5 نکته برای ایمنی رانندگی سالمندان

5 نکته برای ایمنی رانندگی سالمندان

5 نکته برای ایمنی رانندگی سالمندان


5 نکته برای ایمنی رانندگی سالمندان

اکثر مردم رانندگی را امری بدیهی می دانند، اما با افزایش سن، رانندگی می تواند خطرناک تر شود و موضوعی برای بحث باشد. نگه داشتن رانندگان مسن تر در جاده ها تا زمانی که می توانند ایمن رانندگی کنند باید یک هدف باشد. با نکات زیر می‌توانید به سالمندتان کمک کنید تا رانندگی طولانی‌تری داشته باشد و از زندگی لذت ببرد و در عین حال ایمن بماند.

بینایی خود را بررسی کنید

بسته به سن عزیز شما، او باید سالانه بینایی خود را بررسی کند و بیش از دو سال بدون معاینه نباشد. چشم پزشکان می توانند بسیاری از مشکلات بینایی مانند آب مروارید را با جراحی نسبتاً ساده سرپایی شناسایی و اصلاح کنند.

جراحی همیشه راه حلی برای مشکل بینایی در افراد مسن نیست. لنزهای اصلاحی نیز ممکن است به این مشکل کمک کنند. ممکن است فرد مورد علاقه شما هر سال به نسخه جدیدی برای عینک یا تماس خود نیاز داشته باشد. در نهایت، لنزهای ضد انعکاس می توانند به کاهش تابش خیره کننده کمک کرده و دید را در هنگام رانندگی کمی آسان تر کنند. دید خوب رانندگی ایمن را برای سالمندان بسیار آسان تر می کند.

 ایمنی رانندگی سالمندان

تست شنوایی بدهید

با افزایش سن افراد، زمان واکنش آنها کاهش می یابد. این تا حدی به دلیل نارسایی بینایی و شنوایی است. به همین دلیل است که هر دو باید به طور منظم بررسی شوند. برای سالمندان بهتر است حداقل هر سه سال یک بار شنوایی خود را چک کنند. ساکت نگه داشتن داخل خودرو تا حد امکان به کاهش حواس‌پرتی‌ها نیز کمک می‌کند.

داروهای خود را بشناسید

با افزایش سن، افراد تمایل به مصرف داروهای بیشتری دارند، معمولاً برای بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی. بسیاری از این داروها یا ترکیبات دارویی می توانند عوارض جانبی داشته باشند. به همین دلیل است که برای عزیزتان و شما به عنوان مراقب خانواده مهم است که درک روشنی از داروها و تأثیر آنها بر بزرگسالان مسن و توانایی آنها در رانندگی ایمن داشته باشید.

حتما مراقب داروهایی باشید که باعث خواب آلودگی می شوند یا باعث سرگیجه در فرد می شوند. همچنین، به عنوان مراقب خانواده، با پزشک خود در مورد شرایط پزشکی عزیزتان و اینکه آیا و چگونه داروها بر توانایی آنها در رانندگی تأثیر می گذارد صحبت کنید.

به شرایط رانندگی توجه کنید

اگر فرد مورد علاقه شما بعد از تاریکی هوا در بینایی مشکل دارد، بهتر است برای رانندگی به ساعات روشنایی روز پایبند باشد. همچنین مهم است که مراقب شرایط آب و هوایی باشید. اگر باران یا برف یا آب و هوای نامساعد است، که ایمنی رانندگی سالمندان و شرایط جاده را خطرناک می کند، برنامه های پشتیبان مانند حمل و نقل عمومی یا رانندگی یکی از اعضای خانواده داشته باشید.

 رانندگی سالمندان

در یک دوره آموزشی رانندگی شرکت کنید

گذراندن دوره ایمنی وسایل نقلیه موتوری برای سالمندان می تواند به افزایش اعتماد به نفس عزیزان شما در پشت فرمان کمک کند. همچنین می‌تواند به آن‌ها راه‌حلی بدهد تا سؤالاتی بپرسند یا نگرانی‌هایی را مطرح کنند که ممکن است در مطرح کردن آن با یکی از اعضای خانواده مردد باشند.

ایمنی رانندگی برای سالمندان فراتر از توانایی رانندگی است. این در مورد احساس تحرک و استقلال است که فرد از توانایی رانندگی به دست می آورد. برای بسیاری از سالمندان، وقتی دیگر نمی توانند رانندگی کنند، احساس واقعی از دست دادن می کنند. این نشان دهنده آغاز یک مرحله جدید و کمتر مستقل از زندگی آنها است. به همین دلیل مهم است که سعی کنید سالمندان را تا زمانی که ممکن است در رانندگی و رانندگی ایمن در زندگی خود نگه دارید.

5 نکته برای ایمنی رانندگی سالمندان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880