نکاتی برای سلامت سالمندان

نکاتی برای سلامت سالمندان

نکاتی برای سلامت سالمندان


نکاتی برای سلامت سالمندان

نکاتی برای سلامت سالمندان

  1. ورزش کنید

سالم ماندن مستلزم فعال نگه داشتن بدن است. به گفته موسسه ملی پیری ، سالمندان باید از فعالیتهای بدنی منظم استفاده کنند تا از افزایش انرژی ، افزایش تعادل و پیشگیری از افسردگی استفاده کنند.

  1. دستها را بشویید

مانند سایر گروه های سنی دیگر ، افراد مسن می توانند با اجتناب از میکروب ها از بیماری جلوگیری کنند. یکی از راه های این کار شستن دست ها قبل و بعد از غذا خوردن و هر چند وقت یکبار (به ویژه پس از نگه داشتن اشیاء در مکان های عمومی) است. انجام این کار به جلوگیری از بروز بیماری ها و عفونت های مختلف کمک می کند.

  1. واکسن آنفولانزا بزنید

طبق اعلام مرکز کنترل بیماری ها (CDC) ، حدود 80 تا 90 درصد مرگ و میرهای مربوط به آنفولانزا در سنین 65 سال به بالا وجود دارد. بنابراین ، یکی از توصیه های بسیار مهم برای جلوگیری از بستری شدن سالمندان ، تزریق واکسن آنفولانزا است. با داشتن سیستم ایمنی ضعیف ، افراد مسن واقعاً نیاز به تقویت دارند.

  1. ایمنی را در خانه ارتقا دهید

بستری شدن در سالمندان نیز ممکن است در اثر زمین خوردن و سایر جراحات ایجاد شود. با این کار ، ضروری است که خانه سالمندان یا محیط اطراف آن عاری از حوادث یا خطرات باشد. برای انجام این کار ، تجهیزات کمک بزرگی هستند. این موارد شامل ریل ، میله های چنگک ، چهارپایه نگهدارنده ، تشک های لاستیکی و سایر وسایل برای جلوگیری از حوادث در خانه است. به همین ترتیب ، روشنایی مناسب در شب و حتی در طول روز نیز ضروری است.

  1. با پزشک خود مشورت کنید

هیچ چیز بهتر از توصیه های متخصص نیست. بنابراین ، با افزایش سن بهتر است در مورد شرایط سلامتی خود با پزشک یا ارائه دهنده خدمات درمانی مورد اعتماد خود مشورت کنید. آیا علائم و نشانه های خاصی را تجربه می کنید؟ هرگز خوددرمانی نکنید. نظر متخصص را دریافت کرده و درمان فوری دریافت کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880