مراقب کودک در منزل - طلوع طب

مراقب کودک در منزل، یک مراقب حرفه ای است که از کودکان در خانه خود بچه ها مراقبت می کند. استفاده از مراقب کودک در منزل خود به این معنی است که فردی برای مراقبت از کودک یا فرزندان شما به خانه شما می آید. این اتفاق ممکن است فقط برای یک شب اتفاق بیفتد و یا به عنوان یک روتین تکرار شونده باشد.

چرا خانواده ها مراقب کودک در منزل را انتخاب می کنند؟

خانواده ها ممکن است انتخاب کنند که از خدمات مراقب کودک در منزل خود استفاده کنند زیرا اغلب این دسته از افراد معتقدند فرزندانشان در خانه خود احساس امنیت بیشتری خواهند کرد. برخی از خانواده‌ها این نوع مراقبت را راحت ‌تر و کارآمدتر می‌دانند، به‌ ویژه اگر والدین در ساعات مختلفی مانند شیفت دوم یا سوم کار می‌کنند یا باید قبل از باز شدن سایر انواع مراقبت‌ از کودکان مثل مهد کودک ها در محل کار حاضر باشند.

این نوع مراقبت ممکن است انعطاف پذیرتر از سایر روش های مراقبت از کودکان باشد و ممکن است برای خانواده هایی که به مراقبت از کودک به طور تمام وقت یا منظم نیاز ندارند نیز مناسب باشد.

اگر چند فرزند در خانواده وجود داشته باشد، این نوع مراقبت از کودک در منزل ممکن است مقرون به صرفه تر از سایر انواع مراقبت ها باشد.

به طور کلی بسیاری از والدین این ایده را دوست دارند که فرزندشان در خانه خود نگهداری شود. همچنین استفاده از مراقب کودک در منزل مزایای زیادی دارد. برای مثال:

  • انعطاف پذیر است.
  • استرس افراد خانواده را هنگام خروج از خانه و رفتن به محل کار کاهش می دهد، زیرا فرزند در خانه و مکانی امن می ماند.
  • در صورت داشتن بیش از یک فرزند، در پول و هزینه صرف شده برای استخدام مراقب کودک صرفه جویی می شود.
  • ساعات مراقبت از کودک متناسب با ساعات کار شما قابلیت تنظیم دارد.
  • اگر کودک معلولی دارید داشتن مراقب کودک در منزل به صورت انفرادی بهتر از سپردن کودک به مهد یا سایر مکان هاست.

مراقب کودک در منزل

یک مراقب کودک در منزل ایده آل برای خانواده شما چه ویژگی هایی دارد؟

گاهی اوقات سخت است که بدانید هنگام استخدام یک مراقب کودک در منزل ایده آل به دنبال چه چیزی باشید. در اینجا تعدادی از ویژگی های مهمی وجود دارد که یک مراقب کودک با کیفیت و خوب از آن ها برخوردار است. استفاده از این فهرست به عنوان راهنما ممکن است روند انتخاب مراقب کودک در منزل را کمی تسهیل و کمتر دلهره آور کند.

عشق به بچه ها. البته مهمترین ویژگی یک مراقب کودک عشق واقعی او به بچه هاست. تحصیلات، تجربه و مهارت‌های ویژه همگی مهم و حائز اهمیت هستند، اما هیچ‌کدام از این‌ها فردی را که واقعاً عاشق کار با کودکان نیست، به یک مراقب با کیفیت و خوب تبدیل نمی‌کنند. لذت بردن از هم نشینی با کودکان و احساس افتخار به مراقبت از آنها، پایه و اصلی است که همه چیز بر روی آن بنا شده است.

اشتیاق. مراقبان کودک روزها و ساعات طولانی کار می کنند و اغلب مسئولیت های زیادی بر عهده دارند. برای برخی، ممکن است پس از گذشت مدت زمانی، هیجان آنها را در مورد این کار به سرعت فروکش کند. مراقب کودکی که می تواند از آمدن هر روزه به سر کار هیجان زده بماند، مراقبی است که کودک شما از گذراندن وقت در کنار او لذت می برد.

سرگرم کنندگی. در دوران کودکی همه چیز سرگرم کننده است. به دنبال مراقب کودکی باشید که واقعاً از کاری که انجام می دهد لذت می برد و روزهای سرگرم کننده و خوبی را برای فرزند شما برنامه ریزی می کند. شوخ طبعی در موقعیت های روزمره و داشتن دیدگاهی خوش بینانه به زندگی، همه عناصر کلیدی هستند که باید در مراقب کودک خود جستجو کنید.

میل به پرورش دادن. ایده پرورش کودک در قلب نقش مراقب کودک قرار دارد. توانایی برقراری ارتباط در سطح عمیق، ایجاد یک رابطه ایمن و محبت آمیز و ایجاد یک محیط پایدار، همه از عناصر مهم تربیت فرزند شما هستند. مراقب کودکی که به نیازهای فردی فرزند شما حساس است، روزی جذاب را حول محور علایق کودک شما تدارک می بیند و سبک مراقبتی خود را متناسب با شخصیت و خلق و خوی کودک می سازد و کسی است که متعهد به ماندن در یک شغل طولانی مدت است و به این شکل این مراقبت تداوم می یابد.

حس مشترک. مراقب کودک شما در طول روز تصمیمات بی پایانی در مورد سلامت، ایمنی و رفاه فرزندتان خواهد گرفت. شما یک مراقب کودک در منزل می خواهید که بتواند وضعیت اضطراری را به دقت ارزیابی کند و ایمن ترین اقدام را انتخاب کند و یکی که می تواند انتخاب خوبی در مورد مسائل ساده روزمره داشته باشد، مانند اینکه چه چیزی برای ناهار درست کند، چگونه با یک آشفتگی غافلگیرکننده کنار بیاید و وقتی سینک پر می شود با چه کسی تماس بگیرد.

وقت شناس بودن. شما روی مراقب کودک در منزل خود حساب می کنید که به موقع صبح و در ساعات توافق شده می رسد. وقت شناسی مراقب به شما کمک می کند تا تعهدات صبح زود که برای شغل شما حیاتی هستند را انجام دهید. وقت‌شناسی او در طول روز نیز مهم است زیرا او با فرزند شما زمان زیادی می گذراند و زمان خود را مدیریت می‌کند تا مطمئن شود که تمام کارهای خانه مورد نیاز انجام می‌ شود. وقت شناس بودن و داشتن مهارت های مدیریت زمان، همه چیز را در مسیر درست نگه می دارد.

قابل اعتماد بودن. والدین باید به مراقب کودک خود اعتماد زیادی داشته باشند. البته بزرگترین اعتماد همین است که به او اجازه می دهند از فرزندانشان مراقبت کند. اما در نبود اعضای خانواده، مراقب کودک همچنین به خانه، ماشین و بسیاری از اطلاعات حساس خانواده دسترسی دارد. قابل اعتماد بودن یک مراقب کودک بخش مهمی از تصمیم استخدام است. دانستن اینکه مراقب کودک شما قرار است فرزند شما را دوست داشته باشد و از او مراقبت کند و بر اساس سلامت و رفاه او تصمیمات خوبی بگیرد، ضروری است. علاوه بر موارد فوق، دانستن اینکه او به خانه و دارایی شما احترام می گذارد، از حریم خصوصی شما محافظت می کند و آنچه را که در محل کار می بیند و می شنود محرمانه نگه می دارد نیز مهم است. با استخدام مراقب کودک از مراکز معتبر مانند مجموعه طلوع طب، می توانید نگرانی خود در این خصوص را به حداقل ممکن برسانید.

انعطاف پذیر بودن. مراقبت از کودک طبق یک برنامه استاندارد کاری 9 تا 5 با شرح شغلی که هرگز تغییر نمی کند ارائه نمی شود. انعطاف پذیری، اغلب یکی از دلایل اصلی انتخاب مراقب کودک در منزل نسبت به سایر انواع مراقبت است. افرادی که به راحتی می توانند خود را با تغییر وفق دهند، در موقعیت های مختلف مراقبت از کودک موفق تر هستند.

توانایی برقراری ارتباط موثر. مراقب کودک در منزلی را انتخاب کنید که وقتی از انتظارات یا دستورالعمل‌های شما مطمئن نیست، به راحتی از شما سؤال می‌کند، اطلاعات مهمی درباره فرزندتان با شما به اشتراک می‌گذارد و صادقانه به صحبت درباره هر مشکلی در رابطه با کار می‌پردازد.

برخی دیگر از نکاتی که در رابطه را استخدام مراقب کودک در منزل مطرح می شوند به شرح زیر هستند:

  • زمانی که برای کودکان نیاز به مراقبت دارید در دسترس باشد.
  • دارای دانش و تجربه مناسب برای مراقبت از کودکان باشد.
  • با فرزندتان به خوبی کنار بیاید.
  • برای مسائلی مانند خواب و زمان غذای کودک از روتین مورد نظر شما پیروی کند.
  • از همان استراتژی هایی که شما در قبال کودک خود، برای تشویق رفتار خوب استفاده می کنید استفاده کند.

مراقب کودک در منزل / طلوع طب

چگونه یک مراقب کودک در منزل خوب پیدا کنیم؟

می توانید با پرسیدن از والدین دیگر یا دوستانتان شروع کنید که آیا آنها فرد مناسبی را می شناسند یا خیر.

برخی از مراقبان کودک، روی تابلوهای اعلانات مراکز مراقبت از کودک، مدارس محلی، مراکز اجتماعی، دانشگاه ها، کتابخانه ها یا فروشگاه های محلی تبلیغات می کنند. همچنین می توانید در روزنامه محلی یا آنلاین خود جستجو کنید. اما در این شرایط در انتخاب مراقب کودک خیلی احتیاط کنید.همچنین می توانید برای کاهش ریسک انتخاب مراقب کودک در منزل، از یک مجموعه معتبر فرستنده مراقب کودک در منزل مانند مجموعه طلوع طب برای یافتن مراقب مناسب استفاده کنید. این مجموعه ها معمولا بررسی‌های سو پیشینه مراقب را قبل از استخدام آن ها انجام می‌دهند.

هنگامی که به دنبال یک مراقب کودک در منزل هستید، مهم است که در مورد آنچه که از یک مراقب بچه نیاز دارید و می خواهید روشن باشید.

ممکن است بخواهید مواردی مانند موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • در طول هفته کاری، در تعطیلات آخر هفته یا عصرها به مراقب کودک در منزل نیاز داشته دارید؟
  • ساعات کاری شما چقدر ثابت است؟ برای مثال، آیا ساعات کاری شما متغیر است؟
  • این ساعات ممکن است برای چه دسته از مراقبان کودک مناسب باشد؟ به عنوان مثال، آیا ساعات شما برای یک دانشجوی دانشگاه مناسب است که می خواهد به صورت پاره وقت به مراقبت از کودکان بپردازد یا برای کسی که به صورت تمام وقت به عنوان مراقب کودک در منزل کار می کند؟
  • وظایف مراقب کودک در منزل به طور دقیق چه خواهد بود؟ به عنوان مثال، آیا انتظار دارید که پرستار بر مراقبت از فرزند شما تمرکز کند یا کارهایی مانند هدایت فرزند شما به فعالیت ها و آشپزی و نظافت برای خانواده شما را انجام دهد؟
  • مراقب کودک در منزل کجا زندگی کند؟ برای مثال، آیا مراقب کودک، در خانه شما زندگی کند یا فقط زمانی در منزل شما می ماند که نیاز به مراقبت شبانه از کودک دارید؟

تجربه کاری مراقب کودک در منزل

برای یافتن مراقب بچه ای که مناسب خانواده شما باشد، می توانید در مورد تجربه او بپرسید. مثلا:

  • چه مدت زمانی به عنوان یک مراقب کودک کار کرده است؟
  • در چه شرایطی کار کرده است؟
  • آیا با بچه های هم سن شما کار کرده است؟
  • آیا در یک زمان با چند کودک کار کرده است؟

طلوع طب/ مراقب کودک

صلاحیت مراقب کودک در منزل

یک مراقب کودک در منزل باید با کمک های اولیه و اصول ابتدایی مراقبت از کودک آشنا باشد.

شما باید بتوانید به مراقب کودک خود اعتماد کنید. جهت اطمینان بیشتر می توانید توصیه نامه از کارفرماهای قبلی مراقب را درخواست کنید.

رابطه مراقب کودک در منزل با فرزند شما

مراقب کودک در منزل مناسب برای خانواده شما کسی است که بتواند با فرزند یا فرزندان شما به خوبی کنار بیاید.

شما می توانید با پرسیدن سوالاتی در مورد نحوه مراقبت او، متوجه شوید که آیا با فرزندانتان کنار می آید یا خیر. برای مثال آیا:

  • آیا روابط مثبت با کودکان ایجاد می کند؟
  • آیا یادگیری و توسعه کودک را از طریق بازی و سایر فعالیت ها تشویق می کند؟

جلسات آزمایشی همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا مراقب کودک در منزل و فرزندتان می‌توانند با هم کنار بیایند. در عین حال جلسات آزمایشی می تواند به مراقب کودک نیز کمک کند تا تصمیم بگیرد که آیا وضعیت شما برای او هم مناسب است یا خیر.

برخی از مجموعه ها ابتدا یک مراقب کودک در منزل را به صورت آزمایشی ارائه می دهند. اگر یک مراقب کودک را به صورت خصوصی استخدام می کنید، می توانید چند جلسه آزمایشی ترتیب دهید. به یاد داشته باشید که برای این جلسه آزمایشی حتما پرداختی ارائه دهید. اگر جلسه آزمایشی دارید، حتما پس از اتمام آن زمانی را برای صحبت با مراقب در مورد جلسه اختصاص دهید.

اشتراک مراقب کودک در منزل

اشتراک مراقب کودک زمانی اتفاق می افتد که دو خانواده با نیازهای مشابه، یک مراقب کودک را به صورت اشتراکی درخواست کنند. اگر به اشتراک مراقب کودک فکر می کنید، ممکن است بخواهید موارد زیر را در نظر بگیرید:

آیا می خواهید یک مراقب کودک به طور هم زمان از آنها نگهداری کند؟

آیا مراقب کودک، چند کودک را می ‌تواند با هم سوار ماشین کند؟ (اگر می‌خواهید پرستار بچه‌ها را به جایی ببرد.)

آیا مراقب کودک می تواند با خیال راحت گردش هایی مانند سفر به پارک به  همراه چند کودک داشته باشد؟

آیا ترجیح می‌دهید بقیه بچه‌ها هم سن فرزندان شما باشند؟

توافق برای جایی که مراقبت از کودک در آن انجام می شود یعنی خانه شما، خانه خانواده دیگر یا ترکیبی از این دو.

هنگامی که خانواده دیگری را پیدا کردید تا با آن ها مراقب کودک شریک شوید، بهتر است که در مورد رویکردها و نظرات خود در مورد روتین ها، قوانین، تغذیه کودکان و غیره با آن ها صحبت کنید. اگر شما و خانواده دیگر اختلافاتی دارید، بهتر است که این مشکلات را زودتر حل کنید. این کار می تواند از استرس و بروز تنش های آتی برای همه جلوگیری کند.

مراقب کودک

راهنمای عملی استخدام مراقب کودک در منزل

بستن قرارداد کار با مراقب کودک در منزل: قرارداد کار به شما و مراقب کودک کمک می کند تا از سوء تفاهمات بعدی جلوگیری شود. قرارداد باید حقوق و شرایط طرفین را پوشش دهد. به عنوان مثال:

  • حقوق و بازنشستگی
  • ساعت کاری
  • مرخصی و پایان کار
  • بازخورد و بررسی عملکرد
  • مدت زمان
  • مرخصی
  • شرایط مذاکره مجدد قرارداد – برای مثال، اگر فرزند دیگری دارید
  • هزینه های احتمالی. برای مثال اگر نیاز به مراجعه به پزشک بود
  • الزامات محرمانه – برای مثال، ممکن است نخواهید مراقب کودک در مورد خانواده شما یا کودکتان عکس یا توضیحاتی در رسانه های اجتماعی پست کند

رفتاری که از مراقب کودک خود انتظار دارید:

چنانچه برای مراقب کودک محدودیتی مانند محدودیت استفاده از دخانیات و گوشی قائل هستنید، ایده خوبی است که فهرستی از این محدودیت ها و وظایف را به عنوان بخشی از قرارداد کار درج کنید. این لیست می تواند شرح شغل مراقب کودک را تشکیل دهد. مواردی که ممکن است در این قرارداد پوشش داده شود:

  • کاری که شما می خواهید مراقب کودک انجام دهد، از جمله کارهای خانگی اضافی مانند تهیه غذا
  • فعالیت های خارج از خانه، یا انعطاف پذیری برای داشتن هر دو
  • برنامه هفتگی شامل فعالیت هایی مانند چرت زدن کودکان، پیاده روی و بازی
  • حمل و نقل – به عنوان مثال، اینکه آیا مراقب کودک اجازه دارد حین مراقبت از بچه ها آنها را جا به جا کند و با ماشین خود یا خانواده شما رانندگی کند.

پرداخت برای مراقب کودک در منزل

در مورد بیشتر مشاغل، نرخ دستمزد مراقب کودک به موارد زیر بستگی دارد:

  • مراقب کودک چه شرایط و تجربه ای دارد
  • مراقب کودک به صورت تمام وقت کار کند یا پاره وقت
  • وقتی مراقب کودک در زمان های خاصی کار می کند (برای مثال عصرها، آخر هفته ها و تعطیلات رسمی) آیا هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد؟

شما باید به این فکر کنید که اگر مراقب کودک شما مریض شود یا به مرخصی سالانه برود، چه کاری انجام خواهید داد. اگر مراقب کودک را از آژانسی استخدام کرده اید، آژانس معمولاً می تواند مراقب کودک دیگری را ارائه دهد. اما اگر مراقبی را به صورت خصوصی استخدام کرده اید، باید خودتان فکری کنید و برنامه های خود را تنظیم کنید.

مانند همه کارمندان، مراقب کودک زمانی بهترین کار را ارائه و انجام می دهد که احساس می کند مورد قدردانی و احترام قرار می گیرد و در این حالت احتمال ترک شغل کاهش می یابد و با احتمال بالاتری در کنار کارفرمای خود می ماند. بنابراین هنگامی که با مراقب کودک خود را همکاری را آغاز کردید، خوب است به این فکر کنید که چگونه با ایجاد یک رابطه خوب آمیخته به احترام از مراقب کودک حمایت کرده و او را تشویق می کنید و به چه نحوی بهتر می توانید با او ارتباط برقرار کنید. وقتی مراقب کودک در منزل مناسبی پیدا کردید که با کودکان ارتباط خوبی برقرار کرد سعی کنید او را به راحتی از دست ندهید.

استخدام مراقب کودک/ طلوع طب

سخن نهایی و جمع بندی

با استفاده از خدمات مجموعه طلوع طب می توانید مراقب کودک در منزلی مناسبی برای فرزندتان انتخاب کنید که با فراهم کردن مراقبتی با کیفیت بالا، به کودک شما احساس شادی، امنیت و اعتماد هدیه کند و فرزندتان این فرصت را خواهد داشت که در طیف وسیع تری از تجربیات یادگیری مبتنی بر بازی شرکت کند. همان طور که می دانید سال های اولیه زندگی هر شخص تاثیر به سزایی در سراسر دوران زندگی او می گذارند و بسیار حائز اهمیت است که بچه ها در دوران کودکی در محیطی سالم، شاد و آموزنده قرار بگیرند. ارزیابی یک سرویس با استاندارد های رایج کیفیت می‌تواند نقطه شروع مفیدی برای سنجش کیفیت هر مجموعه ای باشد، با این حال، به والدین توصیه می‌شود که قبل از انتخاب مراقب کودک در منزل مناسب، زمان کافی صرف کنند و پس از یافتن پاسخ مناسب به سوالات خود دست به اقدام بزنند. شما نیز در صورتی که تمایل دارید شخص کار بلد و با تجربه ای که مجهز به مهارت های لازم برای مراقبت از بچه است، از کودک شما در منزل خودتان نگهداری کند می توانید از خدمات مجموعه طلوع طب بهره ببرید. مجموعه طلوع طب، انواع خدمات مانند فرستادن پرستار، اجاره وسایل در منزل برای افراد بیمار و ناتوان و فرستادن مراقب کودک در منزل را با بهترین کیفیت ارائه می دهد. در صورت تمایل به استفاده از هر یک از خدمات مجموعه طلوع طب، کسب اطلاع از شرایط همکاری و میزان و نحوه انجام پرداخت ها لطفا با مجموعه طلوع طب تماس حاصل نمایید.

برای درخواست خدمات مراقبتی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880