فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس

فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس - طلوع طب

اگر به هر دلیلی برای درمان بیماری ها و مشکلات خود باید از فیزیوتراپی استفاده کنید، بدون شک دریافت این خدمات در منزل میتواند به بالا بردن سرعت انجام کار، جلوگیری از رفت و آمدهای زمان بر و مواردی از این قبیل کمک کننده باشد. در ادامه به معرفی مزایا و ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس پرداخته خواهد شد.

چرا فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس اهمیت دارد؟

یکی از مناطق شرق تهران، تهرانپارس است که دسترسی زیادی به کلینیک ها و بیمارستان ها ندارد، از همین جهت یکی از راهکارهای اساسی و مفیدی که به بیماران و افراد کم توان برای دریافت خدمات کمک درمانی و پزشکی پیشنهاد میشود، فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس است. البته دریافت خدمات کمک درمانی تنها محدود به فیزیوتراپی نشده و شما میتوانید برای دریافت انواع خدمات اعم از اعزام پزشک عمومی و تخصصی؛ سرم تراپی و نمونه گیری و سایر موارد، از موسسات واسط ارائه دهنده این خدمات کمک بگیرید. از طرفی دیگر بسیاری از بیماران به دلایل متعددی ترجیح میدهند خدمات پزشکی را منزل خود دریافت کنند، مسائل و مشکلاتی مانند شیوع بیماری های واگیردار باعث شده تا افراد بیشتر از قبل به دریافت خدمات در منزل، روی بیاورند.

مزایای فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس

همانطور که اشاره شد بسیاری از افراد ترجیح میدهند تا در شرایطی خاص از مراجعه به بیمارستان ها و کلینیک ها برای دریافت خدمات پزشکی دوری کنند و این خدمات را در منزل خود دریافت کنند. علی رغم اینکه این موضوع میتواند با چالش هایی نیز همراه باشد، اما مزیت های قابل توجهی نیز دارد. در ادامه به شرح این مزیت ها پرداخته میشود.

  • در بسیاری از موارد بیمار به دلیل مشکلاتی که در اثر بیماری ایجاد شده است، توانایی مراجعه به بیمارستان ها یا کلینیک ها را وبرای دریافت خدمات کمک درمانی مانند فیزیوتراپی ندارد، در چنین حالتی بدون شک اعزام فیزیوتراپیست به منزل میتواند کمک کننده باشد و به بهبود سریع تر بیمار منجر شود.
  • یکی دیگر از مشکلات اذیت کننده به خصوص در شهرهای بزرگ مانند تهران، ترافیک نسبتا سنگین در تمامی مناطق و محدوده ها میباشد. این موضوع به خصوص در مورد رفت و آمد افراد بیمار و کم توان اهمیت زیادی پیدا میکند.
  • از آنجایی که فیزیوتراپی در منزل یکی از خدمات کمک درمانی شناخته شده با هزینه ها و تعرفه های کاملا مشخص میباشد، اعزام و استخدام فیزیوتراپ در منزل میتواند کمک کننده باشد، شما میتوانید به راحتی در مورد هزینه ها تحقیق کرده و برآورد کنید با توجه به وضعیت بیمار کدام روش از نظر اقتصادی به صرفه تر است.
  • از آنجایی که ممکن است بیمار دچار وضعیت نامساعدی باشد و به دلایلی مانند بیماری های پارکینسون و سکته مغزی به فیزیوتراپی نیاز داشته باشند، دریافت این خدمات در منزل میتواند به سرعت بهبود دوران نقاهت بیمار کمک کننده باشد.
  • همانطور که میدانید بهتر است بعد از انجام تمرین های ارائه شده و اتمام جلسه فیزیوتراپی، فرد بیمار استراحت کند. در همین راستا برگزاری جلسات درمانی به بیمار این امکان را میدهد تا در صورت خستگی استراحت کنند.
  • یکی دیگر از مزایای فیزیوتراپی در منزل، شناسایی مشکلات و موانع در دسترسی های مورد نیاز بیمار است که میتواند به فیزیوتراپیست کمک کند تا به روشی درست تر و دقیق تر به رفع این مسائل بپردازد، یا تمرین هایی به بیمار بدهد که در این موضوع کمک کننده باشد.
  • یکی دیگر از موضوعات با اهمیت، آموزش دادن حرکات تمرینی و ورزشی به خانواده بیمار است، این مورد به این دلیل دارای اهمیت است که تمرینات هر جلسه در فاصله بین دو جلسه به کمک خانواده و بستگان بیمار میتواند تمرین شود.

طلوع طب - فیزیوتراپی در منزل

در فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس چه خدماتی ارائه میشود؟

علی رغم اینکه این روش از درمان فیزیوتراپی یعنی درمان به کمک جریان برق نامیده میشود، اما خدمات یک فیزیوتراپیست تنها محدود به کار با دستگاه های برقی نمیشود. خدمات فیزیوتراپی به انواع روش های درمانی در جهت بهبود عملکرد بیماران با بیماری های متفاوت حرکتی و ناتوانی، ارائه میشود. به طور کلی ارائه خدمات فیزیوتراپی به دو دسته تقسیم بندی میشود، در مواردی که فیزیوتراپیست تنها به کمک حرکات اصلاحی، تمرین های ورزشی و… به معالجه و درمان میپردازد. در حالت دوم فیزیوتراپیست به کمک تکنولوژی ها و روش های درمانی جدید مانند الکتروتراپی، لیزر درمانی و… به درمان بیمار میپردازد. این روزها به کمک فیزیوتراپی بسیاری از مشکلات و بیماری هایی که تاکنون درمان قطعی نداشتند، درمان میشوند و یا تا حد قابل توجهی بهبود میابند، در ادامه به مهمترین آنها اشاره میشود.

  • ارتوپدی
  • نورولوژی
  • کودکان
  • سالمندان

انواع روش های فیزیوتراپی در منزل به چه صورت انجام میشود؟

از فیزیوتراپی برای درمان بیماری های متعددی استفاده میشود، روش های درمانی پیشنهادی برای درمان هرکدام از بیماری ها و مشکلات متفاوت است. به همین جهت در ادامه به تشریح انواع روش های فیزیوتراپی پرداخته میشود.

  • فیزیوتراپی نورولوژیک

یکی از شایع ترین بیماری هایی که برای درمان نیازمند استفاده از روش های فیزیوتراپی هستند، رویارویی با مشکلات و بیماری های عصبی است که در اثر آنها ممکن است انواع بیماری های حرکتی اتفاق بیافتد. رویارویی با بیماری هایی مانند پارکینسون، ام اس، سکته مغزی میتواند برای بیمار بسیار اذیت کننده باشد.

فیزیوتراپی نورولوژیک با رسیدن به اهداف مشخصی مانند کاهش ضعف حرکتی، توانبخشی و افزایش قدرت بدنی، بالا رفتن سرعت بهبود در دوران نقاهت و کاهش سرعت بیماری در بیماری هایی که درمان قطعی ندارند، انجام میشود. انجام فیزیوتراپی در این دسته از افراد به منظور آموزش تکنیک های هدایتی و حرکتی، تقویت قدرت تنفسی و… انجام میشود. فیزیوتراپی نورولوژیک باعث رفع دردهای مزمن، بهبود تعادل، کنترل روند بیماری صورت میگیرد.

  • فیزیوتراپی روماتولوژی

یکی دیگر از بیماری هایی که تا حد زیادی با درمان های فیزیوتراپی قابل کنترل و درمان است، درمان اختلالات و مشکلات مفصلی و عضلانی است. به طور کلی برای درمان چنین بیماری هایی از روش های مختلف فیزیوتراپی مانند ارسال امواج الکترومغناطیس، استفاده از گرما یا سرما، امواج صوتی یا مادون قرمز، تقویت عضلات با تمرین درمانی، استفاده از لیزر درمانی و… استفاده میشود.

  • فیزیوتراپی ارتوپدی

یکی از مشکلات شایع که باعث ایجاد مشکلات حرکتی و رفتاری میشود، بیماری های و مشکلاتیست که در خصوص مفصل ها و استخوان ها ایجاد میشود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که در صورت اصلاح نشدن باعث بروز بیماری و مشکلات حرکتی در افراد میشود. یکی از راه حل های درمان این دسته از بیماری ها و مشکلات، فیزیوتراپی به روش های متنوعی است که در دو مرحله قبل از عمل جراحی و بعد از عمل جراحی، صورت میگیرد. هدف از انجام این روش های درمانی توجه به ماساژ درمانی، توجه به نرمش ها و حرکاتی که به تعادل بدن کمک میکند، شناسایی گستره دامنه حرکت مفصل ها میباشد. از آنجایی که در این دسته از بیماری ها مشکلاتی مانند خشک شدن مفاصل و دامنه حرکتی پایین ، به وجود می آید، هدف از این درمان ها توسط فیزیوتراپیست بهبود وضعیت بیمار و برطرف کردن این مشکلات میباشد.

  • فیزیوتراپی قلبی

این روزها به دلایل مختلفی ممکن است هرکسی به بیماری های قلبی دچار شود، در چنین حالتی ضعف عضلانی و مشکلاتی از این قبیل به کمک افراد آمده و فیزیوتراپی قلبی راه حلی برای رفع این مشکل شناسایی میشود. عوامل متعددی باعث بیماری های قلبی و عروقی میشود، این دسته از بیماری ها تا حد زیادی باعث مرگ و میر میشوند. از این رو اهمیت دادن به درمان این مشکلات میتواند کمک کننده باشد. در فیزیوتراپی قلبی تمرکز بر روی وضعیت جسمانی فرد، کمک به جریان بهتر خون و کاهش فشار خون، کاهش مشکلات روانی در اثر ابتلا به بیماری های قلبی، کاهش ابتلای مجدد به بیماری ها و… میباشد.

  • فیزیوتراپی ریوی

هدف از انجام فیزیوتراپی ریوی، کنترل و تمرکز بر روی مشکلاتی مانند درست نفس کشیدن است. در این مدل از فیزیوتراپی هدف تقویت عضلات و اسکلت های مربوط به ریه میباشد. این روزها با شایع شدن بیماری کرونا، مشکلاتی از قبیل تنگی نفس

فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس

چه کسانی نیازمند دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس هستند؟

همانطور که اشاره شد افراد کم توان برای بازیابی توانایی های جسمی خود در زمینه های مختلف نیازمند درمان فیزیوتراپی هستند. این روزها از فیزیوتراپی برای درمان بیماری هایی مانند پارکینسون، ام اس، سکته مغزی، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های روماتیسم و… استفاده میشود. البته درمان به کمک فیزیوتراپی راهکاری مطمئن و نهایی نیست و در بسیاری از بیماری ها مانند بیماری ام اس به عنوان یک درمان کمکی برای کاهش سرعت رشد بیماری به کار میرود.

فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس با طلوع طب

در این مقاله سعی شد تا علاوه بر آشنایی با فیزیوتراپی و موارد مورد استفاده از این خدمات، مزایای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس نیز مورد بررسی قرار بگیرند. در ادامه به انواع فیزیوتراپی و سایر موارد پرداخته شد. به طور کلی توصیه میشود در مواردی که نیازمند دریافت خدمات کمک درمانی هستید از شرکت های واسط که پل ارتباطی میان بیمار و پزشکان هستند، کمک بگیرید. مجموعه طلوع طب ارائه دهنده انواع خدمات پزشکی و کمک درمانی در سایر نقاط ایران با اعزام پزشک، پرستار و… به منزل میباشد. شما میتوانید برای مشاوره رایگان و یا دریافت هرکدام از خدمات مورد نیاز خود با کارشناسان مجموعه طلوع طب به شماره تلفن ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

برای درخواست خدمت فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880