رادیولوژی در منزل- طلوع طب

حتما با این مسئله رو به رو شده اید، که به دلیل ناتوانی و ضعف بیمار، امکان مراجعه به مراکز درمانی و یا کلینیک ها به راحتی میسر نباشد. این مشکل به خصوص در مواردی که افراد دچار شکستگی استخوان یا آسیب دیدگی مفاصل شده باشند، به شدت دیده میشود. یکی از خدماتی که میتواند به راحتی در جهت رفع این مشکل ارائه شود، رادیولوژی در منزل است. این خدمت میتواند کمک شایانی به بیماران و همراه بیماران کند، چرا که نیاز به مراجعه به مرکز درمانی نبوده و در این مسیر خطری بیمار را تهدید نمیکند.

در ادامه به بررسی خدماتی که در رادیولوژی در منزل ارائه میشود و مزایایی که این دسته از خدمات دارد، اشاره میشود. پیشنهاد میشود در صورت نیاز به رادیولوژی در منزل و یا سایر خدمات کمک درمانی در منزل با کارشناسان طلوع طب به شماره تلفن …… تماس حاصل نمایید.

رادیولوژی در منزل به چه صورت انجام میشود؟

یکی از خدمات کمک درمانی که این روزها با شیوع بیماری های واگیردار، بیش از پیش رواج پیدا کرده، رادیوگرافی یا رادیولوژی در منزل است. خوشبختانه با ارائه این خدمت در منزل به خصوص در زمان همه گیری ویروس های آنفولانزا و کووید 19، دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان یا کلینیک نیست.

رادیولوژی در منزل با دستگاه های عکس برداری پرتابل و تجهیزاتی قابل حمل و به مراتب کوچک تر از دستگاه ها و تجهیزات بزرگتر بیمارستان ها، قابل استفاده میباشد. همچنین کار با این دستگاه های پرتابل به مراتب راحت تر از سایر دستگاه ها میباشد. یکی دیگر از مواردی که باعث استقبال گسترده مردم از خدمات رادیولوژی در منزل شد، پیشرفت تکنولوژی و عکس برداری سریعتر و ثبت آنی تصاویر میباشد.

رادیولوژی در منزل برای چه افرادی توصیه میشود؟

رادیولوژی در منزل به افراد و بیمارانی توصیه میشود که امکان مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل گوناگون ندارند. در ادامه به طور دقیق تر به معرفی افرادی که میتوانند از خدمات رادیوگرافی در منزل استفاده کنند، پرداخته میشود:

  • افراد مسن
  • بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند.
  • افرادی که به سبب سکته مغزی یا آسیب های مغزی امکان مراجعه به بیمارستان ها را ندارند.
  • افرادی که دچار شکستگی عضو شده اند.
  • افراد مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم، کووید- 19 و…
  • افرادی که در منزل تحت نظارت پزشک بستری هستند.

چه خدماتی در رادیولوژی در منزل ارائه میشود؟

رادیولوژی در منزل میتواند نقش مهمی در شناسایی مشکلات و بیماری ها و به خصوص در تشخیص بیماری های ناشناخته، داشته باشد. از آنجایی که بیماری های زیادی هستند که علائم بیرونی ندارد و با دردهای مزمن خود را نشان میدهد، رادیولوژی میتواند یکی از راهکارهای اساسی و شناخته شده در رفع این بیماری ها باشد. کاربرد رادیولوژی بسته به شرایط، محل مورد بررسی و دیگر عوامل میتواند بسیار گسترده تر از چیزی باشد که فکر میکنید. در ادامه به انواع شاخه ها و عکس برداری از نواحی مختلف بدن که با نام های گوناگونی شناخته میشود، اشاره میشود:

رادیولوژی در منزل- طلوع طب

  • رادیوگرافی

یکی از موارد استفاده از رادیوگرافی بهره گیری از اشعه ایکس به منظور مشاهده اعضای بدن است که با نام های دیگری همچون پرتونگاری نیز شناخته میشود. رادیوگرافی یکی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین خدمات رادیولوژی در منزل میباشد.

  • ماموگرافی یا ماموگرام

از آنجایی که یکی از مشکلات شایع در میان بانوان و یا حتی آقایان، سرطان پستان میباشد، عکس برداری و شناسایی زود هنگام بیماری میتواند کمک شایانی به پزشک و بیمار در جهت تشخیص به موقع بیماری کند. ماموگرافی نیز با همین هدف به شناسایی مشکلات و عکس برداری از بافت نواحی پستان، میپردازد.

  • سونوگرافی یا اولتراسوند

یکی دیگر از روش های آگاه شدن از وضعیت بیمار، استفاده از امواج صوتی به منظور بررسی و شناسایی بیماری میباشد. این روش بیشتر در هنگام بارداری و معاینات قلبی کاربرد دارد.

  • سی تی اسکن

یکی از کاربردهای رادیولوژی استفاده سی تی اسکن یا تصاویر چند بعدی از زوایای مختلف بدن است که میتواند برای عکس برداری از نواحی مختلفی همچون دهان، سر و… مورد استفاده قرار بگیرد. این تصاویر بعد از اینکه از زوایای مختلفی مانند عکس های پانوراما گرفته شد به کمک پردازش های کامپیوتری به عکس تبدیل شد.

  • فلوروسکوپی

یکی دیگر از پرکاربرد ترین مواردی که از رادیوگرافی استفاده میشود، ثبت تصاویر لحظه ای و متحرک از شرایط درونی بدن است که بیشتر در تشخیص بیماری های گوارشی و… مورد استفاده قرار میگیرد. فلوروسکوپی با کمک اشعه ایکس انجام شده و به تشخیص سریعتر بیماری ها و مشکلات کمک میکند.

  • پزشکی هسته ای

یکی از کاربردهای اصلی مواد رادیواکتیو، استفاده از آن در صنعت پزشکی میباشد، این روش میتواند کمک شایانی به شناسایی به موقع و جلوگیری از بیماری ها کند. پزشکی هسته ای به کمک مشاهده فرایندهای درونی بدن به درمان بیماری ها میپردازد.

مزایای رادیولوژی در منزل

رادیولوژی در منزل میتواند مزایای زیادی با خود به همراه داشته باشد و در جهت شناسایی و رفع هرچه زودتر بیماری ها اقدامات لازم انجام شود. یکی از مواردی که در مورد رادیولوژي در منزل باید مورد توجه قرار بگیرد، تخصص تکنسین دستگاه است و بهتر است این کار توسط رادیولوژیست متخصص و یا تکنسین با تجربه انجام شود. در ادامه به بررسی مزایای رادیولوژی در منزل پرداخته خواهد شد:

رادیولوژی در منزل- طلوع طب

  • کمک به صرفه جویی در زمان

شاید یکی از ابتدایی ترین مزیت های دریافت خدمات کمک درمانی در منزل، صرفه جویی در زمان میباشد. از آنجایی که مراجعه به بیمارستان یا کلینیک میتواند زمان زیادی از بیمار و همراه او بگیرد و مشکلاتی را برای بیمار ایجاد نماید، دریافت خدمات رادیولوژی در منزل میتواند تا حد زیادی در کاهش این هزینه ها کمک کننده باشد. از طرفی دیگر بیمارانی که نیازمند دریافت خدماتی همچون رادیولوژی هستند، از سلامت کامل بهره نمیبرند و به همین جهت بهتر است به منظور دریافت خدمات با کیفیت تر و… این دسته از خدمات به صورت خدمات کمک درمانی در منزل ارائه شوند.

  • دریافت گزارش در لحظه

از آنجایی که رادیولوژی در منزل توسط تکنسین با تجربه و مجرب انجام میشود، شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات اولیه از او کمک بگیرید.

  • حمایت از بیمار

یکی از مسائل اصلی در مورد رادیولوژی در محل بیمارستان یا کلینیک، جا به جایی افراد بیمار، مسن و کسانیست که به منظور مشکلات حرکتی یا بیماری های واگیردار، امکان مراجعه به محل رادیولوژی را ندارند، در همین راستا رادیولوژي در منزل میتواند یکی از بهترین راهکارها برای دریافت خدمات با کیفیت و مراقبت بیشتر از بیماران باشد.

  • مراقبت از بیماران در شرایط حساس

یکی از دغدغه های اصلی این روزها مراقبت از بیماران در برابر بیماری هایی مانند کووید 19، آنفولانزا و آلودگی هوا است که میتواند مشکلات بیشتری را برای بیمار ایجاد نماید. به همین دلیل رادیولوژی در منزل میتواند یکی از مواردی باشد که ابتلا به این دسته از بیماری ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

هزینه رادیولوژی در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟

از آنجایی که رادیولوژی در منزل به موارد مختلفی همچون نوع دریافت خدمت، هزینه ایاب و ذهاب و اعزام رادیولوژیست و دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در رادبولوژی، مرتبط است، هزینه رادیولوژی میتواند متغیر باشد. بنابراین هزینه رادیولوژی در منزل میتواند با توجه به محل زندگی بیمار، نوع دستگاه و خدمت رادیولوژی، نوع گرافی و تعداد اعضایی که نیازمند عکس برداری هستند، متفاوت باشد.

شما میتوانید به منظور دریافت خدمات رادیولوژی در منزل و یا سایر خدمات کمک درمانی در منزل خود با کارشناسان مجموعه طلوع طب تماس بگیرید. مجموعه طلوع طب یکی شناخته شده ترین موسسه ها در زمینه ارائه خدمات کمک درمانی در منزل در تمامی نقاط ایران میباشد، شما میتوانید به منظور مشاوره رایگان و یا کسب اطلاعات در مورد هزینه خدمات مورد نیاز خود، با کارشناسان این مجموعه به شماره تلفن 02188692880 تماس حاصل نمایید.

برای درخواست رادیولوژی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880