خدمات فیزیوتراپی در منزل - طلوع طب

اگر شما یا بستگانتان برای یک بار مشکلاتی همچون بیماری های حرکتی و یا عمل جراحی را تجربه کرده باشید، بدون شک میدانید که یکی از راهکارهای مفید برای رفع این مشکل و یا سرعت بخشیدن در جهت بهبود فردی، میتواند استفاده از فیزیوتراپی به عنوان یک روش کمک درمانی مورد استفاده قرار میگیرد.

در طی این روش با رعایت اصولی مشخص به کمک تمرین های حرکتی، ماساژ، الکتروتراپی، طب سوزنی و… در جهت رفع بیماری های حرکتی و یا بهبود سریع تر زخم ها و سایر مشکلات اقدام میشود. اگر به هر دلیلی نیاز دارید تا خدمات فیزیوتراپی در منزل را دریافت کنید، با ما در ادامه همراه باشید.

خدمات فیزیوتراپی در منزل چیست؟

یکی از اولین سوال هایی که ممکن است برای هر شخصی ایجاد شود، پرسیدن این سوال است که خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل چه مواردی میشوند؟ افراد به دلایل مختلفی در شرایط خاص ممکن است دریافت این دسته از خدمات را در منزل به بودن در کلینیک ها ترجیح بدهند. این خدمات شامل روش های درمانی متفاوتی میشود.

درمان از طریق فیزیوتراپی به کمک روش های درمانی با استفاده از تمرینات و حرکات ورزشی، تجهیزات مکانیکی و پزشکی، جریان الکتریکی، طب سوزنی و… گفته میشود. این مجموعه از خدمات به بهبود وضعیت و رفع مشکلات بیمار کمک میکند.

مزیت های دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل چیست؟

همانطور که اشاره شد بسیاری از افراد به دلایل مختلفی ترجیح میدهند تا خدمات فیزیوتراپی را در منزل خود دریافت کنند. این روزها به علت درخواست های بیشمار برای درخواست خدمات فیزیوتراپی در منزل، هزینه این نوع از درمان تا حد زیادی کنترل شده و دارای یک تعرفه مشخص میباشد، بنابراین اگر به دلیل هزینه ی بالا از این خدمات استفاده نمیکنید، باید به شما بگوییم که این روزها به راحتی میتوانید برای دریافت این دسته از خدمات اقدام کنید. در ادامه به برخی از مهمترین مزیت های اعزام فیزیوتراپیست در منزل اشاره میشود.

  • شاید یکی از مشکلات اصلی برای بیمارانی که به تازگی عمل جراحی انجام داده اند یا از مشکلاتی رنج میبرند که کم توانی جسمی را با خود به همراه دارد، عدم توانایی در راه رفتن و جا به جایی از منزل تا کلینیک یا بیمارستان برای تکمیل دوره درمانی خود به کمک فیزیوتراپی میباشد. در چنین شرایطی به خصوص در مورد کسانی که دچار مشکلاتی مانند سکته مغزی یا ام اس هستند، درخواست خدمات فیزیوتراپی در منزل میتواند کمک کننده باشد.
  • بدون شک گذراندن وقت در ترافیک در جا به جایی های روزمره میتواند یکی از بزرگترین دغدغه های زندگی شهرنشینی در این روزها باشد. این موضوع به خصوص در مواردی که فاصله محل سکونت تا بیمارستان زیاد باشد، یا محل قرارگیری بیمارستان و… نیز بستگی دارد. این موضوع برای افراد بیمار نیز میتواند مشکلات و چالش های زیادی ایجاد کند، بنابراین درخواست اعزام فیزیوتراپ به منزل میتواند از وقوع مشکلات بیشتر جلوگیری کند.
  • با شایع شدن بیماری های واگیردار مانند کرونا، مشکلات زیادی در خصوص رفت و آمد به وجود آمد. این موضوع در مورد کسانی که بیماری های زمینه ای دارند و از مشکلات قلبی، تنفسی و… رنج میبرند، اهمیت بیشتری نیز پیدا میکند. بنابران توصیه میشود با شروع بیماری های واگیردار به خصوص در فصول سرد سال، سعی کنید تا حد امکان از موسساتی که امکان دریافت خدمات کمک درمانی در منزل را ممکن میسازند، کمک بگیرید.
  • اعزام فیزیوتراپیست در منزل میتواند از این جهت کمک کننده باشد که با محیط خانه و موانعی که مسیر بهبودی بیمار کاهش میدهد، شناسایی شده و نسبت به برطرف کردن این موارد اقدام شود.
  • یکی از مشکلاتی که در شهرهای بزرگ به خصوص تهران ممکن است آزاردهنده باشد، آلودگی هواست. این موضوع به خصوص برای گروه های حساس که شامل افراد سالمند و بیمار میشود، اهمیت زیادی پیدا میکند. به همین منظور دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل میتواند یکی از راهکارهای مفید برای مراقبت بیشتر از بیماران و افراد کم توان باشد.
  • ارائه خدمات فیزیوتراپی در خانه، این امکان را به دیگر اعضای خانواده و همراهان بیمار میدهد تا ضمن نظارت به فرآیند فیزیوتراپی و به کارگیری روش های درمانی متنوع، تمرین های ورزشی و حرکاتی که از سوی فیزیوتراپ آموزش داده میشود را یاد بگیرند. در چنین حالتی در فاصله ی بین جلسات فیزیوتراپی، با تمرین های مداوم روند بهبود بیمار افزایش پیدا کند.

با تمام مزیت هایی که گفته شد، محدودیت هایی از نظر عدم جا به جایی و انتقال تمامی دستگاه های مورد استفاده برای درمان، میتواند مانع از ارائه این دسته از خدمات در منزل باشد. اما میتوان در جلسات ابتدایی از این روش ها کمک گرفت تا بیمار توانایی لازم برای مراجعه به بیمارستان ها و کلینیک ها را بدست بیاورد.

خدمات فیزیوتراپی در منزل

از فیزیوتراپی برای درمان و بهبود چه بیماری هایی استفاده میشود؟

به طور کلی فیزیوتراپی تنها محدود به استفاده از یک روش درمانی خاص و استفاده از جریان الکتریکی نمیباشد، این روزها برای درمان بیماری های متنوعی و یا کاهش سرعت رشد بیماری، از فیزیوتراپی استفاده میشود.

همانطور که میدانید عملیات و درمان های فیزیوتراپی به دو دسته طبقه بندی میشوند. دسته اول درمان بدون نیاز به تجهیزات پزشکی، تنها با درمان های سطحی به کمک دست، انجام حرکات اصلاحی، استفاده از تمرین های ورزشی میباشد. این مورد میتواند در خانه یا کلینیک بنا به درخواست بیمار انجام شود.

دسته دوم از خدمات ارائه شده توسط فیزیوتراپیست، استفاده از دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده برای درمان مشکل بیمار با توجه به سوابق بیماری و مواردیست که نیاز به کمک دارد. به همین دلیل دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده میتوانند متفاوت باشند. روش های درمان در فیزیوتراپی مانند الکتروتراپی، طب سوزنی، لیزر درمانی و… از جمله روش های درمانی موثری هستند که در درمان بیماری ها را راحت تر امکان پذیر میکنند.

در فیزیوتراپی با استفاده از روش های مختلف به تحریک عضلات و بافت های حرکتی اقدام میکنند. توجه داشته باشید که در این نوع از درمان علاوه بر فیزیوتراپیست، باید به طور کامل زیر نظر پزشک معالج انجام شود.

خدمات فیزیوتراپی در منزل برای درمان چه مشکلاتی مورد استفاده قرار میگیرد؟

بدون شک در سالهای اخیر کاربرد فیزیوتراپی بیشتر از قبل شده و از این روش به عنوان محرکی برای بهبود بیماری های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه لیستی از بیماری ها و مشکلاتی که به وسیله فیزیوتراپی درمان میشود، ارائه شده است.

  • درمان دردهای روماتیسم مفصلی و درد عضلات
  • درمان انواع دردهای دست، پا، کمر، گردن و…
  • درمان بیماری های قلبی و عروقی
  • درمان بیماری های تنفسی
  • درمان بیماری های نورولوژیک، سکته مغزی، ام اس و…

فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی در منزل

در این مقاله علاوه بر مزیت های استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل، به مواردی همچون کاربرد گسترده از فیزیوتراپی، معرفی بیماری های قابل درمان با این روش و مواردی از این قبیل پرداخته شد. هزینه دریافت این دسته از خدمات کمک درمانی به صورت تعرفه ای مشخص و بر اساس روش های درمانی مورد استفاده، محاسبه میشود. خوشبختانه این روزها موسسات و سازمان های واسط ارائه دهنده این دسته از خدمات به کمک خانواده ها و افراد بیماری آمده است که میخواهند این خدمات را دریافت کنند. مجموعه طلوع طب یکی از مجموعه های شناخته شده در زمینه ارائه خدمات پزشکی و کمک درمانی است که مسیر استخدام و اعزام پزشک، فیزیوتراپیست و… را برای کاربران راحت تر و هموارتر میسازد. شما میتوانید برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل و یا سایر خدمات مورد نیاز خود با کارشناسان موسسه طلوع طب به شماره ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

برای درخواست خدمت خدمات فیزیوتراپی در منزل فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880