اسکیزوفرنی در سالمندان

اسکیزوفرنی در سالمندان

اسکیزوفرنی در سالمندان یک بیماری روانی جدی است که در آن افراد واقعیت را غیر طبیعی تفسیر می کنند. این اختلال می تواند باعث توهم ، تفکر بسیار نامنظم ، توهم و جدایی کلی از دنیای واقعی شود.

اسکیزوفرنی در افراد مسن ، به ویژه کسانی که قبلاً از زوال عقل رنج می برند ، می تواند ناتوان کننده باشد.

تفکر هذیانی ، که یکی از علائم اصلی اسکیزوفرنی در افراد مسن است ، باعث می شود افراد تصور کنند که تحت تعقیب ، تعقیب یا خطر آسیب قرار گرفته اند.

این هذیان ها در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و زوال عقل معمول است و برای افرادی که آنها را تجربه می کنند بسیار واقعی است.

اسکیزوفرنی در زندگی بعدی به عنوان یک نگرانی بهداشت عمومی در سراسر جهان در حال ظهور است. برآورد شده است که تا سال 2030 ، تعداد افراد بالای 65 سال مبتلا به اختلال روانی عمده تقریباً برابر با افراد 30 تا 44 ساله مبتلا به اختلال مشابه خواهد بود.

بسیاری از این افراد مسن قبل از 45 سالگی مبتلا به اسکیزوفرنی بودند و با بالا رفتن سن به مبارزه با آن ادامه می دهند.

تحقیقات در مورد اسکیزوفرنی در افراد مسن مبهم بوده است و ادبیات مربوط به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و زوال عقل در سالمندان کم است.

اگر افراد مسن نیز علائم زوال عقل یا آلزایمر را نشان دهند ، علائم اسکیزوفرنی در افراد مسن دشوارتر است. بیایید برخی از علائم اسکیزوفرنی در افراد مسن را بررسی کنیم.

  • شنیدن ، احساس کردن یا بوییدن چیزهایی که هیچ کس دیگری آن را تصدیق نمی کند.
  • احساسات عجیب و غریب چیزهایی که روی بدن آنها حرکت می کند ، مانند حشرات یا دست ها.
  • احساس می کنید که تحت تعقیب یا تعقیب قرار گرفته اند.
  • شخصیت های متفکر تلویزیونی در فضای خود واقعی و حاضر هستند.
  • گفتار بی نظم
  • افکار گیج شده و عدم تمرکز.
  • کناره گیری یا عدم شرکت در فعالیتهای زندگی روزمره.

همانطور که مشاهده می کنید ، تشخیص علائم از برخی علائم زوال عقل و آلزایمر دشوار است. اگرچه آلزایمر و اسکیزوفرنی اختلالات متفاوتی هستند ، تحقیقات جدید نشان می دهد که هر دو بیماری ممکن است مناطق یکسانی از مغز را تحت تأثیر قرار دهند.

یک تفاوت قابل توجه در درمان این است که داروهایی برای درمان اسکیزوفرنی وجود دارد که علائم بیماری را کاهش داده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. در مقابل ، داروهایی برای بیماری آلزایمر وجود دارد که می تواند در برخی موارد به پیشرفت بیماری کمک کند ، اما اثرات آن فقط چند ماه به جای سالها طول می کشد.

بنابراین چرا ما شاهد این روند صعودی در اسکیزوفرنی در افراد مسن هستیم؟

  • با افزایش جمعیت ایالات متحده ، تعداد افراد مسن مبتلا به اسکیزوفرنی در حال افزایش است.
  • تشخیص زودهنگام اسکیزوفرنی معمولاً در طول زندگی فرد ادامه دارد و امید به زندگی از زمان تشخیص افزایش یافته است. این امر منجر به سالمندان زیادی شده است که از این اختلال رنج می برند.
  • خطر ابتلا به روان پریشی شبه اسکیزوفرنی در اواخر عمر با افزایش سن ، شبکه های اجتماعی ضعیف ، انزوا ، نقص شناختی یا حوادث ناگوار زندگی افزایش می یابد.

با افزایش سن نوزادان ، آنها همچنان به مراقبت و درمان شرایط روانی که از اوایل بزرگسالی با آن دست و پنجه نرم می کردند ، ادامه خواهند داد. علائم روان پریشی در افراد مسن غیر معمول نیست.

با افزایش جمعیت سالمند در ایالات متحده ، نیاز به روانپزشکی سالمندی رواج بیشتری پیدا می کند. تحقیقات در مورد گزینه های درمانی و استفاده از داروهای ضد روان پریشی برای افراد بالای 65 سال ادامه دارد.

روانپزشکان سالمند در زمینه درمان بیماریهای روانی در افراد مسن اطلاعات گسترده ای دارند و آنها در جهت ارائه بهترین مراقبت ممکن برای عزیزان ما گام برمی دارند. اگر احساس می کنید نیاز به ارزیابی یا درمان روانپزشکی دارید ، می توانید برای ارجاع با پزشک خود تماس بگیرید.

برای درخواست انواع خدمات مجموعه طلوع طب، فرم زیر را پر کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880