چرا سالمندان بداخلاق می شوند

چرا سالمندان بداخلاق می شوند

چرا سالمندان بداخلاق می شوند


چرا سالمندان بداخلاق می شوند

گاهی اوقات احساس می شود که سالمندان بداخلاق می شوند و نه فقط به این دلیل که نمی توانند کنترل تلویزیون را تشخیص دهند. اگر صادق باشیم، این روزها کنترل تلویزیون از راه دور بسیار پیچیده است، حتی برای جوانان .

چرا سالمندان بداخلاق می شوند؟

تغییرات رفتاری در سنین بالا شایع است و می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. برخی از عواملی که باعث عصبانیت در دوران پیری می شود عبارتند از:

  • تغییرات هورمونی مردان با شروع حدود 40 سالگی کاهش تستوسترون را مشاهده می کنند و زنان در حدود 50 سالگی کاهش استروژن را مشاهده می کنند که هر دو می توانند منجر به افسردگی و نوسانات خلقی شوند. در حالی که زنان تمایل دارند گریه کنند و با دوستان خود را تخلیه کنند، مردان افسردگی خود را با خشم پنهان می کنند
  • آلزایمر یا زوال عقل. از دست دادن حافظه و اختلال شناختی مطمئناً می تواند منجر به عصبانیت و ناامیدی شود که می تواند منجر به حمله سالمندان به اطرافیان شود. خوشبختانه، برخی از این موارد با دارو قابل درمان است، بنابراین اگر نگران زوال عقل هستید، با پزشک خود صحبت کنید.
  • کاهش بینایی یا شنوایی. یکی دیگر از دلایلی که سالمندان بداخلاق می‌شوند این است که نمی توانند مانند گذشته ببینند یا بشنوند. اگر بخواهید بگویید “چی؟!” هر بار که کسی سعی کرد با شما صحبت کند، یا شما نتوانستید مانند قبل موارد داغ در برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود را ببینید.
  • افسردگی. تغییر می تواند خشن باشد، و هر چه سن شما بالاتر می رود، تغییرات بیشتری را تجربه می کنید. از دست دادن عزیزان، از دست دادن توانایی رانندگی یا مراقبت از خود، از دست دادن خانه – همه این شرایط برای افراد مسن مشترک است و می تواند منجر به افسردگی شود. افسردگی می تواند منجر به خشم و طغیان عاطفی شود. اگر فرد مورد علاقه شما (یا شما) از افسردگی رنج می برد، حتماً با پزشک تماس بگیرید. داروها و درمان های دیگری وجود دارد که می تواند کمک کند.

سالمند بداخلاق

رفتار جلب توجه در سالمندان

ممکن است پاسخ به سوال شما “چرا سالمندان بداخلاق می شوند؟” به سادگی این است که آنها می خواهند یا نیاز به توجه دارند. افراد مسن ممکن است به زندگی اجتماعی شما حسادت کنند، اعتماد به نفس پایینی داشته باشند یا فقط احساس تنهایی کنند. تلاش آنها برای جلب توجه ممکن است به صورت خشم ظاهر شود، درست مانند یک کودک خردسال وقتی که مطمئن نیست چگونه دیگری ارتباط برقرار کند.

نکته مهمی که هنگام برخورد با یک سالمند عصبانی باید به خاطر بسپارید – و مسلماً، این همیشه آسان نیست – سعی کنید از جایی با همدلی و شفقت بیایید. به خاطر داشته باشید که آنها بدخلق یا بداخلاق نیستند زیرا شخصاً از شما خوششان نمی آید یا می خواهند به احساسات شما آسیب برسانند. با دقت گوش کنید و تا حد امکان مهربان باشید. پیر شدن پیک نیک نیست امیدواریم شما نیز روزی پیر شوید و احتمالاً می خواهید کسی نیز به شما مهربان و توجه کند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880