پرستار در منزل تهران - طلوع طب

این روزه با شیوع بیماری های واگیردار و مسائلی از این قبیل یکی از سخت ترین کارها استخدام پرستار در منزل تهران میباشد. چرا که مواردی مانند پذیرفتن پرستار توسط بیمار، معتمد بودن پرستار و توانایی های فردی او و… بسیار سخن بوده و انتخاب پرستار باید با دقت بالایی انجام شود. اگر شما هم برای عزیزان بیمار، سالمند یا کودک خود نیازمند استخدام پرستار در منزل تهران هستید، با ما در ادامه همراه باشید.

پرستار در منزل تهران چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر شما هم برای اولین میخواهید نسبت به استخدام پرستار در منزل اقدام کنید باید در مورد خصوصیات اخلاقی و وظایفی که به عهده این اشخاص میباشد، به درستی آگاه شوید. این موضوع میتواند به انتخاب بهتر شما و بالا بردن سطح رضایت از عملکرد پرستار منجر میشود.

  • یکی از ابتدایی ترین مواردی که در مورد استخدام پرستار باید به آنها توجه کنید، شناسایی حیطه فعالیت پرستار است. پرستارها نه تنها برای بیماران، بلکه برای کمک کردن به افراد سالمند و کودکان نیز به یاری شما می آیند. البته حوزه فعالیت پرستار در هرکدام از این زمینه ها مشخص و متفاوت است، چرا که نیازهای این 3 دسته از افراد نیز با یکدیگر یکسان نیست.
  • دومین مسئله ای که در مورد انتخاب پرستار اهمیت دارد، مسئولیت پذیری و تعهد او به کار است. حتما میدانید که پرستاری و نگهداری از افراد میتواند انرژی زیادی از پرستار بگیرد و فرد را با چالش های زیادی در این زمینه رو به رو کند. بنابراین اگر تعهد به کار و حس مسئولیت پذیری در فرد نیز کمرنگ باشد، میتواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.
  • کنترل احساسات، هیجانات و مدیریت در شرایط بحرانی یکی دیگر از اصول ابتداییست که هر پرستار باید بتواند به خوبی کنترل کند. پرستارها در طول فعالیت حرفه ای خود با مشکلات زیادی در برخورد با افراد بیمار، سالمند، کم توان یا ناتوان رو به رو میشوند. اگر پرستار توانایی کنترل احساسات و هیجانات خود را نداشته باشد، در طولانی مدت دچار فرسودگی شغلی شده و به درستی در انجام امور محول شده، عمل نخواهد کرد. یکی دیگر از موارد به نسبت مهم مدیریت احساسات و کنترل رفتار در شرایط بحرانی است. تصور کنید در شرایطی که بیمار توانایی نفس کشیدن ندارد، پرستار بجای احیای بیمار با بستگان بیمار تماس بگیرد. این موضوع میتواند آسیب های زیادی به افرادی که تحت مراقبت پرستار هستند، بزند.
  • از آنجایی که یکی از اصول مراقبت و نگهداری از افراد، اهمیت دادن به نظافت فرد است، رعایت نظافت و آراستگی پرستار نیز اهمیت زیادی دارد. به همین جهت توجه به ظاهر شخص و رعایت نکات بهداشتی در او میتواند کمک کننده باشد.
  • پرستاران به طور مستقیم با افراد بیمار، سالمند و عزیزان ما در ارتباط هستند، نداشتن سو پیشینه و اعتیاد به مواد مخدر یکی دیگر از موارد به نسبت مهم در گزینش پرستار است.
  • داشتن روحیه همدردی، کمک رسانی و ایثار در پرستار یکی دیگر از شاخصه های اصلی در این دسته از افراد است. از آنجایی که شغل پرستاری سختی های زیادی با خود به همراه دارد، روحیه همدردی باعث ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر توسط پرستار میشود.
  • نظم و دقت در انجام امور محول شده، یکی دیگر از خصیصه ها و ویژگی های پرستار است که به محبوبیت و شناخته شدن پرستار در حرفه اش کمک میکند. دقت در زمان به موقع انجام کارها، دارو دادن به بیمار، تنظیم ساعت خواب، غذا دادن و… همگی از ویژگی های پرستار منظم و با دقت به شمار میروند.

پرستار در منزل تهران

چه خدماتی توسط پرستار در منزل تهران ارائه میشود؟

همانطور که پیش از این گفته شد، پرستارهایی که برای خدمت در منزل انتخاب و استخدام میشوند، برای شرایط ویژه ای آموزش دیده اند. از همین جهت توجه به اینکه برای چه شخصی با چه مشکلاتی میخواهید پرستار انتخاب کنید اهمیت زیادی دارد. چرا که پرستار بیمار با پرستار سالمند متفاوت بوده و علی رغم شباهت فعالیت های روزانه، در بسیاری از زمینه ها نیز متفاوت عمل میکنند. در ادامه به طور اختصاصی به خدماتی که توسط پرستار برای افراد بیمار، کودک و سالمند ارائه میشود، میپردازیم.

پرستار بیمار در منزل

عموما پیشنهاد میشود با همه گیری بیماری کرونا، مراقبت و نگهداری از بیمار پس از طی کردن مراقبت های ویژه، در منزل و توسط افراد خبره و متخصص در این زمینه صورت بگیرد. این موضوع به خصوص بعد از عمل های جراحی یا در مورد کسانی که نیازمند کاردرمانی هستند، اهمیت زیادی پیدا میکند. پرستار بیمار، باید به زمان دارو دادن بیمار، تزریق سرم مطابق دستور پزشک معالج، تعویض پانسمان، تعویض سنداژ، غذا دادن مطابق رژیم غذایی بیمار، چک کردن قند خون و فشار خون، قدم زدن و کمک به بیمار در بازیابی توان خود، اهمیت دهد. علاوه بر این از پرستار بیمار انتظار میرود تا علاوه بر دستورات پزشک، به خواسته های بیمار نیز تا جایی که به سلامتی او لطمه وارد نکند، توجه کند.

در بسیاری از بیمارانی که به علت سکته های قلبی یا مغزی، بخشی از توان مورد نیاز خود را برای حرکت یا گفتگو از دست داده اند، توجه به کار درمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی میتواند به شخص بیمار کمک کند تا بهبودی خود را هر چه سریعتر به دست آورند.

پرستار کودک در منزل

در بسیاری از موارد پرستار کودک با مراقب کودک از دید والدین تفاوتی ندارد، اما در معنی درست تر، از پرستار کودک زمانی که کودک با بیماری های خاصی دست و پنجه نرم میکند، کمک گرفته میشود. بیماری کودکان ممکن است به صورت مادرزادی و از بدو تولد با او همراه باشد یا در صورت حادثه، ایجاد شده باشد. در مواردی که بعد از وقوع حادثه کودک دچار بیماری شود، علاوه بر پرستار نیاز است تا از یک روانشناس کودک نیز در طی کردن مراحل بهبودی، درخواست کمک شود. این موضوع به خصوص در صورت بروز مشکلات حرکتی یا نقص عضو اهمیت زیادی پیدا میکند.

اما اگر از پرستار درخواست کمک برای مراقبت و نگهداری فرزند عزیزتان را دارید که به بیماری دچار نیست، میتوانید با هزینه ای بسیار کمتر دست به استخدام مراقب کودک بزنید و از او در زمینه نگهداری کودک خود کمک بخواهید.

وظایف پرستار کودک به غذا دادن یا شیر دادن (بسته به سن کودک)، توجه به نیازهای کودک، تعویض پوشک، اهمیت دادن به نظافت کودک، دارو دادن به موقع و تزریق سرم، همکاری با پزشک و روانپزشک معالج کودک، بازی کردن و آموزش دادن به کودک در خصوص مسائل ابتدایی و در جهت پر کردن زمان کودک با کار مفید، میباشد.

پرستار در منزل تهران/ طلوع طب

پرستار سالمند در منزل

پرستاران افراد سالمند باید در زمان آشنایی با فرد مسن و خانواده او، در مورد بیماری های زمینه ای و خصوصیات اخلاقی فرد سالمند به طور کامل اطلاعات کسب کنند. چرا که این موارد در شرایط بحرانی میتواند به پرستار کمک کند. در صورتی که فرد بیمار از مشکلاتی و بیماری هایی مانند آلزایمر رنج میبرد، توجه به حفظ ارتباطات او با خانواده و دوستانش میتواند تا حد زیادی از وخامت وضع سالمند جلوگیری کند. به همین دلیل توصیه میشود در صورتی که امکان استخدام پرستار سالمند را دارید، از انتقال افراد مسن خانواده خود به خانه سالمندان جلوگیری کنید، چرا که فرد سالمند احساس میکند به وضعیت او اهمیت داده نمیشود.

چه خدماتی توسط مجموعه طلوع طب ارائه میشود؟

مجموعه طلوع طب علاوه بر اعزام و ارائه خدمات پرستاری، به بیماران و افراد کمک میکند تا خدمات کمک درمانی و پزشکی مورد نیاز خود را به خوبی دریافت نمایند. برخی از این خدمات شامل موارد زیر میشود:

  • اعزام پزشک عمومی و متخصص
  • سرم تراپی و تزریق سرم های درمانی و تقویتی
  • انجام سونوگرافی، عکس برداری و رادیوگرافی نقاط مختلف در منزل و تحت نظر پزشک
  • تعویض پانسمان و جلوگیری از ایجاد زخم بستر
  • رسیدگی به امور نظافت بیمار مانند تعویض پوشک و تعویض سنداژ در صورت لزوم
  • انجام نمونه گیری برای آزمایشات بیشتر، تست کرونا و…

هزینه استخدام پرستار در منزل تهران چقدر است؟

همانطور که پیش بینی میشود، هزینه استخدام پرستار در منزل تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد، اعزام تمام وقت، پاره وقت یا شبانه روزی، شرح خدمات و انتظاراتی که در انجام امور محول شده به پرستار عنوان میشود، سابقه کاری و میزان تخصص پرستار از جمله مواردی هستند که در حقوق دریافتی پرستار تاثیر گذارند. مجموعه طلوع طب یکی از شرکت های معتبر و تخصصی در زمینه ارائه خدمات پزشکی و کمک درمانی است که در جهت سهولت ارائه خدمات در تمامی نقاط ایران، آماده کمک رسانی به مردم میباشد. شما میتوانید جهت استخدام پرستار در منزل و یا دریافت سایر خدمات با کارشناسان مجموعه طلوع طب تماس حاصل کنید.

برای درخواست اعزام پرستار فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880