9  تمرین گفتار درمانی در منزل

تمرین گفتار درمانی در منزل

تمرین گفتار درمانی در منزل


9  تمرین گفتار درمانی در منزل

 

انجام تمرینات گفتار درمانی در خانه فواید زیادی دارد. تمرین بیشتر معمولاً به معنای بهبود سریعتر است و ثابت شده است که درمان در خانه با یک متخصص تاثیر بیشتری دارد .

اما آیا شما متوجه می‌شوید که با بهترین نیت از مطب گفتار درمانگر به خانه می‌روید و بعد از یکی دو روز شور و شوق خود را از دست می‌دهید؟ ناامید نشو! این ممکن است اولین باری باشد که مجبور به انجام «تمرین» شده‌اید و ممکن است نیاز داشته باشید که عادت‌های خوب تمرین را (دوباره) برقرار کنید تا خود را برای موفقیت آماده کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای شروع وجود دارد:

زمانی را برنامه ریزی کنید

مانند هر قرار مهم دیگری تمرین را در تقویم قرار دهید. زمانی از روز را انتخاب کنید که انرژی داشته باشید و بتوانید تمرکز کنید. تمرینات گفتار درمانی خود را هر روز برای آن زمان برنامه ریزی کنید تا عادتی ایجاد کنید. اگر هدف شما یک ساعت تمرین در روز است، احساس نکنید که باید آن را یکباره انجام دهید. می توانید تمرینات را به تکه های 20 یا 30 دقیقه ای تقسیم کنید تا از خستگی و کسالت ذهنی جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید: ثبات چیزی است که مهم است.

ایجاد یک طرح

ممکن است سوال پیش بیایید  که هر روز چه کاری در چه زمانی انجام دهید. این ایده خوبی است که یک “ساندویچ” سخت درست کنید. یعنی با چیزی شروع کنید که برای گرم کردن مغز خیلی چالش برانگیز نیست، سپس به کارهای سخت‌تر بروید، سپس با کاری ساده‌تر به پایان برسانید تا احساس اعتماد به نفس داشته باشید.

گفتار درمانی

یک نقطه خوب انتخاب کنید

جایی در خانه خود پیدا کنید که آرام باشد، اما   برای انجام کارتان چندان راحت نباشد . اگر کاناپه یا تکیه‌گاه شما را بیش از حد آرام است، تمرکز شما نیز ممکن است آرام شود. نشستن پشت میز آشپزخانه یا پشت میز ایده خوبی است، زیرا می تواند شما را در ذهنیت کاری قرار دهد. البته اگر صاف نشستن روی صندلی از نظر فیزیکی ناراحت کننده باشد، نمی توانید روی کار خود نیز تمرکز کنید.

حواس پرتی را به حداقل برسانید

سر و صدای پس زمینه تمرکز را دشوار می کند، بنابراین وقتی تمرینات خود را انجام می دهید تلویزیون یا رادیو را خاموش کنید. هشدارهای تلفن و رایانه خود را خاموش کنید. زمانی را انتخاب کنید که اعضای خانواده همه در یک اتاق نباشند. گاهی اوقات یک موسیقی می تواند به شما کمک کند تمرکز کنید، بنابراین آنچه را که برای شما مفید است آزمایش کنید.

یک شریک داشته باشید

یک شریک ارتباطی می تواند کمک بزرگی در تمرینات گفتار درمانی باشد. یک کمک‌کننده می‌تواند به شما اطلاع دهد که آیا پاسخ صحیح است یا خیر، یا درگیر مکالمه‌ای شود تا به شما در تمرین یک استراتژی کمک کند. اگر با گوشی یا کامپیوتر تمرین می کنید، ممکن است بتوانند در صورت نیاز کمک فنی ارائه دهند. حضور شریک در برخی از  جلسات گفتار درمانی نیز

گفتار درمانی

می تواند مفید باشد. کمک کننده نکاتی را از درمانگر می آموزد که می تواند در خانه آنها را تقویت کند. کمک‌کنندگان تمرینات می‌توانند از طریق واتساپ، اینستاگرام یا تلفن نیز به شما بپیوندند، بنابراین عزیزانتان می‌توانند حتی اگر در نزدیکی شما زندگی نمی‌کنند، همچنان از شما حمایت کنند.

مراقب سرخوردگی باشید

اگر در حین تمرین عصبانی یا ناامید شدید، دست از کار بکشید. استراحت کنید. عمیق نفس بکشید و آرام باشید. تمرین قرار است به شما کمک کند تا بهتر شوید. اگر تمرینات گفتار درمانی شما را ناامید می کند، احتمالاً خیلی سخت هستند یا خیلی خسته هستید. کمک بخواهید. یا یک فعالیت ساده‌تر را انتخاب کنید. اگر شروع به انجام تمرین با احساسات منفی کنید، احتمالاً به برنامه خود پایبند نخواهید بود. شما باید مراقب احساسات منفی باشید و کاری را که انجام می دهید همان لحظه که احساس می کنید تغییر دهید.

به تلاش خود پاداش دهید

تعیین اهداف برای خود مهم است و به همان اندازه مهم است که وقتی به آنها رسیدید به خودتان پاداش دهید. صرفاً پایبندی به برنامه تمرینی خود یک دستاورد بزرگ است، بنابراین به خودتان اعتبار دهید. تعداد مواردی که به درستی دریافت می کنید به اندازه تلاش شما مهم نیست. تلاش های شما به مرور زمان نتیجه خواهد داد و این می تواند پاداش خودش باشد.

درمان لکنت زبان

از مهارت های خود خارج از زمان تمرین استفاده کنید

مغزهای جوان‌تر سریع‌تر از مغزهای مسن‌تر تغییر می‌کنند، اما بهبود در هر سنی امکان‌پذیر است.

هدف تمرین‌های گفتار درمانی خانگی این نیست که تمرین‌های خوبی در خانه انجام دهید، بلکه برای بهبود تفکر و مهارت‌های ارتباطی شماست در حالی که مشغول فعالیت‌هایی هستید که برایتان مهم است. این همان چیزی است که SLP ها به آن “انتقال” می گویند. همیشه آسان نیست، اما راه حل بهبودی است.

استراتژی های تمرین خود را در طول روز انجام دهید. برای مثال، اگر روی توصیف کلمات کار کرده اید، سعی کنید کلماتی را که در طول مکالمه شام ​​به ذهنتان خطور نمی کند، توصیف کنید. از خانواده و دوستان بخواهید که شما را تشویق کنند تا در طول روز از استراتژی های خود استفاده کنید.

 از ابزارهای خوب استفاده کنید

تمرین یک مهارت می تواند منجر به بهبود یک مهارت مرتبط شود.

سعی کنید این نکات را با برنامه ای ترکیب کنید که به طور خاص برای کمک به بزرگسالان برای بازیابی مهارت های زبانی خود پس از سکته مغزی یا هر نوع آسیب مغزی اکتسابی طراحی شده است. برنامه‌های تاکتوس درمانی توسط یک آسیب‌شناس گفتار-زبان طراحی شده‌اند تا به شما امکان می‌دهند همان مهارت‌هایی را که در درمان روی آنها کار می‌کنید، در خانه تمرین کنید. می‌توانید اعتماد کنید که تمرین‌های گفتار درمانی مبتنی بر تکنیک‌هایی هستند که به بزرگسالان مبتلا به اختلالات ارتباطی اکتسابی کمک می‌کنند. ما می خواهیم شما موفق شوید!

 

شرکت طلوع طب کلیه خدمات گفتار درمانی در منزل را با کادری متخصص به شما عزیزان ارائه میدهد

 

9  تمرین گفتار درمانی در منزل

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880