نمونه گیری خون در منزل تهران

نمونه گیری خون در منزل تهران

در مجموعه طلوع طب، انواع چک آپ و آزمایش ها در منزل یا محل کار شما انجام می شود. برخی از چک آپ های معمول که در منزل انجام می شود شامل چک آپ خانم ها و آقایان، کودکان و سالمندان است. یکی از انواع آزمایش هایی که توسط متخصصان مجموعه طلوع طب انجام می شود، انجام نمونه گیری خون در منزل تهران است. نحوه کار به این صورت است که یکی از افراد متخصص و مجرب توسط مجموعه طلوع طب، به محل تعیین شده از جانب شما اعزام می شود و عمل نمونه گیری در محل را مطابق با استانداردهای پزشکی و به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد. پس از اتمام عمل نمونه گیری، نمونه به آزمایشگاه در کوتاه ترین زمان ارسال می شود و آزمایشات درخواست شده روی نمونه انجام می شود و سپس نتیجه برای شما ارسال خواهد شد. در این مقاله به اهمیت آزمایش خون، برخی از آزمایش های رایج خون، نحوه انجام نمونه گیری خون در منزل تهران و … خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نمونه گیری خون در منزل تهران

برخی از آزمایش هایی که در منزل صورت می پذیرد به شرح زیر است:

آزمایش کبد چرب

تست هپاتیت

تست گروه خونی

آزمایشات کلیه

آزمایش ریزش مو

آزمایش قند خون

آزمایش چربی خون

آزمایش تیروئید

تست کم خونی

انواع نمونه گیری خون در منزل تهران

  • نمونه گیری مویرگی
  • نمونه گیری خون شریانی
  • نمونه گیری خون وریدی
  • نمونه گیری آسپیراسیون مربوط به مغز استخوان

چه افرادی صلاحیت انجام نمونه گیری خون در منزل تهران را دارند؟

به طور معمول این اشخاص، افرادی هستند که علاوه بر مدرک تحصیلی مرتبط، مصاحبه ها را با موفقیت گذرانده اند و آموزش های لازم را دیده اند. بنابراین علاوه بر دانش تئوری، از تجربه عملی و کاربردی نیز برخوردارند و افرادی مسئولیت پدیر، با صلاحیت و بدون پیشینه منفی و واکسینه شده هستند.

مرکز نمونه گیری خون در منزل تهران معتبر

مجموعه طلوع طب، از جمله مراکز شناخته شده با پرسنل متخصص است که می توانید برای انجام نمونه گیری خون در منزل تهران به آن مراجعه نمایید. این مجموعه، پرسنل متخصص خود را به منزل یا محل کار شما می فرستد و در شرایط استاندارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدام به نمونه گیری خون در منزل تهران می کند.

روش انجام نمونه گیری خون در منزل تهران

نمونه گیری خون در منزل تهران عموما به دو شیوه زیر انجام می پذیرد:

  1. روش نمونه گیری وریدی: که پرسنل متخصص، ابتدا تورنیکت را به دور بازو محکم کرده و پس از مشخص شدن ورید، با کمک پنبه الکلی، محل را به خوبی ضد عفونی می کند. سپس با وارد کردن سوزن سرنگ به قسمت داخلی دست و زیر بازو، عمل نمونه گیری خون را انجام می دهد.
  2. روش نمونه گیری خون مویرگی که بیشتر برای کودکان کم سن و سال استفاده می شود. البته در موارد چاقی بیش از حد، سالمندان و افرادی که از سوختگی های درجه 2 به بالا رنج می برند نیز کاربرد دارد.

نمونه گیری خون در منزلنمونه گیری خون در منزل تهران چه مزایایی دارد؟

انجام نمونه گیری خون در منزل، مزایای بسیار زیادی دارد از جمله:

  • صرفه جویی در زمان
  • صرفه جویی در هزینه
  • دوری از استرس ناشی از محیط آزمایشگاهی
  • عدم نیاز به مراجعه بیمار در حالت بیماری و ضعف به محیط آزمایشگاه
  • در امان بودن از محیط آلوده آزمایشگاه به علت حضور سایر افراد بیمار
  • آماده شدن جواب و ارسال آن در کمترین زمان ممکن
  • راحتی برای افرادی که دچار مشکلات اسکلتی – حرکتی هستند.
  • انجام کلیه آزمایش ها از جمله: آزمایش های هورمونی، بیوشیمی، هماتولوژی، ادرار و سایر.
  • وجود دستگاه های جدید و کاملا تخصصی برای انجام دقیق کلیه آزمایش ها
  • فراهم بودن امکان مشاهده آنلاین نتیجه آزمایش در بستر اینترنت
  • پشتیبانی کامل از مشتریان

چه افرادی برای استفاده از خدمات نمونه گیری خون در منزل غرب تهران مناسب هستند؟

همانطور که گفته شد، نمونه گیری خون در منزل، مزایای بسیار زیادی دارد و برای هر شخصی که می خواهد از این مزایا بهره مند شود و در زمان خود صرفه جویی کند، مناسب است اما یک گروه از افراد که به طور خاص برای نمونه گیری خون در منزل، ایده آل هستند، کودکان هستند. قانع کردن کودکان برای انجام نمونه گیری خون همواره برای پدر و مادر، یک چالش بزرگ بوده است زیرا اکثر کودکان، نسبت به محیط های پزشکی – بیمارستانی و آزمایشگاه ها دچار ترس هستند و در این محیط ها استرس می گیرند. با انجام نمونه گیری خون در منزل، بخش زیادی از این چالش به راحتی حل می شود. کادر پرسنل حرفه ای و متخصص مجموعه طلوع طب، با رفتار حرفه ای و آرامش دهنده، در محیط امن منزل شرایطی را فراهم می کنند که کودکان، اضطراب کمتری را تجربه کنند و راحت تر خود را با شرایط موجود وفق دهند. بنابراین توصیه می کنیم، در صورت نیاز کودک به آزمایش خون، پس از تماس با مجموعه طلوع طب، درخواست نمونه گیری خون در منزل برای کودک خود بدهید. در این شرایط، کلیه مراحل آزمایش خون، مطابق با استانداردهای مشخص شده وزرات بهداشت انجام می شود.

نمونه گیری خون - طلوع طبفواید نمونه گیری خون در منزل غرب تهران

برخی از فوایدی که نمونه گیری خون در منزل با خود به همراه دارد به شرح زیر است:

دسترسی راحت و سریع و صرفه جویی در زمان صرف شده: با توجه به اینکه با انجام نمونه گیری خون در منزل تهران، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه نیست، نیاز به صرف زمان در ترافیک تهران نخواهید داشت و وقت خود را در مسیر رفت و آمد هدر نخواهید داد. از طرف دیگر، وقتی که در حالت عادی باید در آزمایشگاه صرف گرفتن نوبت و انتظار کشیدن صرف کنید را در منزل می گذرانید و به کارهای نا تمام خود می رسید. پس از انجام آزمایش نیز، جواب آن به سرعت آماده شده و به صورت آنلاین در دسترس شما خواهد بود و نیازی به مراجعه حضوری شما در آزمایشگاه نخواهد بود.

بالاتر بودن کیفتیت خدمات دریافتی: با حضور پرسنل آزمایشگاه در منزل، توجه او تنها معطوف به شما خواهد بود و عوامل حواس پرتی رایج در آزمایشگاه ها وجود نخواهد داشت. در نتیجه کار با توجه و تمرکز بالاتر و به دنبال آن کیفیت بیشتری ارائه خواهد شد.

بالاتر بودن سطح پروتکل های بهداشتی: با توجه به شیوع زیاد بیماری های واگیردار مانند کرونا، بهتر است از حضور در محیط های شلوغ، پرهیز کنید. با انجام نمونه گیری خون در منزل تهران، به جای مراجعه حضوری به آزمایشگاه می توانید، احتمال خطر ابتلا به این قبیل بیماری ها را کاهش دهید.

رفاه حال بیمار: گاهی اوقات در شرایطی بیمار دچار ضعف و مشکل در جا به جایی است. در این شرایط بسیار راحت تر است که نمونه گیری خون به جای آزمایشگاه در منزل شخص انجام شود.

 آیا برای انجام نمونه گیری خون در منزل تهران، حتما به نسخه پزشک نیاز است؟

خیر. برای انجام نمونه گیری خون در منزل تهران، الزامی به داشتن نسخه پزشک نیست. در صورتی که بخواهید موارد خاصی را در بدن خود بسنجید و مورد آزمایش قرار دهید می توانید درخواست خود را با مجموعه طلوع طب در میان بگذارید تا آزمایش مورد نظرتان انجام پذیرد. در صورتی که نسخه پزشک داشته باشید نیز می توانید با ارسال تصویر نسخه خود به مجموعه طلوع طب، آزمایش های قید شده در نسخه را درخواست کنید و در صورتی که بیمه باشید از خدمات بیمه پایه و یا تکمیلی خود بهره مند شوید. اگر نسخه ندارید و همچنان می خواهید از خدمات بیمه خود بهره مند شوید کافیست درخواست خود را با مجموعه طلوع طب در میان بگذارید تا پزشکان فعال در این مجموعه برای شما نسخه مورد نظرتان را به صورت آنلاین تجویز نمایند تا در نهایت هزینه کمتری برای آزمایش های خود بپردازید.

نمونه گیری خون در منزل تهران چه پارامترهایی دارد؟

آزمایش های مربوط به چربی خون، آزمایش های هورمونی، آزمایش های تیروتید، پروستات و سایر آزمایش ها، از جمله آزمایش هایی هستند که با نمونه گیری خون در منزل تهران قابل انجام هستند. آزمایش CBC نیز همان آزمایش شمارش سلول های خونی به صورت کامل است که عملکرد سلول های خونی در این آزمایش مورد بررسی قرار می گیرند.

نتیجه آزمایش پس از نمونه گیری خون در منزل چگونه تفسیر می شود؟

پس از ارسال نتیجه آزمایش می توانید آن را به پزشک خود نشان دهید یا از خدمات پزشکان فعال در مجموعه طلوع طب بهره مند شوید. اما بد نیست خودتان نیز با الفبا و اصول اولیه تفسیر نتیجه آزمایش آشنا باشید و تا حدودی بتوانید وضعیت خود را با مشاهده نتیجه آزمایش بسنجید. برای این کار، باید با شاخص های مورد استفاده در آزمایش خون، محدود طبیعی آن ها و در مقابل محدوده خطرشان و سایر عوامل تاثیر گذار آشنایی داشته باشید. مواردی برای آشنایی شما با اصطلاحات رایج در تفسیر آزمایش خون در زیر آمده است. به یاد داشته باشید که بازه طبیعی معرفی شده باید برای هر کس با توجه به سن، جنسیت و بیماری های زمینه ای تطبیق پیدا کند.

علائم اختصاری آزمایش خون:

همان طور که گفته شد، برای اطلاعات عمومی شما، تعدادی از فاکتورهای مهمی که در آزمایش خون معمولا دیده می شود معرفی خواهیم کرد. این فاکتور ها معمولا در آزمایش خون CBC که از با اهمیت ترین انواع آزمایش خون است، دیده می شوند و شمایی از وضعیت سلامتی بدن شما را به تصویر می کشند و به تشخیص برخی بیماری ها مانند کم خونی، سرطان خون و … به شما کمک می کنند.

RBC: مخفف عبارت انگلیسی Red Blood Cell به معنی گلبول های قرمز است که تعداد گلبول‌های قرمز موجود در خون را که وظیفه انتفال اکسیژن به نواحی مختلف بدن را به عهده دارند، نشان می دهد. به طور معمول، این مقدار، در بازه بین 4/7 تا 6/1 میلیون سلول در هر میلی لیتر خون است.

WBC: کوتاه شده عبارت انگلیسی White Blood Cells می باشد و تعداد گلبول‌های سفید موجود در خون را نشان می دهد که با انواع عفونت ها و ویروس ها در بدن مبارزه می کنند. به طور معمول، این مقدار در بازه بین 3800 تا 9600 سلول در هر میلی لیتر خون است.

HGB: کوتاه شده کلمه هموگلوبین است و میزان پروتئین حامل اکسیژن موجود در خون را تعیین می کند. بازه طبیعی آن، به طور میانگین بین 116 الی 166 گرم در هر لیتر خون است.

Hematocrit: درصد کلی خون شما که از گلبول‌های قرمز تشکیل شده است را تعیین می کند. بازه طبیعی آن بین 36 تا 49 درصد است و به این چهار مورد دسته بندی می شود:

  • MCV: میانگین مقدار گلبول‌های قرمز خون
  • MCH: مقدار هموگلوبین موجود در سلول‌های قرمز خون
  • MCHC: مقدار غلظت هموگلوبین موجود در گلبول‌های قرمز خون
  • RDW: مقدار تغییر در اندازه سلول‌های قرمز خون

MPV: کوتاه شده عبارت Mean Platelet Volume است و میانگین حجم پلاکت‌ ها در خون را مشخص می کند. بازه طبیعی آن از 135 تا 371 هزار واحد در هر میلی لیتر خون متغیر است.

آن چه مشاهده کردید تنها تعداد محدودی از فاکتورهای رایج در آزمایش های خون بود.همچنین دانستن واحدهای اندازه گیری درج شده در نمونه گیری خون نیز خالی از لطف نیست.

cmm معادل سلول در هر میلی ‌متر مکعب

fl معادل کسری یک میلیونیم لیتر

g/dl معادل گرم در دسی ‌لیتر

mg/dl معادل میلی‌گرم در دسی ‌لیتر

IU/l معادل واحد بین ‌المللی در هر لیتر

mEq/l معادل میلی ‌اکی ‌والان در لیتر

ml معادل میلی ‌لیتر

mmol/l معادل میلی ‌مول در لیتر

ng/ml معادل نانوگرم در میلی ‌لیتر

million/mcL معادل میلیون در میکرولیتر

نمونه گیری خون در منزل - طلوع طب

سایر آزمایش هایی که می توان درخواست کرد، شامل چه مواردی است؟

آزمایش هایی مانند کشت ادرار، تست دیابت، ایدز، پاپ اسمیر، تست بارداری، آزمایش های غربالگری، تست کم خونی، تیروئید، ویتامین دی، آزمایش بیلی روبین، پتاسیم، نیتروژن اوره خون، کراتینین، آزمایش CRP، چربی، آزمایش ALP، آزمایش T3، کلسیم، پروستات، آزمایش فسفر، بیلی روبین، آنزیم‌های کبدی، اوره و قند، آزمایش اوریک اسید، CBC ، آزمایش کشت مدفوع، آزمایش خون مخفی در مدفوع، آزمایش  T4، هورمون آزاد پروستات، تست ویتامین ب ۱۲، آزمایش آلبومین خون و … ارائه می شود.

از زمان شروع پاندمی کرونا، تست کوید نیز در منزل انجام می شود. در صورت مشاهده علائم این بیماری یا قبل از شروع سفرهایی که پیش رو دارید، می توانید از خدمات انجام تست کرونا در منزل بهره مند شوید.

نحوه انجام آزمایش کرونا در منزل

سه روش برای تشخیص کرونا رواج دارد که می توانید با توجه به نیاز و تمایل خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. این روش ها به شرح زیر هستند:

  1. آزمایش آنتی بادی کرونا: این آزمایش، آنتی بادی مربوط با کرونا که شامل IgG و IgM است را تشخیص می دهد و از روی سطح این آنتی بادی ها، مرحله ای که بیماری در آن قرار دارد مشخص می شود. این نوع آزمایش با نمونه گیری خون قابل انجام است.
  2. آزمایش آنتی بادی واکسن کرونا: این نوع آزمایش، میزان عملکرد واکسن در ایجاد ایمنی برای بدن را تشخیص داده و مورد سنجش قرار می دهد. این نوع آزمایش نیز در منزل قابل انجام است.
  3. آزمایش PCR کرونا: این آزمایش قابل قبول ترین و رایج ترین و مطمئن ترین راه تشخیص کرونا است که در آن با وسیله ای ترشحات حلق و بینی (یا هر دو) به عنوان نمونه برداشته می شود و مورد آزمایش قرار می گیرد. یکی از مزیت های این نوع آزمایش علاوه بر اعتبار بالای آن در این است که در آن نیازی به ناشتا بودن شخص وجود ندارد و در هر زمانی قابل انجام است.

نمونه گیری خون در منزل تهران چه مراحلی دارد؟

ابتدا درخواست خود برای انجام نمونه گیری در منزل تهران را ثبت کنید. پس از تایید درخواست شما، کادر پرسنل انجام نمونه گیری خون در منزل تهران، به محل تعیین شده توسط شما آمده و فرآیند نمونه گیری را آغاز می کند و پس از اتمام نمونه گیری، نمونه را به آزمایشگاه ارسال می کنند. در آخر نیز بعد از انجام آزمایش های لازم، نتیجه آزمایش به شما اعلام می شود.

هزینه نمونه گیری خون در منزل تهران

هزینه نمونه گیری خون در منزل تهران، به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از این عوامل دخیل به شرح زیر می باشند:

  • تعداد و نوع آزمایش های درخواست شده بر حسب تعرفه های تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان
  • استفاده یا عدم استفاده از بیمه
  • هزینه ایاب و ذهاب شخص متخصص نمونه گیری به منزل یا محل تعیین شده
  • ساعت و روز درخواست انجام نمونه گیری
  • اجرت استفاده از خدمات خصوصی شده
  • به همراه داشتن وسایل تخصصی نمونه گیری

نمونه گیری خون در منزل تهران توسط سرویک

امروزه با توجه به اهمیت ارزش زمان، شمار زیادی از مردم تمایل دارند که تا جای ممکن از خدمات آنلاین استفاده کنند و زمان ارزشمند خود را در رفت و آمد و ترافیک و هوای آلوده تهران، هدر ندهند. گاهی افراد به دلیل وجود انواع بیماری ها یا ناتوانایی ها از مراجعه به آزمایشگاه معذور هستند. در این شرایط، به این افراد استفاده از خدمات نمونه گیری خون در منزل تهران توصیه می شود. اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید از خدمات نمونه گیری خون در منزل تهران استفاده کنید، به راحتی می توانید با مراجعه به سایت مجموعه طلوع طب، از خدمات نمونه گیری خون در منزل تهران بهره ببرید. مجموعه طلوع طب، کادر پرسنل حرفه ای خود را به دنبال درخواست شما به تمام نقاط کلان شهر تهران اعزام می کند. برای اطلاع از چگونگی، شرایط و هزینه نمونه گیری خون در منزل تهران و دریافت مشاوره رایگان، لطفا با شماره تلفن 02188692880 تماس بگیرید.

برای درخواست تزریقات و نمونه گیری خون در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880