فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

فیزیوتراپی یکی از روش های درمانی است که برای بیماران با پیش زمینه های متنوع در جهت بهبود بیماری و یا کاهش سرعت رشد بیماری مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از مشکلات و معضلاتی که در مورد بیمارانی که نیازمند درمان فیزیوتراپی هستند ممکن است ایجاد شود، عدم امکان جا به جایی و مراجعه به کلینیک برای درمان است. در چنین شرایطی بدون شک دریافت خدماتی همچون فیزیوتراپی در منزل شمال تهران میتواند کمک کننده باشد. در ادامه به مزیت های این دسته از خدمات در کنار توضیحاتی راجع به خدمات دریافتی، اشاره خواهد شد.

فیزیوتراپی در منزل شمال تهران چه امکاناتی در اختیار بیمار قرار میدهد؟

همانطور که اشاره شد شاید مهمترین ویژگی فیزیوتراپی در منزل، امکان درمان در منزل میباشد. این روزها با تمام شرایطی که ممکن است برای بیمار ایجاد شود، یکی از معقولانه ترین کارها، فیزیوتراپی در منزل است. تفاوتی ندارد ساکن کدام نقطه از تهران هستید و دسترسی شما به بیمارستان یا کلینیک چگونه است. به هر حال ممکن است با توجه به وضعیت بیمار این تصمیم گرفته شود که درمان فیزیوتراپی در خانه انجام شود.

به طور کلی فیزیوتراپی در منزل به دو دسته درمان تقسیم بندی میشود، درمان بدون ابزار و دستگاه و درمان های فیزیوتراپی به کمک دستگاه ها و سایر تجهیزات پزشکی. در دسته اول فیزیوتراپیست با شناخت وضعیت بیمار، به انجام تمرین های ورزشی، حرکات اصلاحی و توانمند سازی بیمار بر اساس شرایط بیمار میپردازد.

در دسته دوم فیزیوتراپیست علاوه بر تمرین های ورزشی و حرکات اصلاحی، به کمک دستگاه های مختلف با الکتروتراپی و… اقدام به درمان بیمار میکند. در این سبک از درمان با جریان الکتریکی، طب سوزنی و سایر تجهیزات دیگر نسبت به تحریک عصب های حرکتی اقدام میشود. این مورد میتواند به بازیابی توان بیمار بیانجامد و بهبود بیمار با سرعت بالاتری انجام شود.

فیزیوتراپی در منزل شمال تهران برای درمان چه مشکلاتی مورد استفاده قرار میگیرد؟

در گذشته استفاده از فیزیوتراپی تنها برای مشکلات حرکتی استفاده میشد، اما این روزها با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت یافتن ورزش و انجام حرکات ورزشی، از فیزیوتراپی برای درمان بیماری های زیادی استفاده میشود. این موضوع باعث کاهش اهمیت الکتروتراپی نشده و به درمان بهتر بیماری با روش های مختلف منجر میشود. در ادامه به روش های درمانی مورد استفاده در رفع بیماری ها اشاره میشود.

  • درمان بیماری های روماتیسم

یکی از مشکلات شایع در خصوص افراد مسن و کسانی که از کمبود ویتامین های معدنی رنج میبرند، بیماری های روماتیسم است که به طور مستقیم بر روی استخوان و مفاصل بدن تاثیرگذار میباشد. از علائم و مشکلاتی که در خصوص بیماری های روماتیسم مفصلی ایجاد میشود، میتوان به خشکی عضلات و سخت حرکت دادن دست و پا، درد و تورم مفصل های بدن، مشکلات در هنگام خواب، علائم مشابه بیماری آنفولانزا و… اشاره کرد. این دسته از بیماری ها به کمک فیزیوتراپی میتوانند تا حد زیادی کنترل و درمان شوند. در فیزیوتراپی دردهای روماتیسم مفصلی از روش های متنوعی همچون حرکات ورزشی، استفاده از گرما درمانی یا سرما درمانی، ماساژ درمانی، الکتروتراپی و یا طب سوزنی استفاده میشود.

  • درمان بیماری های نورولوژیک

از قدیمی ترین و شناخته شده ترین روش های درمان بیماری های عصبی میتوان به فیزیوتراپی اشاره کرد. این درمان یکی از روش های موثر در جهت رفع بیماری های نورولوژیک مانند سکته مغزی، ام اس و مواردی از این قبیل میباشد. در چنین شرایطی مغز توانایی کنترل و نظارت بر حرکات تمامی قسمت های بدن را از دست میدهد. از همین رو هدف از فیزیوتراپی درمان به منظور تحریک اعصاب به کمک جریان الکتریکی با ولتاژ کم، طب سوزنی و یا گرما درمانی مورد استفاده قرار میگیرد. در برخی از بیماری های نورولوژیک مانند ام اس، امکان درمان قطعی وجود ندارد و از فیزیوتراپی به عنوان یکی از روش های کاهش دهنده سرعت بیماری استفاده میشود. یکی دیگر از مشکلاتی که در خصوص بیماری های نورولوژی ممکن است به وجود بیاید، ضعف یا ناتوانی قدرت تکلم است، به همین دلیل از گفتار درمانی به عنوان یکی از روش های کمک درمانی استفاده خواهد شد.

  • درمان بیماری های قلبی و عروقی

میدانید که هر ساله با مشکلاتی مانند بالا بودن فشار خون یا قند خون بسیاری از افراد به بیماری های قلبی عروقی مبتلا میشوند. از طرفی دیگر عواملی مانند تغذیه ناسالم، وراثت و عواملی دیگر نیز در ابتلا به بیماری های قلبی موثر هستند. بنابراین یکی از شایع ترین مشکلاتی که میتواند برای هر انسان ایجاد شود، این دسته از بیماری هاست. یکی از روش های کنترل و درمان بیماری های قلبی، ورزش کردن مداوم تحت نظارت پزشک معالج و فیزیوتراپیست، توجه به تغذیه سالم و مواردی از این قبیل است که تحت نام فیزیوتراپی قلبی ارائه  میشود. از طرفی دیگر افرادی که به تحت عمل های جراحی سنگین قلبی قرار گرفته اند برای بهبود و بازگشت توانایی های بدن خود نیاز به انجام حرکات اصلاحی، تمرین های ورزشی، ماساژ درمانی و در برخی موارد الکتروتراپی نیز دارند.

  • درمان مشکلات حرکتی

افراد به دلایل مختلفی مانند وارد شدن ضربه به نقاط مختلف بدن مانند دست، پا، کمر و یا شکستگی اعضای بدن نیاز به فیزیوتراپی پیدا میکنند. اهمیت فیزیوتراپی نه تنها به بالا بردن سرعت بهبود، بلکه به مواردی همچون درمان شکستگی اعضا به صورت درست و انجام حرکات اصلاحی و جلوگیری از بروز دوباره مشکلات صورت میپذیرد. فیزیوتراپی برای درمان مشکلات حرکتی با روش هایی مانند الکتروتراپی، سرما یا گرما درمانی و انجام حرکات ورزشی و اصلاحی ممکن میشود.

فیزیوتراپی زانو در منزل

مزایای فیزیوتراپی در منزل شمال تهران چه هستند؟

همانطور که اشاره شد فیزیوتراپی در منزل بر اساس نیازهای بیمار و هزینه این سبک از درمان میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای بیمار باشد. این مدل از بیماری مزیت های زیادی دارد که در ادامه با بخش های مختلف آن آشنا خواهید شد.

  • یکی از مهمترین مسائلی که بیمار با آن دست و پنجه نرم میکند، امکان حرکت و جا به جایی محدود است که میتواند باعث آسیب رسیدن یا کند شدن روند بهبود بیمار است. این موضوع میتواند دلیلی بر انتخاب درمان فیزیوتراپی در منزل نیز باشد.
  • فیزیوتراپی در منزل میتواند این امکان را برای اطرافیان بیمار ایجاد کند تا علاوه بر نظارت بر روند درمان، تمرین های ورزشی و حرکات اصلاحی مورد نیاز را از فیزیوتراپیست یاد بگیرند و در دوران نقاهت با بیمار تمرین کنند.
  • فیزیوتراپیست با مراجعه به منزل بیمار میتواند محیط خانه را بررسی کرده و عواملی که باعث بروز حادثه و یا مواردی از این قبیل میشود را به خوبی شناسایی کند. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که فیزیوتراپیست طی توصیه هایی به اطرافیان بیمار موانع را برطرف کرده و سرعت بهبودی بیمار افزایش پیدا خواهد کرد.
  • آلودگی هوا یکی از مشکلاتیست که زندگی شهرنشینی با خود به همراه دارد. این روزها آلودگی هوا به تنهایی باعث بروز بیماری های زیادی میشود، از طرفی دیگر میتواند در تشدید بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی و عصبی تاثیر گذار باشد. در چنین شرایطی به خصوص در مورد کسانی که به فیزیوتراپی برای درمان بیماری های قلبی نیاز دارند، دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران میتواند کمک کننده باشد.

هزینه درمان فیزیوتراپی در منزل شمال تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران میتواند به موضوعات و عوامل مختلفی از جمله مواردی مانند: انجام عملیات و استفاده از دستگاه ها و ابزارهای خاص، تخصص و تبحر فیزیوتراپیست، زمانی که فیزیوتراپیست برای مراجعه به منزل بیمار طی میکند و… بستگی داشته باشد. از طرفی دیگر تعرفه های انجام هرکدام از عملیات و استفاده از تکنیک های خاص تعرفه مشخصی دارد که امکان تغییر قیمت را محدود میکند.

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله از مواردی همچون مزایای استفاده از فیزوتراپی در منزل شمال تهران؛ موارد استفاده از فیزیوتراپی و عوامل موثر در هزینه های درمان به کمک فیزیوتراپی نام برده شد. شما میتوانید جهت دریافت انواع خدمات کمک درمانی و پزشکی با مجموعه های معتبر و واسط تماس بگیرید. مجموعه طلوع طب یکی از شرکت های معتبر در زمینه ارائه انواع خدمات پزشکی در منزل به تمامی نقاط ایران میباشد. شما میتوانید جهت مشاوره و یا دریافت خدمات مورد نیاز خود با کارشناسان طلوع طب به شماره تلفن  ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای درخواست خدمت فیزیوتراپی در منزل شمال تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880