مراقبت از بیمار بستری در خانه

مراقبت از بیمار بستری در خانه


مراقبت از بیمار بستری در خانه

 

هنگامی که یکی از عزیزان در تخت بستری می شود، در فعالیت های روزمره به کمک نیاز دارد. در این پست به نحوه مراقبت از بیمار در بستر می پردازیم.

مراقبت از بیمار بستری در یک نگاه

در این بخش به نحوه مراقبت از بیمار بستری به زبان ساده می پردازیم. مراقبت در بستر شامل چندین جنبه از زندگی است که ممکن است آنها را بدیهی بدانید، مانند بهداشت. در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

  • از بهداشت خوب اطمینان حاصل کنید
  • افراد مسن در بستر ممکن است برای حمام کردن و مراقبت از دندان نیاز به کمک داشته باشند. علاوه بر این، ناخن های کوتاه شده و موهای مرتب شده باعث می شود که بیمار به طور ناخواسته خود را خراش ندهد و هجوم شپش، ساس و سایر انگل ها را به حداقل برساند.
  • مراقبت بهداشتی در بستر نیز باعث افزایش عزت نفس بیمار می شود.
  • ترویج تغذیه خوب
  • با پزشک یا متخصص تغذیه بیمار صحبت کنید تا مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل دارند. عادات غذایی آنها را برای پزشک در صورتی که بعد از خوردن برخی غذاها اتفاق غیرعادی رخ دهد، یادداشت کنید.
  • نیازهای تغذیه ای آنها را تامین کند. برخی ممکن است به جای وعده های غذایی بزرگ، میان وعده های کوچک تری در طول روز بخواهند. علاوه بر این، آب و نوشیدنی های بدون قند را در دسترس داشته باشید تا در طول روز جرعه جرعه بنوشند.
  • آنها را سرگرم و راحت نگه دارید
  • مراقبت در منزل برای بیماران بستری تنها به حمام کردن و غذا دادن نیستشما همچنین باید مطمئن شوید که آنها سرگرمی در دسترس دارندبرای دسترسی آسان، تلویزیونی با کنترل از راه دور و همچنین کتاب، مجلات و روزنامه‌ها را در میزی نزدیکی آنها قرار دهید.
  • اتاق را به طور منظم هوا دهید و مطمئن شوید که ملحفه‌های تخت آن‌ها در صورت نیاز تعویض و تمیز می‌شوند.

مراقبت از سالمند

پیشگیری از زخم بستر

مراقبت از بیمار بستری در خانه شامل مراقبت از صدمات وارده به پوست و بافت های زیرین ناشی از نشستن یا دراز کشیدن طولانی مدت در یک وضعیت است. این آسیب‌ها که زخم بستر یا زخم‌های فشاری نامیده می‌شوند، شامل اطمینان از قرار گرفتن وضعیت متفاوت بیمار هر چند ساعت یک بار است. در بدترین حالت، این زخم‌ها می‌توانند عفونی شوند و منجر به عوارض و کوتاه شدن عمر شوند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از زخم بستر وجود دارد:

  • اگر بیمار در بستر قادر است به تنهایی حرکت کند، او را تشویق کنید تا موقعیت خود را به حالت نشسته تغییر دهد یا به تمرینات جزئی بپردازد.
  • از یک پزشک در مورد بهترین راه ها برای تغییر موقعیت بیمار بدون آسیب رساندن به بدن بپرسید.
  • پوست را تمیز و خشک نگه دارید.
  • بالش‌ها را بین قسمت‌هایی از بدن که اغلب به یکدیگر فشار می‌آورند، مانند زانوها و مچ پا قرار دهید.
  • به طور مکرر نواحی که زخم بستر ظاهر می شوند مانند مچ پا، پاشنه پا، باسن و دنبالچه را بررسی کنید.

تعویض پوشک

تعویض پوشک یک مسئولیت رایج هنگام مراقبت از سالمندان بستری در خانه است. هنگام تعویض، حتما از دستکش های پزشکی یکبار مصرف استفاده کنید و یک پوشک تمیز، یک کیسه مواد غذایی پلاستیکی، دستمال مرطوب از قبل مرطوب شده و کرم بثورات پوشک در دست داشته باشید.

در اینجا، دستورالعمل های گام به گام را ارائه خواهیم کرد:

  1. اگر بیمار شلوار پوشیده است، به جای چرخاندن آن به مچ پا، آن را به طور کامل در بیاورید.
  2. بیمار را به پهلو بغلتانید و برای دفع ادرار و مدفوع به داخل پوشک نگاه کنید.
  3. دو طرف پوشک را باز کنید، آن را باز کنید و آن را تا کنید تا قسمت کثیف پوشک را حفظ کند.
  4. از دستمال مرطوب برای تمیز کردن ناحیه استفاده کنید و در صورت نیاز از پماد استفاده کنید. برای رسیدن به تمام قسمت ها باید پاهای آن ها را بلند کنید.
  5. بیمار را در طرف مقابل بغلتانید و پوشک را بردارید.
  6. یک پوشک باز و تمیز پشت بیمار بگذارید تا به راحتی داخل آن بغلتد.
  7. بیمار را داخل پوشک بغلتانید.
  8. قسمت جلوی پوشک را از طریق پاهای آنها به سمت بالا بکشید و قسمت جلویی و کناره‌ها را وصل کنید.
  9. پوشک و دستمال مرطوب را در یک کیسه پلاستیکی بیندازید، مهر و موم کنید و دور بیندازید.

 

 

تخصصی پرستاری


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/toloute1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/toloute1/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4494

پیشگیری از زخم بسترترویج تغذیه خوبتعویض پوشکدستمال مرطوبزخم‌های فشاریمتخصص تغذیهمجلات و روزنامه‌هامراقبت از بیمار بستریمراقبت از بیمار بستری در خانه

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880