پرستار خانم در منزل - طلوع طب

حتما میدانید که پرستاری و مراقبت یکی از شغل های حساس و پر مسئولیت است که اگر کوچک ترین کار از لیست، طبق اصول و قواعد مشخص پیش نرود میتواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. این روزها استخدام پرستار خانم در منزل، به علت دقت در انجام امور محول و همچنین مهم بودن مسئله محرمیت، راحت تر انجام میشود. از جاییکه که در انتخاب و استخدام پرستار باید به مسائل متفاوتی توجه شود در این مقاله سعی شده تا به ویژگی های رفتاری و حیطه وظایف پرستار، پرداخته شود، پس با ما همراه باشید.

چرا استخدام پرستار خانم در منزل اهمیت دارد؟

همانطور که اشاره شد از آنجایی که پرستاری و نگهداری از افراد بیمار، سالمند و کودک یک شغل تمام وقت به شمار میرود، بسیاری از افراد ترجیح میدهند تا دست به استخدام پرستار بزنند و به این ترتیب کارها با سرعت و دقت بالاتری انجام شده، اصول و نکات مراقبتی به درستی رعایت شده و شما به کارهای شخصی خود رسیدگی کرده اید. این روزها که استخدام فردی به عنوان پرستار یا مراقب رواج پیدا کرده است، یکی از نکات مهمی که مطرح میشود، توجه به این مسئله است که نمیتوان به هرکسی در این زمینه اعتماد کرد و یا پیدا کردن کسی که بتواند تمامی مسئولیت های لازم را به درستی انجام دهد، کار ساده ای به شمار نمیرود. در همین راستا شرکت های واسطی فعالیت خود را آغاز کرده اند که آموزش های لازم را به افراد اعزامی خود میدهند و تضمین معرفی این افراد به کسانی که نیاز به دریافت این خدمات دارند، میکنند. مجموعه طلوع طب یکی از همین مجموعه هاست که به شما این امکان را میدهد تا افرادی امین و معتمد را جهت ارائه خدمات با کیفیت، بشناسید و بر اساس توافق دو طرف نسبت به استخدام این افراد اقدام کنید.

یکی دیگر از مواردی که در خصوص انتخاب پرستار اهمیت دارد، جنسیت فرد است. بسیاری از افراد به دلیل مسئله محرمیت، حس مادرانگی و مسئولیت پذیر بودن خانم ها ترجیح میدهند به خصوص در مراقبت و نگهداری از کودکان و سالمندان خانم، نسبت به استخدام پرستار خانم در منزل اقدام کنند. البته این موضوع میتواند از جهتی دشوار هم باشد. چرا که پرستار علاوه بر مسئولیت های زندگی شخصی خود، مسئولیت ها و دغدغه های جدیدی را تجربه خواهد کرد. اما این افراد به خصوص در یاری رساندن به کودکان میتوانند یکی از بهترین انتخاب ها باشند. چرا که با تکیه به حس مادرانگی و فرزند پروری خود از هر راهی برای ارتقای رشد شخصیتی کودک استفاده میکنند. انتخاب پرستار خانم از جهت رسیدگی به امور منزل مانند نظافت و جارو کشیدن، آشپزی و سایر این موارد کمک کننده باشد.

طلوع طب/ پرستار خانم

استخدام پرستار خانم در منزل و وظایف او

اگر به عنوان یک والد و یا بستگان نزدیک به دنبال انتخاب پرستار برای عزیزان خود هستید، باید نسبت به وظایف و مسئولیت هایی که او به عهده دارد آگاه باشید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. در بسیاری از آگهی های شغلی اعلام میشود که نظافت منزل، آشپزی و سایر خدمات نیز به عهده پرستار است. در صورتی که عموما به کسانی که دانشی ابتدایی در زمینه امداد و کمک های اولیه داشته باشند، پرستار گفته میشود و سایر افرادی که مسئولیت های بیشتری تحت نام مراقب، فعالیت میکنند. این تفاوت کوچک اما اساسی میتواند به انتخاب بهتر و درست تر پرستار کمک کند.

از آنجایی که عموما برای رسیدگی به بیماران، سالمندان و یا کودکانی که به بیماری دچارند از پرستار استفاده میشود، توصیه میشود توانایی پرستار را با شرایط بیمار خود بسنجید و درست تصمیم گیری کنید.

  • آشنایی با اصول امداد و نجات و کمک های اولیه میتواند اولین قدمی باشد که یک پرستار حرفه ای توانایی رسیدگی به آن را دارد.
  • رعایت اصول و قوانینی که توسط پزشک معالج فرد ارائه میشود دارای اهمیت زیادی بوده و به بهبود وضعیت بیمار منجر میشود.
  • آشنایی با خدماتی همچون تعویض پانسمان، تعویض پوشک و تعویض سنداژ از جمله خدمات مهم و اساسی هستند که باید در مورد انتخاب پرستار و وضعیت بیمار، بررسی شوند.
  • انجام تزریقات و سرم تراپی، نمونه گیری یکی دیگر از مواردیست که باید با توجه به وضعیت بیمار و توانایی های پرستار بررسی شود.
  • جدا از موارد بالا که تخصصی و شناخته شده با نام پرستار به شمار میروند، موارد دیگری مانند رسیدگی به غذا و نظافت بیمار، تنظیم زمانی مشخص برای دارو دادن به بیمار و تنظیم ساعت خواب بیمار نیز از جمله وظایف پرستار است که با توجه به شرایط خاص فرد باید مورد توجه قرار بگیرد.

مزایای استخدام پرستار در منزل

اگر بتوانیم تنها چند مورد از مزیت های استخدام فردی به عنوان پرستار نام ببریم، بدون شک رسیدگی دقیق تر به امور بیمار و رسیدگی به کارهای شخصی از منظر خویشاوندان و نزدیکان بیمار دو دلیل اصلی برای انتخاب و گزینش پرستار است. اگر شما هم برای انتخاب پرستار دچار شک و تردید هستید، در ادامه لیستی از ویژگی ها و مزایای استخدام این افراد را ارائه میکنیم تا بدون شک و تردید اقدام کنید.

  • یکی از اولین مزیت های استخدام پرستار در منزل، ارائه خدمات مراقبتی و مورد نیاز به افراد در منزل توسط افرادیست که تجربه خوبی در رسیدگی به این مشکلات را دارند.
  • به کمک پرستار بدون وقفه به نیازهای فرد بیمار رسیدگی میشود و این موضوع میتواند به بهبود هرچه سریعتر بیمار و یا سالمند کمک کند.
  • اصولا ترجیح داده میشود برای استخدام پرستار، از پرستار همجنس بیمار استفاده شود تا موضوعاتی مانند شرم و خجالتی که در میان افراد بیمار و مسن وجود دارد، باعث عدم رضایت بیمار و بد خلقی نشود. در بسیاری از موارد نیز ترجیح داده میشود به طور کل از پرستار خانم برای سالمندان استفاده شود، این موضوع به دلیل ویژگی ها و خصوصیات رفتاری خانمها، عطوفت و مهربانی در برخورد با افراد مسن، اهمیت زیادی پیدا کرده است.
  • در صورتی که برای نگهداری و مراقبت از سالمندان دست به استخدام پرستار میزنید، این موضوع میتواند از بسیاری از جهات به بیمار کمک کننده باشد. چرا که انتقال افراد مسن به خانه سالمندان احساس بدی میدهد و با خود حس فرسودگی و ناکارآمدی را به همراه خواهد داشت. پرستاری از سالمندان در منزل شخصی و در ارتباط بودن با سایر دوستان و آشنایان میتواند به حفظ روحیه او کمک کند.
  • استخدام پرستار در منزل میتواند به فرزندان و بستگان فرد بیمار کمک کند تا به کارهای شخصی خود رسیدگی کنند و از ایمنی و وضعیت بیمار خود اطمینان حاصل کنند.

پرستار خانم در منزل

در هنگام استخدام پرستار خانم در منزل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بدون شک توجه به ویژگی های شخصیتی، توانایی های فردی و مواردی از این قبیل میتواند در مورد انتخاب پرستار دارای اهمیت زیادی باشد و به انتخاب بهتر این دسته از افراد کمک کند. به همین منظور لیستی از مواردی که در هنگام استخدام پرستار مورد توجه قرار گیرد، تهیه شده است.

  • تجربه و دانش فردی

بدون شک اولین عاملی که باید در خصوص استخدام پرستار مورد توجه قرار بگیرد تجربه ی فردی و دانش شخصی در زمینه مراقبت و نگهداری از افراد، رضایت خانواده ها و افرادی که پیش از این با آنها همکاری داشته است، میباشد. یکی دیگر از مواردی که در مورد انتخاب پرستار اهمیت دارد مهارت ها و توانایی های مراقبتی فرد به خصوص در زمینه ارائه خدمات پزشکی و ابتدایی در رسیدگی به بیماری هاست.

  • سن پرستار

شاید این مورد از نظر بسیاری از افراد اهمیت نداشته باشد، اما بالا رفتن سن پرستار امکان برخی از فعالیت ها را برای فرد دشوار میسازد. به طور مثال اگر بیمار از بیماری های جسمی رنج میبرد، توجه به وضعیت جسمانی و توانایی های پرستار در کمک کردن به او، باید بررسی شود.

  • اعتبار شخصی پرستار

یکی از مواردی که این روزها اهمیت زیادی پیدا کرده است و اگر شما بخواهید به طور خودسرانه نسبت به استخدام پرستار اقدام کنید میتواند آزار دهنده باشد، توجه به این نکته است که با استخدام پرستار به صورت شخصی از اعتبار و سابقه کاری پرستار مطلع نخواهید شد. در صورتی که اگر از موسسه های واسط در این زمینه کمک بگیرید میتوانید به راحتی در مورد اعتبار و حوزه فعالیتی پرستار اطلاعات کسب کنید و بتوانید درست تر تصمیم گیری کنید.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا اطلاعاتی کلی در مورد خدمات پرستاری؛ لزوم اهمیت و استخدام پرستار خانم در منزل و خدماتی که توسط این افراد ارائه میشوند شرح داده شود. پس از آن به مزایای استخدام این افراد پرداخته شد. شما میتوانید جهت دریافت هرکدام از این خدمات با مجموعه طلوع طب تماس حاصل کنید تا بسته به شرایط شما به معرفی پرستار خانم در منزل اقدام شود، از طرفی دیگر شما میتوانید جهت کسب مشاوره رایگان در جهت دریافت خدمات پزشکی و پرستاری در منزل با این مجموعه در ارتباط باشید.

برای درخواست اعزام پرستار در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880