پرستار سالمند شرق تهران

امروزه به علت افزایش سن جوامع و بیشتر شدن تعداد افراد سالمند، نیاز به خدمات نگهداری و درمانی برای این بخش جامعه بیشتر حس می شود. به صورت معمول با بالا رفتن سن، بدن دیگر توانایی کامل خود را ندارد و نسبت به بیماری ها و عوامل محیطی حساس تر خواهد بود. و به همین علت هم بسیار بهتر است که افراد سالمند به طور کامل به تنهایی زندگی نکنند و افراد خانواده و پرستارهای متخصص با توجه به نیازشان، در کنارشان باشند.

وظایف یک پرستار سالمند چیست؟

تمامی افراد، بدون توجه به سنی که دارند، یک سری نیاز روزانه دارند و هر روز به رفع آن ها می پردازند. سالمندان با توجه به به مشکلات و بیماری هایی که ممکن است داشته باشند و یا به علت ضعف در بدن، نمی توانند این نیازهای روزمره را به طور کامل و به راحتی به انجام برسانند. در نتیجه در طول روز ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. با توجه به شاغل بودن اکثر خانواده ها و ساعات کاری طولانی، بسیاری از سالمندان اگر تنها هم زندگی نکنند، باز هم بیشتر طول روز را تنها خواهند بود و این تنها ماندن برای سالمندان وضعیت مطلوبی نمی سازد. برای جبران این تنهایی و عدم حضور افراد خانواده، می توان از پرستاران سالمند که متخصص نگهداری از افراد با کهولت سن هستند، کمک گرفت. در ادامه به وظایفی که پرستاران سالمند دارند می پردازیم.

پرستار سالمند با توجه به پیشینه سالمند و بررسی کامل وضعیت او، یک برنامه مراقبتی کامل برایش تنظیم می کند.

  • پرستار سالمند باید به طور کامل بر داروها و مسکن های لازم، که با توجه به بیماری و یا دردهای سالمند، توسط پزشک او تجویز شده است، نظارت و دقت کامل داشته باشد.
  • اگر سالمند در بستر است و بیماری خاصی دارد، باید علائم حیاتی و تغییرات در علائم بیماری او را ثبت کند.
  • پرستار سالمند باید بتواند در صورت نیاز زخم ها را پانسمان کند و شستشو دهد.
  • پرستار سالمند باید با پزشک، مشاوران و مددکاران برای دریافت مشاوره در مورد وضعیت سلامت جسمی و روحی سالمند در ارتباط باشد.
  • پرستار سالمند باید در تعامل دائم با افراد خانواده سالمند باشد و به آن ها برخی نکات نگهداری و رفتاری مربوط به سالمندان آموزش دهد.
  • پرستار سالمند باید کنترل و نظارت دائمی به علائم مختلف حال سالمند داشته باشد، تا از بد حالی او پیشگیری کند.
  • پرستار سالمند باید آشنایی کاملی به کمک های اولیه داشته باشد.
  • پرستار سالمند باید با وضعیت روحی و روانی سالمند آشنایی داشته باشد و بتواند به شکل مناسب او را تشویق به همکاری برای رسیدن به سلامتی کند.
  • پرستار سالمند باید با نوع خصوصیات اخلاقی و حساسیت های مختلف سالمند آشنا باشد تا بتواند به شکل مناسب با سالمند ارتباط برقرار کند.

وظایف پرستار سالمند

خصوصیات یک پرستار سالمند چیست؟

پرستار سالمند، مانند دیگر پرستارها باید خصوصیات اخلاقی مناسب با این شغل حساس را داشته باشد. تنها با داشتن یک سری خصوصیات مشخص است که پرستارها می توانند به وظایف خود به شکل کامل عمل کنند. خصوصیاتی مانند مسئولیت پذیری، حساس و محتاط بودن، با حوصله بودن، دقیق بودن، همراه و متعهد بودن و آمادگی همیشگی داشتن برای اتفاقات غیر منتظره داشتن، می تواند از خصوصیات یک پرستار سالمند خوب باشد. سالمندان دارای روحیه ی شکننده و حساسی هستند و به همین دلیل تعامل داشتن با آن ها ظرافت های رفتاری خاصی را طلب می کند. یک پرستار سالمند متعهد و متبحر می تواند به روانشناسی و رفتار شناسی درست سالمند تحت مراقبتش، حال روحی او را بهبود ببخشد. که در نتیجه آن بیماری های جسمی هم رو بهبود و آرام تر شدن می گذارند.

مراقبت سالمند در مرکز پرستاری شرق تهران

پرستاری از سالمندان در مراکز نگداری و یا خانه سالمندان، دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. به صورت کلی شاید نگاه مثبتی نسبت به این مراکز نگهداری وجود نداشته باشد. از دلایل این نوع دیدگاه می توان به دور شدن سالمند از افراد خانواده، احساس غریبگی نسبت به محیط جدید، دلتنگی و اضطراب ناشی از دور شدن از محیط آشنای خانه و… اشاره کرد. این دلایل می تواند روی وضعیت روحی، روانی و حتی جسمی سالمند تاثیر بگذارد. اما این مراکز مزایایی هم دارند، مانند همیشه در جمع بودن، تحت مراقبت دائمی بودن توسط یک گروه متخصص و در کنار افراد هم نسل بودن.

پرستار سالمند

پرستاری سالمند در منزل شرق تهران

پرستاری از سالمندان در منزل یکی از بهترین راه های مراقبت از افراد با سن بالا است. با مراجعه به مراکز معتبر که با متخصصین و پرستارهای متبحر، متعهد و حرفه ای همکاری دارند، می توانید با توجه به شرایطی که دارید، درخواست خود را مطرح کنید، تا پرستار مناسب با شرایط شما، برای کار به شما معرفی شود. انتخاب این روش برای نگهداری از سالمندان، یکی از بهترین راه هاست و مزایای بسیاری دارد. در ادامه به این مزایا اشاره می کنیم.

  • پرستاری که در منزل از سالمند نگهداری می کند، به علت نگهداری از یک فرد، تمرکز بیشتری روی شرایط خاص او دارد.
  • نگهداری از سالمند در منزل باعث می شود سالمند در محیط آشنا و امن خود بماند و این امر از نظر روحی برای سلامتی بیشتر او بسیار مفید است.
  • در این روش سالمند می تواند به صورت روزانه با افراد خانواده اش در ارتباط باشد و دچار دوری و دلتنگی نمی شود.
  • پرستار در کنترل علائم و زمان درست مصرف داروهای مورد نیاز سالمند تمرکز بیشتری دارد.
  • پرستار می تواند با تعامل بیشتری که با اعضای خانواده فرد سالمند دارد، به آن ها مشاوره های لازم در جهت حفظ روحیه و سلامت جسمی بیشتر سالمند را بدهد.
  • پرستاری سالمند در منزل به علت تمرکز کاملی که منحصر به یک فرد می شود، بازدهی بالاتر و تاثیرگذاری در سلامت بیشتری دارد.
  • در این روش حتی اگر فرزندان و وابستگان فرد سالمند با او زندگی نکنند هم، به علت تعامل با پرستار شخصی که به اخلاقیات و وضعیت روحی و روانی او به صورت کامل آشنا است، وضعیت روحی فرد سالمند بسیار بهتر خواهد بود.
  • پرستار سالمند در منزل با توجه به محیط زندگی، خصوصیات خاص اخلاقی، روحیات، پیشینه زندگی و سابقه بیماری های سالمند، از او نگهداری کرده و با افراد متخصص مشورت خواهد کرد.

پرستار سالمند-طلوع طب

هزینه پرستاری از سالمند در منزل شرق تهران

هزینه پرستاری از سالمند در منزل به صورت معمول بیشتر از هزینه نگهداری در مراکز عمومی است. اما نمی توان یک عدد و قیمت مشخص برای آن اعلام کرد. این هزینه به عوامل زیادی مانند سن فرد سالمند، شرایط سلامتی، پیچیدگی و سختی شرایط نگهداری، فاصله کلینیک تا منزل فرد سالمند و… بستگی دارد.

با دقت در انتخاب کلینیک و مراکز درمانی معتبر، می توانید از خدماتی با کیفیت بالا استفاده کنید. مراکز معتبر ارسال نیروهای متخصص تنها با افراد قابل اطمینان در حوزه کاری و اخلاقی، همکاری دارند. همین امر باعث می شود تا فردی که به شما معرفی می کنند قابل اطمینان باشد و بازدهی عملی بالایی داشته باشد. مجموعه طلوع طب یکی از مراکز معتبر در حوزه ارسال متخصص، پرستار و درمانگر به منازل است. این مجموعه قابلیت اعزام پرستار به منازل تمام مناطق تهران، از جمله شرق و محدوده نارمک، تهرانپارس و رسالت را دارد.

در صورت نیاز به دریافت اطلاعات کامل تر و دقیق تر در مورد پرستار سالمند در شرق تهران، می توانید با مشاوران متخصص طلوع طب صحبت کنید، تا شما را به طور کامل راهنمایی کرده و پرستار سالمند مناسب با شرایط را، به شما معرفی کنند. برای برقراری ارتباط با مشاوران مرکز طلوع طب، می توانید با شماره 02188692880 تماس حاصل فرمایید.

برای درخواست اعزام پرستار سالمند فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880