آیا کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟


آیا کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟

 

آیا کرونا باعث ریزش مو می‌شود؟ یکی از رایج ترین سوالاتی است که از بیماران میپرسند.

بله ، این درست است که برخی از افراد ممکن است متوجه ریزش موهای خود بعد از COVID-19 شوند ، اما متخصصان تأیید می کنند که این ریزش مو موقت است نه ریزش مو دائمی.

در واقع این درست است که برخی از افراد می توانند پس از بهبودی از COVID-19 یا حتی در برخی موارد با توجه به استرس ناشی از این همه گیری ، ریزش مو را تجربه کنند.

 

به گفته آکادمی پوست آمریکا ، اگر موهای شما پس از ابتلا به کرونا به صورت توده ای در حال ریزش است ، می تواند عوارض جانبی داشته باشد. کارشناسان می گویند این بیماری معمولاً دو یا سه ماه پس از عفونت به عنوان بخشی از واکنش بدن به استرس اتفاق می افتد ، خواه استرس جسمی مانند تب و بیماری باشد یا استرس احساسی.

 

اگر بدن استرس را تجربه کند ، گاهی اوقات می خواهد انرژی خود را برای موارد مهمی مانند حفظ سلامت شما و مبارزه با عفونت حفظ کند. و هنگامی که این کار را انجام می دهد ، رشد مو لزوما به آن اندازه مهم نیست. بنابراین موقت ، ممکن است به موها استراحت دهد و دچار ریزش می شوند.

 

مهم است که توجه داشته باشید که این از نظر فنی ریزش مو نیست ، بلکه افزایش موقت ریزش مو است.  این فقط مختص COVID-19 نیست و شرایط باید با گذشت زمان بهبود یابد.

ممکن است به نظر برسد که این امر برای همیشه طول می کشد ، اما معمولاً شش تا 12 ماه بعد بهتر می شود.زمان و صبر واقعا بهترین توصیه است.”

با این حال ، اگر وضعیت بهبود نیافت ،با پزشک متخصص پوست مشورت کنند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880