ویزیت پزشک عمومی در منزل

ویزیت پزشک عمومی در منزل - طلوع طب

ممکن است برای شما و اطرافیان تان هم پیش آمده باشد که دچار بیماری شوید و شرایط مراجعه به پزشک به صورت حضوری را نداشته باشید. به عنوان مثال بروز حمله قلبی، حمله عصبی، افت فشار شدید و ناگهانی، مسمومیت و موارد مشابه، بیماری هایی هستند که به یکباره اتفاق می افتد و بهترین روش برای ویزیت پزشک در چنین شرایطی، ویزیت پزشک عمومی در منزل است.

اجرای فرآیند ویزیت بیمار توسط پزشک در خانه، مستلزم این است که پزشک علاوه بر دانش در حوزه خاص مورد نیاز بیمار، تجربه کافی برای درمان او را داشته باشد و نیز علاوه بر همه این ها، از مهارت کافی برای استفاده از تجهیزات و حمل آنها به منزل بیمار برخوردار باشد. از دیگر مهارت هایی که یک پزشک باید از آنها به طور شایسته ای بهرمند باشد، مهارت کافی برای مدیریت بحرانی است که بیمار با آن رو به رو شده و در نهایت روحیه دادن به بیمار و اطرافیان او، هنر یک پزشک با تجربه و حاذق است.

در هنگام ویزیت بیمار توسط پزشک متخصص در محیط خانه، وضعیت جسمی و روحی بیمار مورد بررسی قرار خواهد گرفت و علاوه بر شرایط فیزیکی محیطی که بیمار در آن قرار گرفته ارزیابی خواهد شد. در صورتی که نیاز به تغییر شرایط وجود داشته باشد، میزان تغییرات و شرایط بهینه مورد نیاز بیمار، در اختیار خانواده و اطرافیان وی قرار خواهد گرفت.

در این مقاله میخواهیم شما را با فرآیند ویزیت پزشک عمومی در منزل آشنا کنیم، لذا توصیه میشود در صورتی که به آشنایی با این مبحث و جزئیات فرآیند ویزیت بیمار توسط پزشک عمومی در منزل علاقمند هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همچنین اگر به خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل نیاز دارید، میتوانید همین حالا با شماره تلفن  ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ با مرکز طلوع طب تماس بگیرید و ضمن مشاوره رایگان، نوبت دریافت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پزشک با تجهیزات لازم به منزل شما اعزام شود.

ویزیت پزشک عمومی

فرآیند ویزیت پزشک عمومی در منزل

شاید برای شما سوال باشد که در صورت درخواست ویزیت پزشک عمومی در منزل، چه خدماتی از طرف مرکز طلوع طب به شما ارائه خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم در ابتدا پزشک عمومی پس از اعزام به محل، وضعیت جسمانی بیمار را بررسی خواهد کرد.

علاوه بر این برای بررسی دقیق تر و مشخص کردن میزان علائم بیماری، سطح هوشیاری بیمار و علائم حیاتی وی از طریق فاکتورهایی مانند فشار خون، قند خون، نبض یا همان ضربان قلب، درجه حرارت و بینایی چشم ها سنجیده خواهد شد.

اگر بیمار شما یک خانم باردار باشد، بررسی های اولیه برای سلامت جنین انجام میشود و در صورت نیاز به همراه پزشک عمومی، یک فرد ماما، پزشک زنان یا پزشک متخصص زایمان به همراه تجهیزات و لوازم مورد نیاز، اعزام خواهد شد. در یک کلام مرکز طلوع طب، تجهیزاتی به کاملی یک بیمارستان را به همراه پزشک به منزل شما ارسال خواهد کرد!

اما به طور کلی فرآیند ویزیت بیمار در منزل توسط پزشک عمومی مجموعه طلوع طب طبق مراحل زیر است:

دریافت اطلاعات بیمار

اولین گام از هر فرآیند درمان، دریافت اطلاعات اولیه است. این اطلاعات شامل مشخصات فردی بیمار برای تشکیل پرونده و نیز دریافت اطلاعاتی از علائم بیماری میباشد. به عبارت دیگر فرد بیمار باید اطلاعاتی در زمینه نشانه های بیماری خود، به همراه مواردی که آن علائم را تشدید میکند و هر آنچه برای تشخیص و درمان بهتر بیماری لازم است، را در اختیار پزشک قرار دهد. اگر فرد بیمار قادر به بیان اطلاعات نیست، لازم است همراه یا خانواده بیمار، این اطلاعات را در اختیار پزشک قرار دهد.

معاینه بیمار

در این مرحله دریافت اطلاعات توسط پزشک به پایان رسیده است و نوبت به شروع معاینه بالینی میرسد. در معاینه بالینی مواردی مانند فشار خون، وضعیت تنفس بیمار، فاصله بین دو تنفس، ضربان قلب، وضعیت سلامت ریه ها و حواس عصبی بیمار سنجیده میشود. در صورت تشخیص پزشک، بیمار برای نمونه گیری از جمله گرفتن نمونه خون، نمونه ادرار و نمونه مدفوع آماده میشود.

همچنین در این مرحله ممکن است پزشک برای بیمار خود، آزمایشاتی از جمله تصویر برداری رادیولوژی، تصویر برداری ام آر آی، اسکن ریه، نوار قلب، نوار عضله و نوار مغز، تجویز نماید.

فرآیند درمان بیماری

درمان بیماری پس از آماده شدن نتایج آزمایشات (در صورت نیاز) شروع میشود. این فرایند ممکن است شامل مواردی مانند مصرف دارو، پرهیز از خوردن برخی از خوراکی ها یا به اصلاح تغییر رژیم غذایی، عمل جراحی، کاهش وزن، تغییر در سبک زندگی و در نهایت کاهش یا افزایش برخی از فعالیت های بدنی باشد.

در صورت تشخیص پزشک مبنی بر مصرف دارو، اگر داروهای عمومی باشد، به احتمال زیاد این داروها از قبل تهیه شده و توسط پزشک در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت و در صورتی که داروها خاص باشند، نسخه مربوطه در اختیار بیمار و همراه یا اطرافیان او قرار داده خواهد شد تا با تهیه زود هنگام این داروها، پروسه درمان هرچه سریعتر آغاز و به نتیجه برسد.

لازم است بیمار، فرآیند درمان خود را مطابق نظر پزشک هرچه سریعتر آغاز نماید و با رعایت نکات تشخیص داده شده توسط پزشک، هرچه سریعتر درمان شود.

پیگیری درمان

برخی از بیماران در همان جلسه ابتدایی ویزیت و نسخه درمانی به آنها ارائه میشود که منجر به درمان میشود و نیازمند پیگیری پروسه درمان نیستند. اما در مورد برخی دیگر، به دلیل طولانی تر بودن فرآیند درمان، پیگیری از سوی پزشک یا مجموعه درمانی نیاز است.

از آن جایی که مرکز طلوع طب به دنبال درمان قطعی بیماران خود است، شما را تا آخرین مرحله درمان و رسیدن به بهبود 100 درصدی، همراهی خواهد کرد. این ارتباط میتواند بر اساس شرایط و تمایل بیمار به صورت تلفنی، از طریق ایمیل و یا شبکه های اجتماعی انجام شود.

این اقدامات در واقع به این منظور انجام میشود که در طول فرآیند درمان بیمار، وقفه ایجاد نشود و بیمار، تهیه داروها، مصرف آنها و رعایت نکاتی که پزشک به او گوشزد کرده است را از یاد نبرد. تجربه نشان داده پیگیری از سوی تیم درمان، اثربخشی درمان را سریعتر و پروسه درمان را کوتاه تر خواهد کرد.

از دیگر خدمات مرکز طلوع طب میتوان به اعزام پزشک عمومی به همراه پرستار به منزل بیمار اشاره کرد. همچنین امکان نمونه گیری، ارسال نمونه به آزمایشگاه، تشخیص بیماری در لحظه و نهایتاً تجویز دارو اشاره کرد.

ویزیت پزشک عمومی در منزل

خدمات ویزیت پزشک عمومی در تهران

یکی از مهمترین سوالاتی که بیماران مختلف و یا خانواده های بیماران عزیز با آن رو به رو هستند و بارها به صورت تلفنی از همکاران ما پرسیده اند، این است که در صورت درخواست اعزام پزشک عمومی به منزل بیمار، چه خدماتی به وی ارائه میشود و به طور کلی خدمات مرکز طلوع طب در مراجعه به منزل بیماران چیست؟

برای پاسخ به این سوال، لیستی را تهیه نموده ایم که شامل اصلی ترین خدمات ما در زمان مراجعه به منزل بیماران عزیز و محترم است. در ادامه موراد این لیست را برای شما آورده ایم:

  • ویزیت پزشک و تشخیص نوع بیماری
  • نمونه گیری ادرار و خون برای تشخیص دقیق تر
  • تزریق انواع آمپول های درمانی، مُسکن و سِرُم برای بیمار
  • ایجاد روحیه مناسب برای بیمار و همراه یا خانواده بیمار
  • بیان توصیه های پزشکی برای بهبود وضعیت بیمار و یا تغییر رژیم غذایی
  • بیان نکات لازم برای بهبود شرایط اتاق بیمار به عنوان مثال توصیه های برای بهبود وضعیت اکسیژن اتاق بیمار
  • تجویز دارو در قالب نسخه و شروع پروسه درمان
  • تجویز آزمایشاتی مانند عکس برداری رادیولوژی، MRI و موارد مشابه و ارجاع به آزمایشگاه در صورت تشخیص پزشک

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، اصلی ترین خدمات در زمان ویزیت پزشک عمومی در منزل بیمار است. البته در صورت نیاز بیمار و تشخیص پزشک، تجهیزات پزشکی به منزل بیمار انتقال پیدا خواهد کرد. مواردی مانند تخت مواج، دستگاه زردی نوزاد، دستگاه تهیه نوار عضله و سایر دستگاه ها و تجیهزات بیمارستانی مورد نیاز به تشخیص پزشک.

هزینه ویزیت پزشک عمومی در منزل

تعرفه ویزیت پزشک عمومی در ابتدای هر سال از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت. تعرفه ویزیت پزشک عمومی در منزل 1401 نیز از سوی وزارت بهداشت اعلام شده و مرکز طلوع طب هزینه اعزام پزشکان را بر همین اساس مشخص نموده است.

از این رو هزینه ویزیت پزشک در خانه یک هزینه ثابت و مشخص است، اما در صورت نیاز به خدمات دیگر و یا انتقال تجهیزات پزشکی به منزل بیمار، امکان افزایش هزینه وجود دارد. هدف اصلی مرکز طلوع طب، بهبود بیماران و رضایت آنها از تشخیص بیماری و روند درمان است. از این رو کلیه هزینه ها طبق ابلاغیه وزارت بهداشت دریافت خواهد شد. اما در صورت نیاز به لوازم و تجهیزات جانبی برای درمان، انجام آزمایشات خاص و مواردی از این دست، امکان افزایش هزینه وجود خواهد داشت.

برای اطلاع بیشتر از هزینه های جانبی مانند انتقال تجهیزات بر اساس نوع بیماری و سایر سوالاتی که در این زمینه برای شما وجود دارد، میتوانید همین حالا با مرکز طلوع طب تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

همچنین میتوانید در سایت مرکز طلوع طب برای همکاران ما پیام بگذارید و سوالات خود را حوزه بیماری و هزینه های مربوط به بیماری مطرح نمایید، تا در کوتاه ترین زمان ممکن به سوال شما در زمینه های مختلف از جمله هزینه ویزیت پزشک در منزل صبورانه پاسخ دهند.

طلوع طب/ ویزیت پزشک عمومی

 ویزیت پزشک عمومی در منزل به صورت شبانه روزی

از مهمترین و حیاتی ترین خدمات مرکز طلوع طب، میتوان به خدمات ویزیت شبانه روزی پزشک عمومی اشاره کرد. واقعیت این است که برخی بیماری ها در ساعاتی از شبانه روز اتفاق می افتد که غیر قابل پیش بینی است. به عنوان مثال بروز بیماری در ساعاتی از نیمه شب که با احتمال بسیار زیادی درمانگاه، بهداری و یا مرکز درمانی نزدیک منزل شما تعطیل است.

در این شرایط یک تماس با مرکز طلوع طب کافیست تا در کوتاه ترین زمان ممکن پزشک متخصص به منزل شما اعزام شود. به یاد داشته باشید که ویزیت شبانه روزی مرکز طلوع طب یک ویزیت دقیق و دریافت شرح حال دقیق از بیمار است و با ویزیت های سرپایی و سریع مطب ها یا مراکز درمانی شلوغ به طرز چشم گیری فرق دارد.

از آن جایی که یک ویزیت موفق در منزل و دریافت دلایل و علایم بیماری، میتواند پروسه درمان را بهتر و سریعتر هدایت نماید، لازم است پزشک بر بالین بیمار حاضر شده و وضعیت جسمانی بیمار را به طور دقیق بررسی نماید. اما نکته مهمتر این است بروز بیماری به ویژه در ساعتی از نیمه شب، ممکن است وضعیت نگران کننده ای را برای بیمار  و همراهان او پدید آورد. به عبارت دیگر مشاهده علائم بیماری در نیمه شب به احتمال زیاد بیمار و خانواده او را با استرس زیادی واجه میسازد که در مرحله اول پزشک میبایست با مهارت های لازم به بیمار و خانواده او آرامش ببخشد و در مرحله بعد معاینه بالینی برای تشخیص بیماری و تجویز دارو را آغاز نماید.

پزشکان حاذق مجموعه طلوع طب علاوه بر پروسه درمان دروه هایی مبنی بر ایجاد آرامش و بهبود روانی بیمار و خانودع اوست را دیده اند و از این رو به راحتی میتوانند ضمن تشخیص بیماری و درمان بیمار، آرامش روانی برای بیمار ایجاد نمایند.

در چه صورت درخواست پزشک شبانه روزی کنیم؟

در صورتی که با یکی از موارد زیر مواجه شدید، بهتر است در هر ساعت از نیمه شب با مرکز طلوع طب تماس حاصل نموده و درخواست ویزیت پزشک عمومی در منزل نمایید:

  • درد شدید یا گرفتگی در عضلات
  • درد شدید در قفسه سینه و قلب
  • نفس تنگی شدید همراه با سرفه
  • افت فشار و یا افزایش ناگهانی فشار خون
  • افزایش ناگهانی و شدید قند خون
  • خون دماغ شدن شدید و یا حالت تهوع شدید

مواردی که به آنها اشاره کردیم، جزو مهمترین و البته اورژانسی ترین مواردی هستند که لازم است پزشک عمومی هرچه سریعتر بیمار شما را ویزیت کند و دستورات لازم را بدهد و حتی در صورت نیاز بیمار را به بیمارستان و یا مرکز درمانی مجهز انتقال دهد.

ویزیت پزشک عمومی/ طلوع طب

ویزیت پزشک عمومی در منزل تهران

اگر ساکن پایتخت هستید، به احتمال زیاد برای رفت و آمد در این کلان شهر شلوغ با حجم بالایی از ترافیک رو به رو هستند. به عبارت دیگر شما در هر ساعت از روز که برای انجام کار یا مراجعه به پزشک بیرون بیایید، برای رسیدن به مقصد باید حجم انبوهی از ترافیک را پشت سر بگذارید.

علاوه بر حجم بالای ترافیک که زمان شما را میگیرد، بالا بودن حجم آلودگی هوا به ویژه در مناطق مرکزی شهر، برای اکثر افراد اذیت کننده است. آلودگی هوا در بسیاری از روزها نزدیک به مرز است و این حجم از آلودگی گروه های سنی مختلف مانند کودکان، افراد مسن و خانم های باردار را اذیت میکند.

در کنار همه این ها باید اشاره کنیم که یک تصادف کوچک، یکبار رد کردن خروجی بزرگراه و یا اشتباه در پیدا کردن آدرس، میتواند برنامه روزانه شما را بهم بریزد و اعصاب خوردی برای شما به همراه داشته باشد. اما اگر از خدمات ویزیت پزشک در منزل تهران استفاده نمایید، ضمن اینکه وقت گران بهای خود را در ترافیک پر حجم تهران تلف نمیکنید، بلکه از آلودگی های هوای شهر تهران در امان خواهید ماند.

شاید با خودتان بگویید استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، تا حد زیادی این مشکل را حل نموده است، اما لازم به ذکر است که در درجه اول برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، باید مسیری را بپیمایید. علاوه بر این گاهی اوقات بیمار شرایط مناسب برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارد. به ویژه اینکه اکثر وسایل حمل و نقل عمومی، شلوغ هستند. بهترین راه حل در این شرایط استفاده از خدمات حضور پزشک در خانه است.

اما خبر خوب برای شما که در پایتخت شلوغ و پر تردد ایران زندگی میکنید این است که در هرکجای تهران و حومه تهران که باشید، امکان ارائه خدمات برای شما وجود دارد. به این صورت که کافیست با مرکز طلوع طب تماس بگیرید و درخواست خود را با همکاران ما در این مرکز مطرح نمایید.

همکاران ما در مرکز طلوع طب، در بخش های مختلف با صبر و حوصله تمام، به درخواست شما گوش میدهند و نیاز شما را بررسی نموده و بر اساس نیاز و شرایط و سن بیمار، پزشک متخصص به همراه پرستار و یا دستیار پزشک و نیز تجهیزات و داروهای لازم برای درمان را در کوتاه ترین زمان ممکن به محل مورد نظر شما اعزام نموده و میتوانید ملاقات با پزشک را بدون دغدغه و سختی تجربه نمایید.

علاوه بر این در این مرکز همانطور که اشاره کردیم خدمات دیگری مانند تزریقات شبانه روزی در منزل، برای تزریق انواع داروها مانند آمپول انسولین، داروهای تزریقی وریدی، تزریق سِرُم و موارد مشابه انجام میشود. در یک کلام فاصله شما با دریافت خدمات درمانی شبانه روزی در تهران، تنها یک تماس است.

ویزیت پزشک عمومی در تهران

جمع بندی و سخن پایانی

در این مطلب درباره ویزیت پزشک عمومی در منزل صحبت کردیم و ضرورت ویزیت پزشک در منزل به ویژه در کلان شهرهایی مثل تهران را برای شما بازگو کردیم. اشاره کردیم که در چه شرایطی و با بروز چه علائمی لازم است هرچه سریعتر از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل تهران استفاده نمایید.

علاوه بر این خدماتی که مرکز طلوع طب به عنوان یکی از برترین مراکز ارائه دهنده خدمات شبانه روزی ویزیت پزشک در تهران، ارائه میدهد به شما معرفی کردیم. امیدورایم خواندن این مطلب اطلاعات ارزشمندی را پیرامون ویزیت پزشک عمومی در منزل در اختیار شما قرار داده باشد. در صورت نیاز به استفاده از خدمات ویزیت پزشک عمومی در تهران، میتوانید همین حالا با شماره تلفن  ۸۸۶۹۲۸۸۰-۰۲۱ تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره رایگان، نوبت ویزیت دریافت نمایید.

برای درخواست خدمات ویزیت و چکاپ در منزل تهران فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان با شما تماس بگیریم.

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

      پشتیبانی 24 ساعته: 02191012121 / 02188692880