فیزیوتراپی در منزل شرق تهران

فیزیوتراپی در منزل شرق تهران - طلوع طب

فیزیوتراپی یکی از روش های مورد استفاده برای درمان بیماری های جسمی و حرکتی است که اینروزها کاربرد گسترده ای به نسبت گذشته پیدا کرده است. شاید اولین بار این روش درمانی در درمان مشکلات حرکتی مختص به ورزشکاران به کار گرفته شده باشد اما این روزها از این روش برای درمان بیماری ها و مشکلات زیادی از فیزیوتراپی استفاده میشود. 

در این روش درمانی به کمک تحریک سیستم عصبی عضو آسیب دیده، قدرت بدنی بیمار افزایش پیدا کرده و به مرور زمان با انجام فعالیت های بدنی و تمرین های ورزشی و حرکات اصلاحی، عضو آسیب دیده بهبود پیدا کرده و یا به طور کامل درد بر طرف میشود. در این روش درمانی از ابزارها و دستگاه های مختلفی استفاده میشود که در ادامه به طور اختصاصی به معرفی آنها پرداخته میشود. اگر شما هم میخواهید خدمات فیزیوتراپی در منزل شرق تهران را دریافت کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

چرا فیزیوتراپی در منزل شرق تهران اهمیت دارد؟

شرق تهران یکی از پر جمعیت ترین مناطق تهران است که دسترسی زیادی به مراکز درمانی و بیمارستان های ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی به بیماران و افراد نیازمند دریافت این دسته درمان، ندارد. به همین جهت افراد ساکن شرق تهران و محدوده رسالت، به ناچار باید به بیمارستان های شلوغ یا کلینیک ها مراجعه کنند. خوشبختانه این روزها به کمک موسسات ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزل، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و خانواده های بیماران میتوانند با توجه به نیاز بیمار، از این موسسات کمک بگیرند. 

فیزیوتراپی در منزل شرق تهران مزیت های خودش را داشته و دریافت خدمات کمک درمانی توسط بیمار را به نسبت مراجعه به بیمارستان آسان تر میکند. شاید بتوان گفت بیشترین مزیت فیزیوتراپی در منزل صرفه جویی در هزینه و زمان بیمار و اطرافیان او باشد.  در ادامه به شرح کامل مزایای دریافت فیزیوتراپی در منزل پرداخته خواهد شد.

  • صرفه جویی در زمان 

این روزها مراجعه به بیمارستان یا کلینیک به خصوص در شهرهای بزرگ که زندگی شهری با ترافیک گره خورده، برای افراد بیمار طاقت فرسا بوده نیازمند گذراندن زمان زیاد در ترافیک میباشد. از طرفی دیگر دیر رسیدن به بیمارستان یا کلینیک میتواند باعث مشکلاتی مثل گذشتن نوبت بیمار و مسائلی از این دست شود. با امکان فیزیوتراپی در منزل شرق تهران دیگر نیازی نیست تا از ساعت ها قبل از برگزاری این جلسات نگران به موقع رسیدن به کلینیک باشید.

  • صرفه جویی در هزینه ها

اگر شما هم به مسائل اقتصادی اهمیت میدهید، در نظر گرفتن هزینه رفت و آمد علاوه بر هزینه های درمانی و زمانی که صرف میکنید میتوانند از جمله موارد مهم و تاثیرگذار در انتخاب و تصمیم گیری شما باشند. شاید در ابتدا که تعرفه های فیزیوتراپی در منزل را مشاهده کنید به این فکر کنید که هزینه بیشتر از مراجعه به مرکز درمانی میباشد، اما با در نظر گرفتن هزینه رفت و آمد، مراجعه به بیمارستان چندان هم منطقی به نظر نمیرسد.

  • محیط امن خانه 

متاسفانه اکثر بیمارانی که نیازمند درمان به روش فیزیوتراپی میباشند از مشکلات حرکتی یا ضعف عضلانی رنج میبرند و به هر دلیل توانایی یک فرد سالم را ندارند. در چنین شرایطی بدون شک بودن در محیط خانه با وجود خطرات احتمالی که برای افراد بیمار وجود دارد، راحت تر است و نگرانی های اطرافیان بیمار را کاهش میدهد. از طرفی دیگر این فرصت برای فیزیوتراپیست ممکن میشود که به راحتی عواملی که موجب ناراحتی و تردد سخت فرد بیمار در خانه میشود را شناسایی کرده و به او در جهت حل مشکلات کمک کند.

  • امکان آموزش نکات به بستگان بیمار

به دلیل محدودیت هایی که در فضای کلینیک ها وجود دارد، امکان نظارت بر انجام صحیح فیزیوتراپی توسط خانواده بیمار وجود ندارد و این موضوع میتواند با خود مشکلاتی را ایجاد کند. خوشبختانه با اعزام فیزیوتراپیست در منزل، علاوه بر اینکه تمرکز درمانگر معطوف به اجرای صحیح درمان میباشد، این فرصت را در اختیار خانواده  و خویشاوندان فرد بیمار میگذارد که حرکات ورزشی، تمرین های اصلاحی را آموزش ببینند و با بیمار تمرین کنند. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به بهبود سریعتر بیمار کمک زیادی میکند.

فیزیوتراپی در منزل شرق تهران

از فیزیوتراپی در منزل شرق تهران، برای درمان چه بیماری هایی استفاده میشود؟

شاید شما هم تصور کنید در صورت بروز حادثه و شکستگی اعضای بدن و یا مسائل حرکتی تنها نیاز به درمان فیزیوتراپی حس میشود و در چنین مواقعی از فیزیوتراپیست ها کمک گرفته میشود، اما گستره فعالیت و درمان فیزیوتراپی در منزل شرق تهران به این موارد ختم نشده و بسیاری از افراد برای درمان بیماری های دیگر به کلینیک جهت فیزیوتراپی مراجعه میکنند. در ادامه لیستی از شایع ترین مشکلات و بیماری هایی که با فیزیوتراپی بهبود میابند تهیه شده است.

  • صدمات و آسیب های ناشی از ورزش کردن

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ورزشکاران را تهدید میکند، صدمات و آسیب های ناشی از بلند کردن وزنه های سنگین، کوفتگی، در رفتگی و وارد شدن ضربه به نواحی مختلف بدن میباشد. این مشکلات که بیشتر در اثر بلند کردن وزنه های سنگین و کار با دستگاه های ورزشی اتفاق میافتد، میتواند صدمات جدی به ورزشکار وارد کند، بنابراین رعایت اعتدال در ورزش کردن یکی از اولین نکاتی است که یک ورزشکار باید مورد توجه قرار دهد.

  • مشکلات نورولوژیک و آسیب به مغز

متاسفانه این روزها بیماری هایی مانند سکته مغزی، پارکینسون، فلج مغزی یا فلج قسمتی از بدن بیشتر از قبل در افراد دیده میشود، این موضوع اخیرا در افرادی که سن زیادی هم ندارند رواج پیدا کرده و به مشکلاتی مانند استرس، سبک زندگی و… مرتبط میشود. یکی از روش های درمانی در این دسته از بیماران، فیزیوتراپی به شیوه های مختلفی همچون الکتروتراپی، سرما/گرما درمانی، انجام حرکات کششی و ورزشی و… میباشد. این درمان ها عموما تا حد زیادی به بهبود یافتن دائمی بیمار منجر میشوند و یا در مواردی که بیماری به طور قطع درمان نمیشود (مانند بیماری ام اس) تا حد قابل توجهی از رشد بیماری میکاهد و بیماری با سرعت بسیار کمتری پیشروی میکند. 

  • سلامت زنان 

یکی از مشکلاتی که زنان به خصوص بعد از بارداری تجربه میکنند، بی اختیاری ادرار و مدفوع است که در اثر شل شدن عضلات ناحیه لگن، اتفاق میافتد. یکی از راهکارهای قطعی برای این بیماری، فیزیوتراپی به وسیله الکتروتراپی و سرما/گرما درمانی میباشد. 

  • دردهای عضلانی و مفصلی 

افراد به ویژه خانم ها در سنین بالا مشکلاتی مانند کمر درد، روماتیسم مفصلی و یا دردهای عضلانی را تجربه میکنند، گاهی ممکن است این مشکلات و بیماری ها تا جایی پیشروی کنند که فرد حتی کارهای روزمره خود را نتواند انجام دهد. اگر به عنوان دانشجو، کارمند و یا کارگر روزانه بارهای سنگین حمل میکنید و یا از کوله پشتی سنگین استفاده میکنید، اگر در اثر تصادف یا حادثه به قسمت های مختلف بدن شما ضربه وارد شده است، باید جانب احتیاط را رعایت کرده و قبل از دیر شدن و ناکارآمد شدن درمان، از روش های درمانی مانند فیزیوتراپی استفاده کنید.

  • درمان بیماری های قلبی 

بسیاری از بیماران قلبی، حتی بعد از جراحی ممکن است مشکلاتی همچون بیماری انسداد مزمن ریوی، فیبروز کیستیک و یا انفارکتوس میوکارد را تجربه کنند، یکی روش های کاهش مشکلات قلبی، کمک گرفتن از یک فیزیوتراپیست در حین معالجه میباشد.

  • درمان بیماری کودکان مانند تاخیر در رشد کودک

یکی از بیماری هایی که باعث توقف و یا کند شدن روند رشد کودک میشود، فلج مغزی یا دیستروفی عضلانی است که مشکلاتی در عملکرد مغز باعث بروز این دسته از بیماری ها میشود. یکی از روش های درمان این بیماری ها استفاده از فیزیوتراپی به عنوان یک روش برای کمک و تسهیل این دسته از دردها میباشد.

  • درمان سوختگی و زخم های ناشی از آن

از بین رفتن عصب های عضو دچار سوختگی، ایجاد زخم و مشکلات جدی تر همچون عفونت، خونریزی و… در سوختگی های جدی تر میتواند برای بیمار بسیار آزاردهنده باشد. این روزها به کمک روش هایی همچون آب درمانی، ماساژ درمانی، تمرین درمانی و…  که همگی زیر مجموعه ای فیزیوتراپی هستند میتوان به بیمارانی که از سوختگی رنج میبرند، کمک کند.

فیزیوتراپی کف لگن شرق تهران

اختلال ضعف عملکرد عضلات کف لگن، که می تواند بر اثر کهولت سن، بارداری، برخی عمل ها و یا سبک زندگی نامناسب ایجاد می شود؛ می تواند باعث اشکال در دفع ادرار و مدفوع شود. برای رفع این مشکل فیزیوتراپیست ها با معاینه دقیق فرد، یک برنامه برای تقویت عضلات لگن آماده می کنند. با انجام این تمرینات زیر نظر فیزیوتراپیست، عضلات لگن تقویت می شود و عملکرد آن به مرور بهبود پیدا می کند.

برخی از تمرینات فیزیوتراپی کف لگن

  • استفاده از دستگاه بیوفیدبک
  • الکتروتراپی
  • تمرینات عملی
  • انجام تمرینات با حفظ ریتم تنفسی
  • تمرینات کششی برای عضلات لگن

علاوه بر تمریناتی که در قسمت بالا اشاره شد، تمرینات دیگری نیز وجود دارد. اما این تمرینات و درمان ها باید با تجویز و نظارت فیزیوتراپیست انجام شود، تا هم تاثیرگذاری بهتری داشته باشند و هم برای فرد خطری ایجاد نکنند.

هزینه درمان فیزیوتراپی در منزل شرق تهران چقدر است؟

هزینه فیزیوتراپی در منزل شرق تهران تفاوتی با سایر نقاط تهران نداشته و هزینه فیزیوتراپی با توجه به تکنیک درمان، دارای تعرفه ای مشخص میباشد. البته این موضوع به طور مستقیم به تخصص فیزیوتراپیست، سبک درمان، موسسه واسط، دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده برای درمان دارد.

یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید، کمک گرفتن از موسسات و مجموعه های معتبر برای معرفی و دریافت خدمات پزشکی و کمک درمانی در منزل میباشد. این روزها بسیاری از موسسات ارائه دهنده خدمات پزشکی معتبر نبوده و این موضوع میتواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. بنابراین شناخت مجموعه های معتبر میتواند به دریافت خدمات با کیفیت کمک شایانی بکند. مجموعه طلوع طب یکی از شناخته شده ترین مجموعه ها در زمینه ارائه خدمات کمک درمانی در منزل است که برای شما این امکان را فراهم میکند با مشاوره رایگان و شناخت بیشتر خدمات قابل ارائه، نسبت به انتخاب پزشک، فیزیوتراپیست یا پرستار، اقدام نمایید. جهت دریافت مشاوره رایگان و یا فیزیوتراپی در منزل شرق تهران با کارشناسان مجموعه به شماره تلفن های  ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای درخواست خدمت فیزیوتراپی در منزل شرق تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880