شیاف برای یبوست سالمندان

شیاف برای یبوست سالمندان


شیاف برای یبوست سالمندان

این محصول برای رفع یبوست های گاه به گاه استفاده می شود . گلیسیرین متعلق به دسته ای از داروها است که به عنوان ملین هایپراسموتیک شناخته می شوند . با کشیدن آب به داخل روده عمل می کند. این اثر معمولاً منجر به اجابت مزاج در عرض 15 تا 60 دقیقه می شود. برای بزرگسالان، دفعات طبیعی حرکات روده از یک بار در روز تا 1 تا 2 بار در هفته متغیر است. برای کودکان پیش دبستانی، دفعات طبیعی حرکات روده از یک بار در روز تا یک روز در میان متغیر است. یبوست با نوشیدن مایعات زیاد، خوردن غذاهای پر فیبر و ورزش منظم بهتر درمان می شود.

نحوه استفاده از شیاف برای یبوست سالمندان

این محصول فقط برای استفاده از مقعد می باشد. تمام دستورالعمل های روی بسته بندی محصول را بخوانید و دنبال کنید یا طبق دستور پزشک از آن استفاده کنید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید . اگر شیاف خیلی نرم است که نمی‌توان آن را وارد کرد، قبل از برداشتن روکش فویل آن را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید یا آب سرد را روی آن بپاشید.

قبل و بعد از استفاده از این محصول دست های خود را بشویید . اگر دارو در فویل پیچیده شده است، لفاف فویل را بردارید. در صورت تمایل، شیاف را می توان با آب ولرم مرطوب کرد. از وازلین یا روغن معدنی استفاده نکنید . انجام این کار ممکن است باعث کاهش اثربخشی محصول شود.

نحوه گذاشتن شیاف

به پهلوی چپ دراز بکشید و زانوی راست را کمی خم کنید. ابتدا شیاف را به آرامی با انگشت خود به سمت راست روده وارد کنید. پس از قرار دادن، در صورت امکان به مدت 15 تا 20 دقیقه در وضعیت خود بمانید تا زمانی که میل شدید به اجابت مزاج احساس کنید . این محصول برای ایجاد اثر نیازی به ذوب کامل ندارد. اگر به کودک کمک می‌کنید تا از این محصول استفاده کند، از کودک بخواهید به پهلو دراز بکشد و ساق پا را صاف کرده و پای بالایی را به سمت شکم خم کند . ابتدا شیاف را به آرامی با انگشت خود وارد رکتوم کنید که انتهای آن نوک تیز است. باسن را چند ثانیه کنار هم نگه دارید. سپس از کودک خود بخواهید در صورت امکان به مدت 15 تا 20 دقیقه دراز بکشد تا شیاف خارج نشود.

این محصول را بیش از یک بار در روز استفاده نکنید مگر اینکه پزشکتان دستور دیگری بدهد.

اگر این محصول بیش از حد استفاده شود، ممکن است باعث از بین رفتن عملکرد طبیعی روده و ناتوانی در اجابت مزاج بدون استفاده از محصول شود ( وابستگی به ملین ). اگر متوجه علائم استفاده بیش از حد، مانند اسهال ، درد شکم ، کاهش وزن یا ضعف شدید ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر پس از استفاده از این محصول اجابت مزاج نداشتید یا فکر می کنید ممکن است مشکل پزشکی جدی داشته باشید، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

شیاف برای یبوست سالمندان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880