تزریق آمپول در منزل- طلوع طب

برای تمام افراد، فارق از سنی که دارند، پیش آمده است که نیاز به تزریق دارو یا واکسن پیدا کرده اند. تزریق یکی از معمول ترین راه های دریافت داروها است. در این روش داروها و ویتامین ها سریع تر وارد جریان خون می شوند و تاثیرگذاری بیشتری دارند. به صورت کلی دریافت دارو به منظور بهبود به چهار صورت انجام می گیرد.

روش خوراکی

دریافت دارو به شکل خوراکی و بلعیدنی که به شکل قرص و شربت است. به این صورت است که در یک دوره زمانی مشخص، باید یک یک دوز مشخصی از قرص یا شربت را مصرف کنید. این روش می تواند برای افرادی که معده و گوارش حساسی دارند، مشکلاتی ایجاد کند. همچنین اگر در طولانی مدت قرص مصرف شود، امکان آسیب رسیدن به کبد هم وجود دارد.

روش تزریق درون رگ

تزریق درون رگی یا وریدی معمولا برای تزریق انواع سرم ها و برای مواردی که بیمار نمی تواند به صورت خوراکی دارو را دریافت کند، یا نیاز دارد که یک دوز مشخص از دارو را به سرعت دریافت کند و یا باید در یک زمان طولانی یک دوز از دارو را دریافت کند، کاربرد دارد.

روش تزریق زیرجلدی

نزریق زیر جلدی برای تست حساسیت دارویی به کار می رود. در این روش مقدار کمی از دارو به بافت چربی زیر پوست تزریق می شود.

روش تزریق عضلانی

روش تزریق عضلانی یا تزریق آمپول به پشت در منزل، یکی از رایج ترین روش های دریافت داروهای تزریقی و واکسن هاست. این روش بسیار سریع است و به علت جریان خونی که درون عضلات وجود دارد، دارو وارد خون شده و تاثیرگذاری سریع تری خواهد داشت. این روش تزریق می تواند روی عضله های قسمت های متفاوتی از بدن انجام شود. در ادامه به معرفی این عضله ها و نوع تزریق قابل انجام بر آن ها می پردازیم.

تزریق آمپول در منزل - طلوع طب

عضله دلتوئید بازو

این عضله برای تزریق آمپول هایی که حجم کمتر از یک میلی لیتر دارند مناسب است و به همین علت معمولا برای تزریق واکسن های مختلف از این عضله استفاده می شود.

عضله جانبی ران

این عضله برای افرادی که خودشان می خواهند تزریق آمپول را انجام بدهند، گزینه ی مناسبی است. به طور مثال افرادی که به صورت منظم انسولین تزریق می کنند، از این عضله استفاده می کنند که دسترسی راحت تری دارد.

عضله ونتروگلوتئال لگن

این عضله بهترین محل برای تزریق آمپول است چون به هیچ رگ اصلی و عصب حرکتی نزدیک نیست و امن ترین محل است.

عضله دورسوگلوتئال باسن

این عضله هم یکی از عضله های انتخابی برای تزریق آمپول است، اما چون امکان برخورد سوزن با عصب سیاتیک وجود دارد، بهتر است از این عضله استفاده نشود.

نکات قبل از تزریق آمپول در منزل

تزریق آمپول می تواند توسط خود فرد، پرستار در مرکز درمانی و یا پرستار در منزل انجام شود. در هر صورت یک سری نکات بهداشتی وجود دارد که باید حتما رعایت شود تا در تزریق آمپول مشکلی ایجاد نشود. در ادامه به بررسی نکات تزریق آمپول در منزل توسط پرستار می پردازیم.

  • اولین نکته ای که باید رعایت شود این است هیچ تزریقی بدون تجویز پزشک نشود. پرستار باید نسخه فرد بیمار را چک کند.
  • پرستار باید تمامی لوازم مورد نیاز بهداشتی و استریل را نزدیک خود داشته باشد.
  • بهتر است قبل از تزریق آمپول توسط پرستار، بسته بندی سرنگ و پلمپ بودن دارو را بررسی کنید.
  • پرستار باید از دستکش استریل استفاده کند، تا آلودگی به بدن منتقل نشود.
  • بهتر است اگر حساسیت دارویی خاصی وجود دارد، قبل از تزریق با پرستار در میان گذاشته شود.
  • اگر در مورد وجود حساسیت اطلاعات کافی موجود نیست و یا اولین بار است که فرد دارویی را دریافت می کند، بهتر است تزریق آمپول تست انجام شود.
  • اگر نیاز است که در یک زمان چند تزریق صورت بگیرد، بهتر است در قسمت های مختلفی باشد، تا یک قسمت بدن دچار درد و کبودی نشود.
  • تزریق در عضله باید به در حالتی انجام شود که بدن فرد در حالت راحتی باشد و عضلات منقبض نشده باشند. منقبض شدن عضله تزریق آمپول را دردناک می کند.

مزایای تزریق آمپول در منزل

نیاز به تزریق می تواند به دلایل مختلفی برای هرکس ایجاد شود. یکی از بهترین راه های تزریق آمپول می تواند تزریق آمپول در منزل باشد. در ادامه به بررسی مزایای تزریق آمپول در منزل می پردازیم.

  • نیاز به تزریق آمپول می تواند در اثر بیماری های متفاوتی ایجاد شود، بسیاری از بیماری ها خستگی و بی حالی زیادی را برای فرد ایجاد می کنند که، جا به جایی و حرکت از منزل تا مراکز درمانی را برای فرد مشکل می کند. برای این موقعیت ها می توان گفت که درخواست تزریق آمپول در منزل بهترین انتخاب است.
  • معمولا کودکان از حضور در مراکز درمانی و درمانگاه ها دچار اضطراب و ترس می شون و در این زمان ها تزریق برای آن ها می تواند خیلی دشوار باشد. تزریق آمپول و واکسن ها برای کودکان در منزل می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. چون کودک در محیط منزل احساس راحتی بیشتری دارد و اضطراب زیادی را تجربه نمی کند.
  • جا به جایی از منزل به مراکز درمانی، برای تزریق آمپول می تواند برای سالمندان فرسایشی باشد و زحمت مضاعفی را برایشان ایجاد کند. انجام تزریقات در منزل برای سالمندان گزینه بسیار خوبی می تواند باشد.
  • خانم باردار شاید به علت های بهتداشتی و یا سخت بودن حرکت، ترجیح بدهند که در صورت امکان به مراکز درمانی مراجعه نکنند. در این صورت می توانند از پرستارها بخواهند که تزریقات مورد نیازشان را در منزل برایشان انجام دهد.
  • در مواقعی که فرد به بیماری هایی مانند کرونا مبتلا شده، ترجیح می دهد که به علت در زیادی که تجربه می کند، کمتر حرکت کند. در این حالت می تواند از پرستارها کمک گرفته تا تزریقات مورد نیازش را در منزل انجام دهد.

تزریق آمپول

قیمت تزریق آمپول در منزل

هزینه تزریق آمپول در منزل بیشتر از تزریق آمپول در مراکز درمانی و درمانگاه ها است. اما نمی توان این هزینه را به صورت عددی مشخص کرد، چون به عوامل مختلفی مانند فاصله مرکز درمانی تا منزل فرد، مسری یا غیرمسری بودن بیماری فرد، شدت بیماری، نوع حساسیت هایی که دارد، نوع دارویی که نیاز دارد تزریق شود و تعداد تزریق هایی که باید انجام شود، بستگی دارد.

شاید تصور کنید تزریق آمپول یکی از راه های بی خطر و راحت درمانی است، اما باید توجه داشته باشید که تزریق اشتباه و یا تزریقی که توسط فرد نابلد انجام شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. فرد نابلد ممکن است قسمت اشتباهی را از عضله انتخاب کند و یا با زاویه نامناسبی سوزن را وارد بدن کند، در این حالت امکان دارد که آن قسمت از بدن دچار خون ریزی و کبودی شود؛ یا در موارد بدتر حتی به عصب سیاتیک آسیب وارد شود. پس همیشه توجه داشته باشید که برای انجام تزریق آمپول در منزل، حتما از مراکز معتبر درخواست پرستار کنید تا تزریق آمپول بدون هیچ مشکلی برایتان انجام شود. مجموعه طلوع طب یکی از مراکز معتبر در زمینه ارسال پرستار، درمانگر و پزشک به منازل است. این مجموعه با افراد متخصص و متبحر همکاری می کند و شما با درخواست خدمات از این مجموعه، می توانید در مورد کیفیت عملکرد پرستارها و متخصصان، اطمینان داشته باشید. برای دریافت اطلاعات دقیق تر و کامل تر در مورد انواع خدمات مجموعه طلوع طب، می توانید با شماره تماس 02188692880، با مشاوران این مجموعه  در ارتباط باشید.

برای درخواست خدمات تزریق آمپول در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880