشود حتی الامکان برای درمان به مراکز پر رفت و آمد که در آن انواع ویروس و عفونت وجود دارد، مراجعه نکنید.

برخی از بیماری های عفونی با مصرف یک دوره آنتی بیوتیک قابل درمان است، اما برخی دیگر نیازمند مراجعه به پزشک و دریافت داروهای قوی تر برای ریشه کن شدن بیماری میباشد. نکته قابل توجه در مورد بیماری های عفونی این است که بیماری شما تبدیل به یک عفونت کهنه و مزمن در بدن نشود.

طلوع طب/ ویزیت پزشک عفونی در منزل

در چه شرایطی به ویزیت پزشک عفونی در منزل نیاز داریم؟

شاید برایتان سوال باشد که در چه مواقعی و با بروز و مشاهده چه علائمی، باید از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده نمایید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در صورتی که یک یا چند مورد از لیست زیر، شامل حال شماست، بهتر است هرچه سریعتر از خدمات ویزیت پزشک متخصص عفونی استفاده نمایید:

  • ابتلا به عفونتی که تشخیص آن برای پزشکان مختلف سخت است و یا با مصرف داروهای رایج عفونی، درمان نشده است.
  • قصد سفر به کشوری را دارید که خطر ابتلا به عفونت در آن منطقه زیاد است.
  • به یک بیماری عفونی مزمن مبتلا شده اید.
  • علائمی مانند تب طولانی مدت، اسهال و بیرون روی شدید، خستگی و بی حالی و یا دردهای عضلانی دارید.
  • یک حشره موذی یا حیوان شما را گزیده است.
  • مشکل تنفسی و ریوی شما را اذیت میکند.
  • بیش از یک هفته گلو درد و سرفه دارید.
  • سر درد شدید و تب را تجربه میکنید.
  • بثورات پوستی و یا تورم را احساس میکنید.
  • به طور ناگهانی دچار مشکلات بینایی شده اید.
  • به سرطان مبتلا هستید و این موضوع سیستم ایمنی بدن شما را تحت تاثیر قرار داده است.
  • مصرف داروهایی مانند استروئیدها، سیستم ایمنی بدن شما را کنترل میکند، به عنوان مثال مصرف داروهایی که پس از پیوند اعضا برای بیماران تجویز میشود.
  • طی یک عمل جراحی در بدن شما پروتز یا ایمپلنت هایی قرار گرفته است که ممکن است دچار عفونت شده باشد.
  • به سوء تغذیه مبتلا شده اید.
  • افرادی که بستری های طولانی مدت را تجربه میکنند، به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، بیشتر در معرض بیماری های عفونی هستند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، رایج ترین علائمی هستند که به محض مشاهده هریک از آنها، به سرعت باید فرآیند درمان بیماری عفونی را با استفاده از خدمات ویزیت پزشک عفونی در منزل پیگیری نمایید.

ویزیت پزشک عفونی در منزل، برای کدام بیماران است؟

بیماری های عفونی طیف گسترده ای دارند، اما برخی از آنها شیوع بیشتری دارند. به یاد داشته باشید که سالمندان بیشترین گروه مبتلایان به بیماری های عفونی را تشکیل میدهند. اما اگر بخواهیم لیستی از بیماری های عفونی رایج را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بیماری های عفونی تنفسی، مانند آنفولانزا، ذات الریه و کرونا
  • بیماری های عفونی کبدی مانند انواع هپاتیت
  • عفونت گوش به واسطه ورود آب به گوش میانی
  • بیماری های عفونی دستگاه گوارش مانند هلیکوباکترپیلوری و کلستریدیوم دیفیسیل
  • عفونت ادرای و یا دستگاه تناسلی
  • عفونت خونی یا سپسیس
  • عفونت کلیوی به ویژه در بیماران دیالیزی
  • عفونت های انواع زخم از جمله زخم بستر
  • عفونت های پوستی
  • عفونت پا در بیماران مبتلا به دیابت
  • بیماری های عفونی مزمن مانند HIV / AIDS

مواردی که به آنها اشاره کردیم، از رایج ترین بیماری های عفونی است که به درمان توسط پزشک نیاز دارد. همانطور که اشاره کردیم، مراجعه به مراکز درمانی، ممکن است باعث بدتر شدن بیماری و یا گسترده تر شدن آن شود. لذا بهتر است از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده نمایید.

ویزیت پزشک عفونی

پزشک متخصص عفونی با چه ابزاری بیماری عفونی را تشخیص میدهد؟

شاید برایتان سوال باشد که دکتر متخصص برای تشخیص بیماری عفونی از چه ابزار یا روشی استفاده میکند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم پزشک در هنگام اعزام به منزل بیمار و برای معاینه وی ابزارهایی شامل ابزارهای شنوایی سنجی، چراغ قوه، آینه حنجره، اسپکولوم بینی، اتوسکوپ، افتالموسکوپ برای معاینه چشم، چکش کوبه ای، فشار سنج، استتوسکوپ و دماسنج برای سنجش درجه حرارت بدن بیمار به همراه خواهد آورد.

 ویزیت متخصص عفونی در منزل شامل چه اقداماتی می شود؟

 در صورت محرز شدن ابتلا بیمار به یکی از بیماری های عفونی، متخصص مربوطه آزمایش هایی برای تشخیص دقیق تر برای بیمار تجویز می نماید. سپس نتایج آزمایشات را به همراه رادیوگرافی و سوابق بیماری فرد مراجعه کننده بررسی میکند.

از این طریق کلیه داده های مربوط به علائم و سوابق بیماری را مورد بحث و بررسی قرار میدهد تا بتواند در مورد علت و دلایل بروز آن نتیجه گیری صحیح و دقیق داشته باشد. پس از مطالعه داده ها، بیمار را معاینه بالینی می نماید تا در صورت وجود زخم، قارچ و مواد مشابه، نمونه برداری از اندام مورد نظر انجام شود.

همچنین ممکن است در این مرحله نیاز به انجام آزمایشاتی مانند کشت خون از روی زخم، نمونه برداری از ترشحات زخم و یا موارد مشابه، لازم باشد.

پس از جمع بندی در مورد بیماری، شدت آن و روش مناسب برای درمان، برنامه ای برای درمان بیماری، شامل نسخه به همراه کلیه توضیحات در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت. این نسخه نیاز به پیگیری هایی دارد که از سوس مرکز درمانی طلوع طب با هماهنگی بیمار صورت میگیرد.

پیگیری ها در درجه اول به منظور عدم ایجاد وقفه در فرآیند بهبود بیمار انجام میشود و در درجه دوم برای اطمینان از وضعیت بهبود بیمار است. به عبارت دیگر این پیگیری ها به این منظور است که در صورتی که روش درمانی و یا داروها روی بیمار به نتیجه مطلوب نرسید، روش دیگر و داروهای دیگری اتخاذ شود.

نکات مهم مراقبت از بیمار عفونی در منزل

استفاده از خدمات ویزیت پزشک عفونی در منزل، به واسطه رعایت برخی اصول و استانداردها در درمان این نوع بیماری، نتایج بسیار مطلوبی را در روند درمان بیمار به همراه خواهد داشت. چرا که اجرای بسیاری از پروتکل های بهداشتی، در مراکز درمانی به دلایلی از جمله محدودیت هایی در این مراکز، عدم رعایت دقیق و توجه به نکات بهداشتی از سوی مراجعه کنندگان و مواردی از این دست امکان پذیر نیست.

نکته دیگری که باید در مراقبت از بیمار عفونی رعایت کنید، این است که این نوع بیماران، نیاز به مراقبت های خاصی دارند. این مراقبت ها نه تنها به سرعت بهبودی بیمار کمک میکند، بلکه از انتشار و شیوع هرچه بیشتر بیماری جلوگیری می نماید.

از جمله نکاتی که توصیه میشود در دوره بیماری توسط بیمار و اطرافیان وی رعایت شود، موارد زیر است:

  • استفاده از ماسک برای جلوگیری از ویروس های بیماری های عفونی تنفسی
  • استفاده از دستکش در هنگام عوض کردن پانسمان، تزریق دارو و …
  • شستشوی مرتب با آب و صابون ضد عفونی کننده
  • ترجیحا قرار گرفتن بیمار در یک محیط جداگانه (قرنطینه)
  • دفع بهداشتی زباله های بیماری عفونی

مواردی که به آنها اشاره کردیم، از اصلی ترین نکات برای جلوگیری از شیوع و گسترش انواع بیماری های عفونی میباشد. این نکات توسط پزشک در هنگام مراجعه به منزل بیمار نیز به وی توصیه خواهد شد. رعایت این نکات از درگیر شدن سایر افراد خانواده به بیماری عفونی و انتقال آن به سایر افرادی که با آنها در ارتباط هستند، جلوگیری خواهد کرد.

ویزیت پزشک عفونی در منزل

روش های درمان بیماری عفونی

اگر میخواهید بدانید چه داروها و روش های درمانی برای بهبود بیماران عفونی وجود دارد، باید این بخش را به دقت بخوانید چرا که در این بخش به طور دقیق به روش های درمانی و داروهایی که برای بهبود بیماری های عفونی استفاده میشود، توضیح داده ایم.

متخصصین بیماری های عفونی برای درمان این نوع بیماری ها از روش های مختلفی از جمله استفاده از داروهای آنتی بیوتیک استفاده میکنند. آنتی بیوتیک ها انواع مختلفی دارند، برخی از آنها به صورت داروهای خوراکی به صورت قرص و محلول هستند و برخی دیگر به صورت وریدی در رگ بیمار تزریق میشوند. بسته به نوع بیماری و شدت آن، پزشک متخصص از یکی از انواع این آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماری عفونی استفاده میکند.

البته نکته قابل توجه در مورد مصرف آنتی بیوتیک در درجه اول این است که دوره درمان باید کامل شود و حتماً تحت نظر پزشک دارو مصرف شود چرا که مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک، عوارض جبران ناپذیری دارد. نکته دوم این است که آنتی بیوتیک فقط برای بیماری هایی که منشاء باکتری دارند، مؤثر است و در درمان بیماری های ویروسی، قارچی و انگلی این دارو تجویز نمیشود. همچنین اگر قصد سفر به کشوری دارید که احتمال ابتلا به بیماری های عفونی در آن منطقه بالاست، میتوانید قبل از سفر، واکسیناسیون ضد بیماری های عفونی را انجام دهید. این روش میتواند یک روش مراقبتی مفید و مؤثر باشد.

هزینه ویزیت پزشک عفونی در منزل

یکی از مهمترین سوالات شما عزیزان به منظور درخواست ویزیت پزشک عفونی در منزل، هزینه این خدمات است. درباره این موضوع لازم است بگوییم تعرفه ویزیت پزشک عفونی در منزل مانند سایر تعرفه های پزشکی، در ابتدای هر سال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور به مراکز بهداشتی و درمانی اعلام میشود.

تعرفه ویزیت پزشک عفونی در منزل 1401 نیز به همین ترتیب از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است. از این رو مرکز طلوع طب در دریافت هزینه ها مطابق تعرفه اعلام شده عمل میکند. به عبارت دیگر هزینه ویزیت پزشک عفونی در منزل یک هزینه ثابت و مصوب است. اما در صورت ارائه خدمات دیگر یا انتقال تجهیزات خاص نمونه برداری و … توسط این مرکز به بیمار شما، امکان اضافه شدن هزینه وجود دارد.

البته شایان ذکر است که هدف اصلی مرکز طلوع طب، بهبود بیمارن و رضایت آنها از طی شدن فرآیند درمان است. به همین دلیل کلیه هزینه ها مطابق با مبلغ اعلام شده توسط وزارت بهداشت از بیماران دریافت خواهد شد.

برای اطلاع بیشتر از هزینه های اعزام پزشک به منزل بیمار و یا هزینه های جانبی مانند انتقال تجهیزات بر اساس نوع بیماری و سایر سوالاتی که در این زمینه برای شما وجود دارد، میتوانید همین حالا با مرکز طلوع طب تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

همچنین میتوانید در سایت مرکز طلوع طب برای همکاران ما پیام بگذارید و سوالات خود را زمینه بیماری و هزینه های مربوط به بیماری مطرح نمایید، تا در کوتاه ترین زمان ممکن به سوال شما در زمینه های مختلف از جمله هزینه ویزیت پزشک در منزل صبورانه پاسخ دهند.

ویزیت پزشک

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره ویزیت پزشک عفونی در منزل با شما صحبت کردیم. همچنین ضرورت پیگیری و درمان بیماری های عفونی را توضیح دادیم. بازهم تاکید میکنیم که بیماری های عفونی به سرعت قابل انتشار در خون و گسترش در اندام های بدن هستند. به همین دلیل در صورت مواجهه با علائم بیماری های عفونی به سرعت، به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

همچنین از آن جایی که در مراکز درمانی پر تردد، امکان وجود ویروس و بیماری های عفونی واگیر دار زیاد است و بیمار شما از لحاظ سنی در گروه سالمندان قرار میگیرد، بهتر است به جای مراجعه به این مراکز، درخواست خدمات ویزیت پزشک عفونی در منزل را از مرکز درمانی طلوع طب بدهید.

مرکز طلوع طب علاوه بر این، خدماتی مانند ویزیت پزشک متخصص در شرق و غرب تهران را دارد. امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را پیرامون ویزیت پزشک عفونی در منزل در اختیار شما قرار داده باشد. در صورت نیاز به استفاده از خدمات ویزیت پزشک در تهران، میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان، نوبت ویزیت دریافت نمایید.

برای درخواست خدمات ویزیت و چکاپ در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880