آیا با افزایش سن بوی بدن تغییر می کند

آیا با افزایش سن بوی بدن تغییر می کند

آیا با افزایش سن بوی بدن تغییر می کند


آیا با افزایش سن بوی بدن تغییر می کند

آیا با افزایش سن بوی بدن تغییر می کند؟ ممکن است در افراد مسن‌تر متوجه بوی‌های منحصربه‌فرد شوید، اما این لزوماً به این معنا نیست که افراد مسن بوی «بد» می‌دهند. در این پست به بررسی علمی این بو می پردازیم و به سوالاتی مانند:

آیا با افزایش سن بوی بدن شما تغییر می کند؟

چرا خانه سالمندان بو می دهد؟

چگونه می توان بوی افراد مسن را از بین برد؟

چرا افراد مسن بو می دهند؟

آیا با افزایش سن بوی بدن افزایش می یابد؟ این واقعیت که بوی بدن با افزایش سن بدتر می‌شود می‌تواند ناشی از ناتوانی‌های جسمی باشد که به نوبه خود می‌تواند از حمام کردن صحیح افراد جلوگیری کند. علاوه بر این، این بو می‌تواند به‌ویژه در خانه‌های سالمندان و سایر جوامع سالمندان تشدید شود و کلیشه‌ای «بوی افراد مسن» را ایجاد کند.

با این حال، افراد مسن با افزایش سن بوی متفاوتی دارند. در حدود 40 سالگی، بدن به طرز ماهرانه ای نحوه تجزیه اسیدهای چرب غیراشباع امگا 7 روی پوست را تغییر می دهد. این اسیدها در معرض هوا قرار می گیرند و ترکیبی به نام «غیر نئال» ایجاد می کنند. Nonenal به احتمال زیاد به دلیل عدم تعادل هورمونی تولید می شود. این عدم تعادل با افزایش سن افراد رخ می دهد و در نتیجه اسید لیپید بیشتری تولید می کند. علاوه بر این، محافظت آنتی اکسیدانی طبیعی پوست ما کاهش می یابد و منجر به اکسیداسیون عالی اسید لیپید می شود. سپس وقتی اسید لیپید اکسید می شود، نونال تولید می شود و این “بوی افراد مسن” را ایجاد می کند. علاوه بر این، بیماری‌ها و بیماری‌های مزمن مانند دیابت، اورمی، اگزما و درماتیت نیز می‌توانند به این بو بیافزایند.

بوی بد

چگونه بوی افراد مسن را در خانه از بین ببریم؟

خلاص شدن از شر بوی خانه سالمندان به سادگی حمام کردن افراد مسن نیست. اسیدهای چرب ایجاد کننده این بو محلول در آب نیستند، بنابراین به راحتی نمی توان آن را شست. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش بوی فضای نشیمن انجام دهید. این روش ها عبارتند از:

با باز کردن پنجره ها و استفاده از تهویه هوای محیط های زندگی را هوا دهید. محیط های گرم و گرفتگی بوی را تشدید می کنند.

لباس ها را با مکمل های لباسشویی بشویید که برای مبارزه با لکه ها و بریدن چربی طراحی شده اند.

بین استفاده و شستشو در آب داغ، ملافه را هوا دهید.

چگونه بوی افراد مسن را از مبلمان خارج کنیم؟

همانطور که در بخش قبل بیان کردیم، خلاص شدن از شر نونال به سادگی شستن آن نیست، اما همچنان می توانید اقداماتی را برای جلوگیری از بوهای روزمره در مبلمان خود انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

کشوهای کمد خطی با ورق خشک کن

آب و سرکه را با هم مخلوط کنید، مبلمان را پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود

از محصولات صابون چوبی روی مبلمان چوبی استفاده کنید و تمام لبه ها و گوشه ها و همچنین زیر دستگیره ها و مبلمان را تمیز کنید

محلولی از یک قسمت سفید کننده و 10 قسمت آب را با هم مخلوط کنید و محل را به مدت 30 دقیقه خیس کنید تا همه میکروب ها از بین بروند.

شستشوی مبلمان

راه های دیگر برای به حداقل رساندن بوی افراد مسن

در نهایت، افراد مسن می توانند به تنهایی با درگیر شدن در یک سبک زندگی سالم به کاهش بوها کمک کنند. برخی از این فعالیت ها عبارتند از:

برای رقیق شدن اسیدهای چرب مقدار زیادی آب بنوشید

چای سبز یا عصاره خرمالو ژاپنی بنوشید تا ترکیبات مسئول بو را تجزیه کنید

ورزش منظم

غذا خوردن تمیز

استرس را کاهش دهید

برای لایه برداری پوست و از بین بردن چربی، با یک اسکراب نمک یا شکر خوب حمام کنید

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880