تزریق بوتاکس در منزل

تزریق بوتاکس در واقع تزریق نوعی سم به نام بوتولونیوم است که به موجب تزریق آن در محل مورد نظر، عضلات آن ناحیه فلج میشوند و از تغییر حالت چهره در حالت اخم کردن یا خندیدن، جلوگیری میشود. این روش یک روش مدرن و فراگیر برای درمان و از بین بردن چین چروک پیشانی و خط خنده به شمار میرود و به صورت موقت کارایی دارد. بنابراین توجه به این نکته ضروری است که باید پس از مدتی تزریق بوتاکس مجدد انجام شود و به اصطلاح ترمیم بوتاکس صورت بگیرد. این روزها افراد به دلایل مختلفی اعم از شیوع بیماری های واگیردار و ترجیح دادن محیط خانه، تمایل زیادی به تزریق بوتاکس در منزل پیدا کرده اند. البته که این موضوع باید بر اساس صلاحدید و زیر نظر پزشک انجام شود.

تزریق بوتاکس در منزل در چه مواردی کاربرد دارد؟

این روزها تزریق بوتاکس در منزل بیشتر جنبه زیبایی داشته و در موارد قابل توجهی مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه به مواردی که از تزریق بوتاکس استفاده میشود، اشاره شده است:

  • تزریق بوتاکس پیشانی، تزریق بوتاکس خط اخم، تزریق بوتاکس دور چشم، تزریق بوتاکس خط خنده بیشتر با هدف زیبایی انجام میشود.
  • از طرفی دیگر بوتاکس زیر بغل، بوتاکس کف دست و سایر قسمت های بدن با هدف کنترل و از کار افتادن غدد تعریق به کار میرود.
  • تزریق بوتاکس برای درمان اسپاسم ماهیچه و درمان بیماری های حرکتی مانند پارکینسون و میگرن.

انواع روش های تزریق بوتاکس در منزل

این روزها انواع بوتاکس بر اساس برند و کشور سازنده دسته بندی و شناخته میشوند. به کمک این دسته بندی افراد و پزشک تصمیم میگیرد تا از کدام مدل بوتاکس استفاده کند. در ادامه به شناخته شده ترین بوتاکس ها بر همین اساس اشاره میشود.

بوتاکس دیسپورت

  • بوتاکس دیسپورت

این مدل از بوتاکس که کشور سازنده آن انگلیس میباشد، تاثیر زیادی در از بین بردن چین و چروک های عمیق دارد. به همین دلیل برای رفع خطوط پیشانی و خط اخم به کار میرود. متاسفانه این روزها بوتاکس دیسپورت به دلیل تحریم ها بسیار کمیاب شده و یا در صورت موجود بودن ممکن است قیمت بسیار بالایی داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید بوتاکس دیسپورت باید به آن توجه شود، این نکته است که ممکن است در برخی موارد نمونه های تقلبی این مدل بوتاکس با قیمت های بالایی به فروش برسد در چنین حالتی ممکن است در صورت مصرف عوارض جانبی زیادی مانند تورم، خارش، قرمزی و در موارد نادر فلج دائم اعصاب صورت، اتفاق بیافتد.

  • بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت که کشور سازنده آن ایران است. نمونه ای مشابه و با کیفیت بالا برای رفع چین و چروک های صورت با عمق زیاد است. با توجه به مشکلاتی همچون تحریم ها و در دسترس نبودن سایر مدل ها و قیمت بالای بوتاکس های برندهای شناخته شده، توصیه میشود از بوتاکس مصپورت استفاده شود. این مدل بوتاکس نسبت به سایر برندهای چینی کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری داشته و در مقایسه با بوتاکس دیسپورت، به خوبی عمل میکند.

  • بوتاکس زئومین

یکی از برترین برندهای تولید کننده بوتاکس، زئومین است که ساخت کشور آمریکا بوده و میزان تاثیرگذاری آن بر روی خطوط صورت بسیار بالاست. این مدل از بوتاکس برای نگهداری نیازی به دمای پایین ندارد. ماندگاری این مدل بوتاکس بین 6 تا 9 ماه پس از تزریق است و اثر بخشی بوتاکس نهایتا تا 10 روز بعد از تزریق، حاصل میشود.

بوتاکس نورونوکس

  • بوتاکس نورونوکس

بوتاکس نورونوکس یکی دیگر از بهترین بوتاکس های موجود در بازار است که ساخت کشور کره میباشد. این مدل بوتاکس نهایتا بعد از 3 روز تزریق، اثر بخشی خود را به نمایش میگذارد و تا 6 ماه ماندگاریب دارد. یکی از مزیت های خرید بوتاکس نورونوکس اثر بخشی سریع و کمترین میزان عوارض ناشی از تزریق میباشد.

مزایای تزریق بوتاکس در منزل

این روزها استفاده از بوتاکس بیشتر جنبه زیبایی دارد، اما جالب است بدانید تا سالها قبل از اینکه بوتاکس برای از بین بردن خطوط صورت مورد استفاده قرار بگیرد، از بوتاکس برای درمان بیماری های حرکتی، اعصاب و ماهیچیه ای استفاده میشد. در ادامه به طور خلاصه به تشریح مزایای تزریق بوتاکس در منزل با در نظر گرفتن خواص درمانی آن، پرداخته میشود.

  • تزریق بوتاکس موثر در درمان بیماری های عضلانی

یکی از مزایای تزریق بوتاکس در منزل، کاهش و در مواردی از بین بردن دردهای ناشی از بیماری دیستونی میباشد. این بیماری که مرتبط با عملکرد ماهیچه هاست، میتواند با خود درد شدید و کنترل غیر ارادی ماهیچه ها را به همراه داشته باشد. افرادی که از بیماری های دیستونی رنج میبرند قادر به انجام فعالیت های روزمره نیستند. یکی از راهکارهای کم کردن دردهای ناشی از بیماری دیستونی، فلج کردن موقت عضلات و ماهیچه هاست که به کمک بوتاکس میتواند اتفاق بیافتد.

  • تزریق بوتاکس موثر در درمان میگرن

از آنجایی که بوتاکس باعث فلج موقت اعصاب میشود و باعث میشود تا پیغام به مغز ارسال نشود، میتواند به طرز موثری در درمان دردها و تنش های عصبی مانند سردردهای ناشی از میگرن کمک کند. یکی از راهکارهای قطعی برای درمان میگرن، بوتاکس شقیقه ها و نواحی ایست که سردرد میگرنی از آنجا آغاز میشود.

  • موثر در درمان تعریق بیش از حد پوست

یکی از راهکارهای شناخته شده برای درمان تعریق بیش از حد کف دست، کف پا و زیر بغل، تزریق بوتاکس در غدد تعریق است. با این کار غدد تعریق فلج شده و کارایی خود را به صورت موقت از دست میدهد. برای تاثیر مداوم بوتاکس بهتر است هر 6 ماه یکبار نسبت به ترمیم بوتاکس اقدام شود. البته بسیاری از افراد ترجیح میدهند تنها در فصل تابستان بوتاکس انجام دهند.

  • تزریق بوتاکس موثر در زیبایی و کاهش خطوط صورت

عوارض جانبی تزریق بوتاکس در منزل

یکی از مهمترین و اولین نکاتی که در تزریق بوتاکس در منزل باید مورد توجه قرار بگیرد این است که تزریق بوتاکس باید توسط پزشک متخصص انجام بشود. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که در صورت نداشتن تخصص، پزشک ممکن است بوتاکس را در جای نامناسب تزریق کرده و کارایی خود را از دست بدهد. در چنین صورتی ممکن است شاهد مواردی مانند افتادگی پلک یا ابرو، نیز باشیم.

بوتاکس پیشانی در موارد نادر ممکن است تزریق بوتاکس عوارضی همچون سردرد، علائم سرماخوردگی و… را با خود به همراه داشته باشد. اما به طور کلی در صورتی که تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام شود، عوارض جانبی خاصی دیده نخواهد شد. اما به طور عمومی از عوارض جانبی تزریق بوتاکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم
  • قرمزی نواحی تزریق بوتاکس
  • کبودی
  • بی حسی
  • درد خفیف
  • سردرد

بعد از تزریق بوتاکس در منزل باید چه مواردی رعایت شود؟

تزریق بوتاکس در منزل نیازمند مراقبت های زیادی میباشد. این مراقبت ها بیشتر به منظور جلوگیری از آسیب دیدن به نواحی حساس پوست میشود. در ادامه به نکاتی که بعد از تزریق پوست باید رعایت شود، اشاره شده است:

  • برای اینکه محل بوتاکس شده دچار تورم و قرمزی نشود، بهتر است از کمپرس سرد استفاده شود.
  • برای شستشوی صورت بهتر است به صورت شدید به صورت ضربه وارد نشود.
  • در صورتی که از بوتاکس برای خطوط پیشانی و صورت استفاده شده باشد، بهتر است از خوابیدن و وارد کردن ضربه به صورت جلوگیری شود.
  • بهتر است تا چند روز بعد از انجام بوتاکس از انجام فعالیت های شدید ورزشی که باعث تعریق میشود، خودداری کرد.
  • بعد از انجام بوتاکس بهتر است تا مدتی زیر تابش مستقیم خورشید قرار نگرفت، چرا که ممکن است مشکلاتی مانند التهاب، کبودی و بالا رفتن فشار خون ایجاد شود.

هزینه تزریق بوتاکس در منزل

تزریق بوتاکس میگرن

هزینه تزریق بوتاکس در منزل به عوامل متعددی مرتبط است و میتواند بسته به نوع و برند بوتاکس مورد استفاده، تخصص پزشک، ترمیم بوتاکس، مقدار بوتاکس مورد استفاده و نواحی مختلف صورت، هزینه ایاب و ذهاب پزشک و دستیار پزشک (در صورت نیاز)، متفاوت و متغیر باشد.

همانطور که اشاره شد، بوتاکس نواحی مختلف صورت مانند خطوط پیشانی  که عمیق تر هستند به میزان بیشتری از ماده بوتاکس نیاز دارد، بنابراین میتواند هزینه بوتاکس آن تا حدی بالاتر از بوتاکس خط خنده، باشد.

تزریق بوتاکس در منزل توسط طلوع طب

در این مقاله به طور کلی در مورد بوتاکس و انواع آن، مزایای تزریق بوتاکس در منزل، عوارض جانبی ناشی از تزریق بوتاکس و نکاتی که باید بعد از تزریق بوتاکس رعایت شود، اشاره شد. به طور کلی توصیه میشود انجام بوتاکس چه به منظور زیبایی چه از جنبه درمانی، توسط پزشک متخصص در این حوزه انجام شود. مجموعه طلوع طب یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی ارائه خدمات کمک درمانی در منزل به بیماران میباشد. از جمله فعالیت های این موسسه میتوان به اعزام پزشک و پرستار متخصص به منزل اشاره کرد. شما میتوانید جهت انجام تزریق بوتاکس در منزل و یا دریافت سایر خدمات درمانی با کارشناسان مجموعه طلوع طب به شماره تلفن 02188692880 تماس حاصل نمایید.

برای درخواست تزریقات در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880