شکستگی لگن

شکستگی لگن


شکستگی لگن سالمندان

 

شاید یکی از بزرگترین نگرانی های سالمندان با افزایش سن، احتمال شکستگی لگن باشد. همراه با درد ناشی از چنین اتفاقی، ترس از ناتوانی و حتی مرگ نیز به وجود می آید. متأسفانه، شکستگی لگن و سالخوردگی با هم پیش می‌روند، بنابراین بهتر است پیش‌آگاهی و عوارض آن را در صورتی که عزیزتان با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کند، بدانید.

در حالی که شکستگی لگن یک فرد جوان‌تر به یک ضربه شدید مانند تصادف رانندگی نیاز دارد، برای افراد مسن‌تر، یک زمین خوردن ساده در حالت ایستاده می‌تواند منجر به شکستگی لگن شود و برای کسانی که استخوان‌های واقعا ضعیفی دارند، چرخش اشتباه می تواند منجر به شکستگی شود.

سالانه بیش از 300000 نفر در ایالات متحده دچار شکستگی لگن می شوند که اکثریت آنها بالای 65 سال سن دارند. همچنین، زنان بیشتر از مردان دچار شکستگی لگن می شوند. در واقع، 70 درصد از تمام شکستگی ها در زنان رخ می دهد .

علائم شکستگی لگن در سالمندان

یکی از علائم اصلی شکستگی لگن, درد است. شما می توانید درد زیادی را در ناحیه کشاله ران یا لگن خود تجربه کنید. علاوه بر این، ممکن است متوجه تورم در ناحیه و حتی رنگ کبودی یا قرمز شوید. با این حال، برای برخی ممکن است فقط یک درد مبهم در پشت، ران یا لگن آنها وجود داشته باشد.

شکستن لگن

عوارض شکستگی لگن

شکستگی لگن در افراد مسن چیزی نیست که به راحتی مورد توجه قرار نگیرد. ممکن است عوارض جدی و حتی تهدید کننده زندگی وجود داشته باشد. بیشتر افراد مسن برای مدتی بی حرکت خواهند بود. در این دوره، آنها در معرض خطر ابتلا به ترومبوز ورید عمقی هستند که یک لخته خون است. اگر لخته خون آزاد شود، می تواند به ریه های آنها برود که معمولاً کشنده است.

عوارض اضافی می تواند شامل زخم های فشاری ، آتروفی عضلات، ذات الریه و عفونت های دستگاه ادراری باشد.

نحوه درمان شکستگی لگن در سالمندان

برای اکثر مردم، تنها درمان شکستگی لگن جراحی است. کسانی که به دلیل سایر شرایط پزشکی نمی توانند عمل جراحی انجام دهند، تحت کنترل قرار می گیرند. مدت زمانی که یک فرد در کنترل است به شدت شکستگی بستگی دارد.

نکته اصلی برای شما و عزیزتان این است که پیش آگاهی از شکستگی لگن در سالمندان خوب است تا زمانی که بیمار مراقبت های پزشکی به موقع دریافت کند و عوارض احتمالی بعد از جراحی را زیر نظر داشته باشد. اگر هر دو درست باشند، پس دلیلی وجود ندارد که بزرگسالان سالخورده زندگی شما که با شکستگی لگن سروکار دارند نتوانند به زندگی کامل و پرباری ادامه دهند.

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880