فیزیوتراپی در منزل توسط خانم - طلوع طب

یکی از مشکلات و دغدغه هایی که با اوج گرفتن بیماری واگیردار کرونا مطرح شد، مسئله رسیدگی به بیماری ها و درمان هایی بود که حالا با مراجعه به درمانگاه و بیمارستان امکان رسیدگی به آنها مقدور نبود.
یکی از راهکارهایی که در چنین شرایطی توانست به افراد کمک کند، ارائه خدمات کمک درمانی و پزشکی در منازل توسط افراد متخصص و آموزش دیده در این زمینه بود. این موضوع به خصوص در مورد کسانی که مشکلات حرکتی داشتند و در هر صورت نیازمند دریافت خدمات فیزیوتراپی بودند، بسیار کمک کننده تلقی میشد.

از طرفی دیگر بسیاری از بانوان برای طی کردن دوره نقاهت خود و توجه به گذراندن دوره فیزیوتراپی خود نیاز به داشتن همراهی خانم که بتوانند آزادانه با او در مورد مسائل، مشکلات و بیماری های خود صحبت کنند، حس میشد.
از این رو شرکت ها و موسسات ارائه دهنده خدمات کمک درمانی استخدام و اعزام فیزیوتراپیست خانم را برای کمک رساندن به خانم ها، در اولویت خود قرار دادند. در ادامه به موارد و موضوعاتی که باید در حین فیزیوتراپی در منزل توسط خانم، توجه شود، ارائه میگردد.

چرا فیزیوتراپی در منزل توسط خانم اهمیت دارد؟

از آنجایی که مسئله محرمیت در میان خانم های ایرانی اهمیت زیادی دارد و حفظ پوشش در شرایط بیماری سخت است، بسیاری از خانم ها ترجیح میدهند برای درمان و طی کردن دوره فیزیوتراپی و کمک درمانی خود از خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم بهره مند شوند. این موضوع میتواند از بسیاری از جهات مورد توجه قرار بگیرد و به بهبود شرایط بیمار کمک کند.

در اولین مرحله از شروع درمان فیزیوتراپی در منزل توسط خانم، باید نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کرده و با پوششی آراسته و پاکیزه حاضر شوید. در مرحله بعدی آشنایی با روند طی کردن جلسات، آشنایی با تمرین ها و دستگاه هایی که در طول دوره مورد استفاده قرار میگیرد، میتواند کمک کننده باشد و میزان پیشرفت را برای شخص بیمار تا حد قابل توجهی مشخص و معین کند.

به طور کلی در درمان فیزیوتراپی دو دسته از خدمات ارائه میشوند، خدمات کمک درمانی بدون استفاده از دستگاه های الکتروتراپی که به کمک تمرینات و حرکات کششی و متناسب با وضعیت بیمار طراحی و پیشنهاد میشوند.
دسته دوم از خدمات که به کمک دستگاه های برقی الکتروتراپی ممکن میشود. این موضوع به خصوص در مورد آموزش و ادامه دادن مستمر دوره فیزیوتراپی اهمیت زیادی پیدا میکند. این دو دسته از تمرین ها و فعالیت ها بدون یکدیگر کاربردی نبوده و بدون شک بدون تمرین های مداوم حرکات کششی و همکاری با فیزیوتراپیست، کارکرد خود را از دست میدهد.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

مزیت های ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم چیست؟

از آنجایی که فیزیوتراپی در مکان بیمارستان یا کلینیک میتواند محدودیت هایی با خود برای بیمار داشته باشد، به خصوص در مورد کسانی که توانایی حرکت ندارند و به سبب سکته مغزی مشکلاتی در حرکت و جابحایی برایشان ایجاد شده است، بسیاری از افراد ترجیح میدهند در محیط امن خانه به فعالیت های خود بپردازند.

از طرفی دیگر پاندمی کرونا نگرانی را برای افراد بیمار و بستگان آنها بیشتر کرده چرا که سرعت انتقال ویروس کرونا در مکان های سربسته میتواند آزاردهنده باشد. ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم ها مشکل را از بسیاری از جهات به خصوص در مورد کسانی که اهمیت زیادی به مسئله پوشش و مسائل مذهبی میدهند؛ راحت تر کرده و این امکان را به بیماران میدهد تا در محیط امن خانه، به دور از مشکلات جا به جایی و رفت آمد، مشکلات پوشش و انجام تمرین ها در فضای شخصی، بپردازند.

در هنگام دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم به چه مواردی توجه کنیم؟

همانطور که میدانید فیزیوتراپی یکی از روش های شناخته شده برای درمان مشکلات حرکتی به شمار میرود. اما برای ارائه این خدمات توسط فیزیوتراپیست لازم است که به نکات ابتدایی و پایه ای در این زمینه توجه شود که در ادامه به طور دقیق تر بررسی میشوند.

  • در اولین گام برای اینکه از خدمات فیزیوتراپی در منزل برخوردار شوید، توجه به مکان مورد نظر است. اختصاص دادن اتاقی تمیز و خلوت به بیمار و فیزیوتراپ کمک میکند تا در اولین قدم از فضای اختصاصی برای کار خود استفاده کنند.
  • تمرکز بر روی فعالیت و فیزیوتراپی یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. بنابراین خاموش کردن یا سایلنت کردن گوشی، سپردن مراقبت کودک یا خردسال به پرستار یا آشنایان در زمان درمان، میتواند به بیمار کمک کند تا بر روی شرایط خود تمرکز کند.
  • توجه به تمرین های حرکتی که توسط فیزیوتراپیست ارائه میشود، میتواند به بیمار کمک کند تا در فاصله بین دو جلسه با انجام این حرکات، بدن از حالت خشکی خارج شده و پیشرفت وضعیت بیمار مشاهده شود.

چه خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط خانم انجام میشود؟

از آنجایی که فیزیوتراپی برای درمان های مشکلات متعددی مورد استفاده قرار میگیرد، توجه به اینکه چه خدماتی توسط فیزیوتراپیست ارائه میشود و این موضوع میتواند به درمان چه بیماری هایی کمک کند، میتواند تصویر واضحی از پیشرفت بیمار بعد از طی کردن جلسات فیزیوتراپی ارائه دهد. در ادامه لیستی از خدمات و موضوعاتی که در رفع آنها از فیزیوتراپیست کمک گرفته میشود، شرح داده میشود.

  • فیزیوتراپی گردن

بدون شک مشکلاتی مانند استفاده از وسایل سنگین، کوله پشتی، وارد شدن ضربه به گردن و مواردی از این قبیل میتواند آسیب های زیاد و خطرناکی را به گردن وارد کند. این موضوع به خصوص به علت اینکه گردن در ناحیه ای خطرناک است و محل اتصال نخاع به ستون فقرات میباشد، اهمیت زیادی پیدا میکند.
عوامل زیادی مثل خم کردن بیش از حد سر، انجام حرکات کششی و ورزشی نادرست، تنظیم نادرست صندلی و… میتواند در گردن درد و آسیب رسیدن دائمی به گردن تاثیرگذار باشد. به همین دلیل توصیه میشود با انجام حرکات کششی مناسب، فیزیوتراپی و درمان هایی از این قبیل نسبت به درمان گردن، اقدامات لازم را انجام داد.

  • فیزیوتراپی کمر

اگر شما هم مشکلاتی مانند وارد شدن ضربه ناگهانی به کمر در اثر تصادف یا مشکلاتی از این قبیل را تجربه کرده باشید، میدانید که یکی از روش هایی که به بیمار کمک میکند فیزیوتراپی کمر به وسیله دستگاه های الکتروتراپی است. از آنجایی که انجام حرکات کششی و فعالیت فیزیکی به تنهایی نمیتواند این مشکل را برطرف کند، فیزیوتراپی کمر که بیشتر تمرکز آن بر روی اصلاح مهره های ستوان فقرات در جای خود است، میتواند کمک کننده باشد. به کمک فیزیوتراپی کمر مشکلات مانند کمر درد، اصلاح و جابجایی مهره های ستون فقرات در جای خود، افزایش عملکرد و مشکلات حرکتی بهبود پیدا خواهد کرد.

  • فیزیوتراپی دست

فیزیوتراپی دست در منزل به خصوص برای کسانی که دچار مشکلاتی مانند وارد شدن ضربه و شکستگی نواحی مختلف دست شده اند، در صورت آسیب دیدگی تاندون ها یا رباط های دست، در رفتگی نقاط مختلف دست، رماتیسم مفصلی و… کاربردی و موثر خواهد بود. به طور کلی به دلیل حساسیت بالای عضو دست، برای هرکدام از قسمت های مختلف دست مانند مچ دست، آرنج، کتف، شانه و… مدل های مختلفی از تمرین های کششی و درمان های فیزیوتراپی توسط پزشک معالج و فیزیوتراپیست ارائه میشود.

  • فیزیوتراپی پا

مشکلات متعددی در مورد پاها میتوانند امکان حرکت کردن و راه رفتن را برای فرد مختل کنند، مواردی مانند پیچ خوردگی پا، شکستگی نقاط مختلف پا، پاره شدن رباط، قوس کف پا، خار پاشنه، آسیب دیدگی عضلات پا و… از جمله مهمترین مواردی هستند که باعث میشود مشکلات حرکتی برای شخص ایجاد شود.
در چنین حالتی درمان های متنوعی مانند لیزر درمانی، الکترودرمانی، درمان به کمک امواج صوتی، انجام حرکات کششی و تمرین هایی از این قبیل میتواند به بیمار کمک کند تا در زمانی کوتاه بهبودی خود را به طور کامل به دست آورند.

  • فیزیوتراپی صورت

متاسفانه یکی از مشکلاتی که میتواند به دلیل سکته مغزی اتفاق بیافتد، فلج موقت صورت است، در چنین حالتی فرد قادر به حرکات عضلات و قسمت های مختلف بدن مانند ابروها، چشم ها، لب ها را نخواهد داشت.
طبیعیست در چنین حالتی مشکلاتی مانند عدم حرکت چشم ها یا ناتوانی در صحبت کردن، فرد بیمار را ناراحت میکند و در بسیاری از موارد با علائم افسردگی نیز همراه خواهد بود. خوشبختانه با راهکارها و درمان هایی همچون فیزیوتراپی صورت سعی بر رفع و حل این مشکلات شده و درصد بسیاری از کسانی که از فیزیوتراپیست کمک میگیرند، به طور کامل درمان میشوند.

فیزیوتراپی در منزل - طلوع طب

هزینه درمان فیزیوتراپی در منزل توسط خانم، چگونه محاسبه میشود؟

به طور کلی، یکی از عوامل موثر و اصلی در قیمت گذاری ارائه خدمات فیوتراپی در منزل؛ میزان تخصص فرد و سابقه کاری او در بیمارستان ها و کلینیک ها، سطح رضایت بیماران در این زمینه، ساعت کاری و تعداد جلسه های فیزیوتراپی تجویز شده توسط پزشک متخصص، بستگی دارد. شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با مجموعه طلوع طب به شماره تلفن های 91012121-021 و 8869880-021 تماس گرفته و با اعلام نوع فیزیوتراپی مورد نیاز خود، هزینه اعزام فیزیوتراپیست را جویا شوید.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم در طلوع طب

در این مقاله سعی بر این شد تا اطلاعاتی کامل و جامع در خصوص درمان فیزیوتراپی، فیزیوتراپی در منزل توسط خانم و مزایای دریافت این خدمات، همچنین آشنایی با انواع فیزیوتراپی ارائه شود. مجموعه طلوع طب یکی از موسسات شناخته شده در زمینه ارائه خدمات کمک درمانی و پزشکی در منزل و سایر نقاط مختلف ایران میباشد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص خدمات قابل ارائه توسط مجموعه طلوع طب و هزینه دریافت خدمات با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

برای درخواست خدمت فیزیوتراپی در منزل توسط خانم فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880