نگهداری کودک در منزل - طلوع طب

همانطور که می دانید هر خانواده ای با خانواده دیگر متفاوت است. وقتی پرستاری برای موقعیت نگهداری از کودک در منزل استخدام می شود که یکی از والدین یا هر دو به طور منظم در خانه هستند، ممکن است سوالات و چالش هایی پیش بیاید و فرق چندانی نمی‌کند که والدین از خانه کار می‌کنند، در خانه می‌مانند یا گاهی اوقات در طول روز در خانه هستند. در اینجا، پرستاران و کارشناسان مراقبت از کودک نکاتی را در مورد آسان‌تر کردن چالش‌های رایجی که ممکن است هنگام نگهداری کودک در منزل پیش بیاید، مطرح کرده اند.

نکات مهم در انتخاب پرستار برای نگهداری کودک در منزل

بسیار مهم است که قبل از استخدام پرستار برای نگهداری کودک در منزل، او را به طور کامل بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که پرستار در زمینه کمک های اولیه و CPR آموزش دیده است. همچنین باید مطمئن شوید که او در زمینه خواب ایمن، دادن دارو به کودکان و رشد کودک آموزش دیده است.  بررسی سو پیشینه پرستار را انجام دهید. مطمئن شوید که خواسته ها و باورهای خود در مورد تغذیه، نظم و انضباط، خواب ایمن، زمان تماشای تلویزیون و انجام سایر فعالیت ها را با پرستار خود در میان بگذارید تا مطمئن شوید که در مورد نحوه مراقبت از فرزندتان در زمانی که شما آنجا نیستید با هم توافق دارید. در مورد اینکه چگونه شما و مراقب فرزندتان با هم می توانید از یادگیری فرزندتان حمایت کنید بحث کنید. برای برنامه ریزی و ارائه فعالیت های یادگیری با یکدیگر همکاری کنید. بهتر است با پرستار کودک قرارداد کتبی داشته باشید. این قرارداد باید موضوعات مهمی را پوشش دهد، از جمله ساعاتی که مراقبت ارائه می شود، نرخ ها، هزینه ها و سیاست های بیماری. همچنین هر کار دیگری که از پرستار انتظار می رود انجام دهد، مانند خانه داری سبک را نیز درج کنید. درباره موارد توصیه شده که باید در قرارداد مراقبت از کودک گنجانده شود، تحقیق کنید.

در  مقابل کودکان اقتدار نشان دهید.

سازگاری با یک پرستار کودک برای بچه‌ها می‌تواند دشوار باشد، اما زمانی که یکی از والدینشان یا هر دو در خانه هستند، سخت‌تر است. متخصصان مراقبت از کودکان، معتقدند که وقتی والدین به پرستاران اجازه می‌دهند هنگام مراقبت از بچه ها آتوریته داشته باشند، کارشان آسان‌تر می‌شود. تعیین واضح نقش‌ها بسیار مهم است. پرستار و والدین باید با هم کار کنند تا مشخص شود چه کسی در موقعیت‌های خاص – از زمان ناهار تا نظم و انضباط – تصمیم می‌گیرد.

پرسیدن این سوالات از والدین توسط پرستار می تواند مفید باشد:

  • چه ساعاتی از روز در خانه خواهید بود؟
  • وقتی همه در خانه هستند چگونه و چه زمانی باید با شما ارتباط برقرار کنم؟
  • وقتی شما و بچه ها در یک فضا باشید، در مورد زمان ناهار، استراحت دستشویی و غیره چه خواهیم کرد؟
  • آیا کودکان نیاز به بازی در فضای جداگانه ای از خانه، دور از دفتر شما یا فضایی که در آن خواهید بود، دارند؟
  • اگر قصد دارید با بچه‌ها تعامل داشته باشید، می‌خواهید من چقدر درگیر آن باشم؟
  • اگر بچه ها آسیب دیده اند یا نیاز به آرامش دارند، در چه مرحله ای می خواهید به شما اطلاع داده شود یا درگیر شوید؟
  • آیا مناطقی در خانه وجود دارد که برای کودکان ممنوع است؟
  • آیا مناطقی در خانه وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد؟
  • آیا می توانیم یک منطقه بازی مشخص ایجاد کنیم؟
  • آیا من اجازه دارم بچه ها را به بیرون ببرم یا به مکان های مناسب برای بچه ها در خارج از خانه بروم؟

یک روتین ایجاد کنید.

ایجاد یک برنامه زمانی یا روتین، راه دیگری برای کمک به پرستاران، والدین و کودکان است. کار با هم می تواند این اطمینان را حاصل کند که وقتی یک پرستار بچه وارد منزل شما می شود، روتین کودکان همچنان ادامه دارد. توصیه می شود که پرستاران در مرحله مصاحبه از خانواده ها در مورد روال فعلی کودکان بپرسند. علاوه بر برنامه‌ ریزی  کلی، مواردی مانند وعده‌های غذایی، چرت‌های کوتاه مدت، زمان بازی، فعالیت‌ها و گردش‌ها و … نیز می‌تواند مهم باشد. یکی دیگر از چالش‌هایی که پرستاران ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، این است که ارتباط با بچه‌ها ممکن است کمی بیشتر از حد انتظار طول بکشد. طبیعی است که یک کودک والدینش را بیشتر از کسی که تازه ملاقات کرده است بخواهد. کار کردن پرستار با والدین برای یافتن راه‌هایی که می‌توان روابط قوی ‌تری با بچه‌ها ایجاد کرد، می تواند کمک کننده باشد. این ممکن است به این معنا باشد که پرستار بچه ها را بیشتر به گردش در پارک ببرد یا از والدین بخواهد که غذاها یا بازی های مورد علاقه کودک را به او معرفی کنند.

چرا خانواده ها از نگهداری کودک در منزل توسط پرستار استقبال می کنند؟

خانواده ها ممکن است انتخاب کنند که از مراقبت در خانه خود استفاده کنند زیرا معتقدند فرزندانشان در خانه خود احساس امنیت بیشتری خواهند کرد. برخی خانواده‌ها این نوع مراقبت را راحت‌تر می‌دانند، به ‌ویژه اگر والدین در ساعات مختلفی مانند شیفت دوم یا سوم کار می‌کنند.این نوع مراقبت ممکن است انعطاف پذیرتر باشد و ممکن است برای خانواده هایی که به مراقبت از کودک به طور تمام وقت یا منظم نیاز ندارند مناسب باشد. اگر چند فرزند در خانواده وجود داشته باشد، این نوع مراقبت از کودک ممکن است مقرون به صرفه تر از سایر انواع مراقبت باشد.

نگهداری کودک در منزلمواردی که باید قبل از اینکه بچه هایتان را به یک پرستار کودک جدید بسپارید باید مراقب آنها باشید

رها کردن بچه ها با یک پرستار می تواند ترسناک باشد، اما این نکات کار را برای همه آسان تر می کند. کار آسانی نیست که اعتماد خود و فرزندانتان را به شخص دیگری بسپارید، حتی اگر فقط برای چند ساعت باشد. اضطراب جدایی می تواند برای هر دو طرف درگیر یعنی مادر و کودک، بار سنگینی باشد. اما می ‌توان با انجام کارهای درست و انجام آن‌ها در زمان مناسب، تمام آن احساسات عدم اطمینان را از بین ببریم، و در اینجا برخی کارهایی وجود دارد که می ‌توانیم انجام دهیم.

شخص مناسب برای بچه ها را پیدا کنید

فرزندان شما و نگرش آنها نباید با نگرش و شخصیت پرستار کودک تضاد داشته باشد. مصاحبه، تنها برای بررسی مدارک و تجربه پرستار نیست بلکه شخصیت او نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. آیا آنها ویژگی هایی دارند که به بهترین وجه با شخصیت فرزندان شما مطابقت داشته باشد؟ آیا آنها از نظر ذهنی و عاطفی برای اداره بچه های منحصر به فردی مانند فرزندان شما مجهز هستند؟ اگر کوچکترین شکی در مورد بله گفتن داشتیم، دست نگه دارید و صبر کنید. شاید بتوانید کسی را پیدا کنید که برای بچه های عزیزتان مناسب تر باشد.

از قبل به بچه ها در مورد پرستار اطلاعات لازم را بدهید

باید تمرین کنید که با بچه‌هایتان طوری رفتار کنید که بزرگ‌تر هستند، مخصوصاً در موقعیت‌هایی که شامل تغییر و افراد جدید است. انتظارات آنها را تعیین کنید، یا بهتر است، حتی قبل از اینکه حتی برای انجام آن برنامه ریزی کنید، ایده را ایجاد کنید. از کودکان بپرسید که اگر چند ساعتی نباشید چه خواهند کرد تا واکنش آنها به واقعیت واقعی بررسی شود. اگر تصمیم گرفتید این کار را انجام دهیم، زودتر به آن ها در مورد تصمیممان بگویید. برنامه‌های شما برای بیرون رفتن باید شامل کودکان باشد زیرا آن ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

معرفی پرستار کودک قبل از ملاقات

هنگامی که فرد مناسبی را برای مراقبت از کودکان پیدا کردید و انتظاراتی را از فرزندانتان دارید بیان کردید، وقت آن رسیده که آنها را معرفی کنیم، اما نه حضوری. ابتدا به بچه ها در مورد پرستار، بگویید که نام آنها چیست و چه شکلی هستند. کودکان مطمئناً سؤالاتی خواهند داشت، بنابراین آماده پاسخگویی به آنها باشید (اطلاعات مصاحبه ای که جمع آوری کرده اید در اینجا مفید است). شما می خواهید بر کودکان تأثیر خوبی بگذارید تا آنها از قبل با آن شخص راحت باشند. راحت کردن کودکان از این طریق باعث می شود اولین برخورد به طرز آرام تر و قابل انتظارتری بین پرستار کودک و بچه ها ایجاد شود.

به پرستار و کودک احساس امنیت و کنترل بدهید.

در صورت نیاز، یک کپی از لیست شماره های تماس اضطراری که دارید به پرستار بدهید. در مورد مکان لوازم اضطراری در خانه، چراغ قوه، کمک های اولیه و بقیه موارد نیز، پرستار را راهنمایی کنید.

برای کارهایی را که باید انجام شود برنامه ریزی کنید

بهترین راه برای جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی، برنامه ای برای فعالیت ها تنظیم کنید. به سرگرمی ها و بازی های مورد علاقه فرزندان خود فکر کنید، سپس آنها را سازماندهی کنید و مواد مورد نیاز را آماده کنید و در دسترس آنها قرار دهید تا از آنها استفاده کنند.

به بچه ها بیاموزید که مستقل باشند

شاید هنوز به فرزندانمان در مورد وسایل داخل خانه و نحوه کار آنها آموزش نداده باشید، زیرا می خواهید باور کنید که آنها هنوزهم بسیار به ما وابسته هستند. اما اگر به اندازه کافی بالغ هستند به آنها آموزش دهید تا کارهای ساده را را انجام دهند. موارد اساسی مانند پیچ کردن درب، فعال و غیرفعال کردن آلارم و سایر وسایل در خانه. همچنین، نحوه کار با برخی از وسایل موجود در آشپزخانه را بیاموزید، مانند نحوه کار با مایکروویو.

در اتاق های دیگر را قفل کنید

وقتی برای اولین بار خانه، بچه‌ها و وسایلمان را به دست شخص دیگری می‌سپارید، عاقلانه است که درب اتاق های دیگر را قفل کنید. تمام اقلام با ارزش را بردارید و در مکانی امن و مطمئن قرار دهید.

قبل از روز شروع اولین روز کار پرستار، با او ملاقات کنید

ملاقات بچه ها و پرستار بچه راه بسیار خوبی برای رهایی از تنش و خلاص شدن از شر آن اضطراب هایی است که همه افراد، چه کودکان و چه والدین دارند. اگر بتوان این جلسه را قبل از روز واقعی ترتیب داد، فوق العاده خواهد بود. سعی کنید دو یا سه روز قبل از روز شروع کار، برای ملاقات و احوالپرسی برنامه ریزی کنید.

سخن نهایی و جمع بندی

همانطور که گفته شد بسیاری از خانواده ها امروزه، تمایل به استخدام پرستار برای نگهداری از کودک در منزل هستند تا در ساعاتی که منزل نیستند و یا به هر دلیلی امکان مراقبت از کودکان را ندارند، از کمک این پرستاران بهره مند شوند. مجموعه طلوع طب، با دور هم آوردن کادر متخصصی از پرستاران، به نگهداری از کودک در منزل شما کمک می کند. برای اطلاع از نحوه انتخاب پرستار، شرایط نگهداری از کودک در منزل، هزینه ها و سایر موارد با این مجموعه تماس حاصل نمایید و از خدمات مشاوره رایگان بهره مند شوید.

برای درخواست خدمات مراقبتی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880