پرستار نیمه وقت کودک - طلوع طب

هر چقدر که شیوه زندگی انسان ها پیچیده تر می شود، خانواده ها به دنبال گزینه های مراقبت از کودک انعطاف پذیرتری هستند، بنابراین استخدام پرستار نیمه وقت کودک، برای ایام آخر هفته، تعطیلات و در زمان های بعد از ساعت مدرسه محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. یک پرستار نیمه وقت کودک، مسئول نظارت بر کودکان در زمانی که سرپرستان آنها قادر به نظارت بر فرزندانشان نیستند، چه در خانه خود و چه در خانه مشتری است. وظایف پرستار نیمه وقت کودک شامل بردن کودک به مدرسه و کلاس های فوق برنامه کودک و برگرداندن آنها به منزل، تهیه وعده های غذایی اولیه و همراهی در بازی ها و سرگرمی های دیگر کودک است.

وظایف و مسئولیت های پرستار نیمه وقت کودک

پرستار نیمه وقت کودک وظایف مراقبتی عمومی را انجام می دهد به طوری که اطمینان حاصل کند که نیازهای کودکان در زمانی که والدین یا سرپرستان آنها دور هستند برآورده می شود. وظایف و مسئولیت های پرستار کودک بسته به سن و بلوغ کودکان تحت مراقبت متفاوت است، اما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • سرگرم نگه داشتن کودکان با بازی و سایر فعالیت ها
  • کمک به کودکان در انجام تکالیف
  • حمل و نقل کودکان به مدرسه، فعالیت های بعد از مدرسه و …
  • تهیه تنقلات و وعده های غذایی برای کودکان
  • تعویض پوشک
  • حمام کردن کودکان و خواباندن آنها
  • کارهای سبک منزل برای تمیز و مرتب نگه داشتن خانه، از جمله تمیز کردن مواد ریخته شده و شستن ظروف بعد از صرف غذا

پرستار نیمه وقت کودک چه کارهایی انجام می دهد؟

پرستاران کودک معمولاً به صورت پاره وقت کار می کنند تا مطمئن شوند که وقتی والدین یا سرپرستان کودک در دسترس نیستند، کودک سرگرم و ایمن است. پرستاران کودک می توانند در یک گروه سنی خاص مانند نوزادان تخصص داشته باشند یا می توانند از کودکان در هر سنی مراقبت کنند. آن‌ها فعالیت‌هایی مانند کاردستی، بازی یا درس‌هایی را آماده می‌کنند که با علایق و سطح رشد هر کودک جذاب باشد. وظیفه آن ها این است که مراقب یک کودک یا گروهی از کودکان باشند و عکس العمل سریعی را حتی در هنگام بروز اتفاقات غیر منتظره ارائه دهند و کودکان را خوشحال و سرگرم کنند.

پرستار نیمه وقت کودک

مهارت ها و صلاحیت های پرستار نیمه وقت کودک

پرستاران کودک از انواع مهارت های نرم و دانش مراقبتی برای ارائه بهترین خدمات مراقبت از کودک استفاده می کنند. این مهارت ها و صلاحیت ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • داشتن شخصیتی شاد و صمیمی
  • توانایی ایجاد رابطه با کودکان با تیپ های شخصیتی متفاوت
  • مهارت بالای حل مسئله و حل تعارض
  • صبر و همدلی
  • مهارت های سازماندهی و مدیریت زمان به منظور انجام چند کار به طور هم زمان و فعال نگه داشتن کودکان در برنامه های تعیین شده
  • آشنایی با بهترین شیوه های تخصصی مراقبت از کودک، از جمله مراقبت از نوزاد و مراقبت از کودکان با نیازهای ویژه یا معلولیت
  • سابقه کیفری و رانندگی ایمن
  • گواهینامه رانندگی معتبر

الزامات آموزشی پرستار نیمه وقت کودک

بسیاری از کاندیداهای پرستار نیمه وقت کودک ممکن است دانش‌آموز دبیرستان یا دانشجوی دانشگاه باشند. سایر کاندیداها ممکن است تحصیلات کارشناسی را در زمینه هایی از جمله آموزش، پرستاری یا رشته های دیگر گذرانده باشند. همچنین متداول و اغلب لازم است که پرستاران کودک نیز آموزش های لازم در زمینه ایمنی کودک، مانند CPR و کمک های اولیه دیده باشند.

الزامات تجربه پرستار نیمه وقت کودک

پرستار کودک در سطح ورودی ممکن است تجربیات داوطلبانه یا شخصی قبلی در مراقبت از کودکان داشته باشند، مانند مراقبت از خواهر و برادر یا اعضای کوچکتر خانواده و همسایگان. سایر کاندیداها ممکن است تجربه نگهداری از کودک یا کمک به فعالیت های نظارت برای کودکان را به عنوان بخشی از برنامه خدمات اجتماعی یا مشارکت با یک سازمان داشته باشند. برخی از داوطلبان پرستار کودک ممکن است تجربه حرفه ای قبلی به عنوان پرستار کودک داشته باشند.  رزومه پرستار نیمه وقت کودک باید بر توانایی یک پرستار برای نظارت بر محیط امن، پاسخگویی به نیازهای دیگران و رعایت یک برنامه منظم تاکید کند. عناوین دیگری که کاندیدا های شغل برای توصیف موقعیت پرستار کودک استفاده می کنند عبارتند از: ارائه دهنده مراقبت از کودک، ارائه دهنده مراقبت روزانه و … به دنبال گواهینامه هایی برای زمان مراقبت های اضطراری، مراقبت از کودک یا مراقبت های ویژه باشید تا کاندیدای باتجربه ای را بیابید که واجد شرایط رسیدگی به هر موقعیتی در هنگام مراقبت از کودک باشد.

پرسنار نیمه وقت کودک - طلوع طب

یک پرستار نیمه وقت کودک خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بسیار مهم است که پرستار کودک رفتار دوستانه و خوبی داشته باشد تا به والدین و کودکان کمک کند احساس راحتی کنند. آنها همچنین باید همدل، دلسوز و مهربان باشند تا کودک را پرورش دهند و به او کمک کنند در هنگام مراقبت از او احساس امنیت کند. پرستاران با تجربه این توانایی را دارند که با کودکان ارتباطات بین فردی ایجاد کنند تا به طور مؤثرتری شرایط را مدیریت کنند و بر اساس شخصیت و سبک یادگیری کودک به نیازهای او توجه کنند. این افراد، مسئولیت پذیر، فداکار و پر انرژی هستند و از کار با کودکان لذت می برند.

تفاوت بین پرستار نیمه وقت کودک و پرستار تمام وقت کودک چیست؟

پرستاران کودک معمولاً به صورت نیمه وقت کار می کنند در حالی که گاهی پرستار بچه ها به عنوان یک موقعیت تمام وقت از فرزندان خانواده مراقبت می کنند. برخی از پرستارها حتی ممکن است در خانه کارفرمای خود زندگی کنند تا مراقبت های شبانه روزی در طول هفته را ارائه دهند. پرستار نیمه وقت کودک در مدت زمان کوتاهی کودکان را سرگرم کرده و بر آن ها نظارت می کنند و مسئولیت کمتری در زمینه رشد کودک دارند. در مقابل، یک پرستار تمام وقت، برنامه های سفت و سخت تری دارد، در نگهداری از کودک بسیار انعطاف پذیرتر است و بر اساس نیاز و شرایط تصمیمات متفاوتی می گیرد. گاهی پرستاران تمام وقت سال‌ها با یک خانواده کار کنند، برخلاف پرستار نیمه وقت کودک که ممکن است مشتری‌های مختلفی به طور همزمان داشته باشند و در طول سال‌ها تغییر ‌کنند.

وظایف روزانه یک پرستار نیمه وقت کودک چیست؟

در یک روز معمولی، یک پرستار نیمه وقت کودک ممکن است به خانه مشتری برود و با سرپرست کودکی که از او مراقبت می کند در مورد انتظاراتش صحبت کند. آن ها هرگونه آلرژی، شرایط پزشکی یا مراقبت ویژه ای را که ممکن است کودک به آن نیاز داشته باشد بررسی می کنند و انتظارات والدین به روشنی بیان می شود. در طول شیفت، یک پرستار کودک ممکن است با کودک بازی کند، غذا درست کند، به او دارو بدهد و برنامه روتین قبل از خواب کودک را کامل کند. هنگامی که کودکی در حال خواب یا چرت زدن است، پرستار کودک می تواند به انجام کارهای سبک خانه داری یا استراحت یا انجام یک فعالیت آرام، بپردازد.

حقوق پرستار نیمه وقت کودک

میزان حقوق پرستار کودک نیمه وقت در منزل به عوامل متفاوتی بستگی دارد. به همین دلیل هم نمی توان یک قیمت دقیق و مشخص برای آن عنوان کرد. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

  • فاصله مکانی که پرستار کودک تا منزل کودک طی می کند.
  • سن کودک تحت مراقبت. به طور مثال نگهداری از نوزادان بسیار سخت تر از مراقبت از کودکان با سن بیشتر است.
  • شرح وظایف پرستار و کارهایی که در طول مراقبت از فرزند شما انجام می دهد.
  • مدت زمانی که پرستار به کار مشغول است.

این ها عواملی هستند که بر محاسبه حقوق پرستار نیمه وقت کودک در تهران، تاثیر می گذارند و برآورد هزینه با بررسی کامل این موارد انجام می پذیرد.

سخن پایانی و جمع بندی

چنانچه به دنبال یک پرستار نیمه وقت کودک مطمئن هستید، می توانید از خدمات مجموعه طلوع طب که در زمینه ارسال انواع پرستار به منازل فعالیت دارد، بهره مند شوید. برای اطلاع از شرایط، چگونگی و هزینه پرستار نیمه وقت کودک، لطفا با این مجموعه تماس حاصل نمایید.

برای درخواست اعزام پرستار کودک فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    اعزام پرستار کودک طلوع طب

    پرستار کودک در تهران | پرستار کودک در غرب تهران | پرستار نیمه وقت کودک | پرستار کودک ساعتی | پرستار کودک شبانه روزی | پرستار کودک در منزل تهران | پرستار بچه | پرستار حرفه ای کودک در منزل | خدمات پرستاری در منزل | پرستار در منزل تهران

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880