گفتار درمانی در منزل در تهران

گفتاردرمانی در منزل در تهران

زبان و گفتار بخش بسیار مهمی از برقراری ارتباط با دیگران در اجتماع است و مشکل در گفتار می تواند این ارتباط را دچار اشکال کند. این مشکلات مربوط به گفتار و زبان می توانند مربوط به مسائلی مانند لکنت، تشدید و پیچش صدا، محدودیت واژه ها، تلفظ غیر صحیح کلمات، تکرار صداها و هجاها و یا حتی تاثیر در حجم  و کیفیت صدا شوند. گفتار درمانی یا پاتولوژی زبان و گفتار، یکی از شاخه های توانبخشی است که به افرادی که دارای اختلالات زبان و گفتار هستند کمک می کند و با آسیب شناسی اختلالات زبان و گفتار به درمان این عارضه می پردازد.

گفتار درمانگر کیست و چه کاری انجام می دهد؟

گفتار درمانگر فردی است که با ارزیابی نوع اختلالات زبان و گفتار و تشخیص آن ها، به درمان مشکل کمک می کند. برقراری ارتباط صرفا با صحبت کردن امکان پذیر نیست. زبان بدن، حالات صورت و حتی ارتباط چشمی قسمتی از ارتباط برقرار کردن محسوب می شوند. گفتار درمانگر صرفا به مشکلات مربوط به صحبت کردن نمی پردازد، بلکه به ارزیابی تمام مشکلات ارتباطی پرداخته و برای رفع آن می کوشد. از همین روی می توان به گفتار درمانگر، ارتباط درمانگر نیز گفت.

گفتاردرمانی/ طلوع طب

تفاوت میان زبان و گفتار

در زمان صحبت کردن، قسمتی از فرآیند درون مغز اتفاق می افتد. مثل انتخاب کلمات و نوع جمله بندی که در فرآیندی زبان قرار دارند. قسمت دیگر صحبت کردن مربوط به ادای کلمات است که با حرکات عضلات صورت، زبان و ریه انجام می شود. این بخش از فرآیند گفتار نام دارد.

گفتار درمانی در منزل در تهران، به چه کسانی توصیه می شود؟

گفتار درمانی برای افرادی که مشکلاتی در گفتار و زبان دارند کاربرد دارد و با کمک گفتار درمانگر می توانند برای بهبود آن تلاش کنند. از برخی مشکلاتی که در محدوده کاری گفتار درمانگرها قرار می گیرد و می توان برای حل کردنشان به آن ها مراجعه کرد می شود به بیش فعالی، اوتیسم، کم توانی ذهنی، بلع، گفتار فلجی، زبان پریشی، آسیب های شنوایی، اختلالات صدا، اختلالات یادگیری، آسیب های ناشی از صدمات مغزی،  لکنت زبان و اختلالات تلفظی اشاره کرد.

به صورت کلی هر فردی که در ارتباط برقرار کردن به وسیله گفتار و زبان مشکل داشته باشد، نیازمند مراجعه به گفتار درمانگر است. البته طول مدت قرار گیری تحت درمان، به شدت مشکل و آسیب بستگی دارد و گفتار درمانگر می تواند با آسیب شناسی این زمان را مشخص کند.

گفتار درمانی در دوران کودکی

دوران نوزادی و کودکی یکی از حساس ترین و مهم ترین دوره های زندگی هر فرد است و اختلالات، بیماری ها و مشکلاتی که در این دوران پیش می آید، اگر به موقع درمان نشوند و به آن ها رسیدگی نشود، می تواند تا بزرگسالی روی زندگی فرد سایه بیاندازد و مشکلی در زندگی روزمره اش ایجاد کند. از این دوران ساختار مغزی کودکان انعطاف پذیری بیشتری دارد و تاثیر درمان ها سریع تر و بهتر است. مشکلات زبانی و گفتاری در کودکان می تواند ناشی از ضربه به سر، صدمات مغزی، ژنتیک، سندروم ها و یا حتی شیوه های غلط رفتاری و تربیتی والدین اتفاق بیافتد. در صورت مشاهده مشکل در بیان و گفتار کودکان، بهتر است که حتما با یک گفتار درمانگر مشاوره کنید، تا او بررسی تخصصی پیشینه، ژنتیک و وضعیت حال حاضر کودک راهنمایی های لازم را انجام می دهد و در صورت نیاز به شما پیشنهاد گفتار درمانی را می دهد.

گفتاردرمانی در کودکی

گفتار درمانی در دوران بزرگسالی

اختلالات گفتار و زبان در بزرگسالان می تواند از کودکی و سنین پایین همراهشان بوده باشد و یا با اتفاقاتی مثل سکته مغزی و بیماری های دیگر، پیش آمده باشد. اختلالاتی که از کودکی به همراه افراد بوده، به علت ریشه دار بودن نیاز به زمان بیشتری برای درمان دارد. اختلالات پیش آمده در اثر بیماری ها در بزرگسالی، بلافاصله باید تحت درمان قرار بگیرد تا دوره طلایی تاثیرگذاری، طی نشود.

مزایای گفتار درمانی در منزل در تهران

نقص در گفتار و زبان می تواند در صحبت کردن کودکان تاثیر بگذارد. به همین دلیل درمان این اختلالات می تواند به افزایش اعتماد به نفس، کاهش گوشه گیری، درست صحبت کردن و درست نوشتن آن ها کمک زیادی کند. از سوی دیگر افرادی که در دوران بزرگسالی قرار دارند و بعد از آسیب های ناشی از بیماری دچار اشکال در بلع، گفتار و زبان می شوند ببار روانی زیادی را متحمل می شوند. درمان های گفتار درمانی به کمک این افراد آمده و کاهش این آسیب و حتی درمان کامل آن ها می انجامد. گفتار درمانی در منزل در تهران مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • گفتار درمانی در منزل باعث تمرکز کامل گفتار درمانگر بر یک فرد می شود و او می تواند با توجه کامل به شرایط خاص آن فرد برنامه درمانی را بچیند.
  • بیمار از محیط امن خانه خارج نمی شود و در زمان درمان در محیط آشنای خود قرار دارد، این امر بر روی فرد مورد درمان تاثیر روانی و احساسی زیادی دارد و تمایل او را به دریافت درمان افزایش می دهد.
  • گفتار درمانگر در منزل می تواند با اعضای خانواده فرد تحت درمان، در ارتباط باشد و از این طریق به آن ها مشاوره هایی برای زمان های عادی روز بدهد و به این شکل به سرعت درمان فرد کمک کند.
  • گفتار درمانی در منزل به خصوص در زمانی که بیمار توانایی کامل حرکت را ندارد و جا به جایی و حمل و نقل او با مشکلات زیادی همراه است، یک انتخاب بسیار مناسب است.
  • در زمان هایی که آب و هوا نامناسب است و یا در مواقعی مثل پاندمی کرونا که خطر قرار گیری در محیط آلوده به بیماری وجود دارد. می توان با انتخاب گزینه ملاقات با گفتار درمانگر در منزل، ریسک بیماری را کاهش داد و سلامت فرد تحت درمان را دچار مشکل نکرد.

گفتاردرمانی در منزل

هزینه گفتار درمانی در منزل در تهران به چه مواردی بستگی دارد؟

گفتار درمانگر با طی فرآیند تشخیص، نوع اختلال را تعیین می کند و از این طریق می تواند برنامه درمانی متناسب با اختلال و شرایط فرد مورد درمان را مشخص کند. هزینه گفتار درمانی در منزل در تهران به موارد مختلفی وابسته است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • تعداد جلساتی که گفتار درمانگر با توجه به نوع اختلال و شرایط فرد تحت درمان، تعیین می کند.
  • نوع درمان و میزان درگیری گفتار درمانگر با فرد تحت درمان.
  • نوع اختلال و پیچیده یا ساده تر بودن شرایط فرد تحت درمان.
  • کودک یا بزرگسال بودن فرد تحت درمان.
  • میزان فاصله ای که گفتار درمانگر با از کلینیک تا منزل شخصی فرد تحت درمان طی کند.

به صورت کلی گفتار درمانی در منزل به نسبت گفتار درمانی کلینیک و مراکز درمانی، هزیثنه بالاتری دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به مزایای زیادی که دارد، می تواند یک انتخاب معقول و مناسب باشد. البته همیشه به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت خدمات درمانی و مراقبتی در منزل، به مراکز معتبر مراجعه کنید. دریافت خدمات از مراکز معتبر، سطح رضایت شما و کیفیت از درمان را افزایش می دهد. زیرا این مراکز با با درمانگر های متبحر، مورد اطمینان و متخصص همکاری دارند و به همین دلیل می توانند خدمات با کیفیت و مفیدی را ارائه دهند. مجموعه طلوع طب یکی از بهترین مراکز ارسال متخصص و خدمات درمانی به منازل است و شما می توانید با استفاده از مشاوره رایگان متخصصین این مجموعه نسبت به انتخاب گفتار درمانگر در منزل در تهران اقدام نمایید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات و بیشتر در مورد خدمات مجموعه طلوع طب می توانید با شماره تماس 02188692880 با مشاوران و متخصصین این مجموعه در ارتباط باشید.

برای درخواست  گفتاردرمانی در منزل در تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880