قیمت مراقب سالمند - طلوع طب

با افزایش سن، زندگی روزمره ممکن است دشوارتر شود. این دشواری در مسائلی مانند رفت و آمد می تواند نمود داشته باشد و زندگی اجتماعی سالمندان مانند گذشته نیست، نیازهای پزشکی آن ها بیشتر شده است و به طور کلی، عزیزان سالخورده ما ممکن است با افزایش سن نیاز به مراقبت بیشتری داشته باشند. اما دریافت مراقبت های اضافی مورد نیاز لزوماً به معنای از دست دادن استقلال سالمندان با وجود مراقبان حرفه ای در خانه نیست. مراقبان می توانند طیف گسترده ای از خدمات را ارائه دهند که به نفع سالمندان است و به آنها کمک می کند تا زمانی که ممکن است شاد و مستقل در خانه خود بمانند. اما آیا با توجه به بالا بودن قیمت مراقب سالمند، استفاده از این اشخاص گزینه مناسبی برای عزیزتان است؟ در این مقاله ابتدا به انواع و نحوه مراقبتی که خودتان می توانید از شخص سالمند در منزلتان داشته باشید اشاره خواهیم کرد. سپس به مزایا و قیمت مراقب سالمند اشاره خواهیم کرد.

برنامه ریزی برای مراقبت از سالمند

با سالمند در مورد نوع کمکی که فکر می کند به آن نیاز دارد و چگونگی دریافت آن، صحبت کنید. گاهی اوقات برنامه ریزی از قبل می تواند سخت باشد، زیرا نمی دانید نیازها چگونه تغییر می کنند. اما حتما یک نقشه راه برای مراقبت از سالمند تهیه کنید.

با کسب اطلاع از منابع معتبر مطمئن شوید که تمام مشکلات سلامتی سالمندان و سطح مراقبتی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشند را می دانید.

این سوالات را از خود بپرسید: آیا سالمند مورد نظر می تواند هر از گاهی با کمک در خانه تنها بماند؟ یا بهتر است از مراقب سالمند در منزل به صورت تمام وقت استفاده کنید؟

مراقب سالمند

انواع مراقبت

بسته به نیازهای سالمند ممکن است مجبور شوید انواع مختلفی از پشتیبانی را ارائه دهید:

مراقبت شخصی: ممکن است سالمندان برای حمام کردن، لباس پوشیدن، نظافت و سایر مراقبت های شخصی به کمک نیاز داشته باشند. این مراقبت ها می تواند شامل کمک به آنها برای رفتن به حمام و تمیز کردن خود باشد. برای والدین سالخورده، این به منزله یک تغییر نقش است زیرا آنها به مراقبت از فرزندان خود عادت دارند. اگر هر یک از شما با مراقبت از حمام کردن یا توالت ناراحت هستید، ممکن است بخواهید یک مراقب سالمند در خانه استخدام کنید.

کمک های خانگی: ممکن است سالمندان برای نظافت، خشکشویی و کارهای حیاط به کمک نیاز داشته باشند. غذا همچنین می تواند بخش مهمی از مراقبت باشد. سالمند ممکن است برای خرید مواد غذایی و تهیه غذاهای سالم به کمک نیاز داشته باشد. می توانید برای آنها غذا درست کنید یا چند وعده غذایی سالم از بیرون تهیه کنید. بیرون بردن عزیزانتان برای غذا خوردن یا آوردن او به خانه به او فرصتی می دهد که اجتماعی باشد و با افراد دیگر ملاقات کند.

حمایت عاطفی: ممکن است فرد مورد علاقه شما نیاز داشته باشد که با او وقت بگذرانید، فقط صحبت کنید و حمایت عاطفی ارائه دهید. گاهی اوقات افراد مسن می توانند به راحتی چیزهایی را فراموش کنند یا بدخلق شوند.برای همین مهم است که  وقتی با هم هستید آرام و صبور باشید.

مراقبت های بهداشتی: ممکن است لازم باشد در مورد نیازهای پزشکی آنها کمک کنید، مانند اطمینان از اینکه دارو مصرف می کنند یا با آنها به ملاقات پزشک بروید. برای سهولت کار، می‌توانید جعبه قرص‌هایی تهیه کنید که قرص‌های روزانه را برای یک هفته کامل آماده کرده باشند. مراجعه به پزشک برای پرسیدن سوال و یادداشت برداری نیز کمک می کند.

مسائل بهداشتی را درک کنید: این احتمال وجود دارد که سالمند برخی از نگرانی های سلامتی داشته باشد. افراد مسن اغلب مشکلاتی مانند بیماری قلبی، آلزایمر و افسردگی دارند. مهم است که در مورد مشکلات سلامتی یاد بگیرید، بنابراین بدانید که باید مراقب چه چیزی باشید تا اگر اوضاع بدتر شود، بتوانید علائم را تشخیص دهید. همچنین در ملاقات با پزشک برای دادن اطلاعات در مورد سلامت سالمندان آمادگی بیشتری خواهید داشت.

خانه را ایمن کنید: ایمنی را در اولویت قرار دهید. اقداماتی را برای کاهش خطر سقوط سالمندان و سایر اقدامات ایمنی اولیه مانند موارد زیر انجام دهید:

  • فرش های لیز را بردارید.
  • پوشش ضد لغزش را روی کف چوبی و کاشی قرار دهید.
  • ریل های ایمنی را در حمام و نزدیک توالت اضافه کنید.
  • دمای آب را به زیر 120 فارنهایت (48.9 درجه سانتیگراد) کاهش دهید.
  • اثاثیه و وسایل را جابه جا کنید تا مسیرهای واضح و وسیعی در منزل ایجاد شود.
  • چراغ هایی را در سراسر خانه قرار دهید.
  • پله ها را با فرش های ضد لغزش بپوشانید.

بدانید که برنامه ها می توانند تغییر کنند حتی شما امروز یک برنامه مراقبت از سالمند دارید که به خوبی کار می کند، نیازهای عزیز شما می تواند تغییر کند. نحوه انجام کارها را پیگیری کنید تا مطمئن شوید برنامه شما همچنان نیازهای آنها را برآورده می کند. ممکن است متوجه شوید که نمی توانید مراقبت های پزشکی کافی ارائه دهید یا نمی توانید در تمام مدت آنطور که عزیزتان نیاز دارد حضور داشته باشید و اگر خودتان مجروح شده اید یا به بیماری مانند COVID-19 مبتلا شده اید، باید یک برنامه پشتیبان داشته باشید. برای مثال می توانید در این مدت از خدمات مراقب سالمند استفاده کنید.

مراقبت از خود را فراموش نکنید. هنگامی که از شخص دیگری مراقبت می کنید، اغلب تمرکز بر نیازهای خود دشوار است. حتی ممکن است در هنگام انجام این کار احساس گناه کنید. اما مراقبت از خود به شما کمک می کند تمرکز بیشتری داشته باشید و مراقبت بهتر و با کیفیت تری برای عزیزتان انجام دهید. کارهایی که می توانید در این راستا انجام دهید:

  • برای خواب وقت بگذارید. یک برنامه روزانه می تواند به بدن و ذهن شما کمک کند.
  • تمرین تمرکز حواس را امتحان کنید. یوگا یا تای چی به آرامش شما کمک می کند.
  • خوردن غذای سالم را فراموش نکنید. حذف وعده های غذایی می تواند شما را تحریک پذیر و خسته کند. مقدار زیادی غذای سالم مصرف کنید و مصرف الکل را کاهش دهید.
  • با دوستان خود در ارتباط باشید. دوستان و خانواده می توانند به شما کمک کنند کمتر احساس تنهایی کنید. اگر به حمایت ساختاریافته بیشتری نیاز دارید، با بیمارستان ها یا سازمان های محلی در مورد شرایط عزیزتان مشورت کنید.

طلوع طب/ مراقبت از سالمند

مزایای استخدام مراقبین سالمند حرفه ای

مراقبین حرفه ای به سالمندان در خانه هایشان خدمات ارائه می دهند و به طور ویژه برای مقابله با شرایط و موقعیت های مختلف آموزش دیده اند. در اینجا چند مورد از مزایای داشتن یک مراقب حرفه ای سالمند بیان می شود:

  1. آنها می توانند به حفظ استقلال سالمند کمک کنند

از دست دادن استقلال با افزایش سن یکی از عوامل اصلی تنهایی، افسردگی و انزوای سالمندان است. سالمندان نه تنها در خانه خود احساس راحتی بیشتری می کنند، بلکه احساس شادی بیشتری نیز می کنند.

با این حال، حفظ امنیت و مراقبت از عزیزان سالمند شما در خانه می تواند دشوار باشد. مراقبان کمک اضافی به سالمندان ارائه می کنند که ممکن است به آنها اجازه دهد که مستقل و طولانی تر در خانه بمانند. به عنوان جایگزین بسیار شادتر برای مراقبت در مرکز سالمندان، افراد مسن همچنان می توانند بدون از دست دادن اعتماد به نفس، راحتی و استقلال خود مراقبت شخصی دریافت کنند.

  1. مراقبین می توانند انعطاف پذیر و در دسترس باشند.

چه عزیزان سالخورده شما ممکن است برای چند ساعت یا برای چندین ساعت به کمک نیاز داشته باشند، مراقبان می توانند هر زمان که شما نیاز داشته باشید در آنجا حاضر باشند. آنها بر روی برنامه سالمند و همچنین نیازهای آنها کار می کنند تا مراقبت بهینه را برای هر سالمند ارائه کنند. مراقبین می توانند بدون توجه به زمان، به میزان نیاز به آنها کمک کنند و خدمات برای نیازهای سالمندان شخصی سازی شده است.

مراقبین سالمندان برای ارائه انواع خدمات آموزش دیده اند. از ایمنی و تحرک گرفته تا همراهی و کمک پزشکی. اگرچه خدمات به آنچه در اینجا می بینید محدود نمی شود، مراقبان حرفه ای برای کمک به ارائه کمک در موارد زیر آموزش دیده اند:

  • تحرک و حمل و نقل
  • خانه داری، مواد غذایی، تهیه غذا و سایر موارد مشابه.
  • نیازهای مراقبت شخصی مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و سایر موارد مشابه.
  • دیگر مراقبت های سالمند در صورت نیاز

در یک مجموعه خدمات مراقبتی حرفه ای، رویکرد شخص محور برای مراقبت از سالمندان وجود دارد و این اطمینان وجود دارد که هر سالمند مراقبت های مورد نیاز خود را با توجه به شرایط سلامت منحصر به فرد خود دریافت می کند.

  1. مراقبین سالمندان را همراهی می کنند و تنهایی سالمندان را کاهش می دهند

یکی از بزرگترین مشکلات سالمندان انزوا و تنهایی است. سالمندان ممکن است مانند گذشته بیرون نروند، ممکن است اغلب معاشرت نکنند و ممکن است آنطور که دوست دارند با خانواده خود نتوانند وقت بگذرانند. جدا از تمام خدماتی که در بالا ذکر شد، مراقبان با سالمندان معاشرت می کنند. سالمندان مشتاق ملاقات هستند و مراقبین می توانند به سرعت در کمترین زمان به یک دوست تبدیل شوند. این تعامل به ظاهر کوچک با فرد جدید می تواند تأثیرات قابل توجهی بر شادی و رفاه کلی سالمندان داشته باشد.

  1. مراقبین می توانند با بینش خود و با تکیه بر تجربه خود، تغییرات را در شرایط سالمند تشخیص دهند

مراقبان حرفه ای، برای درک و آموزش در مورد وضعیت سالمندان آموزش دیده اند. این بدان معنی است که یک مراقب حرفه ای می تواند تغییرات در عادات غذایی، ظاهر، رفتار و وضعیت کلی سالمندان را متوجه و تشخیص دهد. پس از مدتی مراقبان به مجموعه ای از چشم ها و گوش ها تبدیل می شوند که می توانند در صورت نیاز به خانواده و تیم پزشکی سالمندان هشدار دهند. مراقب باید در مورد شرایط سالمندی که از او مراقبت می‌کند آگاه باشد.

  1. مزایای خانواده از کمک اضافی و آرامش ذهنی

مراقبت از عزیزان مسن خود یک شغل تمام وقت است. حتی زمانی که از نظر فیزیکی برای کمک کردن در آنجا نیستید، ممکن است نگران امنیت و رفاه آنها باشید. هنگامی که یک مراقب خصوصی را استخدام می کنید، مجموعه دیگری از به اصطلاح دست های کمک کننده دریافت می کنید که واجد شرایط برآوردن نیازهای عزیز شما هستند. این نه تنها مراقبت باکیفیت را برای سالمندان فراهم می کند، بلکه برای خانواده استراحت های بسیار مورد نیاز و آرامش خاطر در زمان دوری را نیز فراهم می کند.

مراقبان وارد عمل می شوند و کار هایی را انجام می دهند که برخی از بارهای مربوط به مراقبت از سالمندان را کاهش می دهد و به کاهش خطر احساس فرسودگی کمک می کند.

مراقب سالمند در منزل تهران

قیمت مراقب سالمند در منزل

حضور سالمندان در مراکز نگهداری از سالمند، برای روحیه و وضعیت سلامتی ایشان مناسب نیست و می تواند تاثیرات منفی نیز در پی داشته باشد. به همین دلیل درخواست مراقبت از سالمند در منزل، توسط پرستاران و مراقب های حرفه ای، می تواند راه حل بسیار مناسبی باشد. ممکن است فکر کنید هزینه نگهداری در منزل بسیار بیشتر است و می تواند فشار مالی مضاعفی را به شما تحمل کند، اما باید گفت هزینه ای که این روش دارد، با توجه به مضایای آن بسیار مناسب است. علاوه بر این که اگر سالمند نیاز به مراقبت شبانه روزی نداشته باشد، شما می توانید درخواست خود را به صورت ساعتی و یا روزانه ثبت کنید. البته قیمت مراقب سالمند در منزل به موارد متفاوتی بستگی دارد که در ادامه به بررسی این موارد تاثیرگذار می پردازیم.

  • اولین مورد تاثیرگذار در هزینه این نوع مراقبت، فاصله ای است که مراقب از از مرکز درمانی تا منزل فرد سالمند طی می کند.
  • نوع مراقبتی که فرد نیاز دارد و وظایفی که در منزل برای مراقب تعریف می شود، مانند کارهای منزل و…
  • بیماری ها و شرایط مراقبتی خاصی که سالمند دارد.
  • مدت زمانی که سالمند در طول روز به مراقبت نیاز دارد.

انواع مراقب سالمند

هنگامی که به این نتیجه رسیدید که برای مراقبت از سالمند خود بهتر است یک مراقب در خانه مناسب پیدا کنید، ممکن است دانستن این که از کجا شروع کنید، مشکل باشد و از آنجایی که ارائه بهترین مراقبت به سالمند، اولویت اول است، شما می خواهید مراقب واجد شرایط مناسبی را پیدا کنید. علاوه بر این، باید بین یک مراقب مستقل یا یک مراقب حرفه ای یکی را انتخاب کنید. در اینجا توضیح مختصری در مورد تفاوت این نوع مراقبین در منزل ارائه شده است.

1.مراقبین مستقل

این نوع مراقبین معمولاً برای یک آژانس یا هیچ شرکت مراقبت خانگی خاصی کار نمی کنند. در عوض، مراقبان مستقل برای خودشان کار می کنند و ممکن است خدمات خود را همراه با تجربه تبلیغ کنند. استخدام آنها ممکن است ارزان تر از یک مراقب حرفه ای باشد، اما آنها با سطح خاصی از خطر مانند عدم مجوز هستند که در صورت بروز مشکل، بار مالی را برای خانواده استخدام کننده ایجاد می کند. علاوه بر این، مراقبان مستقل ممکن است آموزش لازم را نداشته باشند یا واجد شرایط لازم برای مراقبت در منزل نباشند.

2.مراقبین حرفه ای

مجموعه ها و آژانس‌های مراقبتی زیادی از جمله مجموعه طلوع طب برای سالمندان کار می‌کنند و به آنها مراقبانی می‌دهند که واجد شرایط خاص هستند و در آموزش‌های حرفه ای  شرکت کرده‌اند. مراقبانی که برای این آژانس‌ها کار می‌کنند با دقت انتخاب می‌شوند تا با نیازهای خاص سالمندان مطابقت داشته باشند و در مواقع اضطراری، آژانس‌ها مراقبان دیگری دارند که می‌توانند جای این اشخاص را پر کنند.

این نوع مراقبین توسط آژانس حقوق می گیرند و دارای استانداردهای سختگیرانه ای هستند. استخدام مراقب از طریق آژانس از جهت دیگری نیز سودمند است زیرا آژانس‌ها می‌توانند کمک و منابع اضطراری بیشتری را به شما ارائه دهند، اگرچه قیمت مراقب سالمند در این حالت می تواند گران‌تر از حالت قبل باشد.

 سخن نهایی و جمع بندی

سالمندان، به مثابه جواهراتی ارزشمند هستند که با بالا رفتن سن آن ها می خواهیم، ضمن حفظ شان و کرامت انسانی ایشان نیازهای این افراد را به بهترین نحو ممکن پاسخ دهیم. مراقبین حرفه ای مجموعه طلوع طب در تلاش هستند تا بالاترین کیفیت، خدمات مناسبی را به هر سالمند ارائه دهند و متعهد به ارائه بالاترین کیفیت زندگی به عزیزان شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه مجموعه طلوع طب چگونه می تواند به عزیزان سالخورده شما کمک کند تا در خانه با شادی و امنیت زندگی کنند، با این مجموعه تماس بگیرید تا علاوه بر اطلاع از قیمت مراقب سالمند، اطلاعات دیگری درباره شرایط و ویژگی های مراقبین سالمند و نحوه قرارداد و سایر موارد به دست آورده و از مشاوره رایگان تیم طلوع طب در این خصوص بهره ببرید.

برای درخواست خدمات مراقبتی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880