پرستار تمام وقت در منزل - طلوع طب

حتما شما هم در چنین موقعیتی قرار گرفته اید که در شرایطی حساس باید به یک مسافرت کاری بروید و نمیتوانید به مراقبت از پدر و مادر یا فرزند خود بپردازید. در چنین حالتی بدون شک استخدام پرستار تمام وقت به شما کمک میکند که تجربه خوبی از انجام کارهای شخصی خود و همچنین اطمینان از مراقبت عزیزان خود، داشته باشید.

یکی از چالش هایی که در استخدام پرستار میتواند ایجاد شود توجه به این موضوع است که استخدام پرستار حرفه ای که به طور تمام وقت در منزل شما مستقر شود، از نظر اعتماد به ویژگی های فردی و توانمندی های رفتاری او میتواند کمی سردرگم کننده باشد. به همین دلیل موسسات واسط پلی میان کسانی که نیاز به استخدام پرستار دارند و کسانی که در این زمینه فعالیت میکنند، شده است. مجموعه طلوع طب نیز یکی از همین شرکت هاست که علاوه بر اعزام پرستار و فعالیت در این زمینه، ارائه دهنده انواع خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل میباشد. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اعزام و استخدام پرستار با کارشناسان طلوع طب تماس حاصل نمایید.

آشنایی با انواع پرستاری و شرح خدمات و وظایف آنها

از آنجایی که میدانید استخدام پرستار تنها برای بیماران انجام نمیشود و در بسیاری از مواقع از پرستارها برای کمک رسانی به کودکان و افراد سالمند نیز استفاده میشود. اما خدمات و وظایفی که در هرکدام از این سبک پرستاری وجود دارد، متفاوت است. در ادامه به شرح انواع پرستاری و وظایفی که ارائه میشود، پرداخته میشود.

  • پرستار کودک و وظایف او

در این عنوان شغلی پرستار کودک به انجام اموری که به مراقبت و نگهداری از کودک مرتبط است، میپردازد. البته به طور کلی استخدام پرستار کودک تنها برای کودکان دارای بیماری به کار نمیرود و در بسیاری از موارد نیز از این افراد برای انجام امور روزانه و… کمک گرفته میشود. انتظاراتی که از یک پرستار میتوان داشت تنها به مراقبت و نگهداری محدود نمیشود. رسیدگی و دقت در غذا دادن به کودک و رژیم غذایی متناسب با توصیه های پزشک و والدین کودک، توجه به نظافت کودک در لباس پوشیدن، حمام رفتن، مرتب کردن اتاق، آموزش های مداوم و بازی کردن با کودک باید یکی از اصل های مراقبت و خدمات پرستار کودک باشد، توجه و دقت در زمان دارو دادن و توصیه های پزشکی یکی دیگر از مواردیست که باید به عنوان یک پرستار به آن اهمیت داد.

  • پرستار سالمند و وظایف او

یکی از انتخاب های سخت و طاقت فرسا میتواند تصمیم گیری در مورد این موضوع باشد که فرد سالمند خانواده را به خانه سالمند منتقل کرد یا با استخدام پرستار سالمند، به طور صحیح تر از عزیزان خود نگهداری و مراقبت کنیم. متاسفانه با بالا رفتن سن و بیمارهایی همچون آلزایمر و… شاهد تغییر خلق و خو در افراد سالمند هستیم که ممکن است علی رغم اصراری که به تنهایی و مستقل بودن دارند، توانایی مراقبت از خود را به تنهایی ندارند. در چنین شرایطی استخدام پرستار سالمند به فرد کمک میکند تا در محیط خانواده و در ارتباط با دوستان و آشنایان خود، مراقبت های لازم نیز از او نادیده گرفته نشود. چرا که بارها در شرایط بحرانی دیده شده با انتقال فرد سالمند به خانه سالمندان وضعیت جسمانی و روند بیماری او به سمت وخیم شدن رفته و بهبودی حاصل نمیشود.

وظایف پرستار سالمند به مراقبت و نگهداری از فرد مذکور در شرایط عادی و حساس معطوف میشود. اما با توجه به مشکلاتی که ممکن است در افراد مسن به وجود بیاید، داشتن مهارت هایی مانند تزریقات، نمونه گیری، تعویض سند و پوشک، میتواند مزیت بزرگی باشد. به طور کلی در نگهداری از افراد سالمند باید به رژیم غذایی بنا بر توصیه های پزشکی، مصرف دارو تحت نظر پزشک و دادن دارو در زمان مشخص، هم صحبتی و توجه به خواسته های فرد، نظافت و دقت در این زمینه و… توجه کرد.

  • پرستار بیمار و وظایف او

همه میدانیم که بیمار شدن و تجربه بیماری میتواند چقدر نا امید کننده و خسته کننده باشد. در چنین شرایطی با اینکه کاری در جهت بهبودی از دست فرد بیمار برنمیآید، احساس سردرگمی میتواند او را از پا دربیاورد. این موضوع به خصوص در کسانی که بیماری های سخت دارند که غیر قابل درمان هستند و یا دیر درمان میشود، بیشتر دیده میشود. در چنین شرایطی توجه به بیمار، اهمیت دادن به خواسته های بیمار و کمک کردن در انجام امور شخصی او میتواند کمک کننده باشد و بهبود شرایط سلامت جسمی و روحی او کمک کند.

به طور کلی وظایف و خدماتی که از پرستار بیمار انتظار میرود شامل مراقبت و نگهداری از بیمار، تنظیم ساعت خواب، دارو دادن به موقع به بیمار، رعایت رژیم غذایی ارائه شده توسط پزشک، توجه به بیماری فرد و ارائه مراقبت های لازم مانند تعویض به موقع پانسمان، تعویض سند، سنجش وضعیت بیمار به کمک نمونه گیری، کنترل فشار خون و قند خون و… میباشد.

پرستار تمام وقت در منزل

در هنگام استخدام و انتخاب پرستار تمام وقت در منزل باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که اشاره شد انتخاب پرستار تمام وقت میتواند یکی از سخت ترین کارها به نظر بیاید. بنابراین باید به نکاتی در هنگام استخدام این افراد توجه نمود که در ادامه  به صورت لیست شرح داده شدند.

  • نظم و آراستگی ظاهری

یکی از اولین اصول که در تمامی مصاحبه ها به خصوص با عنوان شغلی پرستار باید مورد توجه قرار بگیرد توجه به نظم و آراستگی ظاهری فرد است. این موضوع میتواند میزان دقت عمل فرد را در اموری که به او محول میشود را تا حدی نشان میدهد.

  • مسئولیت پذیری و تعهد به کار

یکی از شاخص ترین ویژگی هایی که باید در انتخاب و استخدام پرستار مورد توجه قرار بگیرد، توجه به مسئولیت پذیری و تعهد به انجام کارهاییست که به شخص محول شده است. این موضوع نه تنها برای استخدام پرستار تمام وقت بلکه در همه حال دارای اهمیت است.

  • توانایی حل مسئله و رویارویی با مشکلات

یکی دیگر از موارد مهم در مورد پرستار، توانایی حل مسئله و مدیریت احساس و رفتار در شرایط نسبتا سخت است. این موضوع کمک میکند تا پرستار در صورت مواجهه با مشکل، به درستی تصمیم بگیرد.

  • تایید صلاحیت از سوی کارفرماهای قبلی

یکی از نکاتی که میتواند به استخدام بهتر و سریع تر پرستار کمک کند، شناخت کامل نسبت به توانایی های او و چگونگی رفتار او در کار میباشد. توصیه میشود شما به عنوان شخصی که میخواهید پرستار استخدام کنید با کارفرماها و خانواده هایی که قبلا با آن ها همکاری کرده است تماس بگیرید و در مورد رفتار او و حسن انجام وظایف او سوال بپرسید.

  • عدم سو پیشینه و اعتیاد به مواد مخدر

از آنجایی که پرستاری شغلی حساس بوده و فرد به طور دائم با سالمند، کودک و یا بیمار در ارتباط است، داشتن حداقل هایی مانند عدم سو پیشینه و اعتیاد نداشتن به مواد مخدر میتواند در جلب رضایت کارفرما کمک کننده باشد.

طلوع طب/ پرستار تمام وقت در منزل

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این شد تا اطلاعات کلی در مورد پرستاری و انواع آن، خصوصیات و خدماتی که از هر کدام از انواع پرستار کودک، سالمند یا بیمار ارائه میدهد، اشاره شود. به طور کلی توصیه میشود برای استخدام و اعزام پرستار، پزشک و سایر خدمات کمک درمانی از موسسات شناخته شده و معتبر فعال در این حوزه کمک بگیرید. مجموعه طلوع طب یکی از این مجموعه های معتبر است که ارائه خدمات خود را تنها محدود به تهران نکرده و شما میتوانید در هر نقطه از ایران برای دریافت خدمات و یا مشاوره رایگان با کارشناسان طلوع طب تماس حاصل نمایید.

برای درخواست اعزام پرستار در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880