تزریق سرم در منزل

برخی از مواقع در روند درمان، برای استفاده از برخی داروها و یا برای تسریع روند بهبود فرد تحت درمان، نیاز به تزریق سرم احساس می شود. سرم درمانی در اصل به تزریق ویتامین ها و داروها به شکل محلول و از طریق رگ گفته می شود. این روش برای بیماری ها و شرایط متفاوتی قابلیت تجویز دارد. گاهی ممکن است پزشک برای کمبود آب بدن فرد تحت درمان، برای او سرم تجویز کند و در زمانی دیگر، برای اینکه داروهای مورد نیاز بدن فرد تحت درمان، به صورت محلول در سرم و به شکل درون رگی به او برسند و زودتر تاثیر بگذارند، سرم تجویز می کند.

معرفی انواع سرم های تزریقی

همان طور که اشاره کردیم سرم ها می توانند برای بیماری ها و شرایط متفاوتی تجویز و تزریق شوند. به صورت کلی سرم های تجویزی به دو دسته تقویتی و درمانی تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی این سرم ها می پردازیم.

سرم های درمانی

سرم های درمانی در زمان هایی که نیاز به تاثیرگذاری سریع داروها وجود دارد و یا فرد تحت درمان توانایی مصرف داروهای خوراکی را ندارد تجویز می شوند. مورد دیگر استفاده از این سرم ها در زمانی است که فرد تحت درمان نیاز به دریافت داروهای سنگین، برای درمان بیماری های مزمن را دارد و حتی گاهی نیاز دارد که این داروها را در ترکیب با مسکن دریافت کند. در این حالت دریافت داروها به شکل سرم انجام می شود. از انواع این سرم ها می توان به هماکسل، دکستران و لاکتات اشاره کرد.

در چه مواردی از تزریق سرم در منزل برای درمان استفاده می شود؟

  • در مواقعی که فرد تحت درمان دچار بیماری های گوارشی شده است
  • برای افرادی که بیماری های مزمن دارند و نیاز به دریافت آنتی بیوتیک ها به شکل وریدی دارند
  • در مواردی که فرد به بیماری هایی مانند سرطان مبتلاست و برای کاهش دردهای ناشی از آن
  • در مواردی که فرد به بیماری هایی مانند تهوع، اسهال و یا بیماری های ویروسی مانند کرونا مبتلاست
  • بیماری هایی که دریافت داروها از طریق درون رگی سرعت درمانشان را افزایش می دهد، مانند بیماری های نقص ایمنی، تب کنگو و…
  • برای کاهش دمای بدن بر اثر تب
  • برای کمک به دفع سریع تر سموم و آلودگی از بدن

سرم های تقویتی

سرم های تقویتی معمولا قندی، نمکی و یا قندی نمکی هستند. این سرم ها الکترولیت خون را تنظیم می کنند و برای افرادی که دچار افت فشار و قند خون هستند، تجویز می شود. این سرم ها می توانند با داروهای تزریقی که تقویتی هستند، ترکیب شوند و تاثیرات مثبت آن ها را هم به بدن فرد برسانند. داروهایی مثل ویتامین C، ب کامپلکس، نوروبیون و یا دیگر ویتامین ها، امکان اضافه شدن به سرم های تقویتی را دارند.

تزریق سرم در منزل به چه افرادی توصیه می شود؟

خدمات تزریق سرم، در منازل هم قابل اجراست. در ادامه به افرادی که دریافت این خدمات برایشان مفید است، اشاره می کنیم.

  • افرادی که دچار محدودیت حرکتی هستند و نمی توانند راحت به درمانگاه ها رفت و آمد کنند.
  • افرادی که شدت بیماری آن ها زیاد است و یا درد زیادی دارند.
  • کودکان، که از محیط های درمانی و تزریق آمپول و سرم می ترسند و احساس خوبی ندارد.
  • سالمندانی که به علت ضعف و دردهای مفصلی، حرکت کردن برایشان راحت نیست و نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و قرارگیری در این محیط ها تا اتمام سرم برایشان راحت نیست.
  • خانم های بارداری که نمی توانند به محیط های درمانی بروند و ترجیح می دهند در محیط راحت منزل خودشان باشند.
  • افرادی که به بیماری هایی نظیر کرونا و آنفولانزا مبتلا هستند.

به طور کلی خدمات تزریق سرم در منزل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تمام افراد باشد. با استفاده از این خدمات فرد تحت درمان نیازی ندارد به محیط هایی مثل مراکز درمانی برود و تا اتمام تزریق سرم در آن جا بماند، بلکه می تواند این زمان را در محیط تمیز و آشنای منزل خود بگذراند.

تزریق سرم در منزل - طلوع طب

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

یک از بهترین مزایای تزریق سرم در منزل،  امکان درخواست آن به صورت شبانه روزی است. شما در هر زمانی از شبانه روز که به تزریق سرم نیاز داشته باشید، می توانید با درخواست از مجموعه طلوع طب، در سریع ترین زمان، نیاز خود را مرتفع کنید. با درخواست از این مجموعه می توانید اطمینان داشته باشید که فردی که به منزل شما اعزام می شود، در کار خود متبحر است و تزریق سرم را به بهترین شکل برای شما انجام می دهد.

نکات مهم تزریق سرم در منزل

همان طور که اشاره کردیم تزریق سرم در منزل دارای مزایای بسیاری است. اما مانند دیگر خدمات درمانی، تزریق سرم هم نیاز به رعایت نکاتی دارد که با توجه به آن ها می توان تجربه بهتر و با کیفیت تری از این خدمت درمانی داشت. در ادامه به این نکات اشاره می کنیم.

  • قبل از انجام تزریق به تاریخ انقضای روی سرم و بسته بندی سورن و همینطور پلمپ بودن سرم توجه کنید.
  • حتما دقت داشته باشید که قبل از انجام تزریق، سرم هواگیری شود.
  • ضد عفونی شدن محل ورود سوزن بسیار مهم است.
  • دقت کنید که پرستار از دستکش استریل استفاده کند، تا باعث انتقال آلودگی نشود.
  • حتما پرستار را از جزئیات بیماری و دلیل دریافت سرم مطلع کنید.
  • پرستار را از بیماری های جانبی مانند، فشار خون، مشکل تنفسی و یا دیابت آگاه کنید.
  • داروهایی را که دریافت می کنید به طور دقیق اطلاع دهید.
  • حساسیت های دارویی، غذایی و… را به پرستار اطلاع دهید.
  • پرستار باید به تداخل های دارویی را بررسی کند.
  • اگر حساسی پوستی و یا دیگر حساسیت ها رخ داد، باید سر قطع شود.
  • در صورت ورم کردن پوست در قسمتی که سرم وارد شده، باید سرم را قطع و از پوست خارج کرد. چون مایعات داخل سرم به خارج از رگ نشت کرده است.

تزریق سرم - طلوع طب

هزینه تزریق سرم در منزل

هزینه تزریق سرم در منزل ممکن است از تزریق سرم در مراکز درمانی و درمانگاه ها بیشتر باشد. اما با توجه به تمام مزایایی که این روش دریافت خدمات درمانی دارد، می توان گفت که تزریق سرم در منزل یک گزینه به صرفه است. هزینه تزریق سرم در منزل به فاصله مرکز درمانی تا منزل فرد تحت درمان، نوع دارو و سرمی که فرد تحت درمان نیاز دارد دریافت کند و نوع بیماری فرد و مسری یا قابل انتقال بودن آن بستگی دارد.

البته باید به این نکته توجه داشت که، برای دریافت خدمات با کیفیت و مناسب باید به مراکز درمانی و مراقبتی که با افراد متخصص و متبحر، همکاری دارند، مراجعه کرد. پرستاری که مهارت کمی در تزریق سرم دارد، ممکن است نتواند به خوبی رگ را پیدا کند و موجب اذیت شدن یا سوراخ شدن متعدد پوست شود، به علت اعتماد به نفس کمی که در کارش دارد، احساس اضطراب را به بیمار منتقل می کند و یا در صورت واکنش های حساسیتی نمی تواند واکنش درست نشان بدهد. مجموعه طلوع طب یکی از بهترین و معتبرترین مراکز ارسال پرستار، پزشک و درمانگر به منازل است، که به تمام مناطق تهران و حومه خدمت رسانی می کند. شما می توانید با برای دریافت اطلاعات کامل تر و دقیق تر در مورد متخصصین این مجموعه، انواع خدماتی که ارائه می دهند و درخواست تزریق سرم در منزل با شماره تماس  02188692880، با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

برای درخواست خدمات تزریق سرم در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880