سونوگرافی در منزل - طلوع طب

سونوگرافی یکی از روش های تشخیصی برای شناسایی و درمان انواع بیماری ها و اعضای داخلی بدن میباشد. افراد بیمار ممکن است بنا به دلایل مختلفی امکان مراجعه به مراکز درمانی یا کلینیک ها را برای انجام سونوگرافی نداشته باشند، یکی از این علت ها میتواند توصیه پزشک برای استراحت در محیط منزل باشد. سونوگرافی در منزل میتواند این مورد را به راحتی ممکن سازد تا در محیط امن خانه در کمترین زمان و بدون وقفه به انجام سونوگرافی و یا سایر خدمات کمک درمانی پرداخته شود.

سونوگرافی در منزل به چه کسانی پیشنهاد میشود؟

تفاوتی ندارد که به چه بیماری دچار هستید یا چه سنی دارید، از سونوگرافی میتوان به طور دقیق برای آزمایش های تشخیص پزشکی استفاده کرد. انجام سونوگرافی به کمک امواج صوتی با فرکانس بالا صورت میپذیرد و با قرار دادن سری مبدل بر روی سطح پوست و ارسال امواج به کامپیوتر، به ترسیم و شناسایی دقیق اعضای داخلی بدن پرداخته میشود. از این رو میتوان گفت با توجه به مشکلات فرد بیمار، میتوان از سونوگرافی در تشخیص های پزشکی افراد مسن، خانم های باردار، کودکان و… استفاده کرد.

از سونوگرافی در منزل در چه مواردی استفاده میشود؟

این روزها از سونوگرافی در منزل برای تشخیص و شناسایی بیماری های زیادی استفاده میشود. در ادامه به طور دقیق تر به بررسی کاربرد سونوگرافی در منزل پرداخته میشود:

سونوگرافی در منزل - طلوع طب

  • سونوگرافی از کبد در منزل

به طور کلی هدف از آزمایش ها و انجام سونوگرافی بررسی اعضا و اندام های داخلی بدن است. سونوگرافی کبد نیز به منظور بررسی و ارزیابی کبد و شبکه عروق خونی انجام میشود. سونوگرافی کبد نیز مانند دیگر آزمایشات، به منظور پایش و تشخیص وضعیت بیمار میتواند مفید باشد و به شناسایی زود هنگام سایر بیماری ها کمک کند.

  • سونوگرافی از کلیه و مثانه در منزل

در مواردی که بیمار از مشکلات کلیوی و مجاری ادراری رنج میبرد، توجه به نظافت و بهداشت اهمیت گسترده ای میابد و میتواند از مشکلات زیادی جلوگیری کند. سونوگرافی کلیه با شناسایی و بررسی علائم و مشکلات کلیوی مانند آبسه، انسداد و جمع شدن مایعات و عفونت های کلیوی یا مجاری ادراری، میپردازد. این موضوع به خصوص در شرایطی که شیوع بیماری های واگیردار مانند کرونا و آنفولانزا همه گیر شده، میتواند کمک کننده باشد. در هر صورت پیشنهاد میشود به منظور مراقبت های بیشتر این دسته از آزمایش ها و سونوگرافی ها در منزل انجام شود.

  • سونوگرافی از شکم و لگن در منزل

سونوگرافی شکم و پهلوها نیز مانند سایر موارد میتواند به بررسی دقیق اندام ها کمک کند و برای شناسایی انواع بیماری های زنان و… مورد استفاده قرار بگیرد. توصیه میشود سونوگرافی در منزل توسط تکنسین یا پزشک متخصص در این زمینه انجام شود.

  • سونوگرافی تیروئید در منزل

یکی از مشکلات شایع که میتواند باعث بروز بیماری های زیادی شود، تیروئید کم کار یا پرکار است. به کمک سونوگرافی تیروئید در منزل میتوان به راحتی به تشخیص کیست، تومور، گواتر تیروئید و دیگر مشکلات ناشی از تیروئید، پرداخت. به دلیل اهمیت زیادی که شناسایی مشکلات تیروئید دارد؛ توصیه میشود آزمایش تیروئید نیز در کنار سونوگرافی تیروئید انجام شود.

  • سونوگرافی بنا به تشخیص پزشک در منزل

سونوگرافی برای تشخیص بیماری های مختلفی به کار میرود و به همین دلیل معمولا سونوگرافی اعضای مهم بدن نیز در چکاپ های سالانه قرار میگیرد. از طرفی دیگر ممکن است بنا به دردی که بیمار در زمان مراجعه به پزشک شرح میدهد، سونوگرافی اعضای بدن تجویز شود.

مزایای سونوگرافی در منزل

سونوگرافی در منزل- طلوع طب

سونوگرافی در منزل میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای بیمارانی باشد که تحمل فضای بسته و محیط درمانی را نداند. این موضوع به خصوص در افراد بیمار، افراد مسن و کسانی که از بیماری های مختلفی رنج میبرند، میتواند کمک کننده باشد. در ادامه به طور دقیق تر به بررسی مزایای ارائه خدمت سونوگرافی در منزل اشاره شده است:

  • امکان سونوگرافی در کوتاه ترین زمان

سونوگرافی به خصوص برای کسانی که از بیماری ها و مشکلات ناشناخته رنج میبرند، میتواند حیاتی باشد، چرا که با شناخت هرچه سریعتر بیماری؛ میتوان زودتر به مداوای بیمار پرداخت. خوشبختانه سونوگرافی در منزل میتواند تا حد زیادی در زمانی که بیمار برای شناسایی مشکل دارد، صرفه جویی نماید.

  • نتیجه دقیق تر و کیفیت بالاتر سونوگرافی

از آنجایی که سونوگرافی در مراکز درمانی باید با عجله و سرعت بالاتری انجام شود، ممکن است پزشک یا تکنسین با دقت کمتری این کار را انجام دهد و برخی از علائم بیمار را نادیده بگیرد، در مقابل سونوگرافی در منزل میتواند با آرامش بیشتری انجام شود و از آنجایی که تمرکز پزشک به طور کامل بر روی معاینه فرد بیمار میباشد، میتواند نتیجه ای دقیق تر در بر داشته باشد.

  • صرفه جویی در وقت و هزینه

یکی از اصلی ترین مزیت های ارائه خدمات درمانی در منزل، صرفه جویی در زمان و هزینه ایست که افراد بیمار و همراهان آنها برای مراجعه به مراکز درمانی صرف میکنند. این موضوع میتواند حتی هزینه بیشتری را در مقایسه با دریافت خدمات سونوگرافی در منزل در بر داشته باشد. بنابراین توصیه میشود به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه، با در نظر گرفتن شرایط بیمار اقدام نمایید.

  • عدم نیاز به زمان بیشتر برای دریافت نتیجه سونوگرافی

از آنجایی که سونوگرافی توسط پزشک یا متخصصین انجام میشود، نیازی به صرف زمان بیشتر برای دریافت نتیجه سونوگرافی نیست و پزشک معالج در همان لحظه میتواند برای ادامه مسیر معالجه به راهنمایی بیمار بپردازد.

سونوگرافی در منزل به چه افرادی توصیه میشود؟

همانطور که اشاره شد سونوگرافی در منزل یکی از راهکارهای اصلی برای شناسایی و مقابله با بیماری های ناشناخته درون بدن است. از این رو بهتر است حتی در صورتی که مشکلی در بدن خود احساس نمیکنید، برای چکاپ های دوره ای خود حتما سونوگرافی انجام دهید. در ادامه به مواردی که بیشترین کارایی سونوگرافی در منزل را نمایش میدهد، اشاره میشود.

سونوگرافی در منزل - طلوع طب

  • شناسایی مشکلات بانوان از جمله فیبروم رحم، سرطان دهانه رحم و تخمدان ها و ابتلا به کیست یکی از شایع ترین بیماری های بانوان شناخته میشود که میتواند با سونوگرافی و درمان در زمان مناسب، درمان شود.
  • شناسایی مشکلات کبد همچون کبد چرب به راحتی و با سونوگرافی ممکن میشود.
  • یکی از راهکارهای اطمینان یافتن از سلامت بانوان در زمان بارداری، سونوگرافی های متعدد در فواصل زمانی مشخص است.
  • بررسی مشکلات و غده های پستان و تیروئید میتواند در خدمات سونوگرافی تیروئید انجام شود.
  • از آنجایی که سونوگرافی تنها محدود به اعضای داخلی بدن نمیشود، یکی دیگر از کارکردهای اصلی سونوگرافی شناسایی و بررسی مشکلات مربوط به چشم از جمله تومورهای پشت یا درون چشم، تعیین ضخامت قرنیه چشم، خونریزی و… است که به راحتی با سونوگرافی ممکن میشود.

قبل از سونوگرافی در منزل به چه مواردی توجه کنیم؟

سونوگرافی نیز مانند سایر آزمایش های تشخیصی نیازمند رعایت اصول اولیه برای دریافت نتیجه بهتر میباشد، از این رو بهتر است مواردی را که در ادامه ذکر شده رعایت نمایید:

  • از آنجایی که در هنگام سونوگرافی از یک ژل مخصوص به منظور حرکت راحت تر مبدل بر روی بدن استفاده میشود، بهتر است موهای آن قسمت از بدن زدوده شود.
  • سونوگرافی بر روی اعضایی که زخم یا جراحت وجود دارد، ممکن نیست و میتواند به مشکلاتی مانند عفونت منجر شود.
  • بهتر است پیش از انجام سونوگرافی در منزل یا مراکز درمانی به میزان کافی آب بخورید، چرا که مثانه پر آب میتواند به دریافت نتیجه دقیق تر از آزمایش منجر شود.
  • بهتر است در صورت نیاز به سونوگرافی از اندام های داخلی مانند کبد و کلیه، به منظور آزمایش بهتر، ناشتا باشید و به میزان کافی آب نوشیده باشید.

هزینه سونوگرافی در منزل چگونه محاسبه میشود؟

هزینه ارائه خدمات سونوگرافی در منزل، بسته به نوع سونوگرافی، تعداد سونوگرافی های مورد نیاز، تخصص تکنسین یا پزشک، هزینه ایاب و ذهاب تا منزل بیمار و… میتواند متغییر باشد. بنابراین نمیتوان یک تعرفه کلی برای انجام سونوگرافی در منزل بدون در نظر گرفتن موارد ذکر شده، ارائه کرد. توصیه میشود برای انجام سونوگرافی در منزل و یا دریافت سایر خدمات کمک درمانی در منزل با کارشناسان مجموعه طلوع طب به منظور دریافت خدمات بهتر و با کیفیت تر به شماره تلفن 02188692880 تماس حاصل نمایید.

برای درخواست سونوگرافی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

     

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880