فیزیوتراپی در منزل تهران - طلوع طب

درمان از طریق تمرینات فیزیوتراپی یکی از شناخته شده ترین روش های درمانی برای بیماری های مختلف است. میتوان گفت هدف از فیزیوتراپی، توانبخشی دوباره و به حداکثر رساندن عملکرد حرکتی بیمار است. فیزیوتراپی معمولاً بعد از بروز مشکلاتی مانند شکستگی یکی از اعضای بدن یا به طور خاص استخوان ها، مشکلات ستون فقرات، سکته مغزی و ناتوانی حرکتی ناشی از آن و اختلالات عصبی برای فرد بیمار تجویز میشود. این روش درمانی میتواند به صورت مراجعه حضوری بیمار به مراکز درمانی و یا انجام جلسات فیزیوتراپی در منزل تهران باشد.

 البته نوع دیگری از فیزیوتراپی برای صدمات به وجود آمده در اثر تمرینات ورزشی و یا جراحی یکی از اعضای بدن و به منظور بازگشت فرد به شرایط زندگی عادی، برای افراد تجویز میشود. به عنوان مثال برخی از ورزشکاران حرفه ای که در خلال ورزش دچار آسیب دیدگی میشوند. با انجام چند جلسه فیزیوتراپی توسط متخصص فیزیوتراپی به وضعیت قبل از آسیب دیدگی باز میگردد.

برخی از بیماران شرایط مراجعه حضوری برای انجام جلسات فیزیوتراپی را ندارند، از این رو به آنها توصیه میشود از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده نمایند. اگر به دنبال فیزیوتراپی در منزل تهران هستید، میتوانید از خدمات مرکز درمانی طلوع طب استفاده نمایید. این مرکز آماده ارائه خدمات در هرکجای تهران به مراجعه کنندگان محترم است. یک تماس با شماره ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱  کافیست تا در کوتاه ترین زمان ممکن متخصص فیزیوتراپی به منزل شما اعزام شود.

روش های مختلف فیزیوتراپی در خانه

درمان با فیزیوتراپی، روش های مختلفی دارد. این تکنیک ها عبارتند از:

  • تکنیک الکتروتراپی
  • فیزیوتراپی دستی
  • تمرینات ورزشی
  • کشش عضلات
  • ماساژ درمانی
  • طب سوزنی
  • گرما / سرما درمانی

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین روش های درمانی فیزیوتراپی است که مختصص فیزیوتراپی بر اساس شرایط بدنی بیمار، نیاز وی، سن و نوع بیماری یک یا چند روش از روش های بالا را برای درمان پیش میگیرد.

فیزیوتراپی در منزل تهران

خدمت فیزیوتراپی در منزل غرب تهران شامل چه مواردی می‌شود؟

در مرکز طلوع طب کلیه خدمات فیزیوتراپی کلیه خدمات در حوزه فیزیوتراپی در منزل و توانبخشی به بیماران ارائه میشود. اما اگر بخواهیم لیستی از خدمات این مرکز را در اختیار شما قرار بدهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فیزیوتراپی گردن در منزل

در سال های اخیر و با توجه به افزایش کاربران گوشی های تلفن همراه و تبلت و لپ تاپ و نیز استفاده ناصحیح و غیر اصولی به لحاظ ارگونومی از این لوازم، ابتلا به گردن درد را افزاش داده است. چرا که خم شدن بیش از اندازه سر به سمت پایین، فشاری را به گردن تحمیل میکند که گردن درد را به دنبال دارد.

فیزیوتراپیست های مرکز طلوع طب با ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل و اجرای تمرینات اصلاحی، میکوشند تا بیمار درد کمتری را تحمل کند و آسیب های گردن بهبود یابد. همچنین توصیه هایی برای استفاده هرچه بهتر از گجت ها به بیمار میکنند تا از ابتلای دوباره به چنین بیماری هایی جلوگیری شود.

  • فیزیوتراپی کمر در منزل

درد کمر و ستون فقرات، یکی دیگر از رایج ترین دردهایی است که بسیاری از پزشکان برای بیماران مبتلا به این درد، فیزیوتراپی را تحویز میکنند. بیمارانی که کمر درد را تجربه کرده اند، احتمالا در صورت مزمن شدن درد، حالت هایی مانند سوزن سوزن شدن، بی حس شدن، سوزش و مواردی از این دست را نیز تجربه کرده اند.

در صورتی که شما هم یکی از مبتلایان به کمر درد مزمن هستید که پزشک متخصص برای شما جلسات فیزیوتراپی در نظر گرفته است و شرایط مراجعه حضوری برای دریافت فیزیوتراپی ندارید، میتوانید روی خدمات فیزیوتراپی در منزل مرکز طلوع طب حساب کنید.

روش هایی که برای درمان کمر درد به کار گرفته میشود عبارتند از ورزش درمانی، تحریک الکتریکی، درمان دستی، طب سوزنی و مواردی شبیه به این است.

  • فیزیوتراپی شانه یخ‌زده در منزل

شانه یا همان کتف، از جمله مفاصل پر تحرک بدن است. اما اگر شانه شما با خشکی مواجه شود که در اصطلاح به آن شانه یخ زده یا شانه منجمد هم گفته میشود، حرکت شانه بسیار سخت میشود و شما را حتی برای انجام کارهای روزمره با مشکل مواجه میسازد.

این آسیب اگر به موقع شناسایی شود، با فیزیوتراپی قابل درمان است. همچنین ورزش های اصلاحی میتواند برای افزایش انعطاف پذیری شانه، مؤثر واقع شود. اگر شما هم با چنین دردی دست و پنجه نرم میکنید، میتوانید روی خدمات مرکز طلوع طب و فیزیوتراپیست های حرفه ای این مرکز حساب کنید.

  • فیزیوتراپی دست در منزل 

از جمله اعضای بدن که میتوان گفت انجام کارهای روزمره بدون آن غیرممکن و یا بسیار مشکل است، میتوان به دست ها اشاره کرد. استفاده از دست ها بدون در نظر گرفتن اصول ارگونومیک، میتواند به دست ها آسیب برساند و آنها را با مشکلات از جمله مچ درد، درد در ناحیه مفصل آرنج، پارگی تاندون دست و حتی ترک استخوان و در رفتگی و شکستگی دست رو به رو سازد.

در چنین شرایطی فیزیوتراپی یک روش کمک کننده برای بهبود ضعف دست ها و بهتر شدن عملکرد حرکتی آنها میشود. فیزیوتراپیست های مرکز طلوع طب میتوانند با ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل، مشکلات مربوط به دست درد شما را درمان نمایند. همچنین تمریناتی را به شما آموزش بدهند تا بتوانید با انجام آنها در طول زمان دست درد خود را بهبود دهید.

  • فیزیوتراپی زانو در منزل

از جمله اعضای حیاتی بدن که افراد در سنین مختلف ممکن است درد آن را تجربه کنند، زانو درد است. دردی که میتواند بسیار اذیت کنند و طاقت فرسا باشد. زانو به دلیل تنوع حرکتی که دارد و نیز به دلیل استفاده شدن در راه رفتن و بالا و پایین آمدن از پله و موارد مشابه، بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار میگیرد. از جمله شایع ترین انواع آسیب دیدگی های زانو، ساییدگی مفصل، آرتروز زانو، آسیب دیدگی رباط ها و مینیسک های زانو و در نهایت شکستگی زانو میباشد.

در چنین شرایطی، هیچ چیز به اندازه فیزیوتراپی نمیتواند برای بهبود این آسیب دیدگی ها کمک کننده باشد. لذا تکنیک های مختلف فیزیوتراپی مانند طب سوزنی، استفاده از گرما و الکتروتراپی، تمرینات طبی میتوانند در درماناین نوع مشکلات زانو، کمک کننده باشند.

  • فیزیوتراپی لگن در منزل

بروز مشکلاتی در کف لگن، میتوانند منجر به بروز مشکل در دفع ادرار و مدفوع شود. مشکلاتی نظیر بی اختیاری در دفع ادرار و مدفوع، از جمله رایج ترین مشکلاتی است که افراد مبتلا به آسیب دیدگی کف لگن، از آن شکایت دارند.

وجود ضعف در عضلات کف لگن و یا سفتی بیش از اندازه عضلات کف لگن، این مشکلات را برای فرد بیمار به وجود می آورد. بروز این مشکل در خانم های باردار، به واسطه فشار جنین بر عضلات لگن مادر، بیشتر است.

بهترین، مؤثرترین و کم خطر ترین روش برای درمان این مشکل به ویژه برای خانم های باردار که در دوره بارداری نمیتوانند داروهای خاصی مصرف کنند، استفاده از روش ورزش درمانی و فیزیوتراپی است. در واقع فیزیوتراپیست با معاینه بیمار و بررسی شرایط بدنی و سنی او، از تکنیک های مختلف فیزیوتراپی برای درمان و تقویت عضلات لگن استفاده میکند.

  • فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی در منزل

سکته مغزی یکی دیگر از بیمارها و مشکلاتی است که میتواند فرد را با مشکلات حرکتی از جمله محدود شدن دامنه حرکت، از بین رفتن توان حرکتی یا همان بروز ضعف حرکتی در برخی اعضای بدن و مواردی از این دست مواجه سازد. چرا که سکته مغزی همان طور که از نامش پیداست، با بروز اختلال در رگ های مغز و عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز اتفاق می افتد.

علت به وجود آمدن سکته مغزی را میتوان فشار عصبی دانست. شاید باورش کمی سخت باشد اما بیماران سکته مغزی نیز میتوانند با کمک گرفتن از فیزیوتراپی به همراه مصرف دارو، بهبود پیدا کنند. به عبارت دیگر فیزیوتراپی به این افراد کمک میکند انعطاف پذیری و دامنه حرکتی خود را باز یابند و ضعف اندام های آسیب دیده را جبران نمایند.

در صورتی که به سکته مغزی مبتلا شده اید و یا بیماری با علائم سکته مغزی در خانه دارید که متخصص مغز و اعصاب برای این بیمار، انجام جلسات فیزیوتراپی را تجویز کرده است، میتوانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل مرکز طلوع استفاده نمایید.

خدمات دیگر ما : پرستار سالمند

در چه مواردی نیاز به فیزیوتراپی در خانه تهران دارید؟

شاید برایتان سوال باشد که در چه شرایطی به جلسات فیزیوتراپی نیاز دارید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تعداد جلسات فیزیوتراپی و روش فیزیوتراپی را پزشک متخصص مشخص میکند. اما اگر بخواهیم لیستی از بیماری هایی که درمان آنها به فیزیوتراپی نیاز دارد را در اختیار شما قرار دهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • احساس گردن درد مداوم
  • احساس کمر درد مداوم
  • درد شانه و کتف
  • آرتروز زانو و آرتروز گردن
  • شکستگی استخوان و مفاصل
  • محدودیت در دامنه حرکتی مفاصل
  • خستگی و ضعف جسمانی مداوم
  • ضعف عضلانی قبل و بعد از جراحی
  • بهبود وضعیت حرکتی بیماران سرطانی
  • مشکلات تنفسی و ریوی
  • توانبخشی عضلانی قلب
  • بهبود درد قفسه سینه
  • مشکلات مفصل زانو و مچ پا
  • مشکلات شانه، بازو، مچ دست
  • سندرم تونل مچ دست
  • التهاب تاندون شانه ها و کتف
  • بهبود وضعیت حرکتی قبل و بعد از زایمان
  • توانبخشی عصبی به بیماران سکته مغزی
  • بهبود آسیب دیدگی های ستون فقرات
  • مراقبت از زخم افراد مبتلا به دیابت
  • رگ به رگ شدن یا کشیدگی عضلات و اسپاسم عضلانی
  • بهبود آسیب دیدگی های ناشی از انجام حرکات ورزشی
  • بهبود صدمات ناشی از تصادف، کار مکرر، لغزش و سقوط از ارتفاع

مواردی که به آنها اشاره کردیم، رایج ترین بیماری هایی هستند که با مصرف دارو، ورزش درمانی و در نهایت فیزیوتراپی قابل درمان هستند. اکثر پزشکان متخصص برای بهبود این بیماری ها، جلسات فیزیوتراپی را تجویز میکنند. انجام منظم این جلسات میتواند به انعطاف پذیری بیمار و بهبود دامنه حرکتی او کمک کند.

اگر بیمار به هر دلیلی شرایط مراجعه حضوری به مطب و یا مراکز درمانی برای انجام جلسات فیزیوتراپی را نداشته باشد، توصیه میشود از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده نماید. این مساله کمک میکند که با صرف هزینه و وقت کمتر، در محیط آران خانه خود، روند درمان بیماری را دنبال نمایید.

طلوع طب - فیزیوتراپی در منزل تهران

مزایای انجام فیزیوتراپی در منزل شرق تهران برای بیمار

شاید برای شما سوال باشد که فیزیوتراپی در خانه با فیزیوتراپی در مراکز درمانی چه تفاوتی دارد و چرا بهتر است از این خدمت در خانه استفاده کنید؟ در پاسخ به این سوال دلایل زیر را مطرح میکنیم که اصلی ترین دلایل استفاده از فیزیوتراپی در منزل است:

اتلاف وقت در ترافیک

اگر ساکن تهران باشید با موضوع ترافیک تهران به خوبی آشنایی دارید. ترافیک نه تنها وقت زیادی از برنامه روزانه شما را برای دریافت خدمات فیزیوتراپی، به خود اختصاص میدهد، بلکه در مسیر رفت و آمد خود باید آلودگی های ناشی از تردد تعداد زیاد خودرو را نیز تحمل کنید. این آلودگی ها برای همه گروه های سنی به ویژه افراد سالخورده و مسن، اذیت کننده و آسیب رسان است. از این رو فیزیوتراپی در منزل تهران یک روش ایده آل برای افراد ساکن کلان شهرها به ویژه تهران است.

سخت بودن تردد افراد کم توان

اگر بیمار شما جزو افراد کم توان است که دامنه حرکتی محدود، سن بالا و توان کمی دارند و یا به واسطه شکستگی یکی از اعضای بدن، قادر به راه رفتن و مراجعه حضوری به مراکز درمانی برای دریافت خدمات فیزیوتراپی نیستند. باز هم استفاده از فیزیوتراپی در منزل میتواند برای بهبود ضعف، افزایش قدرت، انعطاف پذیری و بازتوانی این دسته از بیماران، کمک کننده باشد.

افرادی حساس به مسائل بهداشتی

اگر بیمار شما از آن دسته افراد حساس به مسائل بهداشتی و تمیزی و نظافت است. با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل میتواند روند بیماری را در منزل خود با رعایت اصول بهداشتی و با اطمینان خاطر از عدم ابتلا به بیماری های دیگر، طی نماید.

 به عبارت دیگر در مراکز درمانی به دلیل تردد افراد مختلف، انواع ویروس ها و میکروب ها در جریان است. برخی بیماران دارای بیماری های زمینه ای، ممکن است با مراجعه به مراکز درمانی به بیماری های ویروسی مبتلا شوند. به این بیماران توصیه میشود حتما و بدون شک از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده نمایند.

احساس امنیت و آرامش بیشتر

معمولاً افراد در محیط خانه خود احساس امنیت و آرامش بیشتری دارند. این موضوع به ویژه در افراد سالخورده و خانم های باردار بیشتر دیده میشود. برای این دو گروه، استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل، ایده آل ترین حالت ممکن است.

حضور افراد خانواده در کنار بیمار

زمانی که افراد از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده میکنند، اعضای خانواده خود را در کنار خود دارند. همین موضوع باعث میشود که اگر فرد در طول جلسه فیزیوتراپی به کمک نیاز داشته باشد، یکی از اعضای خانواده بتواند به فرد بیمار کمک کند و نیز به لحاظ روانشناسی حضور اعضای خانواده در کنار بیمار، موجب آرامش روانی و سریع تر طی شدن روند درمان است.

اطلاع رسانی روند درمان به خانواده بیمار

یکی دیگر از مزیت های فیزیوتراپی در منزل این است که فیزیوتراپیست روند درمان و توصیه های لازم را به خانواده بیمار اطلاع رسانی میکند. این موضوع به ویژه در بیمارانی که دارای فراموشی و آلزایمر میباشند، بسیار لازم و کمک کننده است. همچنین متخصص فیزیوتراپی میتواند در هر جلسه وضعیت بدنی بیمار را از خانواده وی جویا شود و توصیه هایی مبنی بر تغییر سبک زندگی بیمار برای حصول نتیجه مطلوب تر به خانواده او داشته باشد.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین مزایای خدمات فیزیوتراپی در منزل است. به ویژه برای افرادی که در کلان شهر تهران زندگی میکنند و با ترافیک و آلودگی هوای تهران مواجه هستند، استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران، به سرعت میتوانند بیماری خود را بهبود دهند.

یک تماس با مرکز طلوع طب کافیست تا بهترین و حرفه ای ترین متخصصین فیزیوتراپی به همراه تجهیزات و لوازم مورد نیاز به منزل شما اعزام شود و شما را تا بهبودی کامل بیماری همراهی کند.

بیشتر بخوانید: قیمت مراقب سالمند

قیمت فیزیوتراپی در منزل تهران

یکی از پر تکرار ترین سوالات مراجعه کنندگان تلفنی به مرکز طلوع طب، در رابطه با تعرفه و هزینه های خدمات فیزیوتراپی در منزل است. در این باره باید بگوییم تعرفه فیزیوتراپی در منزل مانند تعرفه سایر خدمات پزشکی در ابتدای هر سال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور به مراکز درمانی دولتی و خصوصی اعلام میشود.

تعرفه فیزیوتراپی در منزل 1401 نیز از سوی این وزارتخانه اعلام شده است. از این رو مرکز طلوع طب برای دریافت هزینه های درمانی از شما عزیزان، طبق همین تعرفه عمل میکند. به عبارت دیگر تعرفه هر جلسه فیزیوتراپی در منزل یک هزینه ثابت و مشخص است که در هر جلسه از بیمار دریافت میشود. اما در صورت اعزام دستیار، تجهیزات و موارد مشابه، ممکن است هزینه ها کمی افزایش داشته باشد.

به همین دلیل توصیه میشود که در هنگام برقراری تماس با همکاران ما، بیماری و شرایط بیمار را به طور کامل شرح دهید. تا همکاران ما ضمن برآورد هزینه اعزام فیزیوتراپیست به منزل شما، کلیه تجهیزات لازم را به همراه وی به منزل شما اعزام نمایند.

البته از آن جایی که هدف اصلی مرکز طلوع طب، بهبود بیماران و رضایت آنها از دریافت خدمات درمانی است، کلیه هزینه ها مطابق با جدول تعرفه ارائه شده توسط وزارت بهداشت دریافت خواهد شد.

برای اطلاع بیشتر از هزینه های اعزام فیزیوتراپیست به منزل بیمار و یا هزینه های جانبی مانند انتقال تجهیزات بر اساس نوع بیماری و سایر سوالاتی که در این زمینه برای شما وجود دارد، میتوانید همین حالا با مرکز طلوع طب تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

همچنین میتوانید در سایت مرکز طلوع طب برای همکاران ما پیام بگذارید. سوالات خود را زمینه بیماری و هزینه های مربوط به بیماری مطرح نمایید. تا در کوتاه ترین زمان ممکن به سوال شما در زمینه های مختلف از جمله هزینه ویزیت پزشک در منزل صبورانه پاسخ دهند.

فیزیوتراپی در منزل

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران با شما صحبت کردیم. همچنین ضرورت پیگیری و درمان بیماری های مفصلی، شکستگی، دردهای مزمن استخوانی و موارد مشابه را برای شما شرح دادیم. در ادامه لیستی از بیماری هایی که کاندید دریافت خدمات فیزیوتراپی هستند را در اختیار شما قرار دادیم.

به منظور جلوگیری از کهنه شدن و ادامه دار شدن دردهای مفصلی، استخوانی و مواردی از این دست بهتر است در صورت تجویز پزشک مبنی بر جلسات فیزیوتراپی، به سرعت نسبت به دریافت فیزیوتراپی اقدام نمایید.

از آن جایی که در مراکز درمانی پر تردد، امکان وجود ویروس و بیماری های عفونی واگیر دار زیاد است، توصیه میشود بیماران دارای بیماریه های زمینه ای، بیماران سالخورده و خانم های باردار حتی الامکان به جای مراجعه حضوری به مراکز درمانی از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده نمایند.

مرکز طلوع طب علاوه بر این، خدماتی مانند اعزام پزشک متخصص و فیزیوتراپیست در شرق و غرب تهران را دارد. امیدواریم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را پیرامون خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران در اختیار شما قرار داده باشد. در صورت نیاز به استفاده از این خدمات، میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان، نوبت ویزیت دریافت نمایید.

برای درخواست خدمت فیزیوتراپی در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880