پرستار کودک شبانه روزی - طلوع طب

اگر شما هم شاغل باشید و یا فرزند عزیزتان نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشد، یکی از اولین راهکارها برای رفع این موضوع در نظر گرفتن و استخدام پرستار کودک است و اگر توانایی نگهداری از فرزندتان را به صورت شبانه روزی ندارید، میتوانید نسبت به استخدام پرستار کودک شبانه روزی اقدام کنید. در این مرحله شاهد اولین دغدغه ها و مشکلات خواهید بود. از پیدا کردن پرستاری مطمئن و امانت دار گرفته، چرا که وارد محیط زندگی شخصی شما میشود، تا بررسی و در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی و رفتاری پرستار، زیرا در ارتباط مستقیم و موثر با فرزند شماست و تا حد قابل توجهی میتواند در خلق و خوی کودکتان تاثیری بلند مدت داشته باشد. در ادامه به طور تخصصی تر نسبت به این موضوعات پرداخته میشود و امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله بتوانید به طور صحیح در انتخاب و استخدام پرستار کودک شبانه روزی، اقدام کنید.

استخدام پرستار کودک شبانه روزی

همانطور که اشاره شد افراد به دلایل مختلفی همچون شاغل بودن، بیماری های کودک و یا حتی بیماری های پدر و مادر، نیازمند مراقبت و پرستاری هستند، در اغلب موارد از پرستارهایی با ساعت کاری مشخص استفاده میشود اما ممکن است در صورتی که کودک نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشد و یا دارای بیماری خاصی میباشد، میتوان از پرستار کودک شبانه روزی برای حل این موضوع استفاده کرد. یکی از اولین مواردی که میتواند در مورد انتخاب پرستار اهمیت پیدا کند، یافتن پرستاری معتمد با ویژگی های رفتاری متناسب با کودکان است، چرا که کودکان اغلب در سنین ابتدایی زندگی خود هستند و اشتباهات تربیتی و الگوهای نادرست رفتاری میتواند در آینده و بزرگسالی کودک اثرات منفی خود را نشان دهد. بنابراین بهتر است برای یافتن پرستار کودک به صورت خودسرانه عمل نکنید و از مراکز بهداشتی و مراقبتی که طی آزمون های متعدد از ویژگی های پرستار اطمینان حاصل مینمایند، در رفع این موضوع کمک بگیرید.

ویژگی ها و خصوصیات یک پرستار کودک شبانه روزی در تهران

از آنجایی که پرستار کودک به طور مستقیم با کودک در ارتباط است و در چنین مواردی از پدر و مادر بیشتر در کنار فرزند است، باید به الگوهای رفتاری و ویژگی های شخصیتی او توجه زیادی شود. این شغل که در کشورهای خارجی زبان به نام BabySitting شناخته میشود، شاید یکی از سخت ترین و پر مسئولیت ترین شغل هایی باشد که میشناسید، از این رو باید در هنگام استخدام پرستار کودک به مواردی که در ادامه اشاره میشود، توجه زیادی شود:

  • یکی از اولین و مهمترین ویژگی هایی که باید در خصوص پرستار کودک مورد توجه قرار بگیرد، دانش کافی در مورد خصوصیات و خلق و خوی کودکان است که میتواند به درک بهتر این موجودات دوست داشتنی کمک کند.
  • یکی دیگر از موارد که یک پرستار کودک باید بداند دانش ابتدایی و تخصصی در زمینه شناخت بیماری ها و درمان های موقت برای مشکلاتیست که ممکن است برای کودکان ایجاد شود. این مورد با درمان خودسرانه بیماری ها و مصرف دارو متفاوت است و در صورت بروز مشکلات جدی باید حتما به پزشک مراجعه شود.
  • اهمیت دادن به خلق و خوی کودکان و در نظر گرفتن شرایط فرزند، شاید بتواند از مهمترین ویژگی های یک پرستار کودک حرفه ای باشد. بالغانه رفتار کردن و مسئولیت پذیر بودن در خصوص کودکان یکی از نکاتیست که به صمیمیت بین پرستار و کودک کمک کرده و در پذیرش پرستار از سوی کودک کمک کند.
  • در نظر گرفتن زمانی مناسب برای بازی با کودک، اختصاص دادن زمانی مشخص و معین در خصوص آموزش کودک یکی دیگر از مواردیست که پرستار کودک باید بپذیرد. چرا که بخشی از تجربه ی زیست کودک را تشکیل داده و به رشد شخصیت کودک و شکل دهی به شخصیت کودک نیز کمک شایانی میکند.
  • در مواردی که نیاز به پرستار کودک شبانه روزی به دلیل بیماری های کودک، اهمیت و الزام پیدا میکند، پرستار باید دانش ابتدایی در مورد بیماری کودک داشته باشد تا بتواند در موارد خاص به کودک کمک کند.

پرستار کودک شبانه روزی

در هنگام انتخاب و استخدام پرستار کودک شبانه روزی باید به چه نکاتی توجه نمود؟

همانطور که اشاره شد در هنگام انتخاب پرستار کودک باید به مواردی توجه شود که اهمیت بالایی دارند و از آنجایی که مراقبت و پرستاری از کودک یکی از مهمترین و پر مسئولیت ترین مشاغل در امور مربوط به خانواده میباشد، شاید هزینه و حقوق دریافتی پرستار در آخرین موارد باید قرار بگیرد. در ادامه به مهمترین موارد که میتواند در انتخاب بهتر پرستار کودک شبانه روزی کمک کند، اشاره میشود.

  • مسئولیت پذیری و اشتیاق به کار

اولین مسئله که در خصوص انتخاب پرستار کودک دارای اهمیت است، مسئولیت پذیری و تعهد به کار است که باعث میشود شخص منتخب در صورت بروز و برخورد با کوچک ترین مشکلات، از انجام تعهدات خود سر باز نزند.

  • تایید صلاحیت و دارای ویژگی های رفتاری متناسب با کودکان

این مورد باید توسط مجموعه معرف و شرکت اعزام کننده پرستار به محل خدمت تایید شود. در چنین موردی در وهله اول صبر و شکیبایی و پس از آن مهربانی و علاقه به کودکان دارای اهمیت میباشد.

  • ظاهر آراسته و رعایت نظافت شخصی

طبیعیست برای خدماتی همچون نظافت کودک و رعایت نکات بهداشتی، رعایت نظافت شخصی پرستار و داشتن ظاهری آراسته و ناخن های کوتاه دارای اهمیت زیادی میباشد.

  • توانایی حل مسئله در شرایط بحرانی و رویارویی با مشکلات و حوادث

یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی های پرستار کودک، توانایی حل مسئله در شرایط سخت و حیاتی است. به طور مثال اگر آتش سوزی در خانه در حال گسترش است، خارج کردن کودک از محل حادثه یکی از مهمترین اقداماتی است که باید پرستار کودک انجام دهد. بنابراین رویارویی با مشکلات و قدرت تصمیم گیری در لحظه میتواند از ویژگی های خوب و منحصر به فرد یک پرستار کودک باشد.

شرح وظایف و خدمات پرستار کودک

اگر شما به عنوان یک والد میخواهید با مسئولیت های پرستار کودک آشنا شوید، نیاز دارید تا به طور کامل و تخصصی در مورد وظایفی که به عهده پرستار کودک است، بدانید. به همین منظور لیستی از شرح وظایف و مسئولیت هایی که یک پرستار کودک به عهده دارد، در ادامه شرح داده شده است:

  • مراقبت و نگهداری از کودک

ابتدایی ترین و مهمترین مسئولیتی که باید پرستار کودک به خوبی از انجام آن برآید، مراقبت از کودک در برابر حوادث و آسیب های احتمالی است. نگهداری از کودک نیز شامل پایداری وضعیت کودک، غذا دادن و رعایت رژیم کودک و در صورت مصرف دارو توسط کودک، دادن دارو و… میباشد.

این موضوع در مورد نوزادان و خردسالان شیرخواره، متفاوت بوده و به تهیه شیر خشک، ضد عفونی کرده بطری شیر و درپوش مخصوص آن برمیگردد. ضدعفونی کردن و جوشاندن درپوش بطری در آب، به خصوص در مورد بطری شیر نوزاد تا سه ماهگی دارای اهمیت زیادی میباشد.

  • تعویض پوشک

در خصوص مراقبت و پرستاری از کودکان نوزاد و خردسال شاید مهمترین وظیفه پرستار، تعویض به موقع پوشک است که از اذیت شدن و وارد شدن آسیب های احتمالی مانند سوختگی و زخم شدن پای کودک جلوگیری میکند. تعویض پوشک توسط پرستار باید با رعایت اصول بهداشتی و در آرامش انجام شود.

  • استحمام و رعایت نکات بهداشتی در مورد کودک

یکی از نکات مهم در مورد کودکان رعایت نکات بهداشتی و استحمام کودک در فواصل زمانی مشخص است. این موضوع میتواند با بازی و سرگرمی همراه شود و برای کودک فضای دوست داشتنی و لذت بخش ایجاد نماید.

  • ارتقای توانمندی های کودک به کمک بازی و آموزش

شاید یکی از کارهایی که در خصوص پرستاری کودک دارای اهمیت زیادی میباشد، ارتباط و برقراری موثر با کودک است که میتواند به پرورش توانایی های کودک و رشد شخصیت کودک کمک کند. این کار میتواند از طریق بازی با کودک و یا آموزش همراه با بازی صورت بگیرد.

  • انجام کارهای منزل و نظافت اتاق کودک

این مرحله همیشه جزو وظایف کاری پرستار کودک نبوده و طبق توافقات صورت گرفته بین والدین و پرستار، قابل مذاکره است. البته که با انجام کارهایی مانند شستن ظروف، آشپزی، شستن لباس ها و نظافت منزل، حقوق پرستار باید افزایش پیدا کند.

طلوع طب/ پرستار کودک شبانه روزی

مزایای استخدام پرستار کودک

  • شاید اولین مزیت استخدام این دسته از افراد، شناخت کامل و رفتار حرفه ای در خصوص تربیت و مراقبت از فرزند شماست. اگر به کمی قبل نگاه کنیم، جدا از اینکه این روزها والد شاغل بودن به یک مسئله عادی تبدیل شده است، به یاد می آورید در گذشته این مسئولیت به افرادی همچون مادربزرگ و اقوام نزدیک سپرده میشد و مشکلاتی نیز در این زمینه ایجاد میشدند.
  • استخدام پرستار کودک نه تنها حضور شما را در خانواده به عنوان والد کمرنگ نمیکند، بلکه اقدامی هوشمندانه است که به نیازهای کودک دلبندتان رسیدگی کنید و از کارها و مشغله های شخصی و حرفه ای خود نیز، باز نمانید.
  • دیگر نگرانی ها و دغدغه هایی مانند غذا دادن به کودک، حاضر کردن و لباس پوشاندن کودک، همراهی کودک تا مهدکودک را نخواهید داشت و پرستار کودک تمامی این وظایف را به عهده خواهد داشت.
  • یکی دیگر از مزیت های استخدام پرستار کودک، داشتن زمان و فضای شخصی برای رسیدگی به کارهای روزانه و استراحت است، این موضوع باعث میشود زمانی را که به گذراندن وقت در کنار خانواده خود اختصاص میدهید زمان مفیدتر و شادتری باشد.

چه کودکانی نیازمند پرستار کودک هستند؟

به طور کلی پرستار کودک، با انجام امور مراقبتی و نگهداری از کودک به کمک والدین و خانواده ها آمده و یکی از مهمترین مسئولیت هاییست که میتوان پذیرفت. این شغل پر زحمت میتواند مسئولیت های زیادی ایجاد کند و از این رو باید آمادگی رویارویی با هر مشکلی را داشته باشید. معمولا استخدام پرستار کودک برای نگهداری و مراقبت از افراد زیر 15 سال توصیه میشود و اغلب برای مراقبت و نگهداری کودکان و خردسالان استفاده میشود. اما ممکن است کودک دچار بیماری ها و اختلالاتی همچون اوتیسم، معلولیت های جسمی و حرکتی و… نیز باشد. در چنین صورتی دریافت آموزش های لازم برای برخورد با چنین مشکلاتی در کودکان الزامی ست.

مجموعه طلوع طب یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات پزشکی، مراقبتی، پزشکی و… است که از کیفیت خدمات قابل ارائه توسط این تیم میتوانید اطمینان داشته باشید. شما میتوانید در صورت نیاز به پرستار کودک شبانه روزی در تهران و سایر نقاط ایران، با مجموعه طلوع طب تماس گرفته و از هزینه های اعزام پرستار کودک، پرستار کودک شبانه روزی و… آگاهی کسب کنید.

برای درخواست اعزام پرستار کودک فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880