تزریق متوکاربامول در منزل

تزریق متوکاربامول در منزل

گاهی اوقات که به علت حرکات سریع، ورزش های سنگین و یا جا به جایی وسایل، قسمت هایی از بدن دچار گرفتگی عضلات قسمت هایی مانند کمر، گردن و…  می شود. می توان با تجویز پزشک از داروهای شل کننده و رفع گرفتگی مانند متوکاربامول استفاده کرد. البته در زمانی که این گرفتگی و اسپاسم ها خیلی شدید بوده و یا مربوط به قسمت های حساسی مانند ستون فقرات یا کمر باشند حتما باید با کمک فیزیوتراپیست، پزشک و انجام تمرین و استراحت برای بهبود آن اقدام کنید. چون احتمالا با تزریق یک شل کننده عضلات مشکل شما رفع نخواهد شد و نیاز به مراقبت متخصص خواهید داشت.

داروی متوکاربامول چیست؟

متوکاربامول یا روباکسین یک داروی متداول برای رفع گرفتگی و کاهش دردهای مربوط به عضلات است. این دارو بر روی اعصاب متصل به عضله تاثیر می گذارد و آن را مسدود می کند و به این شکل درد و گرفتگی عضله را کاهش می دهد. متوکاربامول می تواند به شکل آمپول و یا داروهای خوراکی مصرف شود. اما تزریق آمپول عضلانی آن رایج تر است. تزریق متوکاربامول می تواند به صورتی دوره ای و تا برطرف شدن کامل مشکل درد و گرفتگی عضلات ادامه پیدا کند. البته بهتر است که قبل از مصرف این آمپول حتما با پزشک مشورت کرده تا دوز مناسب برای بدن و مشکل شما را مشخص کند.

روباکسین

تزریق آمپول متوکاربامول به چه افرادی توصیه می شود؟

پزشک ها به طور معمول از این دارو برای افرادی که دچار دردها و گرفتگی عضلات هستند، استفاده می کنند. تجویز آن ها می تواند به صورت آمپول و یا خوراکی باشد و مطابق با درد و گرفتگی مورد نظر، دوزهای متفاوتی ممکن است توصیه شود. برای کمر دردهای شدیدی که حرکت را برای افراد سخت می کند نیز، این دارو به منظور تسکین درد تجویز می شود. همچنین برای افرادی که مبتلا به بیماری کزاز باشند دوزهای بالای متوکاربامول به صورت تزریقی تجویز می شود، تا از درد و شدت انقباض های عضلانی بکاهد.

عوارض تزریق آمپول متوکاربامول

تزریق متوکاربامول هم مانند تمام آمپول ها و داروها دارای یک سری عوارض است. برخی از این عوارض طبیعی است و اشکالی ایجاد نمی کند مانند، سر درد خفیف، اشکال در خواب، گر گرفتگی، معده درد و خواب آلودگی. اما  برخی دیگر از این عوارض نادر بوده و مشکل های شدیدی برای فرد ایجاد می کند مثل قرمزی و خارش و کهیر روی پوست، تنگی نفس، تب، مشکل در بلعیدن، تب و لرز، سرگیجه، سر درد شدید، اشکال در بینایی، مشکل حافظه، گلو درد، سرگیجه شدید. به یاد داشته باشید که در صورت بروز علائم شدید و غیر قابل تحمل حتما به پزشک مراجعه کنید چون برخی از این علائم خطر آفرین هستند و ممکن است مشکلات بیشتر و بدتری برای فرد ایجاد کنند.

تزریق متوکاربامول

مزایای تزریق متوکاربامول در منزل

ممکن است به این فکر کنید که چرا باید متوکاربامول را در منزل تزریق کرد، وقتی می توان به درمانگاه مراجعه کرد و تزریق را انجام داد. اما باید به این نکته توجه کرد که فردی که به تزریق متوکاربامول نیاز دارد، از درد و گرفتگی های عضلانی در رنج است، پس حرکت کردن و جا به جایی برای او می تواند بسیار دردناک باشد و حتی اجازه حرکات سبک را به او ندهد. یکی از راه های بهبود سریع تر مشکلات گرفتگی و اسپاسم، استراحت است، که وقتی فرد درگیر در این شرایط مجبور به مراجعه به درمانگاه شود، نمی تواند به درستی استراحت کند و این مراجعات متعدد برای او مشکل آفرین می شود. البته باید صرفه جویی در هزینه مالی و وقتی که به علت رفت و آمد به مراکز درمانی تا منزل صرف می شود هم توجه کرد. پس می توان گفت تزریق متوکاربامول در منزل توسط پرستارهای متبحر یکی از راه های بسیارمناسب است و مزایای بسیاری دارد.

نکات مهم برای تزریق متوکاربامول در منزل

متوکاربامول هم مانند تمام داروهای مصرفی نکاتی دارد که باید قبل و بعد از تزریق به آن توجه کرد. در ادامه به توضیح این نکات می پردازیم.

  • شاید تصور کنید تزریق مصرف متوکاربامول بدون تجویز پزشک ایرادی ندارد چون این دارو، داروی رایجی است. اما همیشه به یاد داشته باشید بهتر است برای مشکل خود به پزشک مراجعه کنید تا دوز دقیق مورد نیاز برای شما را تعیین کند و اگر حساسیت دارویی و یا سابقه مصرف داری خاصی را دارید، آن را در نظر بگیرد و به تناسب آن برای شما دارو را تجویز کند.
  • قبل از اینکه پرستار دارو را برای تزریق آماده کند، به تاریخ انقضا، پلمپ بودن شیشه دارو، بسته بندی سرنگ و استریل بودن دستکش ها توجه کنید تا از مشکلات بهداشتی پیشگیری کنید.
  • متوکاربامول می تواند به شکل درون رگی و عضلانی تزریق شود، اما معمولا پرستارها ترجیح می دهند که به شکل عضلانی تزریق شود تا ایمن تر باشد.
  • اگر به صورت هم زمان دارویی مصرف می کنید، حتما قبل از تزریق به پرستار اطلاع بدهید.
  • متوکاربامول می تواند روی نتیجه آزمایشات اثر بگذارد، بنابراین قبل از انجام آزمایش مصرف این دارو را به پزشک اطلاع دهید.
  • توجه کنید که مصرف این دارو تداخلی با درمان های دیگر نداشته باشد.
  • قبل از انجام کارهای حساسی مانند رانندگی از تاثیر کامل متوکاربامول بر بدن اطمینان حاصل کنید.
  • اگر در دوره بارداری و یا شیردهی قرار دارید، قبل از تزریق متوکاربامول با پزشک مشورت کنید و به شکل خودسرانه دارو مصرف نکنید.

طلوع طب - تزریق متوکاربامول

هزینه تزریق متوکاربامول در منزل

شاید تصور کنید هزینه تزریق متوکاربامول توسط پرستار در منزل بسیار بیشتر از هزینه تزریق این دارو در مراکز درمانی و درمانگاه ها باشد، اما این طور نیست. شما باید به هزینه رفت و برگشت و زمانی که در ترافیک برای این کار صرف می شود هم توجه داشته باشید. با توجه به این نکته شاید بتوان گفت هزینه تزریق متوکاربامول در منزل توسط پرستار به صرفه تر از رفتن به درمانگاه باشد. به صورت کلی نمی توان عدد دقیقی برای هزینه انجام این تزریق در منزل بیان کرد، چون این هزینه به فاصله پرستار از مرکز درمانی تا منزل فرد تحت درمان و شرایط آن فرد بستگی خواهد داشت.

توجه داشته باشید که برای انجام تمام کارهای درمانی و پزشکی قابل انجام در منزل، که به ارسال نیرو توسط مراکز درمانی نیاز دارند، حتما به مراکز و مجموعه های درمانی معتبر مراجعه کنید. تا افرادی متبحر و قابل اعتمادی را به شما معرفی کنند. مجموعه طلوع طب یکی از بهترین و معتبرترین مجموعه های ارسال نیروهای خدمات درمانی مانند پزشک، درمانگر و پرستار است. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و در صورت نیاز به دریافت مشاوره در مورد شرایط و نوع درخواستتان، می توانید با شماره تماس 02188692880، با مشاوران متخصص مجموعه طلوع طب در ارتباط باشید.

برای درخواست خدمات تزریق متوکاربامول در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880