زمستان و سالمندان

صبح های یخبندان و بارش برف مطمئناً نکات مثبت خود را دارند، اما سالمندان و هوای سرد همیشه با هم ترکیب نمی شوند.


زمستان و سالمندان

صبح های یخبندان و بارش برف مطمئناً نکات مثبت خود را دارند، اما سالمندان و هوای سرد همیشه با هم ترکیب نمی شوند. برای برخی از افراد مسن، آب و هوای سرد می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود. انجام برخی اقدامات احتیاطی می تواند به حفظ سلامت سالمندان در زندگی شما در زمستان کمک کند.

چرا سالمندان همیشه سرد هستند؟

اگر زمانی را با یک فرد مسن سپری می کنید، ممکن است از خود بپرسید که چرا افراد مسن همیشه سرد هستند ؟

چند دلیل برای این وجود دارد. اول اینکه همیشه سرد بودن می تواند نشانه مشکلات پزشکی باشد. این می تواند از دیابت گرفته تا فشار خون بالا باشد.

همچنین برخی از داروها می توانند باعث احساس سرما در فرد شوند. به عنوان مثال، مسدود کننده های بتا، که برای کاهش ضربان قلب فرد استفاده می شود، گردش خون را به پاها و دست ها نیز کاهش می دهد.

البته لازم نیست که با یک بیماری دست و پنجه نرم کنید تا مدام احساس سرما کنید. با بالا رفتن سن، دیواره رگ های خونی او خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد که گردش خون را کاهش می دهد. لایه چربی زیر پوست که به فرد کمک می کند گرم بماند نیز کاهش می یابد. در نهایت، با افزایش سن، واکنش متابولیک شما به سرما کاهش می یابد.

همه اینها باعث می شود در سنین بالا سردتر شوید.

هیپوترمی در سالمندان

یکی از جدی ترین مسائل مربوط به آب و هوا که باید در مورد افراد مسن مراقب آن باشید، هیپوترمی است. هیپوترمی کاهش دمای بدن است که در اثر قرار گرفتن در معرض دمای سرد ایجاد می شود. این کاهش دمای بدن می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

وقتی صحبت از علل هیپوترمی در سالمندان می شود، شایع ترین آن قرار گرفتن در معرض سرما است. اگر یک سالمند برای مدت طولانی در سرما بیرون باشد و لباس مناسب هوای سرد نپوشد، دمای بدن او کاهش می یابد.

علاوه بر این، شرایط پزشکی مانند دیابت و شرایط تیروئید می تواند منجر به هیپوترمی شود. انتخاب های سبک زندگی مانند نوشیدن الکل یا استفاده از مواد مخدر نیز می تواند خطر هیپوترمی را افزایش دهد.

مشکلات سالمندان در زمستان

نکات ایمنی در زمستان برای سالمندان

اکنون که هوای سرد در را می زند، زمان آن فرا رسیده است که مطمئن شوید سالمندان در زندگی شما در تمام زمستان ایمن و گرم خواهند بود. این نکات هوای سرد برای سالمندان باید در انجام این کار بسیار مفید باشد.

در بیرون از خانه پوشیده بمانید: سرمازدگی می تواند به سرعت اتفاق بیفتد، بنابراین مطمئن شوید که در خارج از منزل تمام پوست کاملاً پوشانده شده است.

برای پارو کردن برف به کسی پول بدهید: چند دلار خرج کنید یا نوه ها را درگیر کنید و به آنها اجازه دهید به جای یک فرد مسن، برف را پارو کنند. پارو کردن برف می تواند برای کسانی که بیماری قلبی دارند خطرناک باشد.

یک ردیاب مونوکسید کربن در خانه داشته باشید: بخاری های گازی ممکن است مونوکسید کربن نشت کنند، بنابراین قبل از شروع زمستان دستگاه خود را چک کنید و مطمئن شوید که یک آشکارساز مونوکسید کربن مناسب در خانه خود داشته باشید.

به عزیزتان کمک کنید: اگر شرایط جاده به دلیل یخبندان و برف خطرناک است، به او پیشنهاد دهید که به فروشگاه یا وقت پزشک بروید تا او مجبور نباشد در جاده های خطرناک رانندگی کند.

ایمن ماندن در ماه های زمستان با کمی برنامه ریزی آسان است. علاوه بر این، از بین بردن استرس هوای سرد به شما زمان بیشتری برای نشستن، لذت بردن از یک فنجان کاکائو و تماشای بارش برف می دهد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880