راه های شاد نگه داشتن سالمندان

راه های شاد نگه داشتن سالمندان

راه های شاد نگه داشتن سالمندان


راه های شاد نگه داشتن سالمندان

راه های شاد نگه داشتن سالمندان .همه باید تلاش کنند تا بهترین زندگی ممکن را داشته باشند و سالمندان فرصتی منحصر به فرد دارند تا به دیگران نشان دهند که چگونه در طول فرآیند پیری شادی پیدا کنند. این هفت نکته برای هر سالمندی که می‌خواهد در دوران پیری شادی داشته باشد، مناسب است.

  1. خانواده و دوستان را در اولویت قرار دهید

ارتباطات اجتماعی کلید شادی با افزایش سن است. دوستان و اعضای خانواده افراد مناسبی برای بالا بردن عزیزان سالخورده شما در زمانی که او احساس ناراحتی می کند، هستند. آنها همچنین کسانی هستند که برای جشن گرفتن لحظات خاص عزیز شما حضور خواهند داشت. هر زمان که می توانید تماس بگیرید یا با عزیز خود ملاقات کنید.

سالمندانی که به تنهایی زندگی می کنند نیز می توانند از همراهی یک مراقب حرفه ای دلسوز بهره مند شوند. متخصصان مراقبت از سالمندان طلوع طب می توانند برای سالمندان یک موهبت فوق العاده باشند. سالمندان چه نیاز به نظارت شبانه روزی داشته باشند و چه فقط به کمک برای ورزش و کارهای خانگی چند روز در هفته نیاز داشته باشند، سالمندان می توانند با کمک مراقبان قابل اعتماد در خانه از کیفیت زندگی بالاتری برخوردار شوند.

  1. به لبخند زدن ادامه دهید

ساده به نظر می رسد، اما اغلب اوقات لبخند زدن در زمان سختی دشوار است. با این حال، فقط عمل لبخند باعث تحریک هورمون‌هایی در بدن می‌شود که با شادی مرتبط هستند. فرد مورد علاقه خود را تشویق کنید که صبح اولین بار که از خواب بیدار می شوید در آینه لبخند بزند. شروع با لبخند ممکن است لحن مثبتی برای کل روز ایجاد کند.

  1.  علایق جدید را کشف کنید

وقتی هر روز چیزهایی وجود دارد که باید منتظرشان بود، خوشحال بودن راحت تر است. سالمندان می توانند در کلاس ها شرکت کنند و سرگرمی های مختلفی را کشف کنند که ذهن و بدن را تحریک می کند. اگر دوست شما در کلاس شرکت می کند و آن را دوست ندارد، می تواند به سراغ درس بعدی برود. فرد مورد علاقه شما در نهایت فعالیت های جدیدی پیدا می کند که او را سرشار از شادی می کند.

  1.  سالم بمانید

مشکلات کوچک سلامتی می توانند به مشکلات بزرگی تبدیل شوند که شادی را کاهش می دهند. به عنوان مثال، آسیبی که درمان نشود می تواند منجر به درد مزمن شود که احساس شادی را دشوار می کند. سالمندان باید به خود قول بدهند که به طور منظم قرارهای معاینه بهداشتی برنامه ریزی شده را نگه دارند و در صورت داشتن علائم غیرعادی برای معاینه شرکت کنند. آنها همچنین باید اصول اساسی یک سبک زندگی سالم را دنبال کنند تا از بیماری های رایج سلامتی که با افزایش سن رخ می دهد جلوگیری کنند. اگر کسی که دوستش دارید صدمه دید یا دچار بیماری شد، فقط یک تماس تلفنی با شما فاصله دارد. برخی از سالمندان فقط برای انجام چند کار روزانه به کمک نیاز دارند تا بتوانند استقلال خود را حفظ کنند. با این حال، کسانی که با بیماری های جدی زندگی می کنند ممکن است به کمک های گسترده تری نیاز داشته باشند.

  1. حس شوخ طبعی را حفظ کنید

این ایده که سالمندان حس شوخ طبعی خود را از دست می دهند یک افسانه است. فرد مورد علاقه شما می تواند انتخاب کند که به چیزهای خنده دار زندگی ادامه دهد تا بتواند اتفاقات بدی را که اتفاق می افتد منفجر کند. هنگام تماشای یک فیلم خنده دار یا گفتن چند جوک با دوستان، فرد مورد علاقه شما ممکن است متوجه شود که خنده واقعا مسری است و شنیدن یک داستان خنده دار ممکن است روحیه او را تقویت کند.

  1.  هر روز بیرون بروید

آفتاب یک تقویت کننده خلق و خوی اصلی است. زمانی که فرد مورد علاقه شما احساس ناراحتی می کند، او را تشویق کنید تا برای یک پیاده روی کوتاه بیرون برود. حتی چند دقیقه نشستن در ایوان زیر نور آفتاب می تواند برای سلامت عاطفی معجزه کند.

  1.  به جامعه برگردانید

پس از بازنشستگی، سالمندان زمان بیشتری برای انجام کارهایی دارند که همیشه می خواستند انجام دهند تا زندگی دیگران بهتر شود. سعی کنید به مهارتی فکر کنید که عزیزتان می تواند از آن برای به اشتراک گذاشتن با جامعه استفاده کند. چه کسی که دوستش دارید برای سربازانی که در خارج از کشور مستقر هستند کارت بنویسد یا به نظافت سگ ها در پناهگاه حیوانات کمک کند، با دانستن اینکه این اقدامات باعث لبخند دیگران شده است، احساس خوبی خواهد داشت.

راه های شاد نگه داشتن سالمندان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880