پرستار نیمه وقت سالمند در تهران

پیری و مشکلاتی که با خود به همراه می آورد برای برای بسیاری از افراد مسن به یک دغدغه تبدیل شده است. بر اساس یک نظرسنجی در سال 2018، از هر 4 سالمند بالای 50 سال، سه نفر مایلند تا زمانی که ممکن است در خانه فعلی خود بمانند. برخی ممکن است به دلیل ارتباط عاطفی با خانه یا جامعه خود بخواهند در محل زندگی خود و در کنار عزیزانشان پیر شوند، در حالی که برخی دیگر به دلیل تمایل به حفظ استقلال خود این کار را انجام می دهند. در موارد دیگر، ممکن است پیر شدن در محل زندگی خود به جای نقل مکان به یک خانه سالمندان به علت وجود یک ضرورت مالی باشد. اما، ممکن است برخی از مشکلات برای افراد سالخورده ای که ترجیح می دهند در محل زندگی خود باقی بمانند وجود داشته باشد، به ویژه برای سالمندانی که با شرایط بیماری مزمن، آسیب‌های حاد یا بیماری، کاهش تحرک و سایر بیماری‌ها زندگی می‌کنند. برای افرادی که در این شرایط قرار دارند، تصمیم گیری در مورد پیر شدن در محل زندگی خود و به خطر انداختن سلامت یا ایمنیشان، یا دست کشیدن از استقلال خود برای زندگی در جامعه، می تواند دشوار باشد. مراقبت در منزل می تواند برای سالمندانی که خود را در این موقعیت چالش برانگیز می بینند ضروری باشد. دریافت خدمات یک پرستار نیمه وقت سالمند در تهران در منزل می تواند سالمندان را قادر سازد تا استقلال خود را حفظ کنند و در عین حال به کمک و مراقبتی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. مراقبت در منزل می تواند شرایط زندگی را برای افراد مسن با هر سطح توانایی قابل کنترل تر و ایمن تر کند. تعداد بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت در منزل برای سالمندان و خانواده های آنها و همچنین انواع مختلف مراقبت در منزل وجود دارد. در این مقاله، ما به انواع مختلف مراقبت در منزل، کاندیداهای مناسب برای دریافت مراقبت در منزل و پرستار نیمه وقت سالمند در تهران اشاره خواهیم کرد.

مراقبت در منزل چیست؟

مراقبت در منزل از سالمند، نوعی از مراقبت و کمک غیرپزشکی است که در خانه سالمند ارائه می شود. مراقبت ممکن است شامل کمک به فعالیت های روزمره زندگی مانند حمام کردن، انتقال از محلی به محل دیگر و تهیه غذا باشد و شامل مراقبت های پزشکی یا درمان نمی شود. بسته به نیاز مشتری، سالمندان ممکن است از یک ساعت در هفته تا 24 ساعت در روز از یک دستیار مراقبت در منزل کمک دریافت کنند. بسیاری از سالمندان و خانواده‌هایشان مراقبت در منزل را به‌عنوان راهی برای ماندن سالمندان در خانه خود با تغییر نیازها و توانایی‌هایشان انتخاب می‌کنند. مراقبت در منزل، همراه با هرگونه تغییر ضروری در خانه یا فناوری کمکی، می‌تواند سالمندان را قادر سازد تا سال‌های طلایی خود را در خانه‌های خود زندگی کنند. در صورت نیاز به کمک های درمانی استفاده از پرستار نیمه وقت سالمند در تهران توصیه می شود.

پرستار سالمند نیمه وقت

چه کسانی برای بهره گیری از خدمات پرستار نیمه وقت سالمند در تهران مناسب هستند؟

مراقبت در منزل اغلب به عنوان جایگزینی برای زندگی کمکی برای سالمندانی که مایل به زندگی مستقل هستند استفاده می شود. سالمندانی که شامل موارد زیر می شوند، کاندیدای مناسبی برای بهره گیری از خدمات پرستار نیمه وقت در تهران هستند:

  • سالمندانی که در تحرک مشکل دارند و برای اینکه با خیال راحت در سراسر خانه خود حرکت کنند، به کمک نیاز دارند.
  • سالمندان با مهارت‌های حرکتی آسیب‌ دیده که برای کارهای روزمره خانه به کمک نیاز دارند
  • سالمندانی که دیگر رانندگی نمی‌کنند و به وسایل نقلیه برای قرار ملاقات، خواربارفروشی، خانه دوستان و موارد دیگر نیاز دارند.
  • سالمندانی که منزوی هستند و خواهان همراهی یک مراقب هستند
  • سالمندانی که در مواردی از جمله تهیه غذا، حمام کردن و موارد دیگر به کمک نیاز دارند
  • سالمندانی که به خدمات خانه داری مانند نظافت و خرید مواد غذایی نیاز دارند
  • سالمندان در مراحل اولیه اختلال حافظه

چه کسانی برای استفاده از خدمات پرستار نیمه وقت سالمند در تهران کاندیدای مناسبی نیستند؟

سالمندانی که به دنبال همراهی با همسالان خود هستند تا یک پرستار یا مراقب

سالمندانی که به مراقبت های پرستاری یا سایر مراقبت های پزشکی منظم و تمام وقت نیاز دارند

سالمندان مبتلا به اختلال حافظه پیشرفته که به یک محیط امن و مراقبت شبانه روزی نیاز دارند

طلوع طب - پرستار سالمند نیمه وقت

چگونه بفهمم که شخص سالمند به پرستار نیمه وقت سالمند در تهران نیاز دارد؟

بسیاری از سالمندان در نهایت به جایی می رسند که دیگر نمی توانند مانند گذشته از خود مراقبت کنند. مراقبت در منزل برای بسیاری از سالمندان و خانواده‌هایشان گزینه‌ای جذاب است زیرا می‌توان از آن فقط برای چند ساعت در هفته یا بر اساس نیاز برای کسانی که مشکلاتی دارند، اما نیازی به مراقبت مداوم ندارند، استفاده کرد. این می تواند به عنوان یک راه حل برای سالمندانی باشد که در تلاش برای مراقبت از خود به طور کاملا مستقل هستند، اما نیازی به کمک شبانه روزی ندارند. همچنین گزینه خوبی برای سالمندانی است که ممکن است در برابر خروج از خانه خود مقاومت نشان دهند، اما برای برخی از فعالیت های روزمره خود به کمک نیاز دارند. اگرچه هر فردی متفاوت است، اما در زیر برخی از نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است زمان مراقبت در منزل فرا رسیده باشد.

  • کاهش وزن یا کاهش توده عضلانی
  • کاهش تحرک
  • افزایش فراموشی
  • وخامت اوضاع سلامتی
  • بی توجهی به حفظ نظافت یا سازماندهی خانه
  • ناتوانی در رانندگی یا احتمال بروز هر حادثه ای در حین رانندگی
  • انزوا یا نشانه های تنهایی
  • وقوع حوادث و صدماتی مانند سقوط

برخی از سالمندان نیز ممکن است به مراقبت در منزل به صورت کوتاه مدت نیاز داشته باشند، مانند زمانی که در حال  گذراندن دوران نقاهت در منزل پس از یک جراحی یا موارد اورژانسی بهداشتی مانند سکته هستند.

انواع مراقبت در منزل

انواع مختلفی از کمک ها و نقش های متفاوت ارائه دهندگان خدمات مراقبت در منزل وجود دارد. نوع مراقبتی که فرد نیاز دارد به سلامتی، توانایی ها و گاهی اوقات بودجه او بستگی دارد. خدمات مراقبت همراه، کمک مراقبت شخصی و مراقبت های بهداشتی در منزل توسط پرستار سه نوع رایج مراقبت در منزل هستند. به خاطر داشته باشید که با تغییر نیازهای سالمند، ممکن است از یک نوع مراقبت در منزل به نوع دیگری تغییر کند.

خدمات مراقبت همراه

خدمات مراقبت همراه برای سالمندانی که به طور مستقل زندگی می کنند و برای فعالیت های روزانه خود به کمک زیادی نیاز ندارند ایده آل است. کسانی که به خدمات مراقبت همراه نیاز دارند اغلب تنها زندگی می کنند و در زندگی روزمره خود احساس انزوا می کنند.  یک دستیار مراقبت در منزل که مراقبت همراه را ارائه می دهد ممکن است به سادگی با سالمند وقت بگذراند، برای او کتاب بخواند، در سرگرمی های معمول مانند بازی های شطرنج و تخته یا پیاده روی شرکت کند، یا نظارت انجام دهد. یک همراه مسن نیز ممکن است خدمات حمل و نقل ارائه دهد و در مدیریت دارو کمک کند. خدمات مراقبت همراه نیز گزینه خوبی برای کسانی است که در مراحل اولیه اختلال حافظه هستند و هنوز به کمک زیادی نیاز ندارند، اما ممکن است نتوانند به حال خود رها شوند. این دسته از سالمندان، ممکن است با اعضای خانواده زندگی کنند که به دلیل کار یا سایر تعهدات نمی توانند به طور تمام وقت در کنار عزیزشان باشند.

کمک مراقبت شخصی

کمک های مراقبت شخصی برای سالمندانی که برای فعالیت های روزمره زندگی خود به کمک منظم نیاز دارند ایده آل است. دستیارهای مراقبت شخصی می توانند طیف گسترده ای از خدمات، از جمله کمک به حمام کردن و به دستشویی رفتن، خرید مواد غذایی، و کمک حرکتی برای جلوگیری از سقوط ارائه دهند. این دستیاران ممکن است هیچ مراقبت پزشکی را فراتر از مدیریت دارو ارائه ندهند. این نوع مراقبت در منزل با خدماتی که ساکنان در جوامع کمکی دریافت می کنند قابل مقایسه است. بنابراین دستیاران مراقبت شخصی مطمئناً می توانند به آسان تر و ایمن تر کردن زندگی سالمند کمک کنند. اما برای کسانی که نیازهای پزشکی منظمی دارند مناسب نیست. بسیاری از خانواده‌ها که خدمات مراقبتی را برای عزیزانشان ارائه می‌کنند، به دنبال کمک مراقبت شخصی برای انجام وظایفی هستند که نمی‌توانند با خیال راحت یا به سادگی برای عزیزانشان انجام دهند. به عنوان مثال، زنی که نمی تواند وزن بالای همسرش را راحت تحمل کند که برای بلند شدن از روی صندلی و تختش به کمک نیاز دارد، ممکن است یک دستیار مراقبت از منزل را برای کمک به انتقال همسرش استخدام کند. اگر مراقب خانواده نیاز به سفر داشته باشد یا بداند که تمام روز بیرون از خانه خواهد بود، می‌توان از کمک‌های مراقبت شخصی به عنوان موقت استفاده کرد.

پرستار نیمه وقت-طلوع طب

مراقبت های بهداشتی در منزل توسط پرستار نیمه وقت سالمند در تهران

مراقبت های بهداشتی در منزل با انواع دیگر مراقبت های خانگی متفاوت است زیرا دستیاران مراقبت های بهداشتی در منزل دارای گواهینامه های مربوط برای ارائه کمک های پزشکی هستند. برخلاف مراقبت‌های خانگی استاندارد، که یک سالمند یا خانواده‌شان می‌توانند در زمانی که احساس کنند زمان مناسب برای آن‌هاست، به دنبال آن باشند، مراقبت‌های بهداشتی در خانه معمولاً توسط پزشک توصیه می‌شود. سالمندانی که به خدمات پزشکی مکرر مانند تزریقات دارویی نیاز دارند، می توانند به طور منظم با یک پرستار ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در منزل کار کنند. برخی دیگر ممکن است به دنبال مراقبت های بهداشتی در منزل به صورت کوتاه مدت یا بر اساس نیاز، مانند هنگام بهبودی پس از آسیب یا جراحی باشند. طیف خدماتی که فرد می تواند از یک پرستار سالمند در منزل دریافت کند مشابه خدماتی است که در خانه سالمندان دریافت می کند. مراقبت از زخم، قرار دادن IV، و کاردرمانی و فیزیوتراپی همگی به عهده یک پرستار مراقبت های بهداشتی در خانه در دسترس هستند. بر خلاف کمک های مراقبت همراه و کمک های مراقبت شخصی، پرستار سالمند در منزل برای انجام این خدمات باید آموزش و گواهینامه تخصصی مانند گواهی پرستاری داشته باشند. کسانی که گواهینامه های مناسب را دارند می توانند به راحتی مراقبت های پرستاری تخصصی را در خانه های مشتریان ارائه دهند.

چرا ممکن است به یک پرستار نیمه وقت سالمند در تهران نیاز داشته باشید؟

خانواده ها ممکن است نیاز به حمایت موقت مراقبتی پس از ترخیص از بیمارستان داشته باشند، یا زمانی که مراقب اصلی که معمولا از اعضای خانواده است، مشغول تعهدات دیگری است، یا به سادگی نیاز به استراحت دارد. با این حال، در حالی که بسیاری از مکان ها با امکانات مراقبت طولانی مدت مانند خانه های سالمندان وجود دارد، خانواده ها گاهی اوقات برای یافتن گزینه های مراقبت کوتاه مدت مناسب با مشکل مواجه می شوند. بدون حمایت مراقبتی مناسب در خانه پس از ترخیص از بیمارستان، بسیاری از افراد با خطر بستری مجدد در بیمارستان، به ویژه برای سالمندان و کسانی که به تنهایی زندگی می کنند، رو به رو می شوند. در واقع از هر 5 سالمندی که از بیمارستان مرخص می شوند، 1 نفر در عرض یک ماه مجددا پذیرش می شود. ایجاد تمهیدات مراقبتی برای انتقال از بیمارستان به منزل به زمان نیاز دارد و اغلب یکی از اعضای خانواده اغلب نقش مراقب اصلی را در این دوره بر عهده می گیرد اما بدون پیش ‌زمینه مراقبتی، آموزش و دانش مناسب، ممکن است نتواند بهترین مراقبت را ارائه دهد.

یک پرستار نیمه وقت سالمند در تهران در چه مواردی می تواند کمک کند؟

  • مراقبت های بعد از جراحی: ممکن است پس از عمل جراحی، سالمند برای مدت محدودی به مراقبت نیاز داشته باشد.
  • مراقبت شبانه: مراقبت در طول شب برای کمک به نیازهای اجابت مزاج یا پرستاری، جلوگیری از سرگردانی و کاهش خطر سقوط ارائه می شود.
  • حمایت مراقبتی مناسب: که می تواند باعث افزایش سرعت روند بهبودی شده و استرس افراد را کاهش دهد. داشتن حمایت مراقبتی کافی، محیط خانه مناسب و مراقبین مجهز به مهارت ها و دانش مناسب، نقش اساسی در سلامتی و بهبودی دارند.

سخن پایانی و جمع بندی

کسانی که پس از ترخیص از بیمارستان یا در موارد خاص، نیاز به حمایت های مراقبتی موقت و کوتاه مدت دارند، می توانند در هر نقطه از تهران، یک پرستار پاره وقت سالمند استخدام کنند. استخدام پرستار نیمه وقت سالمند در تهران، تضمین می‌کند که شخص سالمند، از مراقبت‌های با کیفیتی برخوردار می شود، در حالی که سایر اعضای خانواده برای استراحت یا تعهدات دیگر مشغول هستند و این امر موجب آرامش خاطر اعضای خانواده می شود. مجموعه طلوع طب، با فرستادن پرستار نیمه وقت سالمند در تهران، این آرامش خاطر را برای افراد جامعه فراهم کرده است. برای اطلاع از چگونگی، شرایط و هزینه پرستار نیمه وقت در تهران و دریافت مشاوره رایگان، لطفا با این مجموعه تماس بگیرید.

برای درخواست اعزام پرستار سالمند فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880