راه حل های طولانی مدت درمان نفخ معده

راه حل های طولانی مدت درمان نفخ معده

راه حل های طولانی مدت درمان نفخ معده


راه حل های طولانی مدت درمان نفخ معده

 

راه حل های طولانی مدت درمان نفخ معده .رفع سریع همیشه برای برخی از علل نفخ موثر نیست. با این حال ، افرادی که دچار نفخ مکرر هستند ممکن است متوجه شوند که برخی تغییرات در شیوه زندگی می تواند با علل آن مقابله کرده و نفخ را در طول زمان کاهش دهد.

افراد می توانند از این مراحل ساده برای جلوگیری از نفخ در طولانی مدت استفاده کنند:

فیبر را به تدریج افزایش دهید

خوردن فیبر بیشتر به جلوگیری از یبوست و نفخ کمک می کند. اکثر مردم آمریکا فیبر کافی دریافت نمی کنند ، زیرا تنها 5 درصد از مردم میزان فیبر توصیه شده خود را از 25 گرم (گرم) برای زنان و 38 گرم برای مردان تامین می کنند.

با این حال ، مهم است که به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از حد فیبر یا افزایش سریع مصرف فیبر می تواند باعث افزایش گاز و نفخ شود. افراد ممکن است از خوردن بیش از 70 گرم فیبر در روز متوجه عوارض جانبی شوند .

هنگام افزایش مصرف فیبر ، بهتر است به آرامی شروع کنید و در طول چند هفته میزان مصرف را افزایش دهید تا بدن بتواند خود را با این تغییر در رژیم غذایی وفق دهد.

نوشیدنی های گازدار را با آب جایگزین کنید

نوشیدنی های گازدار و گازدار حاوی گاز هستند که می توانند در معده تجمع پیدا کنند. دی اکسید کربن که سودا و نوشیدنی های مشابه را گازدار می کند نیز می تواند باعث ایجاد حباب و نفخ در معده شود.

قندها یا شیرین کننده های مصنوعی در رژیم غذایی نیز می توانند باعث ایجاد گاز و نفخ شوند. نوشیدن آب این مشکلات را از بین می برد و به درمان یبوست نیز کمک می کند.

از جویدن آدامس خودداری کنید

الکلهای قندی موجود در آدامس می تواند در برخی از افراد باعث نفخ شود. بلعیدن هوا هنگام جویدن نیز ممکن است منجر به نفخ و درد گاز شود. افراد می توانند به جای آن از نعناع یا نعناع زنجبیلی برای خوشبو کردن نفس خود استفاده کنند.

هر روز فعالیت بیشتری داشته باشید

ورزش به بدن شما کمک می کند تا مدفوع و گاز را از روده بزرگ خارج کرده و مدفوع را منظم تر کند. ورزش همچنین سدیم اضافی را از طریق تعریق از بدن خارج می کند ، که می تواند به کاهش احتباس آب کمک کند.

نوشیدن مقدار زیادی آب قبل و بعد از ورزش برای هیدراته ماندن بسیار مهم است ، زیرا کم آبی می تواند یبوست را بدتر کند.

در فواصل منظم غذا بخورید

بسیاری از مردم بلافاصله پس از یک وعده غذایی بزرگ دچار نفخ می شوند. می توان با خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز از این امر جلوگیری کرد ، که می تواند به حرکت دستگاه گوارش کمک کند.

بلع سریع غذا می تواند هوا را وارد دستگاه گوارش کند. نوشیدن نی نیز می تواند منجر به بلعیدن هوای بیشتر در افراد شود که به نوبه خود منجر به گاز و نفخ می شود. افرادی که دچار نفخ هستند باید در صورت امکان از نی استفاده کنند و سعی کنند به آرامی غذا بخورند تا از بلعیدن هوا در هنگام غذا جلوگیری کنند.

پروبیوتیک ها را امتحان کنید

پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که در روده ها زندگی می کنند. مصرف مکمل پروبیوتیک ممکن است به تنظیم باکتری روده بزرگ که می تواند گاز تولید کند و باعث نفخ شود کمک کند.

مصرف نمک را کاهش دهید

سدیم اضافی باعث می شود بدن آب را حفظ کند. این می تواند باعث احساس متورم و متورم در شکم و سایر نواحی بدن مانند دست و پا شود.

با پزشک خود مشورت کنید

در برخی موارد ، نفخ ممکن است ناشی از یک وضعیت پزشکی باشد. برای رهایی از این نفخ ، ممکن است فرد برای تشخیص و مدیریت وضعیت خود به کمک پزشک نیاز داشته باشد.

بیماری التهابی روده ، از جمله بیماری کرون و کولیت اولسروز ، ممکن است باعث ایجاد نفخ در افراد شود. سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نیز می تواند باعث ایجاد این علامت شود.

شرایط زنان مانند اندومتریوز و کیست تخمدان نیز می تواند باعث درد ، تورم و احساس نفخ در ناحیه شکم شود.

افرادی که دارای این علائم هستند باید آنها را با یک پزشک در میان بگذارند ، او همچنین می خواهد در مورد هرگونه سابقه پزشکی خانوادگی و سایر شرایط پزشکی مطلع شود. پزشک ممکن است آزمایشات تشخیصی را برای بررسی هر گونه مشکلی تجویز کند. اینها ممکن است شامل اشعه ایکس ، سونوگرافی ، کولونوسکوپی یا آزمایش خون باشد.

رژیم کم FODMAP را در نظر بگیرید

FODMAPs نوعی کربوهیدرات است که در بسیاری از غذاهای مختلف وجود دارد. یک مقاله مروری بر مطالعات متعدد در سال 2012 به این نتیجه رسید که رژیم غذایی کم FODMAP ممکن است علائم را در حداقل 74 درصد از افراد مبتلا به IBS بهبود بخشد. علائم معمولی شامل نفخ ، نفخ و درد شکم است.

دفتر خاطرات غذایی داشته باشید

عدم تحمل غذا مسئول بسیاری از موارد نفخ است. آنها می توانند منجر به گاز بیش از حد در دستگاه گوارش شوند.

نفخ در افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند و قادر به هضم قند لاکتوز در محصولات لبنی نیستند شایع است . عدم تحمل خود ایمنی به گلوتن ، که به عنوان بیماری سلیاک شناخته می شود ، یکی دیگر از مجرمان بالقوه است.

برای افرادی که نفخ آنها بعد از غذا اتفاق می افتد ، پیگیری مصرف غذا و نوشیدنی برای چند هفته باید تعیین کند که آیا غذاهای خاصی مسئول هستند یا خیر.

آکادمی پزشکان خانواده آمریکا نکاتی را در مورد نگه داشتن دفتر خاطرات غذایی ارائه می دهد و الگویی را برای شروع افراد ارائه می دهد.

به مکمل ها و داروها توجه کنید

برخی مکمل ها مانند آهن می توانند باعث یبوست و سایر علائم سوء هاضمه شوند. این می تواند نفخ را افزایش دهد. از طرف دیگر ، پتاسیم ممکن است نفخ را تا حد زیادی کاهش دهدکمک می کند تا سطح سدیم بدن متعادل شودمنبع مورد اعتمادبه

داروها همچنین ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند که بر عملکرد دستگاه گوارش تأثیر می گذارد یا باعث سوء هاضمه می شود. اگر این اتفاق بیفتد ، پزشک یا داروساز می تواند جایگزین هایی را پیشنهاد کند که برای دستگاه گوارش ملایم تر است.

برای درخواست انواع خدمات مجموعه طلوع طب، فرم زیر را پر کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880