سالمندان و Afit

سالمندان و Afit


سالمندان و (ای فیب)

سالمندان و (ای فیب).اکثر مردم توجه زیادی به ضربان قلب خود ندارند. به طور متوسط، قلب شما حدود 100000 بار در روز می تپد. وقتی همه چیز به درستی کار می کند، این ضربان ها مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، هنگامی که یک فرد مسن دارای ضربان قلب نامنظم است، حتماً باید به این وضعیت توجه داشته باشد. فیبریلاسیون دهلیزی، می تواند منجر به عواقب جدی شود. با در نظر گرفتن این موضوع، درک علائم و خطرات آفیب بسیار مهم است.

طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، فیبریلاسیون دهلیزی، به عنوان Afib یا “فلوترز قلب” شناخته می شود، زمانی اتفاق می افتد که ضربان قلب فرد نامنظم و سریع باشد. به طور معمول، چهار حفره قلب به طور هماهنگ کار می کنند. یک سیگنال الکتریکی به قلب شما می گوید که چه زمانی باید خون را پمپاژ کند و در هر زمان چقدر باید پمپاژ کند. هنگامی که این تکانه های الکتریکی نامنظم باشند، در آن صورت ضربان قلب نامنظم خواهید داشت.

Afib در بزرگسالان مسن

در حالی که هر فردی در هر سنی ممکن است ضربان قلب نامنظم داشته باشد، با افزایش سن، این ضربان قلب شایع تر می شود. علل زیادی برای Afib وجود دارد از جمله نوشیدن الکل ، فشار خون بالا و غده تیروئید بیش فعال. نگرانی اصلی برای سالمندان مبتلا به Afib سکته مغزی است زیرا خطر سکته مغزی در بیماران Afib پنج برابر بیشتر از افراد بدون Afib است.

به طور معمول برای کاهش این خطر به بیمار رقیق کننده خون داده می شود، اما خطر سکته مغزی باید با خطر خونریزی ناشی از استفاده از داروهای ضد انعقاد جبران شود. بنابراین مراقبین باید دقت لازم را در هنگام مراقبت داشته باشند. علائم فلوتر قلب باید با دقت بررسی شود و در اسرع وقت گزارش شود.

 

ضربان قلب

علائم فیبریلاسیون دهلیزی

چندین علامت وجود دارد که یک مراقب باید به آنها توجه داشته باشد که شامل:

  • ضربان قلب سریع – به عنوان بخشی از یک برنامه مراقبت در خانه برای افراد مسن با ضربان قلب نامنظم، مطمئن شوید که نبض فرد را به طور منظم بگیرید. اگر متوجه نبض سریع شدید، باید با پزشک تماس بگیرید.
  • سبکی سر – اگر بیمار سالمند پس از یک پیاده روی کوتاه یا سایر فعالیت های خفیف از سبکی سر یا خستگی شکایت کند، می تواند نشانه ای از Afib باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، مطمئن شوید که ضربان نبض آنها را بررسی کنید. اگر زیاد است، فوراً آن را به پزشک گزارش دهید. این می تواند نشان دهد که داروهای آنها به درستی کار نمی کنند.
  • تنگی نفس – گاهی اوقات تنگی نفس می تواند یکی از عوارض جانبی Afib باشد. در حالی که عدم تناسب اندام می تواند باعث تنگی نفس فرد در راه رفتن از پله ها یا بلند کردن اجسام سنگین شود، اما اگر بدتر از حالت عادی یا یک علامت جدید باشد، باید فوراً به پزشک اطلاع داده شود.
  • تورم ساق پا – در حالی که یک عارضه جانبی رایج نیست، تورم ساق پا می تواند در نتیجه Afib باشد .

هنگامی که مراقب یک سالمند هستید، مهم است که به دقت به علائم Afib توجه کنید. لرزش قلب، یا آفیب، حتی زمانی که تحت درمان قرار می گیرد اغلب بازمی گردد، و همچنین به مرور زمان بدتر می شود.

با این حال، درک خوب از A-fib و مراقبت دقیق از یک بیمار مسن مبتلا به این بیماری می تواند کیفیت زندگی خوبی را برای بیمار فراهم می کند.

 

سالمندان و ای فیب

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

    پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880