تزریق رمدسیویر در منزل - طلوع طب

حتما برای شما هم این مورد پیش آمده است که با ابتلا به بیماری و مصرف انواع داروها و قرص ها بهبودی به صورت کامل حاصل نمیشود و در نهایت نیاز به تزریق آمپول احساس میشود. همانطور که میدانید استفاده از داروهای محلول و تزریق آنها به طرز قابل توجهی در درمان بیماری ها موثر بوده و موجب بهبود یافتن کامل بیمار میشود.

تزریقات در منزل به ارائه خدمات گسترده ای منجر میشود. از آمپول و سرم گرفته تا تزریقات برای درمان بیماری های خاص همچون بیماری های تنفسی و….

یکی از آمپول هایی که برای رفع بیماری های تنفسی مورد استفاده قرار میگیرد و از انتشار گسترده ویروس در بدن انسان جلوگیری میکند، داروی رمدسیویر است که به شکل آمپول مورد استفاده قرار میگیرد.

آشنایی با آمپول رمدسیویر

داروی رمدسیویر یک داروی ضد ویروسی بوده که بلافاصله بعد از وارد شدن به بدن با اتصال به زنجیره RNA، از تکثیر ویروس ها جلوگیری میکند. از مزیت های تزریق رمدسیویر در منزل میتوان به جلوگیری از آسیب های ریوی و تنفسی در طولانی مدت اشاره کرد.

خوشبختانه تزریق رمدسیویر به طور مداوم میتواند از آسیب رسیدن دائمی به دستگاه های تنفسی جلوگیری کرده و اثربخشی زیادی در درمان بیماری های کووید 19، سارس، ایبولا و… داشته باشد.

تزریق رمدسیویر در منزل برای درمان چه بیماری هایی توصیه میشود؟

تزریق رمدسیویر

به طور کلی رمدسیویر در درمان بیماری های ویروسی مفید بوده و از همین جهت برای از بین بردن بیماری های ویروسی مانند سارس و کووید مورد استفاده قرار گرفته است. این دارو به دلیل اثربخشی زیادی که دارد برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال تجویز میشود.

این دارو برای افرادی که علائم بسیار حادی ندارند اما از مشکلاتی مانند تنگی نفس، سرفه زیاد و بیماری های مرتبط با ریه رنج میبرند، بعد از انجام سیتی اسکن و بررسی آن، تجویز میشود.

پیش از تزریق رمدسیویر در منزل باید به چه نکاتی توجه کرد؟

تزریق رمدسیویر باید به دقت انجام شود و برای هر فرد با توجه به میزان درگیری ریه و بررسی سی تی اسکن ریه، دوز متفاوتی از این دارو تجویز میشود. در ادامه به طور کامل تر به معرفی مواردی که پیش از مصرف و تزریق رمدسیویر در منزل باید توجه شود، اشاره میشود:

  • دوز تزریق رمدسیویر در هر فرد متفاوت است. همانطور که اشاره شد، دوز تزریقی رمدسیور در هر فرد بسته به شرایط بیمار، سن، مصرف مداوم و… بستگی دارد. مصرف رمدسیویر در روزهای ابتدایی بیماری بیشتر بوده و با کاهش شدت بیماری دوز مصرفی بیمار نیز کاهش میابد. این موضوع باید زیر نظر پزشک انجام شود، چرا که ممکن است در اثر سو مصرف مشکلاتی ایجاد شود.
  • آماده سازی آمپول رمدسیویر باید به دقت انجام شود. آمپول رمدسیور از جمله آمپول های پودری است که باید با مقدار مشخصی آب مقطر ترکیب شود. بهتر است بعد از ترکیب آمپول و آب مقطر به مدت 30 ثانیه محلول را تکان دهید و حدود 3 دقیقه آمپول استراحت کند. توصیه میشود قبل از تزریق به دقت آمپول بررسی شود و در صورتی که ذرات معلق درون آمپول مشاهده شود، نباید آن را تزریق کرد.
  • در صورتی که باردار هستید یا قصد بارداری دارید، با پزشک خود مشورت کنید، مصرف این دارو میتواند در چنین شرایطی به جنین آسیب برساند.
  • تداخلات دارویی یکی از شایع ترین مشکلاتیست که میتواند در اثربخشی دارو اختلال ایجاد کند. توصیه میشود پیش از تزریق رمدسیویر در منزل با پزشک معالج مشورت شود. ممکن است برخی مصرف همزمان برخی داروها با رمدسیویر مشکل ایجاد کند، مانند کلروکین، هیدروکسی کلروکین و گلیکوپروتئین.
  • یکی دیگر از مواردی که در تزریق رمدسیور در منزل باید مورد استفاده قرار بگیرد، توجه به بیماری های زمینه ای بیمار است. در صورتی که فرد از بیماری های کلیوی رنج میبرد باید پیش از مصرف رمدسیویر با پزشک مشورت کند.

در هنگام تزریق رمدسیویر در منزل، پرستار باید چه مواردی را رعایت کند؟

در زمان اعزام پرستار و تزریق رمدسیویر در منزل و یا سایر آمپول های تزریقی، مواردی ابتدایی اما مهم وجود دارند که باید به آنها توجه شود. در ادامه برخی از مهمترین نکاتی که پرستار باید رعایت کند، ذکر شده است:

  • پرستار در زمان اعزام باید تمامی لوازم تزریق را همراه خود داشته باشد و در صورتی که از لوازم مصرفی مانند سرنگ، آنژیوکت، پانسمان و… باید استفاده کند، ظرف مخصوصی برای دفع این دست از پسماندها به همراه داشته باشد.
  • برای برخی از داروها مانند رمدسیویر، ارائه نسخه پزشک ضروری ست. چرا که میتواند عواقبی با خود به همراه داشته باشد.
  • در صورتی که بیمار به طور همزمان باید داروهای مختلفی تزریق کند، پرستار باید محل تزریق را تغییر دهد تا بیمار بیش از حد متحمل درد نشود.
  • رعایت نکات بهداشتی، از جمله استفاده از تجهیزات استریل، استفاده از لوازم یکبار مصرف، ضد عفونی کردن دست و… ابتدایی ترین مواردی هستند که باید به آنها توجه شود.
  • یکی دیگر از مواردی که باید قبل از تزریق داروهای خاص مانند رمدسیویر مورد توجه قرار بگیرد، اطلاع پیدا کردن از سابقه بیمار و آلرژی های بیمار است. بنابراین توصیه میشود قبل از تزریق تست حساسیت انجام شود.
  • حریم شخصی بیمار یکی دیگر از مواردیست که در هنگام تزریق آمپول مورد توجه قرار بگیرد. از این رو بهتر است تزریق رمدسیویر و سایر آمپول ها در اتاق جداگانه ای انجام شود.

عوارض جانبی تزریق رمدسیویر در منزل

تزریق رمدسیویر - طلوع طب

تزریق رمدسیویر در منزل به دلیل وضعیت بیماران مبتلا به کووید و سارس، یکی از شایع ترین خدماتیست که توسط کادر درمان انجام میشود. از طرفی دیگر توجه به این نکته ضروری است که تزریق رمدسیویر در منزل باید توسط پزشک یا پرستار متخصص در این زمینه انجام شود. چرا که میتواند مشکلات زیادی با خود به همراه داشته باشد. با این حال ممکن است برخی افراد به ترکیبات درون آمپول رمدسیویر حساسیت داشته باشند. در ادامه لیستی از عوارضی که ممکن است در صورت تزریق رمدسیویر مشاهده شود، ذکر شده است. پیشنهاد میشود در صورت مشاهده هر کدام از این علائم هرچه سریعتر به پزشک مراجعه شود.

  • تب و لرز
  • تشنج
  • حالت تهوع و استفراغ
  • سرگیجه در هنگام ایستادن
  • تنگی نفس
  • تعریق زیاد
  • کبودی صورت
  • تورم صورت
  • تورم گلو
  • تورم چشم ها

هزینه تزریق رمدسیویر در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟

تزریق رمدسیویر در منزل به عوامل مختلفی همچون هزینه ایاب و ذهاب پرستار، تجهیزات مورد استفاده، هزینه انجام تزریقات در منزل و… بستگی دارد. بهتر است قبل از درخواست اعزام پرستار به طور کامل اطلاعات در این زمینه کسب شود.

از طرفی دیگر توصیه میشود برای تزریق داروهای خاص مانند رمدسیویر و… از پزشک و یا پرستار با تجربه کمک گرفته شود. طلوع طب یکی از شرکت های فعال در حوزه ارائه خدمات کمک درمانی در منزل است که میتوانید برای تزریق رمدسیویر در منزل و یا سایر خدمات مورد نیاز با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

برای درخواست خدمات تزریق رمدسیویر در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880