دستگاه فیزیوتراپی در منزل

دستگاه فیزیوتراپی در منزل - طلوع طب

افراد به دلیل مختلف از جمله حوادثی مانند تصادف، سقوط از بلندی و یا سکته دچار آسیب دیدگی هایی میشوند که به درمان نیاز دارند. یکی از بهترین، بدون عارضه تری و البته غیر تهاجمی ترین روش های درمانی برای این موع بیماران، به کار گیری روش فیزیوتراپی است. در واقع فیزیوتراپی کمک میکند تا عضو آسیب دیده، تقویت شود و به حالت عادی بازگردد.

از این رو یک برنامه منظم و لازم است که توسط متخصص فیزیوتراپی تدوین شود و با همکاری بیمار اجرا شود. به این برنامه ها اصطلاحاً برنامه های توانبخشی گفته میشود. همانطور که میدانید، فیزیوتراپی تکنیک های مختلفی دارد که بر اساس نوع و شدت بیماری، شرایط جسمی و روحی بیمار، سن و سایر فاکتورهای مختلف توسط متخصص فیزیوتراپی مشخص میشود. برخی از این روش ها به صورت تمرینات و حرکات اصلاحی هستند و برخی از آنها با استفاده از دستگاه های خاص انجام میشوند.

دستگاه فیزیوتراپی در واقع دستگاه با ولتاژ متغیر است که برای درمان بیمارانی که برای درمان به گرما و یا جریان کنترل شده الکتریکی نیاز دارند، استفاده میشود. در این مقاله میخواهیم شما را با انواع دستگاه فیزیوتراپی در منزل آشنا کنیم. اگر به خدمات فیزیوتراپی با دستگاه در منزل نیاز دارید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱  با مرکز طلوع طب تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان، از هزینه دستگاه فیزیوتراپی در منزل مطلع شوید.

انواع دستگاه فیزیوتراپی در منزل و کلینیک

در این مقاله میخواهیم شما را با انواع دستگاه فیزیوتراپی آشنا کنیم که در منزل و کلینیک از آنها استفاده میشود. شاید برایتان سوال باشد که دستگاه فیزیوتراپی چیست و دقیقا چند نوع دستگاه فیزیوتراپی وجود دارد؟ تاثیر استفاده از دستگاه فیزیوتراپی برای درمان درد در نواحی مختلف چگونه است؟

در پاسخ به این سوال که دستگاه فیزیوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد، باید بگوییم که بر اساس نیاز بیماران مختلف، چندین نوع دستگاه فیزیوتراپی وجود دارد که از آنها برای الکتروتراپی یا همان برق درمانی استفاده میشود. از دیگر دستگاه های فیزیوتراپی میتوان به لیزر اشاره کرد.

این دستگاه ها در واقع در کنار درمان هایی مانند منوال تراپی یا همان درمان دستی، ورزش درمانی، هیدروتراپی، تمرینات کششی یا اصلاحی و سوزن درمانی، برای بهبود هرچه سریعتر بیمار مورد استفاده قرار میگیرد. تا بیمار هرچه سریعتر از دردهای مزمن خلاص شده و بتواند دامنه حرکتی خود را باز یابد و به زندگی عادی برگردد. در ادامه چند مورد از دستگاه های فیزیوتراپی که برای درمان بیماران در منزل و کلینیک ها کاربرد دارد را به شما معرفی میکنیم.

دستگاه فیزیوتراپی

انواع دستگاه فیزیوتراپی در منزل

اشاره کردیم که دستگاه فیزیوتراپی انواع مختلفی دارد که هر یک از این دستگاه ها برای بیماری خاصی استفاده میشوند. نکته مهم و قابل توجه این است که کار با دستگاه فیزیوتراپی، صرفا و لزوماً باید توسط پزشک انجام شود. چرا که این دستگاه ها کاملاً تخصصی هستند و کار با آنها نیازمند دانش و تجربه در یک زمینه خاص است.

دستگاه مادون قرمز یا آی آر (IR)

دستگاه فیزیوتراپی مادون قرمز که به آن دستگاه RI نیز گفته میشود، یکی از دستگاه های فیزیوتراپی است که از آن میتوان هم برای درمان در منزل استفاده نمود و هم در بسیاری از کلینیک ها مورد استفاده قرار میگیرد. عملکرد این دستگاه به این صورت است که اشعه مادون قرمز، گرمای سطح بدن را افزایش میدهد و از این طریق درد بیمار را بهبود میبخشد. نکته مهم در مورد این دستگاه این است که فاصله دستگاه و زاویه آن با بدن بیمار باید با توجه به شدت بیماری، توسط متخصص فیزیوتراپی مشخص شود.

از این دستگاه همچنین برای بهبود و افزایش گردش خون در بدن استفاده میشود که در رفع اسپاسم عضلانی، گرفتگی ها، ترمیم بافت عضلات و ریلکس کردن ناحیه مورد نظر استفاده میشود. این که از دستگاه مادون قرمز با چه هدفی و چگونه استفاده شود، مستقیماً به نظر پزشک و شرایط بیمار ارتباط دارد.

دستگاه های استیمولاتور (تحریک کننده)

از نمونه های دیگر دستگاه فیزیوتراپی در منزل، دستگاه های استیمولاتور است. این دستگاه ها، با عنوان دستگاه های تحریک کننده شناخته میشوند. از جمله معروف ترین و کاربردی ترین نمونه های دستگاه تحریک کننده، دستگاه تنس (TENS) است که خود دارای چند نوع مختلف با اشکال و کارایی های متفاوت است که به لحاظ پالس الکتریکی با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

از این دستگاه ها برای کاهش درد عضلانی به صورت موضعی، شل کردن عضلاتی که دچار انقباض و انبساط شده اند و در مواردی برای تقویت عضلاتی که دچار ضعف هستند استفاده میشود.

از دیگر نمونه های دستگاه فیزیوتراپی تحریک کننده، میتوان به دستگاه فیزیوتراپی فارادیک اشاره کرد. این دستگاه برای تحریک اعصاب حرکتی در عضلات، بهبود وضعیت انقباض و نیز حجیم سازی عضلات در بلند مدت استفاده میشود.

یکی دیگر از دستگاه های تحریک کننده عضلات، دستگاه اینترفرنشیال است که برای تحریکات تداخلی کاربرد دارد. کارایی این دستگاه مشابهت زیادی با دستگاه تنس (tens) دارد ولی اگر کمی دقیق تر بررسی کنیم، دستگاه اینترفرنشیال، تاثیر بالاتری دارد.

از دیگر دستگاه های فیزیوتراپی تحریک کننده، میتوان به اف ای اس (FES) اشاره کرد که از آن برای تحریک الکتریکی عملکردی روی عضلات استفاده میشود. به عبارت دیگر این دستگاه میتواند عضلات را تقویت نماید و از خشکی عضله جلوگیری نماید. FES یکی از نمونه های دستگاه فیزیوتراپی در منزل است که در کلینیک نیز کاربردهای فراوانی دارد.

یکی دیگر از نمونه های دستگاه فیزیوتراپی در منزل، دستگاه فیزیوتراپی یا تحریک جریان راشین است که با نام جریان روسی نیز شناخته میشود. از این دستگاه نیز برای افزایش قدرت عضلاتی که دچار ضعف هستند استفاده میشود.

دستگاه تحریک کننده بعدی، دستگاه فیزیوتراپی با جریان غیرمستقیم یا آی دی سی (IDC)است که به منظور ترمیم آسیب دیدگی های اعصاب مورد استفاده قرار میگیرد.

از دیگر انواع دستگاه های تحریک کننده برای وارد کردن دارو به بافت های عضلانی یا نواحی مورد نظر متخصص فیزیوتراپی استفاده میشود که در خانه و یا کلینیک قابل استفاده هستند.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، معروف ترین و کاربردی ترین انواع دستگاه های تحریک کننده فیزوتراپی هستند که بر اساس تشخیص پزشک برای درمان بیماران نیازمند خدمات فیزوتراپی به کار گرفته میشوند.

دستگاه فیزیوتراپی اولتراسوند

یکی از شناخته شده ترین و کارآمدترین دستگاه های فیزوتراپی، دستگاه اولتراسوند است که با استفاده از امواج صوتی، برای کاهش درد بیماران، بهبود التهابات و ترمیم بافت های آسیب دیده میپردازد.

دستگاه فیزیوتراپی شاک ویو

شاک ویو را میتوان مدرن ترین دستگاه فیزیوتراپی حال حاضر دانست که این دستگاه نیز از قدرت امواج برای برای بهبود بافت های آسیب دیده و مویرگ سازی استفاده میکند. استفاده از دستگاه شاک ویو همچنین برای بهبود و کاهش درد نیز مؤثر است.

دستگاه فیزیوتراپی تکار

مکانیزم دستگاه فیزیوتراپی تکار که از آن برای تکار تراپی استفاده میشود، تولید امواج رادیوفرکانسی است که انرژی لازم را به بافت های مورد نظر انتقال میدهد. در واقع این دستگاه طیفی از امواج الکترومغناطیسی تولید میکند که برای انتقال انرژی از آنها استفاده میشود.

دستگاه تکار، نوع پیشرفته دستگاه دیاترمی است و تفاوت آنها در این است که تکار، انرژی را به عمق بیشتری از بافت ها انتقال میدهد. در واقع جریان الکترومغناطیسی قوی تری در تکار ایجاد میشود که انرژی مورد نظر را به نواحی عمیق تری از بافت های عضلانی میرساند و شروع به ترمیم آنها میکند.

دستگاه فیزیوتراپی سی پی ام (CPM)

از این دستگاه برای انجام حرکات پسیو استفاده میشود. به عبارت دیگر این دستگاه برای افرادی که شکستگی مفصلی یا جراحی ناحیه ای از بدن را پشت سر گذاشته اند و در دوران نقاهت به سر میبرند، استفاده از این دستگاه میتواند کارآمد باشد. در واقع دستگاه فیزیوتراپی CPM نوعی دستگاه برای بهبود دامنه حرکتی افراد است که برای نرم تر شدن حرکت مفاصل و بافت های عضلانی که دچار خشکی شده اند، مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه فیزیوتراپی ماورابنفش یا یو وی (UV)

اگر فرد بیمار دچار عفونت پوستی، زخم بستر، پسوریازیس و یا موارد مشابه شده باشد، یکی از بهترین روش های درمانی استفاده از دستگاه فیزیوتراپی ماورابنفش است. این دستگاه که هم قابل استفاده در کلینیک و هم منزل میباشد، میتواند برای درمان التهابات پوستی و رفع عفونت های پوستی یا مشکلاتی که به آنها اشاره کردیم، کاملاً اثربخش باشد. چرا که امواج فرابنفش به دلیل برخورداری از خواص ضد عفونی کننده، عفونت ها و تحریکات پوستی را از بین میبرند.

دستگاه فیزیوتراپی لیزر (Laser)

از مهمترین و پر کاربردترین دستگاه های علم فیزیوتراپی، میتوان به دستگاه لیزر اشاره کرد. این دستگاه که قابلیت تنظیم برای درجات بالا(پر توان) و درجات پایین (کم توان) را دارد، میتواند به سرعت دردهای بیمار را تسکین بخشد و التهابات را ترمیم نماید. اینکه از چه درجه برای چه بیماری باید استفاده شود، مستقیماً با شرایط بیمار و و ضعیت بیماری او و نیز تشخیص پزشک ارتباط دارد.

دستگاه فیزیوتراپی در منزل

مزایای استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل برای بیمار

شاید برای شما سوال پیش بیاید که انجام فیزیوتراپی در منزل با دستگاه، چه تفاوتی با انجام این تکنیک ها در مراکز درمانی دارد؟ در پاسخ به این سوال دلایل زیر را مطرح میکنیم که اصلی ترین دلایل استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل است:

اتلاف وقت در ترافیک

اگر در کلان شهرهایی مثل تهران زندگی میکنید، احتمالا برای هربار مراجعه به مراکز درمانی، ساعت های زیادی را در ترافیک سپری میکنید. ترافیک پر حجم نه تنها زمان زیادی از برنامه روزانه شما را اشغال میکند، بلکه در مسیر رفت و آمد خود باید آلودگی های ناشی از تردد خودروها را نیز تحمل کنید. این هوای آلوده برای تمامی گروه های سنی از جمله افراد مسن بسیار مضر و اذیت کننده است. از این رو در صورتی که پزشک متخصص برای شما استفاده از دستگاه فیزیوتراپی را تجویز نموده است، بهتر است از خدمات  دستگاه فیزیوتراپی در منزل استفاده نمایید. این روش ایده آل ترین حالت برای افراد ساکن کلان شهرها به ویژه تهران است.

سخت بودن تردد افراد کم توان

اگر بیمار شما جزو افراد کم توان است که توانایی حرکت برای مدت طولانی را ندارد، دچار شکستگی یکی از اعضا است و یا به تازگی عمل جراحی را پشت سر گذاشته و شرایط لازم و کافی برای حرکت و جا به جایی را ندارد، باز هم استفاده از خدمات دستگاه فیزیوتراپی در منزل برای وی بهترین و ایده آل ترین گزینه است. این روش به بیمار امکان میدهد که ضمن ماندن در خانه و استراحت برای بهبود، از یک روش درمانی مطمئن برای تقویت عضلات خود و کاهش درد استفاده نماید.

افرادی حساس به مسائل بهداشتی

اگر بیمار شما به مسائل بهداشتی حساس است و به نظافت حین درمان، اهمیت زیادی میدهد، با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل میتواند ضمن رعایت اصول بهداشتی خود در منزل و اطمینان از عدم ابتلا به بیماری های دیگر به واسطه حضور در مراکز درمانی، فرآیند درمان را طی نماید.

به یاد داشته باشید که مراکز درمانی عمومی، به دلیل تردد افراد مختلف، دارای حجم بالایی از میکروب، ویروس و بیماری است. این شرایط برای بیماران دارای بیماری های زمینه ای، بیمارانی که دارای عفونت مفاصل هستند و بدن آنها در شرایط آسیب پذیری قرار گرفته است، بیماران قلبی و عروقی و بیماران تنفسی و ریوی بسیار مضر و اذیت کننده و است و نیز احتمال ابتلا به بیماری های جدید را افزایش میدهد. لذا به این بیماران توصیه میشود حتی الامکان از دستگاه فیزیوتراپی در منزل استفاده نمایند.

احساس امنیت بیشتر در منزل

معمولاً اکثر افراد در محیط خانه خود احساس امنیت بالاتری دارند. ین موضوع در افرادسالخورده بیشتر دیده میشود. همچنین در برخی موارد بنا به دلایلی، خانم های باردار ملزم به استفاده از خدمات فیزیوتراپی میشوند که این گروه نیز به واسطه شرایط خاص شان، برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل راحت تر هستند. به این دو گروه استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل توصیه میشود.

حضور افراد خانواده در کنار بیمار

زمانی که متخصص فیزیوتراپی، به درمان فرد بیمار در منزل خودش میپردازد، بیمار اعضای خانواده را در کنار خود دارد. همین موضوع باعث میشود که اگر بیمار به کمک یا وسیله ای نیاز داشته باشد، یکی از افراد خانواده برای کمک به بیمار و رفع نیاز او اقدام نماید. همچنین به لحاظ روانشناسی، حضور حداقل یکی از اعضای خانواده در کنار بیمار، به ویژه بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند و شرایط حرکت را به درستی ندارند، آرامش بخش بوده و حتی باعث تسریع در روند درمان میشود.

اطلاع رسانی روند درمان به خانواده بیمار

از دیگر مزایای استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل و انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل برای بیماران، این است که متخصص فیزیوتراپی نکات لازم شامل مصرف داروهای خاص، حرکات ورزشی و تمرینات لازم، سبک زندگی و خوراکی هایی که بیمار باید مصرف نماید و یا از آنها پرهیز کند یا در اختیار خانواده قرار میدهد. این موضوع به ویژه برای بیمارانی که دچار فراموشی هستند، کمک کننده است.

همچنین متخصص فیزیوتراپی میتواند در هر جلسه وضعیت بدنی بیمار در طول فرآیند درمان را از خانواده وی جویا شود و توصیه هایی مبنی بر تغییر سبک زندگی بیمار برای حصول نتیجه مطلوب تر به خانواده او داشته باشد.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین مزایای خدمات فیزیوتراپی با استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل است. به ویژه برای افرادی که در کلان شهر تهران زندگی میکنند و با ترافیک و آلودگی هوای تهران مواجه هستند، استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران، به سرعت میتوانند بیماری خود را بهبود دهند.

یک تماس با مرکز طلوع طب کافیست تا بهترین و حرفه ای ترین متخصصین فیزیوتراپی به همراه تجهیزات و لوازم مورد نیاز به منزل شما اعزام شود و شما را تا بهبودی کامل بیماری همراهی کند.

فیزیوتراپی در منزل - طلوع طب

رعایت چه نکاتی برای درمان با فیزیوتراپی در منزل لازم است؟

جلسات فیزیوتراپی در منزل برای بهبود هرچه سریعتر بیمار در یک محیط آرام و امن است. این خدمات برای بیمارانی که به تازگی دچار مشکل شده اند و فیزیوتراپی برای آنها تجویز شده و یا دچار یک درد مزمن هستند و بالاخره پس از مدت ها تصمیم به درمان گرفته اند، میتواند کمک کننده و اثربخش باشد.

در این بخش میخواهیم نکاتی را به شما گوشزد کنیم که با رعایت آنها بتوانید بیشترین فایده را از جلسات فیزیوتراپی در منزل ببرید:

  • برای جلسات فیزیوتراپی در منزل، یک فضای بزرگ و مناسب، ترجیحاً دارای تهویه مناسب و نور کافی را در نظر بگیرید. لازم است در این فضا، سکوت و آرامش وجود داشته باشد و عاری از هرگونه بهم ریختگی باشد تا متخصص فیزیوتراپی بتواند دستگاه ها و تجیهزات مورد نظر خود را برای اجرای تمرینات و فرآیند درمان به همراه خود بیاورد.
  • لازم است بیمار یک لباس راحت و آزاد بپوشد تا در هنگام فرآیند درمان، بتواند آزادانه حرکات و تمرینات مورد نظر فیزیوتراپیست را انجام دهد و تنگ بودن لباس مانع انجام حرکات نشود. همچنین در نظر داشته باشید که فیزیوتراپیست میخواهد وضعیت مفاصل و پایداری آنها را بررسی نماید، لذا باید لباس شما آزاد و راحت باشد.
  • در هر جلسه به فیزیوتراپیست بگویید که دقیقاً در کدام نواحی بدن خود درد و ناراحتی احساس میکنید. همچنین در مورد تغییراتی که پس از هر جلسه احساس میکنید، به فیزیوتراپیست توضیح بدهید.
  • در مورد چگونگی شروع درد، عوامل تشدید کننده درد و مدت زمانی که درگیر درد و این بیماری هستید را با فیزیوتراپیست در میان بگذارید.
  • تمرینات، حرکات و مراقبت هایی که فیزیوتراپیست برای شما در نظر میگیرد را به درستی و در زمان معین خود انجام دهید. همچنین هرگونه ابهام یا سوالی در این زمینه برای شما مطرح است را از متخصص فیزیوتراپی بپرسید. انجام این تمرینات و مراقبت ها به شما کمک میکند که هرچه سریعتر بهبود پیدا کنید و به زندگی عادی خود بازگردید.

مواردی که به آنها اشاره کردیم، مهمترین نکاتی هستند که ساده اما کاربردی میباشند و با رعایت آنها میتوانید بیشترین بهره را از جلسات فیزیوتراپی ببرید و هرچه سریعتر بهبود پیدا کنید.

هزینه استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل

یکی از پر تکرار ترین سوالات مراجعه کنندگان تلفنی به مرکز طلوع طب، در رابطه با تعرفه و هزینه های ارائه خدمات فیزیوتراپی با دستگاه در منزل است. در این باره باید بگوییم تعرفه استفاده از انواع دستگاه فیزیوتراپی در منزل مانند تعرفه سایر خدمات پزشکی در ابتدای هر سال توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور به مراکز درمانی دولتی و خصوصی اعلام میشود.

تعرفه خدمات فیزیوتراپی در منزل 1401 نیز از سوی این وزارتخانه اعلام شده است. از این رو میتوانید اطمینان داشته باشید که مرکز طلوع طب برای دریافت هزینه های درمانی از شما عزیزان، طبق همین تعرفه عمل میکند. به عبارت دیگر تعرفه هر جلسه استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل یک هزینه ثابت و مشخص است که در هر جلسه از بیمار دریافت میشود. اما در صورت اعزام دستیار، تجهیزات اضافه و موارد مشابه، ممکن است هزینه ها کمی افزایش داشته باشد.

به همین دلیل توصیه میشود که در هنگام برقراری تماس با همکاران ما، نوع بیماری و شرایط بیمار را به طور کامل شرح دهید. تا همکاران ما ضمن برآورد هزینه اعزام فیزیوتراپیست و هزینه دستگاه های مورد نیاز برای درمان، کلیه تجهیزات لازم را به همراه وی به منزل شما اعزام نمایند.

البته از آن جایی که هدف اصلی مرکز طلوع طب، بهبود بیماران و رضایت آنها از دریافت خدمات درمانی است، کلیه هزینه ها مطابق با جدول تعرفه ارائه شده توسط وزارت بهداشت دریافت خواهد شد.

برای اطلاع بیشتر از هزینه های استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل بیمار و یا هزینه های جانبی بر اساس نوع بیماری و سایر سوالاتی که در این زمینه برای شما وجود دارد، میتوانید همین حالا با مرکز طلوع طب تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

همچنین میتوانید در سایت مرکز طلوع طب برای همکاران ما پیام بگذارید و سوالات خود را زمینه بیماری و هزینه های مربوط به بیماری مطرح نمایید، تا در کوتاه ترین زمان ممکن به سوال شما در زمینه های مختلف از جمله هزینه ویزیت پزشک در منزل صبورانه پاسخ دهند.

اجاره دستگاه فیزیوتراپی در منزل

در برخی از مواقع افرادی که در فرآیند درمان به کمک فیزیوتراپی هستند، برای ادامه مسیر درمان، ترجیح می دهند که فیزیوتراپی را بدون کمک مستقیم فیزیوتراپیست انجام دهند. در این مواقع می توانند به راحتی با اجاره دستگاه فیزیوتراپی در منزل به کاهش هزینه های خود کمک کنند. البته برای اجاره دستگاه فیزیوتراپی باید به مراکز معتبر اجاره تجهیزات پزشکی مراجعه کرد، تا از سلامت دستگاه و عملکرد و تنظیمات درست آن اطمینان داشت.

نحوه استفاده از دستگاه فیزیوتراپی در منزل

هرکدام از دستگاه های فیزیوتراپی به نوع متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند و نحوه عملکرد آن ها متنوع است. قبل از اقدام برای اجاره دستگاه فیزیوتراپی، باید به این نکته توجه کنید که نحوه استفاده از دستگاه را بلد باشید و به درستی از آن استفاده کنید، تا باعث آسیب بیشتر به بدن نشوید. البته برخی از مراکز اجاره دهنده تجهیزات و دستگاه های پزشکی، زمانی را برای آموزش استفاده از دستگاه اختصاص می دهند

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره انواع دستگاه فیزیوتراپی در منزل با شما صحبت کردیم. همچنین کاربردهای هریک از دستگاه های مذکور را برای شما توضیح دادیم. در ادامه مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل را برای شما شرح دادیم و اشاره کردیم که در مراکز درمانی پر تردد، انواع میکروب و ویروس و آلودگی وجود دارد و احتمال ابتلا به بیماری های واگیر دار به ویژه برای افراد مستعد این بیماری ها زیاد است.

اگر بیمار شما به لحاظ حرکتی ناتوان است و به برخی بیماری های زمینه ای از جمله دیابت، بیماری های ریوی و تنفسی و قلبی و عروقی مبتلا است، بهتر است به جای مراجعه به این مراکز، درخواست خدمات فیزیوتراپی در منزل را از مرکز درمانی طلوع طب بدهید.

البته این مجموعه امکان اجاره دهی این دستگاه های فیزیوتراپی را نیز فراهم کرده است. شما می توانید در صورت تمایل به استفاده از دستگاه های فیزیوتراپی، دستگاه مورد نظرتان را از طلوع طب اجاره کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجاره دستگاه های فیزیوتراپی، می توانید با شماره تلفن 02188692880 تماس بگیرید، تا مشاوران ما در مجموعه شما را راهنمایی کنند.

برای درخواست دستگاه فیزیوتراپی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880