تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت درمان کرونا

تجهیزات-پزشکی-مورد-نیاز-جهت-درمان-کرونا

تجهیزات-پزشکی-مورد-نیاز-جهت-درمان-کرونا


تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت درمان کرونا

 

تجهیزات پزشکی مورد نیاز جهت درمان کرونا

اکسیژن ساز پرتابل و خانگی:

دستگاه اکسیژن ساز یا همان غلیظ کننده اکسیژن یکی از مهمترین و ضروری ترین وسایل پزشکی خانگی می باشد که اکسیژن مورد نیاز بیماران را (بیمارانی که سطح اکسیژن یا SPO2 خون شان پایین است) با تغلیظ کردن هوای محیط به اکسیژن خالص به طور مستمر تامین می کند.

سی پپ، بای پپ

در مواقعی که میزان اکسیژن خون بیمار مبتلا به کرونا در طول درمان بدلیل ضعف ,بیحالی و درگیری ریه پایین تر از حالت عادی باشد جهت افزایش spo2 با تجویز پزشک از دستگاه بای پپ جهت انتقال هوای پرفشار به همراه اکسیژن استفاده میشود .این دستگاه جهت بیمارانی که با مشکلات انسدادی در خواب مواجهه میشوند و دچار آپنه (ایست تنفسی در خواب) میشوند نیز به کار برده میشود.

ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی

دستگاهی است که با توجه به شرایط بیمار به عمل دم و بازدم بیمار کمک میکند و برای بیمارانی که قادر به تنفس نیستند تنفس را به صورت خودبخودی و کامل انجام میدهد ,دستگاه به نحوی طراحی شده تا هوای قابل تنفس با درصد بالای اکسیژن را به داخل ریه ها بفرستد و سپس دی اکسید کربن را از ریه ها خارج کند .جهت استفاده از ونتیلاتور نیاز به لوله گذاری در بینی یا دهان توسط پزشک بیهوشی میباشد.

سیلندر اکسیژن

سیلندر اکسیژن با حجم 10 لیتر یکی از پرمصرف ترین کپسول ها در مصارف خانگی میباشد.برای بیمارانی استفاده میشود که سطح اکسیژن خون آنها کاهش یافته و برای مدت زمان محدودی نیاز به اکسیژن بالاتر از اکسیژن محیط دارند

برای پایش بیماران و اندازه گیری اکسیژن خون از دستگاه های زیر استفاده میشود

پالس اکسیمتر

پالس اکسیمتر (Pulse Oximeter) یا اکسیژن ‌سنج خون وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توان میزان درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگ انسان را اندازه‌گیری کرد.

مانیتور

دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی دستگاهی است که سیگنال های حیاتی بیمار را به صورت مستمر نشان میدهد. این دستگاه در بخش مراقبت ویژه شامل (ICU-CCU-NICU) اورژانس و اتاق عمل مورد استفاده قرار میگیرد این دستگاه به همراه ملحقاتی که دارد میتواند موارد زیر را نمایش دهد.

-فعالیت الکتریکی قلب ECU

-دمای بدن TEMP

-درصد اشباع اکسیژن خون SPO2

-تعداد ضربان قلب PR

-فشار خون غیر تهاجمی NIBP

-فشار درون شریانی IBP

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880