تزریقات در منزل

تزریقات در منزل


تزریقات در منزل

مزایای تزریقات در منزل چیست؟

. باعث صرفه جویی در وقت و انرژی شما می‌شود

. تجربه ای آسان و بدون دردسر را برای شما فراهم خواهد آورد

. مدیریت تزریق صحیح برای بیماران

. از رفت و آمده به بیمارستان و درمانگاه جلوگیری می‌کند

. در صورتی که نیاز به تزریقات به طور متناوب ضروری باشد خدمات

تزریق می‌تواند برای شما احساس راحتی زا فراهم کند

انواع تزریقاتی که در منزل ارائه می‌شود:

تزریق  عضلانی

تزریق داخل جلدی

تزریق زیرجلدی

سرم تراپی

درمان آنتی بیوتیک

واکسن

1ـ تزریق وریدی

تزریق وریدی در شرایطی انجام می گیرد که بیمار به هر علتی قادر به خوردن مایعات از طریق دهان نمی باشد. پرستار‌، وریدی خوب را برای تزریق انتخاب کرده که به راحتی قابل لمس باشد.

2ـ تزریق زیر جلدی

از این روش زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که که نیاز به جذب سریع دارو نباشد. سطح قدامی و طرفی ران، قسمت تحتانی دیواره شکم و بافت چربی، قسمت پایین و پشتی بازوها از محل‌های مناسب برای تزریق زیر جلدی می باشند.

3ـ تزریق داخل جلدی

از تزریقات داخل جلدی جهت تست های آلرژیک , برخی از واکسیناسیونها و نیز بررسی پاسخ سیستم ایمنی استفاده می گردد.

4-تزریق عضلانی

در تزریق عضلانی دارو در ماهیچه  تزریق میگردد . تزریقات عضلانی رایج ترین روش تزریق است و در شرایطی  این روش مورد استفاده قرار می گیرد که جذب گوارشی دارو سخت باشد و یا این احتمال این  وجود داشته باشد که به بافت گوارشی آسیب برساند.

چگونگی انجام تزریقات عضلانی بسیار مهم می باشد و پرستار حتما  باید متناسب با سن و جنس بیمار، محل تزریق را به درستی انتخاب کند. بعد از انجام تزریقات عضلانی احتمال دارد عوارض مختلفی مانند درد شدید در محل انجام تزریق، سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی، قرمزی و اکیموز و تورم در محل تزریق ایجاد شود. بیشتر این عوارض طبیعی بوده اما علائم و عوارض خاص ممکن می باشد از یک مشکل جدی خبر دهند و حتما با پزشک در ارتباط باشید.

5- داخل مفصلی

از این نوع تزریق جهت مفاصل آسیب دیده استفاده می شود و برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتروز و التهاب از آن استفاده می‌گردد.

6- داخل صفاقی

تزریق داخل صفاقی  معمولا برای بیمارهای سرطانی که درگیر شیمی درمانی می باشند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7ـ تزریق بصورت پونکسیون مانند پونکسیون مایع نخاعی CSF

توجه به این مسئله بسیار حیاتی است که انجام هر یک از پروسیجر های فوق نیازمند مهارت‌های خاص خودش می باشد و حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود.

اهمیت تزریقات در منزل

قطعا برای شما هم پیش آمده که دچار بیماری شده اید که نای راه رفتن حتی به مراکز درمانی برای انجام تزریقات ساده را نداشته باشید و یا به توصیه پزشک معالج مجبور به استراحت در منزل باشید

و اگر بخواهید برای ادامه درمان خود به مراکز درمانی مراجعه کنید قطعا نیاز به همراه خواهید داشت.

و شاید تا به این روز گرفتار نشوید به اهمیت تزریقات در منزل پی نخواهید برد.

از طرفی دیگر به علت شلوغ بودن مراکز درمانی اکثرا با کمبود تخت روبه روهستند و یا بیشتر تخت ها به افرادی اختصاص داده می شوند که کارهای طولانی تری مثل تزریق سرم داشته باشند.

یکی از رایجترین راههای انتقال بیماری و سرایت آن در زمان تزریقات و نمونه گیری  ناشی ازآلودگی مراکز درمانی است. از این رو یکی از راحتترین خدماتی که میتوان در منزل ارئه داد خدمات تزریقات و پانسمان در منزل می باشد

تزریقات در منزل در تهران

یکی از مهم ترین خدماتی که طلوع طب ارائه می دهد تزریقات در منزل است. افراد به دلایل متفاوتی که در ادامه به آنها می پردازیم به تزریقات مختلف نیاز پیدا میکنند اما رفتن به یک مرکز درمانی برای این تزریق کار زمانبر و در بعضی مواقع دشواری است. برای همین بسیاری از خدمات تزریق در منزل طلوع طب استفاده می کنند. به طور کلی تزریقات به دو سری کلی تزریقات با آمپول و سرنگ و تزریقات وریدی و با سرم تقسیم میشود

کشیدن بخیه در منزل

یکی دیگر از خدمات سها سنتر کشیدن بخیه های جراحی است. بخیه های استفاده شده در عمل های جراحی به دو نوع جذبی و غیر جذبی اند. بخیه های جذبی بعد از مدتی به پوست جذب می شوند و ضرری هم برای آن ندارند. اما برای بخیه های غیر جذبی باید شما دوباره به مرکز درمانی مراجعه کنید تا این بخیه ها را در بیاورید. مگر این که از خدمات کشیدن بخیه در منزل استفاده کنید که دیگر نیاز به خروج از خانه ندارید و پرستار در منزل شما حاضر شده و خیلی راحت این کار را برای شما انجام خواهد داد.

تعویض سوند در منزل

سوند یا سونداژ ادراری یک روش برای تخلیه و جمع آوری ادرار در افراد بیمار و دارای محدودیت است. مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار، احتباس ادرار، جراحی بر روی پروستات یا دستگاه تناسلی، اسکلروز چندگانه، آسیب نخاعی، دمانس باعث میشوند که فرد برای دفع ارار نیاز به سوند داشته باشد. به دلیل حساسیتی که دستگاه ادراری دارد اما بهتر است حتما یک فرد متخصص و دارای تجربه عمل وصل و جدا کردن آن را انجام دهد تا هیچ گونه مشکلی پیش نیاید. با تماس با مرکز سها و اطلاع وضعیت بیمار، ما در مدت کوتاهی متخصصی برای عمل نصب و تعویض سونداژ برای شما ارسال خواهیم کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880