پرستار حرفه ای کودک در منزل - طلوع طب

اگر شما هم به عنوان والدین فرزند خود، بر روی مراقبت و نگهداری از فرزند خود حساس هستید، بدون شک انتخاب و استخدام یک پرستار حرفه ای کودک در منزل به شما کمک میکند تا با خاطری آسوده به کارهای شخصی خود رسیدگی کنید و نسبت به نگهداری کودک خود نگرانی خاصی نداشته باشید. از آنجایی که انتخاب و گزینش پرستار حرفه ای کودک در منزل کاری سخت و تخصصی میباشد، در ادامه این مقاله به معرفی ویژگی های یک پرستار حرفه ای کودک اشاره میکنیم. شاید بهتر باشد در ابتدا به معرفی نیازهای کودک در بازه های زمانی مختلف اشاره کنیم. این موضوع میتواند به درک بهتر شرایط کودک و تلاش در بر طرف کردن این نیازها کمک شایانی به والدین کودک و پرستار کودک بکند.

بررسی نیازهای کودک در سنین مختلف

نیازهای نوزاد تا 1 سالگی

شاید حساس ترین موقعیت و زمانی که یک فرد سپری میکند، نوزاد بودن است. در این دوره که تا یک سالگی کودک ادامه پیدا میکند توجه به نیازهای ابتدایی مانند خوابیدن، شیر خوردن، نوازش، دریافت حس امنیت و در کنار مادر بودن، مهم ترین عواملی هستند که شخصیت کودک را در آینده و بزرگسالی او شکل میدهد. طبیعی است در صورت نادیده گرفتن هرکدام از این موارد ممکن است مشکلاتی در آینده ایجاد شوند. به طور مثال ممکن است کودک در آینده حس طرد شدگی و یا کمبود عزت نفس و اعتماد به نفس را تجربه کند.

نیازهای کودک از 2 سالگی تا 5 سالگی

همانطور که میدانید در ابتدای زندگی هر کودک، انرژی و منبع زیادی از انگیزه برای یادگیری مطالب جدید و دریافت تجربه های جدید وجود دارد. در این سن کودک علاوه بر خوردن شیر با رعایت نکات و توصیه های پزشک میتواند غذاهای کمکی و پوره های میوه را میل کند. در این مرحله کودک علاقه زیادی به بازی کردن و تجربه های جدید دارد، به همین منظور توصیه میشود پرستار کودک نیز برای پیش بردن کارهای خود در جهت هماهنگی با کودک، به روش های خلاقانه دست بزند و با بازی و آموزش، کارهای خودش را نیز انجام دهد.

نیازهای کودک در 6 سالگی تا 8 سالگی

در این مرحله کم کم بازیگوشی کودک جای خود را به صفات بارز دیگری همچون اشتیاق و علاقه به یادگیری مسائل جدید میدهد. بنابراین توصیه میشود در این زمان بیشتر از قبل نسبت به مسائل مختلفی همچون یادگیری زبان جدید، یادگیری یک ساز و یا شرکت در کلاس های خلاقیت بتواند به درک و شناخت بهتر کودک توسط والدین و یافتن استعدادهای کودک منجر شود.

پرستار کودک در منزل

 از یک پرستار حرفه ای کودک در منزل باید چه انتظاراتی داشت؟

همانطور که از این عنوان شغلی نیز مشخص است، وظایف پرستار حرفه ای محدود به وظایف عمومی یک پرستار نشده و انتظار میرود که در رشد و بالندگی و آموزش کودک نیز موثر و تاثیرگذار باشد. به همین منظور وظایف و خدمات پرستار حرفه ای کودک در ادامه شرح داده میشود.

  • قابل اعتماد بودن

یکی از اولین و مهمترین اصول برای وارد شدن به حریم شخصی یک خانواده، معتمد بودن و امین بودن پرستار است. این ویژگی میتواند از بسیاری از مشکلات مانند انتقال اسرار خانوادگی به خارج خانه و… جلوگیری کند.

  • مسئولیت پذیر و متعهد بودن

از آنجایی که کودکان سرمایه های اصلی زندگی هستند، طبیعتا مسئولیت پذیری و تعهد به حفظ امنیت، نگهداری و مراقبت از کودک یکی از اصلی ترین مسائل در انتخاب یک پرستار کودک به شمار میرود. از طرفی دیگر این ویژگی در انجام سایر وظایفی که پرستار به عهده میگیرد نیز قابل شناسایی میباشد.

  • علاقه مند به ارتباط با کودکان و رشد شخصیت کودک

از آنجایی که پرستاری و مراقبت میتواند یکی از سخت ترین کارها باشد و نیاز باشد در تمام زمان کار حواس خود را جمع نگه دارید، باید یک انگیزه زیاد از برقراری ارتباط با کودکان وجود داشته باشد که با روتین شدن وظایف و یکنواخت شدن کارها، همچنان قادر به ادامه دادن باشید. شاید یکی از اصلی ترین مسائلی که باعث میشود در این مسیر از خستگی و مستهلک شدن جلوگیری کرد، علاقمند بودن به ارتباط با کودکان، شناخت ویژگی های رفتاری کودک و از نزدیک مشاهده کردن مسیر رشد کودک باشد. بنابراین توصیه میشود به این موضوع در انتخاب  و گزینش پرستار دقت بالایی شود.

  • توانایی رسیدگی به امور شخصی کودک مانند غذا دادن، نظافت اتاق و…

در مورد پرستار کودک باید این مورد را بدانید که حجم زیادی از فعالیت های کودک روتین و یکنواخت بوده و شامل غذا دادن، مرتب کردن اتاق کودک، حمام کردن و رسیدگی به نظافت شخصی کودک و کنترل کردن انجام تکالیف مدرسه میباشد.

  • کنترل و مدیریت احساس در شرایط بحرانی

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب پرستار حرفه ای تاثیرگذار است، پرسیدن سوال ها و شبیه سازی موقعیت های حساس و بحرانی است. در چنین شرایطی میتوانید بسنجید که پرستار میتواند چه واکنش هایی از خود نشان دهد. البته این مهارت قابل ارتقا بوده و باید در مدیریت این شرایط بحرانی تلاش کرد. به طور مثال در کودکان به دلیل کنجکاوی بی نهایتی که وجود دارد، ممکن است مشکلاتی مانند سوختگی دست و پا، شکستگی و… اتفاق بیافتد. پرستار باید توانایی داشته باشد در چنین شرایطی به ارائه کمک های اولیه به کودک بپردازد و یا در صورت لزوم با اورژانس تماس بگیرد.

  • رفتار متناسب با سن کودک

شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین و مهمترین مواردی که در خصوص کودکان وجود دارد، توجه و اهمیت به این نکته است که کودک بیشتر از اینکه نیاز داشته باشد تا تحت نظر یک والد یا بزرگتر قرار بگیرد، باید به پرستار خود اعتماد کند و او را دوست خود بداند. این موضوع مهم باعث میشود تا بسیاری از رفتارهای آسیب زننده به کودک کنترل شوند و نیازهای کودک در منزل برطرف شود. البته این موضوع به این معنی نیست که نباید در اطراف کودک دوستان هم سن او وجود داشته باشد. پرستار میتواند بر روی روابط کودکان با یکدیگر نظارت داشته باشد.

  • داشتن مهارت آموزش و انتقال اطلاعات به کودکان

بیشتر از هر چیز لازم است که یک پرستار کودک معلم خوبی باشد و از یاد دادن مسائل کوچک اما با اهمیت به کودکان لذت ببرد. این موضوع میتواند باعث افزایش اطلاعات فردی پرستار در تمامی زمینه ها نیز بشود، اما ممکن است مشکلاتی مانند تکرار چند باره ی مطالب را نیز با خود به همراه داشته باشد.

طلوع طب/ پرستار کودک در منزل

چگونه به فرزند خود کمک کنید که پرستار کودک را بپذیرد؟

بدون شک پذیرش پرستار توسط کودک به خصوص در شرایطی که کودک همیشه حضور مادر را در کنار خود حس کرده است میتواند تصمیمی سخت و طاقت فرسا باشد. بنابراین بهتر است مطابق مواردی که در ادامه بیان میشود، فرزند عزیزتان را برای این اتفاق آماده کنید.

  • چند هفته قبل از اینکه پرستار کودک را استخدام کنید در مورد شرایط با او صحبت کنید و سعی کنید آمادگی اولیه را در کودک ایجاد کنید.
  • در روزهای اول ممکن است کودک همچنان حس غریبگی داشته باشد و از برقراری ارتباط با پرستار خود داری کند، در چنین شرایطی به هیچ وجه کودک را مجبور نکنید و به او زمان بدهید تا هر موقع که او خواست شروع به برقراری ارتباط با کودک بکند.
  • در پایان هرروز با فرزندتان صحبت کنید و در مورد اینکه روز خود را چگونه گذرانده است، از او بپرسید.
  • اگر به دلایلی کودک از تنها بودن با پرستار دوری میکند، سعی کنید در محیطی دوستانه این موضوع را بررسی کنید.

چرا باید با پرستار کودک خود ارتباط دوستانه داشته باشیم؟

از آنجایی که رشد شخصیتی کودک اهمیت زیادی دارد؛ یکی از راه حل هایی که میتواند به ارتباط موثر و سازنده در کودک کمک کند، ارتباط میان مادر یا سرپرست کودک و پرستار کودک است. این موضوع میتواند به شناخت بهتر کودک توسط پرستار و همچنین پیش بینی نیازهای کودک کمک کننده باشد. در ادامه به معرفی بعضی از راه حل هایی که به صمیمیت و ارتباط نزدیک پرستار و مادر کودک کمک میکند، اشاره خواهد شد.

  • بهتر است برنامه غذایی مشخصی برای کودک در نظر گرفته شود و اگر مادر وظیفه آماده سازی آن را به عهده دارد، از روز قبل غذا را آماده کند.
  • اطلاعاتی کلی و جامع از وضعیت سلامت کودک، وضعیت روحی و مشکلات رفتاری که در کودک مشاهده میشود به پرستار اطلاع داده شود. این موضوع میتواند به برخورد صمیمانه تر پرستار با کودک منجر شود.
  • اگر در زندگی شخصی خود دچار تنش های رفتاری هستید و یا کودک متحمل فشار روحی و روانی خاصی میشود، این موضوع باید با پرستار کودک در میان گذاشته شود.
  • توصیه میشود در زمان بیماری پرستار به این موضوع توجه کرده و به دنبال راه حلی جایگزین باشید.

هزینه استخدام پرستار حرفه ای کودک در منزل چگونه محاسبه میشود؟

همانطور که اشاره شد استخدام پرستار حرفه ای کودک در منزل میتواند به رشد کودک و شکوفایی او کمک کند. هزینه استخدام پرستار میتواند به عوامل مختلفی مانند خدمات پرستار، سابقه کاری پرستار، شیوه آموزش دادن خدماتی که توسط پرستار حرفه ای ارائه میشود، متفیر است. شما میتوانید برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی، اعم از اعزام پزشک عمومی و تخصصی، اعزام پرستار و… در منزل با کارشناسان طلوع طب تماس حاصل نمایید. مجموعه طلوع طب یکی از شناخته شده ترین موسسات در زمینه ارائه خدمات کمک درمانی در منزل میباشد که بر کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط تیم خود نظارت دارد.

برای درخواست اعزام پرستار کودک فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880